jakie zawory [turystyka]

Data: 2009-03-08 18:50:52
Autor: Titus Atomicus
jakie zawory [turystyka]
Witam,
Detek z jakimi zaworami uzywacie i dlaczego?
Ja, jak dotad glownie 'Dunlopa' czyli samochodowego (bo latwiej dmuchac na stacjach benzynowych).
Ale widze ze niektorzy dlugodystansowcy uzywaja wlasnie 'rowerowych' plus przejsciowka na 'samochodowe'.
Czy tak na prawde jest jakas roznica?
TA

Data: 2009-03-08 17:57:37
Autor: Jan Srzednicki
jakie zawory [turystyka]
On 2009-03-08, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> wrote:
Witam,
Detek z jakimi zaworami uzywacie i dlaczego?
Ja, jak dotad glownie 'Dunlopa' czyli samochodowego (bo latwiej dmuchac na stacjach benzynowych).

To nie Dunlop, to Schrader. Dunlop to takie, jakie dawali w Wigry 3 i
innych takich zwykle, o:

http://en.wikipedia.org/wiki/Valve_stem#Dunlop_.28or_Woods.29

Ale widze ze niektorzy dlugodystansowcy uzywaja wlasnie 'rowerowych' plus przejsciowka na 'samochodowe'.
Czy tak na prawde jest jakas roznica?

Jak dla mnie, prawie żadna. Czasem niektóre obręcze trzeba rozwiercać,
żeby Schrader się zmieścił. :P

Data: 2009-03-17 01:33:45
Autor: Titus Atomicus
jakie zawory [turystyka]
In article <slrngr81oh.16md.w_at_wrzask_dot_pl@oak.pl>,
 Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote:

On 2009-03-08, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> wrote:
> [...]

To nie Dunlop, to Schrader. Dunlop to takie, jakie dawali w Wigry 3 i

Tak, przepraszam. Zawsze mi sie myli.

TA

Data: 2009-03-08 19:42:00
Autor: kml
jakie zawory [turystyka]

Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości news:Titus_Atomicus-D1D27D.18505208032009news.onet.pl...
Witam,
Detek z jakimi zaworami uzywacie i dlaczego?

Tylko Schrader. Włoskie (wyścigowe czy jak tam je zwał) zawsze kończyły z ułamaną główką (górą) w najbardziej nieodpowiednim ze wszystkich możliwych momentów.

kml
http://endurorider.pl Beskidy 2007 Last update 01/02/2009
Przerwa w działaniu strony od 05/03 do 15/03.

Data: 2009-03-08 21:16:15
Autor: Adampio
jakie zawory [turystyka]
kml pisze:
Tylko Schrader. Włoskie (wyścigowe czy jak tam je zwał) zawsze kończyły z ułamaną główką (górą) w najbardziej nieodpowiednim ze wszystkich możliwych momentów.

Do ulamywania sie Prestów to sie zgadzam ale po warunkiem ze  sie je pompuje pompka reczna.

Schradery moga byc ale musza byc z nakretka trzymajaca na obreczy bo inaczej  napompowanie ich od zera popmpka reczna graniczy z cudem

Data: 2009-03-08 21:22:18
Autor: kml
jakie zawory [turystyka]

Użytkownik "Adampio" <adampio@op.pl> napisał w wiadomości news:gp192e$qe8$1inews.gazeta.pl...

Do ulamywania sie Prestów to sie zgadzam ale po warunkiem ze  sie je pompuje pompka reczna.

Woźisz nożną ze sobą? :)

Schradery moga byc ale musza byc z nakretka trzymajaca na obreczy bo inaczej  napompowanie ich od zera popmpka reczna graniczy z cudem

To jestem cudotwórcą bo potrafię :) ale masz rację, ta nakrętka znacznie ułatwia sprawę z tym, że po napompowaniu trzeba ją cofnąć. Miałem kiedyś taką sytuację, że nie mogłem jej odkręcić bo było wszystko w błocie ale na szczęście dętka dała się połatać bez wyjmowania.

Data: 2009-03-08 22:34:26
Autor: granat
jakie zawory [turystyka]

Data: 2009-03-09 09:06:45
Autor: Adampio
jakie zawory [turystyka]
kml pisze:
pompuje pompka reczna.

