Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   jakie wrazenia z nowego V-Power GTL?

jakie wrazenia z nowego V-Power GTL?

Data: 2009-04-29 20:42:34
Autor: Bastion
jakie wrazenia z nowego V-Power GTL?

Użytkownik "Wojtek" <nofuture@op.pl> napisał w wiadomości news:gt9flf$mub$1nemesis.news.neostrada.pl...
u mnie mam przejechane niecale 400km od zatankowania do pełna, juz widzę, że
zrobie więcej km na baku niz na "zwykłej" ropie.

autko citroen 1.9diesel wolnossący ( DW8 ) z przebiegiem 100.000

Wyglada, ze GTL to naprawde przelomowa technologia w produkcji
paliw. Niestety, wydaje mi sie, ze to co bedzie  mozna dostac na stacjach Shella (szczegolnie w Polsce)
to bedzie mieszanka zwyklej ropy i komponentu GTL w proporcji 90/10 % moze 80/20 %.

Tak czy inaczej, dzieki za informacje o GTL (na grupie jeszcze nie bylo).
Trzeba bedzie wyprobowac (kurcze a wczoraj zatankowalem na full BP ultimate:( ).

Pozdrawiam

Data: 2009-04-29 22:13:46
Autor: Przemek V
jakie wrazenia z nowego V-Power GTL?

Użytkownik "Bastion" <bez@maila.pl> napisał w wiadomości news:gta7of$cov$1mx1.internetia.pl...

Użytkownik "Wojtek" <nofuture@op.pl> napisał w wiadomości news:gt9flf$mub$1nemesis.news.neostrada.pl...
u mnie mam przejechane niecale 400km od zatankowania do pełna, juz widzę, że
zrobie więcej km na baku niz na "zwykłej" ropie.

autko citroen 1.9diesel wolnossący ( DW8 ) z przebiegiem 100.000

Wyglada, ze GTL to naprawde przelomowa technologia w produkcji
paliw.

W RPA od 30-40 lat używana na przemysłową skalę. Hitlerowcy też dawali radę - zresztą m.in. na terenie obecnych zakładów azotowych w Kędzierzynie. Miała ekonomiczny sens przy ropie po $150 za baryłkę. Przy dzisiejszych cenach ropy już nikt by w to nie zainwestował chyba, że przy jakiejś gigantycznej dotacji jakiegoś rządu chcącego się uniezależnić od ropy a mającego dostęp do gazu (lub do węgla w przypadku CTL)

Niestety, wydaje mi sie, ze to co bedzie  mozna dostac na stacjach Shella (szczegolnie w Polsce)
to bedzie mieszanka zwyklej ropy i komponentu GTL w proporcji 90/10 % moze 80/20 %.

Tak czy inaczej, dzieki za informacje o GTL (na grupie jeszcze nie bylo).
Trzeba bedzie wyprobowac (kurcze a wczoraj zatankowalem na full BP ultimate:( ).

Ile za takie posty teraz płacą?

Data: 2009-04-29 23:19:20
Autor: Bastion
jakie wrazenia z nowego V-Power GTL?
W RPA od 30-40 lat używana na przemysłową skalę. Hitlerowcy też dawali
radę - zresztą m.in. na terenie obecnych zakładów azotowych w Kędzierzynie.
Miała ekonomiczny sens przy ropie po $150 za baryłkę. Przy dzisiejszych
cenach ropy już nikt by w to nie zainwestował chyba, że przy jakiejś
gigantycznej dotacji jakiegoś rządu chcącego się uniezależnić od ropy a
mającego dostęp do gazu (lub do węgla w przypadku CTL)

Chyba mylisz pojecia, w RPA w latach 30-40 mogli stosowac najwyzej
craking ropy naftowej w celu uzyskania lekkich frakcji ropy i benzyny, Natomiast
Niemcy (pod konic II wojny) pracowali nad sucha destylacja drzewa i wegla kamiennego.
To sa dwie rozne sprawy, Zupelnie trzecia rzecza jest SYNTEZA ON z weglowodorow.

Wedle mnie synteza ON z prostych weglowodorow nienasyconych (metan, propan, butan i CO)
jest mozliwa dzieki procesom katalitycznymi (o czym dyskutowano jakos w latach 60- 70) i
nie ma nic wspolnego z badaniami z latami 30-40.

