Data: 2009-03-08 19:42:00 | |
Autor: kml | |
jakie zawory [turystyka] | |
Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomo¶ci news:Titus_Atomicus-D1D27D.18505208032009news.onet.pl... Witam, Tylko Schrader. Włoskie (wy¶cigowe czy jak tam je zwał) zawsze kończyły z ułaman± główk± (gór±) w najbardziej nieodpowiednim ze wszystkich możliwych momentów. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy 2007 Last update 01/02/2009 Przerwa w działaniu strony od 05/03 do 15/03. |
|
Data: 2009-03-08 21:16:15 | |
Autor: Adampio | |
jakie zawory [turystyka] | |
kml pisze:
Tylko Schrader. Włoskie (wy¶cigowe czy jak tam je zwał) zawsze kończyły z ułaman± główk± (gór±) w najbardziej nieodpowiednim ze wszystkich możliwych momentów. Do ulamywania sie Prestów to sie zgadzam ale po warunkiem ze sie je pompuje pompka reczna. Schradery moga byc ale musza byc z nakretka trzymajaca na obreczy bo inaczej napompowanie ich od zera popmpka reczna graniczy z cudem |
|
Data: 2009-03-08 21:22:18 | |
Autor: kml | |
jakie zawory [turystyka] | |
Użytkownik "Adampio" <adampio@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gp192e$qe8$1inews.gazeta.pl... Do ulamywania sie Prestów to sie zgadzam ale po warunkiem ze sie je pompuje pompka reczna. WoĽisz nożn± ze sob±? :) Schradery moga byc ale musza byc z nakretka trzymajaca na obreczy bo inaczej napompowanie ich od zera popmpka reczna graniczy z cudem To jestem cudotwórc± bo potrafię :) ale masz rację, ta nakrętka znacznie ułatwia sprawę z tym, że po napompowaniu trzeba j± cofn±ć. Miałem kiedy¶ tak± sytuację, że nie mogłem jej odkręcić bo było wszystko w błocie ale na szczę¶cie dętka dała się połatać bez wyjmowania. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy 2007 Last update 01/02/2009 Przerwa w działaniu strony od 05/03 do 15/03. |
|
Data: 2009-03-08 22:34:26 | |
Autor: granat | |
jakie zawory [turystyka] | |
|
|
Data: 2009-03-09 09:06:45 | |
Autor: Adampio | |
jakie zawory [turystyka] | |
kml pisze:
Użytkownik "Adampio" <adampio@op.pl> napisał w wiadomo¶ci>> Do ulamywania sie Prestów to sie zgadzam ale po warunkiem ze sie je pompuje pompka reczna. Woze przejsciowke z Presta na kompresor. |
|
Data: 2009-03-09 09:16:21 | |
Autor: kml | |
jakie zawory [turystyka] | |
Użytkownik "Adampio" <adampio@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gp2iml$odm$1inews.gazeta.pl... kml pisze: Mam tak± przej¶ciówkę i powiem szczerze, że wolę mieć od razu dętkę ze Schraderem. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy 2007 Last update 01/02/2009 Przerwa w działaniu strony od 05/03 do 15/03. |
|
Data: 2009-03-09 01:48:26 | |
Autor: Michał Wolff | |
jakie zawory [turystyka] | |
On 8 Mar, 19:42, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Tylko Schrader. Włoskie (wy¶cigowe czy jak tam je zwał) zawsze kończyły z Jak kto¶ ma pecha - to i w drewnianym ko¶ciele mu cegła na głowę spadnie. Ja używam Presty od ponad 10 lat i nigdy główki nie urwałem, ani przy pompce stacjonarnej, ani przy ręcznej - po prostu trzeba uważać jak się pompkę zakłada, nie szarpać na prawo i lewo. Generalnie dętki w podobnej cenie i samochodowe i Presta s± porównywalne jako¶ciowo. Do Presty jest większa liczba obręczy i ze względu na mniejszy otwór s± wytrzymalsze - dlatego w rowerach z w±skimi obręczami do dużych ci¶nień najczę¶ciej stosuje się wła¶nie Prestę. Pompowanie w kompresorach - raz że s± przej¶ciówki, więc to nie problem, dwa - ja polecam raczej zakup porz±dnej pompki stacjonarnej do domu i wtedy potrzeba używania kompresora znika (chyba że akurat mamy takie szczę¶cie że gumę złapiemy tuż pod stacj±). Pompka stacjonarna jest bardzo wygodna, pompuje się błyskawicznie każd± oponę przy minimalnym wysiłku, ponadto pozwala na uzyskanie dużego ci¶nienia (do 11-12 atm), bo kompresorem na stacji to się raczej opon szosowych już nie nabije. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2009-03-09 10:16:47 | |
