jakiej klasy kompletny napęd

Data: 2011-06-13 09:49:15
Autor: s2p
jakiej klasy kompletny napęd
Jakiej klasy, powinienem kupić kompletny napęd?
W tej chwili mam hg50, regularnie( co 100km) czyszczę go pędzlem nasączonym benzyną, czyszczę do sucha, smaruje oliwką, wycieram po 5 minutach do sucha.Przejechałem na tym napędzie 1000 km, widze po zębach że nie są już idealne.Pytanie więc, jakiej klasy napęd ile wytrzymuje?Czy brać komplet shimano czy lepiej komplet srama plus korby truativa?

Data: 2011-06-13 10:01:40
Autor: Fabian
On 13.06.2011 09:49, s2p wrote:
Jakiej klasy, powinienem kupić kompletny napęd?
W tej chwili mam hg50, regularnie( co 100km) czyszczę go pędzlem
nasÄ…czonym benzynÄ…, czyszczÄ™ do sucha, smaruje oliwkÄ…, wycieram po 5
minutach do sucha.Przejechałem na tym napędzie 1000 km, widze po zębach

Po 1000 km to powinna wystarczyć wymiana łańcucha, reszta napędu nie powinna być jakoś naruszona. Jak byś załączył zdjęcia to można by było to ocenić.

Fabian.

Data: 2011-06-13 10:13:50
Autor: whitey
On 13/06/11 08:49, s2p wrote:
[...]

1000km i chcesz wymieniac? cos malo, twardo jezdzisz?
1000km przy czyszczeniu co 100km to sa komfortowe warunki pracy (wg mnie)

--
whitey

Data: 2011-06-13 11:44:01
Autor: ikov
jakiej klasy kompletny napęd
1000km i chcesz wymieniac? cos malo, twardo jezdzisz?
1000km przy czyszczeniu co 100km to sa komfortowe warunki pracy (wg mnie)

Smarowanie co 100km znaczyłoby, że czasami już w trasie trzeba by smarować, a w czasie weekendu to i ze trzy :) Ja postanowiłem też jeździć na 2 lub 3 łańcuchy, ale niestety nie kupiłem od razu drugiego łańcucha a potem nie było sensu. Teraz po 4000km postanowiłem, że po prostu zajeżdżę napęd do końca i dopiero wtedy poważniejsza inwestycja. No i 2 lub 3 łańcuchy :)

Data: 2011-06-13 10:14:16
Autor: Tomek
W dniu 2011-06-13 09:49, s2p pisze:
Przejechałem na tym napędzie 1000 km

Po 1000km dziwne, że coś się dzieje z napędem. Ewentualnie zmierz wyciągnięcie łańcucha. Nie widzę sensu tak szybkiej wymiany całości - chyba że miałeś jakiś straszny badziew. Po takim przebiegu łańcuch jeszcze powinien być w normie, nie mówiąc o reszcie. Mój hg50 w tej chwili ma jaieś 1500 i jak go 200km temu mierzyłem, to miał na całej swojej długości ok. 4mm wydłużenia - zupełnie w normie.

Data: 2011-06-13 13:08:09
Autor: Gregorius
[...]

Wymień łańcuch jak zaczyna hałasować (przynajmniej u mnie metod na słuch działa niezawodnie - z rozciągniętym łańcuchem napęd pracuje zauważalnie głośniej) i zostaw resztę. U mnie HG 50 wytrzymał ~2kkm, wcześniej był UG 30 - padł po niecałym 1,2k. Od miesiąca z kawałkiem zarzynam PC 830 i po 300 km jest OK. Sumarycznie daje to ~3,5k a kaseta i korba z dość niskiej półki (Acera) działają dalej bez problemu i nic nie przeskakuje. Na początku też chciałem wymieniać całość, ale mi przeszło - co będę wyrzucał/sprzedawał za bezcen sprawne graty. Poczekam aż się zużyją i wtedy wymienię - podejrzewam, że spokojnie jeszcze 2-3 łańcuchy na tym napędzie dokonają żywota.
--
Gregorius

Data: 2011-06-13 18:19:05
Autor: szaman
On 06/13/2011 09:49 AM, s2p wrote::
[...]

a czym i gidze jeĹşdzisz?
jeśłi nie zarzynasz roweru po niewiadomo jakim terenie - po 1000 km praktycznie nei ma szans napęd się zużyć.
jezcze przy Twoim hiper mega częśtym czyszczeniu i smarowaniu (nawiasem - chce Ci się tak często:) ?)