Woźisz nożną ze sobą? :)

Woze przejsciowke z Presta na kompresor.

Data: 2009-03-09 09:16:21
Autor: kml
jakie zawory [turystyka]

Użytkownik "Adampio" <adampio@op.pl> napisał w wiadomości news:gp2iml$odm$1inews.gazeta.pl...
kml pisze:
pompuje pompka reczna.

Woźisz nożną ze sobą? :)

Woze przejsciowke z Presta na kompresor.

Mam taką przejściówkę i powiem szczerze, że wolę mieć od razu dętkę ze Schraderem.

Data: 2009-03-09 01:48:26
Autor: Michał Wolff
jakie zawory [turystyka]
On 8 Mar, 19:42, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:

Tylko Schrader. Włoskie (wyścigowe czy jak tam je zwał) zawsze kończyły z
ułamaną główką (górą) w najbardziej nieodpowiednim ze wszystkich możliwych
momentów.

Jak ktoś ma pecha - to i w drewnianym kościele mu cegła na głowę
spadnie. Ja używam Presty od ponad 10 lat i nigdy główki nie urwałem,
ani przy pompce stacjonarnej, ani przy ręcznej - po prostu trzeba
uważać jak się pompkę zakłada, nie szarpać na prawo i lewo. Generalnie
dętki w podobnej cenie i samochodowe i Presta są porównywalne
jakościowo. Do Presty jest większa liczba obręczy i ze względu na
mniejszy otwór są wytrzymalsze - dlatego w rowerach z wąskimi
obręczami do dużych ciśnień najczęściej stosuje się właśnie Prestę.
Pompowanie w kompresorach - raz że są przejściówki, więc to nie
problem, dwa - ja polecam raczej zakup porządnej pompki stacjonarnej
do domu i wtedy potrzeba używania kompresora znika (chyba że akurat
mamy takie szczęście że gumę złapiemy tuż pod stacją). Pompka
stacjonarna jest bardzo wygodna, pompuje się błyskawicznie każdą oponę
przy minimalnym wysiłku, ponadto pozwala na uzyskanie dużego ciśnienia
(do 11-12 atm), bo kompresorem na stacji to się raczej opon szosowych
już nie nabije.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-03-09 10:16:47
Autor: Dyrektour
jakie zawory [turystyka]

[...]

Od siebie dodam tylko, ze zainwestowalem 4 lata temu w porzadna pompke sks wesse xl ktora bez problemu nabijam 10 atm w szosowce i woze ja przypieta do ramy pod koszykiem na bidon.Jednak dobra pompka stacjonarna jak pisze Michal to obowiazkowe wyposazenie warsztatu rowerzysty.
Co do stacji benzynowych to nie ma na co liczyc na wysokie cisienia. Gora to 3-4 atm. Przecietna opone samochodu osobowego pompuje sie do 2,5 atm i na tyle sa poustawiane kompresorki na stacjach.

Data: 2009-03-09 03:26:22
Autor: Flash
jakie zawory [turystyka]
Co do stacji benzynowych to nie ma na co liczyc na wysokie cisienia. Gora to
3-4 atm. Przecietna opone samochodu osobowego pompuje sie do 2,5 atm i na
tyle sa poustawiane kompresorki na stacjach.

Na niektorych da sie wiecej, na niektorych StatOil (i nie tylko) mozna
ponoc nawet 10 atm, z czego ja   pompowalem najwiecej 4,5.

Ktos wczesniej napisal ze woli detki z wentylem samochodowym zamiast
presta + przejsciowka, jednak coraz czesciej obrecze sa dostosowane
tylko do presta... a nie wszyscy maja serce z kamienia i rozwiercaja
sobie obrecze :P

Data: 2009-03-09 03:31:12
Autor: Michał Wolff
jakie zawory [turystyka]
On 9 Mar, 11:26, Flash <flash...@gmail.com> wrote:

[...]

Nie ma się co czarować - rozwiercanie zawsze trochę obręcz osłabia,
właśnie z tej przyczyny w wąskich obręczach stosuje się Prestę, nie
wentyl samochodowy. To dętkę należy dostosować do obręczy, nie na
odwrót.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-03-09 22:07:03
Autor: kml
jakie zawory [turystyka]

Użytkownik "Michał Wolff" <m-wolff@wp.pl> napisał w wiadomości news:0a9384e2-3513-4d61-8304-e123cc5e19a7x13g2000yqf.googlegroups.com...
[...]

