jakiego kupić laptopa i na co się niedac nabrać?

Data: 2010-08-08 11:29:51
Autor: ToMasz
jakiego kupić laptopa i na co się niedac nabrać?
witam

potrzebuje laptopa. głównie do czytania i pisania, czasami ogladania
filmów i grania. Stąd ekran 15 cali lub wiekszy (ale mniejszy w pionie),
minimum 1giga ramu, ze 100 giga dysku 4usb i fajnie by było zeby miał
pcmcia. Na nowego lapka za 1799 z media marktu mnie niestać, a z drugiej
strony... właśnie!
Naczytałem sie na tej grupie o odrywających zawiasach, lutach bez ołowiu
które po 3 latach przestają przewodzić i setce innych usterek w tanich
laptopach.
Tak wiec prosze o poradę na co warto wydać 1000zł, a czego unikać.

Pozdrawiam
ToMasz

PS czy w zastosowaniach typu internet-biuro, dwurdzeniowy procek będzie
 szybszy od jednordzeniowego czy jeden rdzeń bedzie leżał "odłogiem"?

Data: 2010-08-08 11:50:22
Autor: qwerty
Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i3lteg$o9i$1@inews.gazeta.pl...
PS czy w zastosowaniach typu internet-biuro, dwurdzeniowy procek będzie
szybszy od jednordzeniowego czy jeden rdzeń bedzie leżał "odłogiem"?

Za taką kwotę kupisz tylko używany.

Data: 2010-08-09 08:31:25
Autor: Sławek Maculewicz
Dnia 08-08-2010 o 11:50:22 qwerty <qwerty01@poczta.fm> napisał(a):

[...]

Eee tam ;-)

http://actiwa.pl/index.php?id=113&zobacz=48

--
Brak sygnaturki.

Data: 2010-08-09 11:45:04
Autor: qwerty
Użytkownik "Sławek Maculewicz" <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.vg5q2nb28woxnu@organ-- 5...
Eee tam ;-)

http://actiwa.pl/index.php?id=113&zobacz=48

Przyjżyj się jego specyfikacji. Wygląda jak laptopy z przed 2 lat:
Pamięć zainstalowana: 1024 MB DDR2
Dysk twardy: 160 GB
Karta graficzna: IntelR GMA X3100M 384 MB
Karta sieciowa bezprzewodowa: 802.11 b/g

Data: 2010-08-09 12:35:42
Autor: Przemysław Ryk
jakiego kupić laptopa i na co się niedac nabrać? [ort]
Dnia Mon, 9 Aug 2010 11:45:04 +0200, qwerty napisał(a):

Przyjżyj się jego specyfikacji. Wygląda jak laptopy z przed 2 lat:
  ^^^^^^^^
(ciach...)

Moje oczy...

[ Nie tyle groźny jest rosyjski czołg, co jego pijana załoga.              ]
[                               (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

Data: 2010-08-09 15:16:45
Autor: Sławek Maculewicz
Dnia 09-08-2010 o 11:45:04 qwerty <qwerty01@poczta.fm> napisał(a):

[...]

No i...?
Spodziewałeś się za tę cenę jakiejś rakiety?
Do WWW (nawet z flashem 8-)), pisania, czasem filmów  - jak znalazł.
Sam wątkotwórca stwierdził, że gry raczej sobie odpuści.
--
Brak sygnaturki.

Data: 2010-08-08 11:51:36
Autor: Andrzej Libiszewski
W dniu 2010-08-08 11:29, ToMasz pisze:
[...]

Laptop do grania za 1000zł? Wow. Cóż... IMO się tak nie da.

Pozdrawiam
ToMasz

PS czy w zastosowaniach typu internet-biuro, dwurdzeniowy procek będzie
  szybszy od jednordzeniowego czy jeden rdzeń bedzie leĹźał "odłogiem"?

Będzie szybszy (a raczej mniej podatny na zwalnianie), w systemach jest wystarczająco dużo wątków żeby było co rozdzielać między rdzenie.

"I must rule with eye and claw — as the hawk among lesser birds."

Data: 2010-08-08 12:19:35
Autor: ToMasz
Andrzej Libiszewski pisze:
[...]

bez przesady. granie w hity 3D - mozemy sobie odpuścić. Pozatym 1000zł
to niejest jakaś nieprzekraczalna granica; tyle mam przeznaczone na ten
cel.
Z tego co widze w oferowanych sprzętach na allegro królują matryce 15
cali panorama = 800 punktów w pionie. to zdecydowanie za mało. tzn nawet
nie chodzi o punkty tylko wymiar pionowy ekranu. Z drugiej strony widze
ze 3 usb to standard. po po przeanalizowaniu potrzeb, wynika ze 3usb mi
wystarczą.

ToMasz

Data: 2010-08-08 14:17:03
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-08-08 12:19, Użytkownik ToMasz napisał:

[...]

Oglądaj dalej to allegro to może wreszcie zauważysz że:
tanie gówna mają matryce o śmiesznie małych rozdzielczościach
np. 15 calowa panorama ma 1366 na 768 pikseli, do tego mają
zintegrowane karty GFX bez dedykowanej pamięci, stare
oraz wolne procesory, małe twarde dyski oraz kiepskiej
jakości i odporności plastykowe obudowy z równie kiepskimi
zawiasami. Ilość gniazd USB pod warunkiem że będą dwa przy
innych wadach nie powinno mieć znaczenia, zawsze można
za kilkanaście złotych dokupić huba.

Pozdrawiam

Data: 2010-08-08 14:44:57
Autor: ToMasz
RadoslawF pisze:

[...]

to właśnie napisałem...