A ile na napęd chcesz wydać, gdzie go wykorzystasz? Napisz to, a wtedy można coś podyskutować o wyższości srama/shimano nad drugim.

sz

Data: 2011-06-13 21:23:25
Autor: Titus Atomicus
In article <it5d9r$g6l$1@news.onet.pl>, szaman <piekar22@op.pl> wrote:

> [...]
> że nie s± już idealne.Pytanie więc, jakiej klasy napęd ile
> wytrzymuje?Czy brać komplet shimano czy lepiej komplet srama plus korby

a czym i gidze jeĽdzisz?
je¶łi nie zarzynasz roweru po niewiadomo jakim terenie - po 1000 km praktycznie nei ma szans napęd się zużyć.
jezcze przy Twoim hiper mega czę¶tym czyszczeniu i smarowaniu (nawiasem - chce Ci się tak często:) ?)

Tez tego nie rozumiem. Ja chyba juz 4-5 tysiecy na dwoch lancuchach zrobilem (HG40, albo 50 - nie pamietam).

Moze zadzialala tutaj tytusowa zasada: czesto mycie skraca zycie?

TA

Data: 2011-06-13 19:39:35
Autor: Ignacy
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a):
Moze zadzialala tutaj tytusowa zasada: czesto mycie skraca zycie?

 ...skóra się wyciera i człowiek umiera,(stare)
  Też chętnie zobaczyłbym zdjęcia napędu w±tkodawcy...może byłby fajny
 temat do dyskusji.

 Ignac

Data: 2011-06-15 12:14:36
Autor: Wilk
On 13 Cze, 18:19, szaman <pieka...@op.pl> wrote:

praktycznie nei ma szans napęd się zużyć.
jezcze przy Twoim hiper mega czę¶tym czyszczeniu i smarowaniu (nawiasem
- chce Ci się tak często:) ?)

Nie od dzi¶ wiadomo, że częste mycie skraca życie :)
Jak czytam o tych wszystkich cudach jakie ludzie z napędami i
łańcuchami wyprawiaj± - to aż się nie mogę nadziwić jak im się chce.
Jak ja bym miał dokładnie czy¶cić łańcuch co 100km - to bym w ogóle z
warsztatu nie wychodził. Smaruję jak zaczyna rzęzić i to cała moja
robota przy konserwacji napędu, w suchych warunkach to starcza czasem
nawet i na 500-700km. W rowerze szosowym na jednym napędzie zrobiłem
ponad 20tys, w trekingowym mam obecnie już koło 10 i wygl±da że
jeszcze trochę poci±gnie. Jedyne co warto zrobić - to wymienić napęd
przed zim± na dużo tańszy, bo sól jest rzeczywi¶cie zabójcza i szkoda
dobrego napędu na takie warunki.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-06-21 23:37:11
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 15.06.2011 21:14 użytkownik Wilk napisał :
[...]

A wzi±łe¶ pod uwagę, że napędy s± używane w skrajnie różnych warunkach?
Czasem łańcuch nadaje się do czyszczenia i smarowania po 10 km, czasem
po kilku tysi±cach km.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2011-06-14 19:11:39
Autor: s2p
[...]