Szczęśliwie są ludzie co rozwiercają szerokie obręcze MTB :)

Data: 2009-03-11 15:44:54
Autor: Coaster
jakie zawory [turystyka]
kml wrote:

[...]

Ciesze sie, ze jestem _w tej kwestii_ "nieszczesliwy". ;-)

--
PoZdR
increasing the risk of pinch flats."

Data: 2009-03-09 22:36:06
Autor: szaman
jakie zawory [turystyka]
Flash wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::

Na niektorych da sie wiecej, na niektorych StatOil (i nie tylko) mozna
ponoc nawet 10 atm, z czego ja   pompowalem najwiecej 4,5.

Są BiPi, gdzie i dziewiątkę anbijesz:)

sz

Data: 2009-03-10 19:59:10
Autor: Ryszard Mikke
jakie zawory [turystyka]

Data: 2009-03-10 20:02:04
Autor: Ryszard Mikke
jakie zawory [turystyka]

Data: 2009-03-09 22:06:18
Autor: kml
jakie zawory [turystyka]

Użytkownik "Michał Wolff" <m-wolff@wp.pl> napisał w wiadomości news:04cb0007-3094-48a6-9c4e-6d539a68c796y13g2000yqn.googlegroups.com...

[...]
-- -- --

Przyznaje się bez bicia - wolę nie uważać i szarpać jak mi sie śpieszy :>

Data: 2009-03-09 22:22:17
Autor: Coaster
jakie zawory [turystyka]
kml wrote:

[...]

Ale to wlasnie trzeba sie specjalnie starac zeby 'szarpac'... Szarpanie to tez niepotrzebne straty energii.

--
PoZdR

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

– Sheldon Brown, 1944-2008

Data: 2009-03-09 22:26:15
Autor: kml
jakie zawory [turystyka]

Użytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisał w wiadomości news:gp41du$s7u$1atlantis.news.neostrada.pl...
 -- -- --

Przyznaje się bez bicia - wolę nie uważać i szarpać jak mi sie śpieszy :>

Ale to wlasnie trzeba sie specjalnie starac zeby 'szarpac'... Szarpanie to tez niepotrzebne straty energii.

Zależy od poziomu wqrwa jaki się w chwili pompowania :P Próbowałem nawet ostatnio mieć prestę i to po prostu nie jest dla mnie. Ja muszę mieć rozwiązania agresjoodporne :D

Data: 2009-03-09 22:32:32
Autor: Coaster
jakie zawory [turystyka]
kml wrote:

[...]

Potrenuj tak - wez bochenek chleba i staraj sie kroic jak najciensze i najbardziej rowne kromki _w powietrzu_ - nauczysz reke lewa odpowiedniej wspolpracy z prawa ;-)
I rob wszystko zawsze tak, jakbys mial to robic caly dzien - pewnie zajmie Ci to 15 minut. Jezeli bedziesz chcial zrobic cos koniecznie w 15 minut moze Ci to zajac caly dzien...

Data: 2009-03-10 07:51:42
Autor: kml
jakie zawory [turystyka]
Użytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisał w wiadomości news:gp42eb$ci7$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Albo.... będę kupować wyłącznie dętki ze Schraderem :D

Data: 2009-03-08 21:17:59
Autor: pawel\(suw\)
jakie zawory [turystyka]
[...]
=========================
W praktyce "rowerowe" lepiej się sprawdzają.
Jak sie wozi pompkę to w każdym miejscu napompujesz/dętkę wymienisz.
Te drugie... szukaj po drodze kompresora. Ewentualnie mozna wozic ta przejsciówkę.
Paweł

Data: 2009-03-08 21:36:03
Autor: nemo
jakie zawory [turystyka]

Data: 2009-03-08 22:36:23
Autor: granat
jakie zawory [turystyka]

Data: 2009-03-09 17:21:41
Autor: pawel\(suw\)
jakie zawory [turystyka]

W praktyce "rowerowe" lepiej się sprawdzają.