Autor: Dyrektour | |
jakie zawory [turystyka] | |
Jak kto¶ ma pecha - to i w drewnianym ko¶ciele mu cegła na głowę spadnie. Ja używam Presty od ponad 10 lat i nigdy główki nie urwałem, ani przy pompce stacjonarnej, ani przy ręcznej - po prostu trzeba uważać jak się pompkę zakłada, nie szarpać na prawo i lewo. Generalnie dętki w podobnej cenie i samochodowe i Presta s± porównywalne jako¶ciowo. Do Presty jest większa liczba obręczy i ze względu na mniejszy otwór s± wytrzymalsze - dlatego w rowerach z w±skimi obręczami do dużych ci¶nień najczę¶ciej stosuje się wła¶nie Prestę. Pompowanie w kompresorach - raz że s± przej¶ciówki, więc to nie problem, dwa - ja polecam raczej zakup porz±dnej pompki stacjonarnej do domu i wtedy potrzeba używania kompresora znika (chyba że akurat mamy takie szczę¶cie że gumę złapiemy tuż pod stacj±). Pompka stacjonarna jest bardzo wygodna, pompuje się błyskawicznie każd± oponę przy minimalnym wysiłku, ponadto pozwala na uzyskanie dużego ci¶nienia (do 11-12 atm), bo kompresorem na stacji to się raczej opon szosowych już nie nabije. ==================================================== ==================================================== Od siebie dodam tylko, ze zainwestowalem 4 lata temu w porzadna pompke sks wesse xl ktora bez problemu nabijam 10 atm w szosowce i woze ja przypieta do ramy pod koszykiem na bidon.Jednak dobra pompka stacjonarna jak pisze Michal to obowiazkowe wyposazenie warsztatu rowerzysty. Co do stacji benzynowych to nie ma na co liczyc na wysokie cisienia. Gora to 3-4 atm. Przecietna opone samochodu osobowego pompuje sie do 2,5 atm i na tyle sa poustawiane kompresorki na stacjach. |
|
Data: 2009-03-09 03:26:22 | |
Autor: Flash | |
jakie zawory [turystyka] | |
Co do stacji benzynowych to nie ma na co liczyc na wysokie cisienia. Gora to Na niektorych da sie wiecej, na niektorych StatOil (i nie tylko) mozna ponoc nawet 10 atm, z czego ja pompowalem najwiecej 4,5. Ktos wczesniej napisal ze woli detki z wentylem samochodowym zamiast presta + przejsciowka, jednak coraz czesciej obrecze sa dostosowane tylko do presta... a nie wszyscy maja serce z kamienia i rozwiercaja sobie obrecze :P |
|
Data: 2009-03-09 03:31:12 | |
Autor: Michał Wolff | |
jakie zawory [turystyka] | |
On 9 Mar, 11:26, Flash <flash...@gmail.com> wrote:
Ktos wczesniej napisal ze woli detki z wentylem samochodowym zamiast Nie ma się co czarować - rozwiercanie zawsze trochę obręcz osłabia, wła¶nie z tej przyczyny w w±skich obręczach stosuje się Prestę, nie wentyl samochodowy. To dętkę należy dostosować do obręczy, nie na odwrót. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2009-03-09 22:07:03 | |
Autor: kml | |
jakie zawory [turystyka] | |
Użytkownik "Michał Wolff" <m-wolff@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:0a9384e2-3513-4d61-8304-e123cc5e19a7x13g2000yqf.googlegroups.com... On 9 Mar, 11:26, Flash <flash...@gmail.com> wrote: Ktos wczesniej napisal ze woli detki z wentylem samochodowym zamiast Nie ma się co czarować - rozwiercanie zawsze trochę obręcz osłabia, wła¶nie z tej przyczyny w w±skich obręczach stosuje się Prestę, nie wentyl samochodowy. To dętkę należy dostosować do obręczy, nie na odwrót. -- Szczę¶liwie s± ludzie co rozwiercaj± szerokie obręcze MTB :) -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy 2007 Last update 01/02/2009 Przerwa w działaniu strony od 05/03 do 15/03. |
|