Tak wygląda mój obecny napęd

http://img827.imageshack.us/img827/7558/imag0139iw.jpg
http://img707.imageshack.us/img707/4780/imag0140j.jpg
http://img155.imageshack.us/img155/9844/imag0141f.jpg
http://img36.imageshack.us/img36/9836/imag0142ec.jpg
http://img685.imageshack.us/img685/2789/imag0146i.jpg
http://img189.imageshack.us/img189/4609/imag0148x.jpg
http://img146.imageshack.us/img146/8110/imag0149m.jpg

Data: 2011-06-14 11:32:28
Autor: Rowerex
jakiej klasy kompletny napęd
On 14 Cze, 18:11, s2p <s...@o2.pl> wrote:

Tak wygl±da mój obecny napęd

A tak wygl±dał mój.

http://images34.fotosik.pl/195/87dc8703747c9f73.jpg
http://images32.fotosik.pl/195/4a23dedd12fe0f34.jpg

Ten napęd wytrzymał jeszcze półtorej roku od czasu zrobienia tych
zdjęć, potem się "rozsypał" i nie dało się jeĽdzić na żadnym biegu.
Przy okazji widać, że Ľle poskładałem kasetę, bo mam piastę z ciekawym
bębenkiem maj±cym dwie w±skie wypustki pozwalaj±ce założyć koronki na
dwa sposoby, a wówczas nie zwracałem na to uwagi.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-06-14 20:06:53
Autor: Ignacy
jakiej klasy kompletny napęd
Rowerex <rowerex@op.pl> Blacik i ¶rodkowa tarcza wyjeżdzone równiutko...a dlaczego 8 i 9
nie brałe¶ z najmniejszej tarczy (na nich nie jeĽdziłe¶ wcale).
Acha i przypomniałem sobie że Ty jeĽdzisz na 3 łańcuchach st±d
taki jego dobry stan...a ile na tej kasecie przejechałe¶.
W kasecie dziewi±tce jest łatwiej bo typowe przełożenia to:
z blatu 1 2 3 ze ¶rodkowej 4 5 6 i z najmniejszej 7 8 9.
Patrzę raz w tygodniu na zęby kasety i jak widzę jakie¶ istotne
różnice to staram się jeĽdzic na tych najmniej wyjeżdzonych...
i kaseta się rzeĽbi sama.

 Ignac

Data: 2011-06-14 21:08:55
Autor: Inead

"Rowerex" <rowerex@op.pl> wrote in message news:7fa7958b-4726-41d7-897f-b55b4c084401a7g2000vby.googlegroups.com...
On 14 Cze, 18:11, s2p <s...@o2.pl> wrote:

Tak wygl±da mój obecny napęd

A tak wygl±dał mój.

Już dajcie spokój bo przypomina to licytację w stylu "kto ma większego"/

Data: 2011-06-14 21:50:17
Autor: Fabian
On 14.06.2011 21:08, Inead wrote:

[...]

Nie chcesz, to nie czytaj. Też masz wymagania.

Fabian.

Data: 2011-06-15 06:56:40
Autor: Ignacy
jakiej klasy kompletny napęd
Rowerex <rowerex@op.pl>  Jeste¶ tam...to nie jest krytyka z mojej strony...za bardzo
 ładne wyjeżdzenie blatu i ¶redniej tarczy należy się 6.
 Skoro nie jeĽdzisz pod duże wzniesienia (prawie nie jeżdzona  najmniejsza tarcza) to z niej jeżdziłbym na zębatce 8 i 9.
 Pomyslałbym o następnej kasecie 11-30 żeby z blatu na przyszło¶ć
 bardziej dojeżdzać zębatki kasety 1,2 i 3 przy tej samej długo¶ci
 korb oczywi¶cie.

 Ignac

Data: 2011-06-15 00:43:40
Autor: Rowerex
On 15 Cze, 08:56, " Ignacy" <ignac88.WYT...@gazeta.pl> wrote:
Rowerex <rowe...@op.pl>

[...]

Ja też pomy¶lałem :) Teraz mam napęd 2x9, tzn.  44-30 z przodu, a
kasety to różnie, w jednym komplecie kół jedna ultegra 12-27
(konfiguracja na zimę po szosie)  przeskładana na 13-30 (las w
pozostałe pory roku), w drugim komplecie kół 11-23 (szybka jazda po
szosie, kawałek kasety z pierwszego zestawu) lub nowa kaseta 11-28 na
dłuższe wypady bardziej szosowe i bardzo ostre podjazdy, przeskładana
czasem na 12-32 na długie wypady bardziej terenowe (32 z tej starej
kasety ze zdjęcia wiec się nie marnuje)...

