Data: 2009-04-29 20:42:34 | |
Autor: Bastion | |
jakie wrazenia z nowego V-Power GTL? | |
Użytkownik "Wojtek" <nofuture@op.pl> napisał w wiadomości news:gt9flf$mub$1nemesis.news.neostrada.pl... u mnie mam przejechane niecale 400km od zatankowania do pełna, juz widzę, że Wyglada, ze GTL to naprawde przelomowa technologia w produkcji paliw. Niestety, wydaje mi sie, ze to co bedzie mozna dostac na stacjach Shella (szczegolnie w Polsce) to bedzie mieszanka zwyklej ropy i komponentu GTL w proporcji 90/10 % moze 80/20 %. Tak czy inaczej, dzieki za informacje o GTL (na grupie jeszcze nie bylo). Trzeba bedzie wyprobowac (kurcze a wczoraj zatankowalem na full BP ultimate:( ). Pozdrawiam |
|
Data: 2009-04-29 22:13:46 | |
Autor: Przemek V | |
jakie wrazenia z nowego V-Power GTL? | |
Użytkownik "Bastion" <bez@maila.pl> napisał w wiadomości news:gta7of$cov$1mx1.internetia.pl...
W RPA od 30-40 lat używana na przemysłową skalę. Hitlerowcy też dawali radę - zresztą m.in. na terenie obecnych zakładów azotowych w Kędzierzynie. Miała ekonomiczny sens przy ropie po $150 za baryłkę. Przy dzisiejszych cenach ropy już nikt by w to nie zainwestował chyba, że przy jakiejś gigantycznej dotacji jakiegoś rządu chcącego się uniezależnić od ropy a mającego dostęp do gazu (lub do węgla w przypadku CTL) Niestety, wydaje mi sie, ze to co bedzie mozna dostac na stacjach Shella (szczegolnie w Polsce) Ile za takie posty teraz płacą? |
|
Data: 2009-04-29 23:19:20 | |
Autor: Bastion | |
jakie wrazenia z nowego V-Power GTL? | |
W RPA od 30-40 lat używana na przemysłową skalę. Hitlerowcy też dawali Chyba mylisz pojecia, w RPA w latach 30-40 mogli stosowac najwyzej craking ropy naftowej w celu uzyskania lekkich frakcji ropy i benzyny, Natomiast Niemcy (pod konic II wojny) pracowali nad sucha destylacja drzewa i wegla kamiennego. To sa dwie rozne sprawy, Zupelnie trzecia rzecza jest SYNTEZA ON z weglowodorow. Wedle mnie synteza ON z prostych weglowodorow nienasyconych (metan, propan, butan i CO) jest mozliwa dzieki procesom katalitycznymi (o czym dyskutowano jakos w latach 60- 70) i nie ma nic wspolnego z badaniami z latami 30-40. Nie jestem chemikiem ale kiedy sie tym interesowalem....moze niech zajmie stanowisko ktos ze specjalizacja z petrochemii? |
|
Data: 2009-04-30 00:15:23 | |
Autor: Przemek V | |
jakie wrazenia z nowego V-Power GTL? | |
Użytkownik "Bastion" <bez@maila.pl> napisał w wiadomości news:gtagud$aqe$1mx1.internetia.pl... W RPA od 30-40 lat używana na przemysłową skalę. Hitlerowcy też dawali OD 30-40 lat a nie w latach 30-40. mogli stosowac najwyzej craking ropy naftowej w celu uzyskania lekkich frakcji ropy i benzyny, W RPA od lat 60tych otrzymuje się benzynę i diesel z węgla stosując metodę Fischera Tropscha, którą Niemcy wykorzystywali na masową skalę podczas wojny do produkcji paliw. W obydwu krajach był brak ropy naftowej - w RPA z powodu embarga ze względu na apartheid, w Niemczech podczas wojny wiadomo. Poczytaj sobie o koncernie SASOL. Dzisiaj ponad 30% paliw w RPA jest tą metodą produkowanych Metoda w skrócie polega na uzyskiwaniu gazu syntezowego z węgla a następnie przepuszczanie przez katalizator w celu uzyskania czegoś podobnego do ropy naftowej. |