Data: 2009-03-11 15:44:54 | |
Autor: Coaster | |
jakie zawory [turystyka] | |
kml wrote:
Ciesze sie, ze jestem _w tej kwestii_ "nieszczesliwy". ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "More experienced cyclists learn to "get light" for a fraction of a second while going over rough patches; newbies tend to sit harder on the saddle, increasing the risk of pinch flats." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-03-09 22:36:06 | |
Autor: szaman | |
jakie zawory [turystyka] | |
Flash wytworzył w szalonym umy¶le, a następnie przelał w postać elektroniczn± to, co następuje::
Na niektorych da sie wiecej, na niektorych StatOil (i nie tylko) mozna S± BiPi, gdzie i dziewi±tkę anbijesz:) sz |
|
Data: 2009-03-10 19:59:10 | |
Autor: Ryszard Mikke | |
jakie zawory [turystyka] | |
|
|
Data: 2009-03-10 20:02:04 | |
Autor: Ryszard Mikke | |
jakie zawory [turystyka] | |
|
|
Data: 2009-03-09 22:06:18 | |
Autor: kml | |
jakie zawory [turystyka] | |
Użytkownik "Michał Wolff" <m-wolff@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:04cb0007-3094-48a6-9c4e-6d539a68c796y13g2000yqn.googlegroups.com... Jak kto¶ ma pecha - to i w drewnianym ko¶ciele mu cegła na głowę spadnie. Ja używam Presty od ponad 10 lat i nigdy główki nie urwałem, ani przy pompce stacjonarnej, ani przy ręcznej - po prostu trzeba uważać jak się pompkę zakłada, nie szarpać na prawo i lewo. -- -- -- Przyznaje się bez bicia - wolę nie uważać i szarpać jak mi sie ¶pieszy :> -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy 2007 Last update 01/02/2009 Przerwa w działaniu strony od 05/03 do 15/03. |
|
Data: 2009-03-09 22:22:17 | |
Autor: Coaster | |
jakie zawory [turystyka] | |
kml wrote:
Ale to wlasnie trzeba sie specjalnie starac zeby 'szarpac'... Szarpanie to tez niepotrzebne straty energii. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "Don't try any other colors, red's the only one that works." – Sheldon Brown, 1944-2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-03-09 22:26:15 | |
Autor: kml | |
jakie zawory [turystyka] | |
Użytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisał w wiadomości news:gp41du$s7u$1atlantis.news.neostrada.pl... -- -- --
Zależy od poziomu wqrwa jaki się w chwili pompowania :P Próbowałem nawet ostatnio mieć prestę i to po prostu nie jest dla mnie. Ja muszę mieć rozwiązania agresjoodporne :D -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy 2007 Last update 01/02/2009 Przerwa w działaniu strony od 05/03 do 15/03. |
|
Data: 2009-03-09 22:32:32 | |
Autor: Coaster | |
jakie zawory [turystyka] | |
kml wrote:
Potrenuj tak - wez bochenek chleba i staraj sie kroic jak najciensze i najbardziej rowne kromki _w powietrzu_ - nauczysz reke lewa odpowiedniej wspolpracy z prawa ;-) I rob wszystko zawsze tak, jakbys mial to robic caly dzien - pewnie zajmie Ci to 15 minut. Jezeli bedziesz chcial zrobic cos koniecznie w 15 minut moze Ci to zajac caly dzien... -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "Don't try any other colors, red's the only one that works." – Sheldon Brown, 1944-2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-03-10 07:51:42 | |
Autor: kml | |
jakie zawory [turystyka] | |
Użytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisał w wiadomości news:gp42eb$ci7$1nemesis.news.neostrada.pl...
Potrenuj tak - wez bochenek chleba i staraj sie kroic jak najciensze i najbardziej rowne kromki _w powietrzu_ - nauczysz reke lewa odpowiedniej wspolpracy z prawa ;-) Albo.... będę kupować wyłącznie dętki ze Schraderem :D -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy 2007 Last update 01/02/2009 Przerwa w działaniu strony od 05/03 do 15/03. |
|