Dodatkowo zmniejszona linia łańcucha dla korby, czyli jakie¶ 45,5mm
mierzone od ¶rodka między zębatkami korby do ¶rodka rury podsiodłowej.
Przy takiej linii łańcucha mogę bez problemu używać blatu 44 z o¶mioma
zębatkami kasety, co często robię w terenie, a i czasem pozwalam sobie
z blatu jechać na dziewi±tej koronce kasety.

Używam łańcuchów Campagnolo C9.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-06-15 14:33:34
Autor: Ignacy
jakiej klasy kompletny napęd
Rowerex <rowerex@op.pl>  Jeżeli masz blat 44 i pierwsz± zębatkę 27 to nawet lepiej niż ja
 Ci zaproponowałem ale dokładnie prawie takie samo przełożenia jak
 ja mam bo na blacie u mnie jest 48 a pierwsza zębatka ma 30 i bez  problemu dojeżdzam te największe czyli 30,26,23 najczę¶ciej pod wiatr
 lub pod małe wzniesienie...a najmniejsz± tarczę mam 28 i oprócz podjazdów
 pod wzniesienia wykorzystuje j± również w konfiguracji z zębatka 8 i 7 przy  jeĽdzie z wiatrem lub z lekkiego zjazdu i do tego z wyższymi kadencjami  jeżdzę bo nie chcę się przeci±żać...z przodu najmniejsz± to najchętniej  bym widział 26 bo łatwiej bym miał przy podjazdach a i bardziej dojeżdzałbym
 zębatki 8 i 7 odpowiednio 11 i 13 z±bków...postaram sie o jakie¶ foto tego
 mojego napędu.Często manewruję też długo¶ci± korb czy szeroko¶ci± opon żeby
 jak najbardziej to wszystko dopasować do siebie.

 Ignac

Data: 2011-06-15 19:10:44
Autor: Rowerex
 Ignacy <ignac88.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
Rowerex <rowerex@op.pl>  u mnie jest 48 a pierwsza zębatka ma 30 i bez  problemu dojeżdzam te największe czyli 30,26,23 najczę¶ciej pod wiatr
[...]

No i o to chodzi. Grunt to ustawić wszystko pod siebie

Często manewruję też długo¶ci± korb czy szeroko¶ci± opon żeby
 jak najbardziej to wszystko dopasować do siebie.

Tak poza tematem, drugi komplet kół kupiłem dlatego, że nienawidzę wymiany
opon. Pierwszy zestaw jest na las i ciężkie warunki lub na zimę (opony
bardziej terenowe z większym bieżnikiem, a w zimie zakolcowane). Natomiast w
drugim zestawie na stałe siedz± Kendy SBE 2.1, które po mocnym napompowaniu
¶wietnie jad± po szosie, a na niskim ci¶nieniu dobrze jad± po terenie (z
wyj±tkiem piachu - na piachu jad± gdzie same chc±, a nie gdzie ja chcę). W sumie również kaset nie lubię zmieniać i w zasadzie w obu zestawach siedz±
na stałe różne kasety, ale doszedłem ostatnio do wniosku, że odkręcanie kasety
jest całkiem proste, o ile robi się to często i nie zakręca na siłę.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-06-19 18:05:56
Autor: Ignacy
jakiej klasy kompletny napęd

  Oto foto mojego napędu:
  http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f1faf364fe6aea2b.html
 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3eaf12345509edc9.html
 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6e686f3149ded15c.html

 pod zdjęciami s± opisy jeżeli s± jakie¶ pytania to proszę
 pytać...sory za niezbyt dokładne wyczyszczenie.

 Ignac

Data: 2011-06-20 07:26:46
Autor: Rowerex
On 19 Cze, 19:05, " Ignacy" <ignac88.WYT...@gazeta.pl> wrote:
[...]

Gratulacje! :) Równomierno¶ć zużycia wzorcowa i godna na¶ladowania!