|
Data: 2009-04-30 18:27:20 | |
Autor: Bastion | |
jakie wrazenia z nowego V-Power GTL? | |
W RPA od lat 60tych otrzymuje się benzynę i diesel z węgla stosując metodę Sprawdzilem dokladnie. Metoda Fischera Tropscha rozni sie zasadniczo od SynFuel Shell-GtL W metodzie Fischera Tropscha pierwszy etap syntezy oparty jest spaleniu wegla w atmosferze tlenu i pary wodnej czyli (jezeli dobrze pamietam) 3C+O2+H20-> 3CO+H2 Natomiast w metodzie SynFuel Shell-GtL, pierwszy etap syntezy polega na spaleniu metanu(gazu ziemnego) w atmosferze ubogiej w tlen, czyli 2CH4+02->2CO+4H2 Wegiel to nie gaz ziemny! |
|
Data: 2009-04-30 21:43:40 | |
Autor: Przemek V | |
jakie wrazenia z nowego V-Power GTL? | |
Użytkownik "Bastion" <bez@maila.pl> napisał w wiadomości news:gtck6u$7ok$1mx1.internetia.pl... W RPA od lat 60tych otrzymuje się benzynę i diesel z węgla stosując metodę Ja tam chemikiem nie jestem ale trochę przy tym dłubałem od strony bardziej biznesowej - patrzyliśmy na ile na bazie CTL dałoby się zrobić z Polski drugi Kuwejt. Gdyby ceny ropy były na poziomie $150 / baryłkę przez dziesiąt lat to jak najbardziej. Przy okazji może górnictwo stało by się rentowne. Niestety ropa potaniała :( GTL zaczyna od gazu i kończy na paliwach płynnych. Fischer Tropsch (CTL) zaczyna od węgla, powstaje gaz i dalej z gazu paliwa płynne. Tak w uproszczeniu to ten GTL Shella to taki fragment CTL. |
|
Data: 2009-04-30 22:31:59 | |
Autor: Bastion | |
jakie wrazenia z nowego V-Power GTL? | |
Użytkownik "Przemek V" <miatamad@poczta.onet.naszaojczyzna> napisał w wiadomości news:gtcvio$4k$1nemesis.news.neostrada.pl... GTL zaczyna od gazu i kończy na paliwach płynnych. Fischer Tropsch (CTL) To tak jak bys powiedzial, ze trasa do Krakowa z Lodzi autostarda to to samo co trasa Gdansk- Szczecin- Lodz- Krakow drogami lokalnymi. Bo osiagnieto ten sam punkt docelowy. Reasumujac Trzymajac sie tej samochodowej analogii, Fischer Tropsch w drodze do Krakowa startowal z Gdanska i jechal po wioskach a SynFuel Shell-GtL z pedzi z Lodzi autostrada. |
|
Data: 2009-04-30 08:17:56 | |
Autor: inz.mamon | |
jakie wrazenia z nowego V-Power GTL? | |
Użytkownik "Przemek V" <miatamad@poczta.onet.naszaojczyzna> napisał w wiadomości news:gtaea5$7rr$1atlantis.news.neostrada.pl...
Ile za takie posty teraz płacą? On ma to w zakresie obowiązków. Wliczone w stawkę miesięcznego zaszeregowania... Rozumiem go, pewnie też na rodzinę na utrzymaniu i coś do garnka musi włożyć. PS: pomyśleć, że z zażenowaniem i rozbawieniem oglądam stare kroniki filmowe. Po jakie licho sięgać tak daleko?? ;) |
|
Data: 2009-04-30 08:46:05 | |
Autor: J.F. | |
jakie wrazenia z nowego V-Power GTL? | |
On Wed, 29 Apr 2009 22:13:46 +0200, Przemek V wrote:
Użytkownik "Bastion" <bez@maila.pl> napisał w wiadomości Wiesz, koledze tez naraz spadlo spalanie o ~10% i skojarzyl ze zatankowal ostatnio "cos lepszego". Dziwne, ale kto wie - wymaga sprawdzenia. Moje bydle niestety okazalo sie odporne na "lepsze" paliwo. J. |