[...]
nie. nie chce mieć kompa na kolanach po to żeby z niego dyndały kabelki.
2 usb muszę mieć na myszkę i modem. trzecie pozostaje do wpięcia
pendriva, aparatu itp.

ToMasz

Data: 2010-08-08 15:23:34
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-08-08 14:44, Użytkownik ToMasz napisał:

[...]

Bardzo wątpię aby ktoś używając laptopa w "locie" czy na
kolanach podpinał do niego myszkę, modem i pendrajwy, dyski
czy aparaty. W domu/pracy owszem, ale wtedy nie na kolanach
i jest miejsce na haba, duży monitor i dodatkowy dysk.

Pozdrawiam

Data: 2010-08-08 18:51:35
Autor: Remek
Użytkownik "ToMasz" napisał:

bez przesady. granie w hity 3D - mozemy sobie odpuścić. Pozatym 1000zł
to niejest jakaś nieprzekraczalna granica; tyle mam przeznaczone na ten
cel.

Zanim kupisz laptopa może zastanów się nad kupnem słownika poprawnej
polszczyzny.

Remek

Data: 2010-08-08 19:01:00
Autor: m4rkiz
"ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> wrote in message news:i3m0bo$363$1inews.gazeta.pl...
[...]

matryca ponad 1280x800 + dedykowana karta graficzna na ktorej mozna by w
cokolwiek pograc to *minimum* z 1,4k pln za della D820

ladnego wygladu i 100% sprawnosci w tej cenie sie raczej nie spodziewaj,
pekniecia, wytarcia i skrzypienie - gratis

Data: 2010-08-09 15:37:56
Autor: ąćęłńóśźż
jakiego kupić laptopa i na co się niedac nabrać?
Mam dość drogi, a zawiasy latają jak żyd po sklepie.
Mimo reklamacji, z serwisu wróciły w stanie identycznym.
Matryca była do wymiany (i wymienili).

A w starszym modelu innej firmy zawiasy trzymają ekran pewnie jak imadło.

-- -- -

Naczytałem sie na tej grupie o odrywających zawiasach

Data: 2010-08-08 16:08:17
Autor: Rysiek G.
[...]

No, za takie pieniądze kupisz już... porządną torbę na laptopa.
Radzę dodać co najmniej drugie tyle (biorąc pod uwagę Twoje preferencje) aby nie kupować dwa razy.

Data: 2010-08-08 20:04:22
Autor: Radosław Sokół
W dniu 08.08.2010 11:29, ToMasz pisze:
potrzebuje laptopa. głównie do czytania i pisania, czasami ogladania
filmów i grania. Stąd ekran 15 cali lub wiekszy (ale mniejszy w pionie),

Do tych zastosowań absolutnie poleca się komputer stacjonarny,
a nie przenośny.

Czy zamierzasz często używać tego komputera poza domem?

minimum 1giga ramu, ze 100 giga dysku 4usb i fajnie by było zeby miał
pcmcia. Na nowego lapka za 1799 z media marktu mnie niestać, a z drugiej

Wybacz, ale nowy komputer uwzględniający oglądanie filmów
czy granie musi mieć cenę w zakresie 2000-3000 zł. I to nie-
zależnie od tego, czy stacjonarny, czy przenośny. Jak Cię
nie stać, to nie kupuj nowego.

Tak wiec prosze o poradę na co warto wydać 1000zł, a czego unikać.

Za 1000 zł kupisz używany komputer stacjonarny.

PS czy w zastosowaniach typu internet-biuro, dwurdzeniowy procek będzie
  szybszy od jednordzeniowego czy jeden rdzeń bedzie leżał "odłogiem"?

Będzie leżał odłogiem przez większość czasu, ale dzisiaj nie
warto brać procesorów jednordzeniowych.

Data: 2010-08-08 21:22:16
Autor: ToMasz
Radosław Sokół pisze:

Czy zamierzasz często używać tego komputera poza domem?
tak. w domu mam stacjonarny komp.

[...]

nie-no. odpuśćmy sobie granie. Tak poprostu palnąłem, a wszyscy tego sie
trzymają. na dzień dzisiejszy to ja nawet windowsa nie planuje instalować.
Do oglądania filmów to chyba 1GHz + gforce6100 wystarczy?
I to nie-
zależnie od tego, czy stacjonarny, czy przenośny. Jak Cię
nie stać, to nie kupuj nowego.
nie palnuje nowego.
Tak wiec prosze o poradę na co warto wydać 1000zł, a czego unikać.

a za 2000zł?

ToMasz

Data: 2010-08-15 15:02:35
Autor: Radosław Sokół
W dniu 08.08.2010 21:22, ToMasz pisze:
nie-no. odpuśćmy sobie granie. Tak poprostu palnąłem, a wszyscy tego sie

Ale nie można "tak po prostu palnąć", bo akurat to jedno
zastosowanie bardzo zmienia profil komputera i jego cenę.

To w końcu chcesz móc grać czy nie?

trzymają. na dzień dzisiejszy to ja nawet windowsa nie planuje instalować.
Do oglądania filmów to chyba 1GHz + gforce6100 wystarczy?

Wystarczy nawet zintegrowany Intel, który jest w większości
komputerów przenośnych.

a za 2000zł?

To już bardziej.

Obawiam się, że musisz jeszcze raz dokładnie określić wyma-
gania użytkowe, a na ich podstawie - techniczne.

Od razu mówię, że przy wysokiej mobilności ekran powinien
mieć nie więcej niż 13.5" przekątnej, a waga nie powinna
przekraczać 2.0 - 2.5 kg.

jakiego kupić laptopa i na co się niedac nabrać?