Ja niestety mam trochę sportowe zzza-zzzac-zzza-zzzacięcie ;) więc
lubię mieć do¶ć "twardo" pod nog± i nie znoszę "młynkowania", st±d
maltretuję głównie twarde przełożenia, aczkolwiek możliwo¶ć
korzystanie z niemal całej kasety z największ± zębatk± korby nieco
poprawiła równomierno¶ć zużywania się obecnego napędu.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-06-20 16:21:59
Autor: Ignacy
jakiej klasy kompletny napęd
Rowerex <rowerex@op.pl>  Dzięki za uznanie.
  Jak się chce to można...no można równo napęd wyjeĽdzic...tylko po co się
 męczyć...taki żart.
 Też bym chciał tylko na twardych jeżdzić ale niestety organizm
 dłużej nie wytrzymywał i alternatywa była prosta większa kadencja
 i miększe przełożenia albo brak jazdy...nawet na miekkich czasem
 przeszarżuje ale się pilnuję.

 Ignac --

Data: 2011-06-15 11:16:01
Autor: Tomek
W dniu 2011-06-14 20:32, Rowerex pisze:
A tak wygl±dał mój.

http://images34.fotosik.pl/195/87dc8703747c9f73.jpg
http://images32.fotosik.pl/195/4a23dedd12fe0f34.jpg

Po jakim przebiegu?

Data: 2011-06-15 18:58:39
Autor: Rowerex
Tomek <x@y.z> napisał(a):
W dniu 2011-06-14 20:32, Rowerex pisze:
> A tak wygl±dał mój.
>
> http://images34.fotosik.pl/195/87dc8703747c9f73.jpg
> http://images32.fotosik.pl/195/4a23dedd12fe0f34.jpg

Po jakim przebiegu?

5 lat jazdy, praktycznie cały rok. Około 15-18 tys. km, przez kilka lat nie
używałem licznika, więc trudno o dokładno¶ć. Ponieważ w głowie miałem marzenia
o nowym rowerze, to w okresie gdy robiłem te fotki maltretowałem ów napęd ile
wlezie, deszcz, błoto, las itp. Napęd poci±gn±ł jeszcze niecałe dwa lata,
czyli jakie¶ kilka tysięcy zanim się rozsypał.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-06-14 19:31:25
Autor: Ignacy
jakiej klasy kompletny napęd
s2p <s2p@o2.pl>   Co Ty chcesz wymieniać...bardzo dobry napęd chcesz wyrzucić.
 Ta kaseta się prawie nie różni od nowej...ja bym jeszcze wyjeĽdził
 na tym 8 do 10k km...przyznaje że sposób smarowania masz specyficzny
 jakby napęd jeżdzony na sucho.

 Ignac

Data: 2011-06-14 22:39:13
Autor: s2p
W dniu 2011-06-14 21:31,  Ignacy pisze:
[...]

Znaczy za mało smaru czy jak?!Jak jest utytłany to cały się lepi!
Finish line smarowany przed zdjęciami!

Data: 2011-06-14 22:05:17
Autor: Ignacy
s2p <s2p@o2.pl> napisał(a):
> [...]
>   jakby napęd jeżdzony na sucho.
>
>   Ignac

Znaczy za mało smaru czy jak?!Jak jest utytłany to cały się lepi!

  ja smaruję olejem tylko rolki łańcucha przy pomocy w±ziutkiego pędzelka
  cienutk± warstewkę a łańcuch rozprowadza to po całym napędzie...można
  powiedziec że jest utytłany i się lepi i jak rolki staj± się matowe
  ponawiam zabieg po ok. 200 km...postaram sie zamie¶cic jakie¶ zdjecia
  w najbliższym czasie.

  Ignac

Data: 2011-06-23 12:49:07
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 15.06.2011 00:05 użytkownik  Ignacy napisał :
 ja smaruję olejem tylko rolki łańcucha przy pomocy w±ziutkiego pędzelka
 cienutk± warstewkę a łańcuch rozprowadza to po całym napędzie...

Po co?

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2011-07-04 12:40:06
Autor: Coaster
On 6/23/11 12:49 PM, "Mikołaj \"Miki\" Menke" wrote:
[...]

Zeby kurz i piach wpadaly w te lepka pulapke? ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-14 19:51:27

[...]