Nie jestem chemikiem ale kiedy sie tym interesowalem....moze niech zajmie stanowisko ktos ze specjalizacja z petrochemii?

Data: 2009-04-30 00:15:23
Autor: Przemek V
jakie wrazenia z nowego V-Power GTL?

Użytkownik "Bastion" <bez@maila.pl> napisał w wiadomości news:gtagud$aqe$1mx1.internetia.pl...
W RPA od 30-40 lat używana na przemysłową skalę. Hitlerowcy też dawali
radę - zresztą m.in. na terenie obecnych zakładów azotowych w Kędzierzynie.
Miała ekonomiczny sens przy ropie po $150 za baryłkę. Przy dzisiejszych
cenach ropy już nikt by w to nie zainwestował chyba, że przy jakiejś
gigantycznej dotacji jakiegoś rządu chcącego się uniezależnić od ropy a
mającego dostęp do gazu (lub do węgla w przypadku CTL)

Chyba mylisz pojecia, w RPA w latach 30-40

OD 30-40 lat a nie w latach 30-40.

mogli stosowac najwyzej
craking ropy naftowej w celu uzyskania lekkich frakcji ropy i benzyny,

W RPA od lat 60tych otrzymuje się benzynę i diesel z węgla stosując metodę Fischera Tropscha, którą Niemcy wykorzystywali na masową skalę podczas wojny do produkcji paliw. W obydwu krajach był brak ropy naftowej - w RPA z powodu embarga ze względu na apartheid, w Niemczech podczas wojny wiadomo. Poczytaj sobie o koncernie SASOL. Dzisiaj ponad 30% paliw w RPA jest tą metodą produkowanych

Metoda w skrócie polega na uzyskiwaniu gazu syntezowego z węgla a następnie przepuszczanie przez katalizator w celu uzyskania czegoś podobnego do ropy naftowej.

Data: 2009-04-30 18:27:20
Autor: Bastion
jakie wrazenia z nowego V-Power GTL?
W RPA od lat 60tych otrzymuje się benzynę i diesel z węgla stosując metodę
Fischera Tropscha, którą Niemcy wykorzystywali na masową skalę podczas wojny
do produkcji paliw. W obydwu krajach był brak ropy naftowej - w RPA z powodu
embarga ze względu na apartheid, w Niemczech podczas wojny wiadomo. Poczytaj
sobie o koncernie SASOL. Dzisiaj ponad 30% paliw w RPA jest tą metodą
produkowanych

Metoda w skrócie polega na uzyskiwaniu gazu syntezowego z węgla a następnie
przepuszczanie przez katalizator w celu uzyskania czegoś podobnego do ropy
naftowej.

Sprawdzilem dokladnie.
Metoda Fischera Tropscha rozni sie zasadniczo od SynFuel Shell-GtL
W metodzie Fischera Tropscha pierwszy etap syntezy oparty jest spaleniu
wegla w atmosferze tlenu i pary wodnej czyli  (jezeli dobrze pamietam)
3C+O2+H20-> 3CO+H2
Natomiast w metodzie SynFuel Shell-GtL, pierwszy etap syntezy polega
na spaleniu metanu(gazu ziemnego) w atmosferze ubogiej w tlen, czyli
2CH4+02->2CO+4H2

Wegiel to nie gaz ziemny!

Data: 2009-04-30 21:43:40
Autor: Przemek V
jakie wrazenia z nowego V-Power GTL?

Użytkownik "Bastion" <bez@maila.pl> napisał w wiadomości news:gtck6u$7ok$1mx1.internetia.pl...
W RPA od lat 60tych otrzymuje się benzynę i diesel z węgla stosując metodę
Fischera Tropscha, którą Niemcy wykorzystywali na masową skalę podczas wojny
do produkcji paliw. W obydwu krajach był brak ropy naftowej - w RPA z powodu
embarga ze względu na apartheid, w Niemczech podczas wojny wiadomo. Poczytaj
sobie o koncernie SASOL. Dzisiaj ponad 30% paliw w RPA jest tą metodą
produkowanych

Metoda w skrócie polega na uzyskiwaniu gazu syntezowego z węgla a następnie
przepuszczanie przez katalizator w celu uzyskania czegoś podobnego do ropy
naftowej.