A tak konkretnie, to w czym się lepiej sprawdzają "rowerowe"?

pozdrawiam,
nemo

--
Cats are smarter than dogs.
You can't get eight cats

Data: 2009-03-09 19:40:39
Autor: nemo
jakie zawory [turystyka]
napisałeś:
> W praktyce "rowerowe" lepiej się sprawdzają.
> Jak sie wozi pompkę to w każdym miejscu napompujesz/dętkę wymienisz.

No... tak. Jak się wozi pompkę, to można napompować i wymienić dętkę w przypadku użycia każdego rodzaju zaworu... Z tym, że zaworki typu Presta są delikatne w porównaniu z Dunlopem (coraz rzadszym chyba, zresztą) lub Shraderem.

> Te drugie... szukaj po drodze kompresora. Ewentualnie mozna wozic ta
> przejsciówkę.

"Te drugie" oznaczają zawory typu Shrader? To oznacza, że do Shradera muszę znaleźć kompresor? Można kompresorem (wysiłek mniejszy) ale czy nie można też pompką z plecaka? :)

pozdrawiam,
nemo

Data: 2009-03-09 18:22:33
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
jakie zawory [turystyka]
Panie pawel(suw), prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gp1956$uf4$1news.onet.pl> przy ul....

[...]

Za moich czasów były pompki ręczne do zaworów samochodowych... Ale ja to
stary jestem.

<ot mode=on>
Cytowanie!
<ot mode=off>

Data: 2009-03-09 18:30:50
Autor: Solar
jakie zawory [turystyka]
pawel(suw) pisze:

W praktyce "rowerowe" lepiej się sprawdzają.
Jak sie wozi pompkę to w każdym miejscu napompujesz/dętkę wymienisz.
Te drugie... szukaj po drodze kompresora. Ewentualnie mozna wozic ta przejsciówkę.

To jak mam Schradery, to nie mogę w każdym miejscu napompować dętki pompką?

"Kobieta powinna zasłaniać oblicze, bowiem nie zostało ono stworzone na podobieństwo Boga."
                                                    św. Bernard

Data: 2009-03-09 07:00:25
Autor: Adrian S.
jakie zawory [turystyka]

Data: 2009-03-09 00:40:00
Autor: Flash
jakie zawory [turystyka]

Data: 2009-03-09 17:24:49
Autor: pawel\(suw\)
jakie zawory [turystyka]

Użytkownik "Adrian S." <adliszewSPAM@NIEacid.ch.pw.edu.pl> napisał w wiadomości news:gp2ba3$t7v$1inews.gazeta.pl...

 A co do pompowania na stacjach - za 5zł kupuje się
przejściówkę i wtedy nie ma problemu.

--
Adrian S. the Lajt Rider
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2009-03-09 22:08:24
Autor: kml
jakie zawory [turystyka]

Użytkownik "pawel(suw)" <123_pawel@vp.pl> napisał w wiadomości news:gp3fs0$qsd$1news.onet.pl...

A taka za 1,5 zł wystarczy?;-)

W wAw takiej za 1,5 PLN to do tej pory na oczy nie widziałem - zawsze ok 5 PLN...

Data: 2009-03-10 06:41:39
Autor: Adrian S.
jakie zawory [turystyka]
kml wrote:

Użytkownik "pawel(suw)" <123_pawel@vp.pl> napisał w wiadomości

A taka za 1,5 zł wystarczy?;-)

W wAw takiej za 1,5 PLN to do tej pory na oczy nie widziałem - zawsze ok 5
PLN...

 a w niektórych sklepach nawet 8zł :)

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-03-17 01:39:04
Autor: Titus Atomicus
jakie zawory [turystyka]
Witam,
To ja jednak zostane przy tym Schraderze.
A co pompkek, to mam kilka i one wszystkie dzialaja zarowno ze Schraderem, Dunlopem i Presto.
A na stacji benzynowej nijakiej przejsciowki do kompresora nie potrzebuje.
Pozdrav
TA

Data: 2009-03-17 09:41:34
Autor: Jan Srzednicki
jakie zawory [turystyka]
On 2009-03-17, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> wrote:
Witam,
To ja jednak zostane przy tym Schraderze.
A co pompkek, to mam kilka i one wszystkie dzialaja zarowno ze Schraderem, Dunlopem i Presto.
A na stacji benzynowej nijakiej przejsciowki do kompresora nie potrzebuje.

Chyba nie czytasz uważnie tego, co Ci napisali.. :P

jakie zawory [turystyka]