Sprawdzilem dokladnie.
Metoda Fischera Tropscha rozni sie zasadniczo od SynFuel Shell-GtL
W metodzie Fischera Tropscha pierwszy etap syntezy oparty jest spaleniu
wegla w atmosferze tlenu i pary wodnej czyli  (jezeli dobrze pamietam)
3C+O2+H20-> 3CO+H2
Natomiast w metodzie SynFuel Shell-GtL, pierwszy etap syntezy polega
na spaleniu metanu(gazu ziemnego) w atmosferze ubogiej w tlen, czyli
2CH4+02->2CO+4H2

Wegiel to nie gaz ziemny!

Ja tam chemikiem nie jestem ale trochę przy tym dłubałem od strony bardziej biznesowej - patrzyliśmy na ile na bazie CTL dałoby się zrobić z Polski drugi Kuwejt. Gdyby ceny ropy były na poziomie $150 / baryłkę przez dziesiąt lat to jak najbardziej. Przy okazji może górnictwo stało by się rentowne. Niestety ropa potaniała :(

 GTL zaczyna od gazu i kończy na paliwach płynnych. Fischer Tropsch (CTL) zaczyna od węgla, powstaje gaz i dalej z gazu paliwa płynne. Tak w uproszczeniu to ten GTL Shella to taki fragment CTL.

Data: 2009-04-30 22:31:59
Autor: Bastion
jakie wrazenia z nowego V-Power GTL?

Użytkownik "Przemek V" <miatamad@poczta.onet.naszaojczyzna> napisał w wiadomości news:gtcvio$4k$1nemesis.news.neostrada.pl...


 GTL zaczyna od gazu i kończy na paliwach płynnych. Fischer Tropsch (CTL)
zaczyna od węgla, powstaje gaz i dalej z gazu paliwa płynne. Tak w
uproszczeniu to ten GTL Shella to taki fragment CTL.

To tak jak bys powiedzial, ze trasa do Krakowa  z Lodzi autostarda
to to samo co trasa Gdansk- Szczecin- Lodz- Krakow drogami lokalnymi.
Bo osiagnieto ten sam punkt docelowy.

Reasumujac
Trzymajac sie tej samochodowej analogii,
Fischer Tropsch w drodze do Krakowa startowal z Gdanska i jechal po wioskach
a SynFuel Shell-GtL z pedzi z Lodzi autostrada.

Data: 2009-04-30 08:17:56
Autor: inz.mamon
jakie wrazenia z nowego V-Power GTL?
Użytkownik "Przemek V" <miatamad@poczta.onet.naszaojczyzna> napisał w wiadomości news:gtaea5$7rr$1atlantis.news.neostrada.pl...
Ile za takie posty teraz płacą?

On ma to w zakresie obowiązków. Wliczone w stawkę miesięcznego zaszeregowania... Rozumiem go, pewnie też na rodzinę na utrzymaniu i coś do garnka musi włożyć.

PS: pomyśleć, że z zażenowaniem i rozbawieniem oglądam stare kroniki filmowe. Po jakie licho sięgać tak daleko?? ;)

Data: 2009-04-30 08:46:05
Autor: J.F.
jakie wrazenia z nowego V-Power GTL?
On Wed, 29 Apr 2009 22:13:46 +0200,  Przemek V wrote:
Użytkownik "Bastion" <bez@maila.pl> napisał w wiadomości
Tak czy inaczej, dzieki za informacje o GTL (na grupie jeszcze nie bylo).
Trzeba bedzie wyprobowac (kurcze a wczoraj zatankowalem na full BP ultimate:( ).

Ile za takie posty teraz płacą?

Wiesz, koledze tez naraz spadlo spalanie o ~10% i skojarzyl ze
zatankowal ostatnio "cos lepszego". Dziwne, ale kto wie - wymaga
sprawdzenia.

Moje bydle niestety okazalo sie odporne na "lepsze" paliwo.

J.

jakie wrazenia z nowego V-Power GTL?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona