Data: 2011-06-13 09:49:15 | |
Autor: s2p | |
jakiej klasy kompletny napęd | |
Jakiej klasy, powinienem kupić kompletny napęd?
W tej chwili mam hg50, regularnie( co 100km) czyszczę go pędzlem nasączonym benzyną, czyszczę do sucha, smaruje oliwką, wycieram po 5 minutach do sucha.Przejechałem na tym napędzie 1000 km, widze po zębach że nie są już idealne.Pytanie więc, jakiej klasy napęd ile wytrzymuje?Czy brać komplet shimano czy lepiej komplet srama plus korby truativa? |
|
Data: 2011-06-13 10:01:40 | |
Autor: Fabian | |
jakiej klasy kompletny napęd | |
On 13.06.2011 09:49, s2p wrote:
Jakiej klasy, powinienem kupić kompletny napęd? Po 1000 km to powinna wystarczyć wymiana łańcucha, reszta napędu nie powinna być jakoś naruszona. Jak byś załączył zdjęcia to można by było to ocenić. Fabian. |
|
Data: 2011-06-13 10:13:50 | |
Autor: whitey | |
jakiej klasy kompletny napęd | |
On 13/06/11 08:49, s2p wrote:
Jakiej klasy, powinienem kupić kompletny napęd? 1000km i chcesz wymieniac? cos malo, twardo jezdzisz? 1000km przy czyszczeniu co 100km to sa komfortowe warunki pracy (wg mnie) -- whitey |
|
Data: 2011-06-13 11:44:01 | |
Autor: ikov | |
jakiej klasy kompletny napęd | |
1000km i chcesz wymieniac? cos malo, twardo jezdzisz?Smarowanie co 100km znaczyłoby, że czasami już w trasie trzeba by smarować, a w czasie weekendu to i ze trzy :) Ja postanowiłem też jeździć na 2 lub 3 łańcuchy, ale niestety nie kupiłem od razu drugiego łańcucha a potem nie było sensu. Teraz po 4000km postanowiłem, że po prostu zajeżdżę napęd do końca i dopiero wtedy poważniejsza inwestycja. No i 2 lub 3 łańcuchy :) |
|
Data: 2011-06-13 10:14:16 | |
Autor: Tomek | |
jakiej klasy kompletny napęd | |
W dniu 2011-06-13 09:49, s2p pisze:
Przejechałem na tym napędzie 1000 km Po 1000km dziwne, że coś się dzieje z napędem. Ewentualnie zmierz wyciągnięcie łańcucha. Nie widzę sensu tak szybkiej wymiany całości - chyba że miałeś jakiś straszny badziew. Po takim przebiegu łańcuch jeszcze powinien być w normie, nie mówiąc o reszcie. Mój hg50 w tej chwili ma jaieś 1500 i jak go 200km temu mierzyłem, to miał na całej swojej długości ok. 4mm wydłużenia - zupełnie w normie. |
|
Data: 2011-06-13 13:08:09 | |
Autor: Gregorius | |
jakiej klasy kompletny napęd | |
W dniu 2011-06-13 09:49, s2p pisze:
Jakiej klasy, powinienem kupić kompletny napęd? Wymień łańcuch jak zaczyna hałasować (przynajmniej u mnie metod na słuch działa niezawodnie - z rozciągniętym łańcuchem napęd pracuje zauważalnie głośniej) i zostaw resztę. U mnie HG 50 wytrzymał ~2kkm, wcześniej był UG 30 - padł po niecałym 1,2k. Od miesiąca z kawałkiem zarzynam PC 830 i po 300 km jest OK. Sumarycznie daje to ~3,5k a kaseta i korba z dość niskiej półki (Acera) działają dalej bez problemu i nic nie przeskakuje. Na początku też chciałem wymieniać całość, ale mi przeszło - co będę wyrzucał/sprzedawał za bezcen sprawne graty. Poczekam aż się zużyją i wtedy wymienię - podejrzewam, że spokojnie jeszcze 2-3 łańcuchy na tym napędzie dokonają żywota. -- Gregorius |
|
Data: 2011-06-13 18:19:05 | |
Autor: szaman | |
jakiej klasy kompletny napęd | |
On 06/13/2011 09:49 AM, s2p wrote::
Jakiej klasy, powinienem kupić kompletny napęd? a czym i gidze jeździsz? jeśłi nie zarzynasz roweru po niewiadomo jakim terenie - po 1000 km praktycznie nei ma szans napęd się zużyć. jezcze przy Twoim hiper mega częśtym czyszczeniu i smarowaniu (nawiasem - chce Ci się tak często:) ?) A ile na napęd chcesz wydać, gdzie go wykorzystasz? Napisz to, a wtedy można coś podyskutować o wyższości srama/shimano nad drugim. sz |
|
Data: 2011-06-13 21:23:25 | |
Autor: Titus Atomicus | |
jakiej klasy kompletny napęd | |
In article <it5d9r$g6l$1@news.onet.pl>, szaman <piekar22@op.pl> wrote:
On 06/13/2011 09:49 AM, s2p wrote:: Tez tego nie rozumiem. Ja chyba juz 4-5 tysiecy na dwoch lancuchach zrobilem (HG40, albo 50 - nie pamietam). Moze zadzialala tutaj tytusowa zasada: czesto mycie skraca zycie? TA |
|
Data: 2011-06-13 19:39:35 | |
Autor: Ignacy | |
jakiej klasy kompletny napęd | |
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a):
Moze zadzialala tutaj tytusowa zasada: czesto mycie skraca zycie? ...skóra się wyciera i człowiek umiera,(stare) Też chętnie zobaczyłbym zdjęcia napędu w±tkodawcy...może byłby fajny temat do dyskusji. Ignac -- |
|
Data: 2011-06-15 12:14:36 | |
Autor: Wilk | |
jakiej klasy kompletny napęd | |
On 13 Cze, 18:19, szaman <pieka...@op.pl> wrote:
praktycznie nei ma szans napęd się zużyć. Nie od dzi¶ wiadomo, że częste mycie skraca życie :) Jak czytam o tych wszystkich cudach jakie ludzie z napędami i łańcuchami wyprawiaj± - to aż się nie mogę nadziwić jak im się chce. Jak ja bym miał dokładnie czy¶cić łańcuch co 100km - to bym w ogóle z warsztatu nie wychodził. Smaruję jak zaczyna rzęzić i to cała moja robota przy konserwacji napędu, w suchych warunkach to starcza czasem nawet i na 500-700km. W rowerze szosowym na jednym napędzie zrobiłem ponad 20tys, w trekingowym mam obecnie już koło 10 i wygl±da że jeszcze trochę poci±gnie. Jedyne co warto zrobić - to wymienić napęd przed zim± na dużo tańszy, bo sól jest rzeczywi¶cie zabójcza i szkoda dobrego napędu na takie warunki. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2011-06-21 23:37:11 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
jakiej klasy kompletny napęd | |
Dnia 15.06.2011 21:14 użytkownik Wilk napisał :
On 13 Cze, 18:19, szaman <pieka...@op.pl> wrote: A wzi±łe¶ pod uwagę, że napędy s± używane w skrajnie różnych warunkach? Czasem łańcuch nadaje się do czyszczenia i smarowania po 10 km, czasem po kilku tysi±cach km. -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2011-06-14 19:11:39 | |
Autor: s2p | |
jakiej klasy kompletny napęd | |
W dniu 2011-06-13 09:49, s2p pisze:
Jakiej klasy, powinienem kupić kompletny napęd? Tak wygląda mój obecny napęd http://img827.imageshack.us/img827/7558/imag0139iw.jpg http://img707.imageshack.us/img707/4780/imag0140j.jpg http://img155.imageshack.us/img155/9844/imag0141f.jpg http://img36.imageshack.us/img36/9836/imag0142ec.jpg http://img685.imageshack.us/img685/2789/imag0146i.jpg http://img189.imageshack.us/img189/4609/imag0148x.jpg http://img146.imageshack.us/img146/8110/imag0149m.jpg |
|
Data: 2011-06-14 11:32:28 | |
Autor: Rowerex | |
jakiej klasy kompletny napęd | |
On 14 Cze, 18:11, s2p <s...@o2.pl> wrote:
Tak wygl±da mój obecny napęd A tak wygl±dał mój. http://images34.fotosik.pl/195/87dc8703747c9f73.jpg http://images32.fotosik.pl/195/4a23dedd12fe0f34.jpg Ten napęd wytrzymał jeszcze półtorej roku od czasu zrobienia tych zdjęć, potem się "rozsypał" i nie dało się jeĽdzić na żadnym biegu. Przy okazji widać, że Ľle poskładałem kasetę, bo mam piastę z ciekawym bębenkiem maj±cym dwie w±skie wypustki pozwalaj±ce założyć koronki na dwa sposoby, a wówczas nie zwracałem na to uwagi. Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2011-06-14 20:06:53 | |
Autor: Ignacy | |
jakiej klasy kompletny napęd | |
Rowerex <rowerex@op.pl> Blacik i ¶rodkowa tarcza wyjeżdzone równiutko...a dlaczego 8 i 9
nie brałe¶ z najmniejszej tarczy (na nich nie jeĽdziłe¶ wcale). Acha i przypomniałem sobie że Ty jeĽdzisz na 3 łańcuchach st±d taki jego dobry stan...a ile na tej kasecie przejechałe¶. W kasecie dziewi±tce jest łatwiej bo typowe przełożenia to: z blatu 1 2 3 ze ¶rodkowej 4 5 6 i z najmniejszej 7 8 9. Patrzę raz w tygodniu na zęby kasety i jak widzę jakie¶ istotne różnice to staram się jeĽdzic na tych najmniej wyjeżdzonych... i kaseta się rzeĽbi sama. Ignac -- |
|
Data: 2011-06-14 21:08:55 | |
Autor: Inead | |
jakiej klasy kompletny napęd | |
"Rowerex" <rowerex@op.pl> wrote in message news:7fa7958b-4726-41d7-897f-b55b4c084401a7g2000vby.googlegroups.com... On 14 Cze, 18:11, s2p <s...@o2.pl> wrote: Tak wygl±da mój obecny napęd A tak wygl±dał mój. Już dajcie spokój bo przypomina to licytację w stylu "kto ma większego"/ |
|
Data: 2011-06-14 21:50:17 | |
Autor: Fabian | |
jakiej klasy kompletny napęd | |
On 14.06.2011 21:08, Inead wrote:
Nie chcesz, to nie czytaj. Też masz wymagania. Fabian. |
|
Data: 2011-06-15 06:56:40 | |
Autor: Ignacy | |
jakiej klasy kompletny napęd | |
Rowerex <rowerex@op.pl> Jeste¶ tam...to nie jest krytyka z mojej strony...za bardzo
ładne wyjeżdzenie blatu i ¶redniej tarczy należy się 6. Skoro nie jeĽdzisz pod duże wzniesienia (prawie nie jeżdzona najmniejsza tarcza) to z niej jeżdziłbym na zębatce 8 i 9. Pomyslałbym o następnej kasecie 11-30 żeby z blatu na przyszło¶ć bardziej dojeżdzać zębatki kasety 1,2 i 3 przy tej samej długo¶ci korb oczywi¶cie. Ignac -- |
|
Data: 2011-06-15 00:43:40 | |
Autor: Rowerex | |
jakiej klasy kompletny napęd | |
On 15 Cze, 08:56, " Ignacy" <ignac88.WYT...@gazeta.pl> wrote:
Rowerex <rowe...@op.pl> Ja też pomy¶lałem :) Teraz mam napęd 2x9, tzn. 44-30 z przodu, a kasety to różnie, w jednym komplecie kół jedna ultegra 12-27 (konfiguracja na zimę po szosie) przeskładana na 13-30 (las w pozostałe pory roku), w drugim komplecie kół 11-23 (szybka jazda po szosie, kawałek kasety z pierwszego zestawu) lub nowa kaseta 11-28 na dłuższe wypady bardziej szosowe i bardzo ostre podjazdy, przeskładana czasem na 12-32 na długie wypady bardziej terenowe (32 z tej starej kasety ze zdjęcia wiec się nie marnuje)... Dodatkowo zmniejszona linia łańcucha dla korby, czyli jakie¶ 45,5mm mierzone od ¶rodka między zębatkami korby do ¶rodka rury podsiodłowej. Przy takiej linii łańcucha mogę bez problemu używać blatu 44 z o¶mioma zębatkami kasety, co często robię w terenie, a i czasem pozwalam sobie z blatu jechać na dziewi±tej koronce kasety. Używam łańcuchów Campagnolo C9. Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2011-06-15 14:33:34 | |
Autor: Ignacy | |
jakiej klasy kompletny napęd | |
Rowerex <rowerex@op.pl> Jeżeli masz blat 44 i pierwsz± zębatkę 27 to nawet lepiej niż ja
Ci zaproponowałem ale dokładnie prawie takie samo przełożenia jak ja mam bo na blacie u mnie jest 48 a pierwsza zębatka ma 30 i bez problemu dojeżdzam te największe czyli 30,26,23 najczę¶ciej pod wiatr lub pod małe wzniesienie...a najmniejsz± tarczę mam 28 i oprócz podjazdów pod wzniesienia wykorzystuje j± również w konfiguracji z zębatka 8 i 7 przy jeĽdzie z wiatrem lub z lekkiego zjazdu i do tego z wyższymi kadencjami jeżdzę bo nie chcę się przeci±żać...z przodu najmniejsz± to najchętniej bym widział 26 bo łatwiej bym miał przy podjazdach a i bardziej dojeżdzałbym zębatki 8 i 7 odpowiednio 11 i 13 z±bków...postaram sie o jakie¶ foto tego mojego napędu.Często manewruję też długo¶ci± korb czy szeroko¶ci± opon żeby jak najbardziej to wszystko dopasować do siebie. Ignac -- |
|
Data: 2011-06-15 19:10:44 | |
Autor: Rowerex | |
jakiej klasy kompletny napęd | |
Ignacy <ignac88.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
Rowerex <rowerex@op.pl> u mnie jest 48 a pierwsza zębatka ma 30 i bez problemu dojeżdzam te największe czyli 30,26,23 najczę¶ciej pod wiatr No i o to chodzi. Grunt to ustawić wszystko pod siebie Często manewruję też długo¶ci± korb czy szeroko¶ci± opon żeby Tak poza tematem, drugi komplet kół kupiłem dlatego, że nienawidzę wymiany opon. Pierwszy zestaw jest na las i ciężkie warunki lub na zimę (opony bardziej terenowe z większym bieżnikiem, a w zimie zakolcowane). Natomiast w drugim zestawie na stałe siedz± Kendy SBE 2.1, które po mocnym napompowaniu ¶wietnie jad± po szosie, a na niskim ci¶nieniu dobrze jad± po terenie (z wyj±tkiem piachu - na piachu jad± gdzie same chc±, a nie gdzie ja chcę). W sumie również kaset nie lubię zmieniać i w zasadzie w obu zestawach siedz± na stałe różne kasety, ale doszedłem ostatnio do wniosku, że odkręcanie kasety jest całkiem proste, o ile robi się to często i nie zakręca na siłę. Pozdr- -Rowerex -- |
|
Data: 2011-06-19 18:05:56 | |
Autor: Ignacy | |
jakiej klasy kompletny napęd | |
Oto foto mojego napędu: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f1faf364fe6aea2b.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3eaf12345509edc9.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6e686f3149ded15c.html pod zdjęciami s± opisy jeżeli s± jakie¶ pytania to proszę pytać...sory za niezbyt dokładne wyczyszczenie. Ignac -- |
|
Data: 2011-06-20 07:26:46 | |
Autor: Rowerex | |
jakiej klasy kompletny napęd | |
On 19 Cze, 19:05, " Ignacy" <ignac88.WYT...@gazeta.pl> wrote:
Oto foto mojego napędu: Gratulacje! :) Równomierno¶ć zużycia wzorcowa i godna na¶ladowania! Ja niestety mam trochę sportowe zzza-zzzac-zzza-zzzacięcie ;) więc lubię mieć do¶ć "twardo" pod nog± i nie znoszę "młynkowania", st±d maltretuję głównie twarde przełożenia, aczkolwiek możliwo¶ć korzystanie z niemal całej kasety z największ± zębatk± korby nieco poprawiła równomierno¶ć zużywania się obecnego napędu. Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2011-06-20 16:21:59 | |
Autor: Ignacy | |
jakiej klasy kompletny napęd | |
Rowerex <rowerex@op.pl> Dzięki za uznanie.
Jak się chce to można...no można równo napęd wyjeĽdzic...tylko po co się męczyć...taki żart. Też bym chciał tylko na twardych jeżdzić ale niestety organizm dłużej nie wytrzymywał i alternatywa była prosta większa kadencja i miększe przełożenia albo brak jazdy...nawet na miekkich czasem przeszarżuje ale się pilnuję. Ignac -- |
|
Data: 2011-06-15 11:16:01 | |
Autor: Tomek | |
jakiej klasy kompletny napęd | |
W dniu 2011-06-14 20:32, Rowerex pisze:
A tak wygl±dał mój. Po jakim przebiegu? |
|
Data: 2011-06-15 18:58:39 | |
Autor: Rowerex | |
jakiej klasy kompletny napęd | |
Tomek <x@y.z> napisał(a):
W dniu 2011-06-14 20:32, Rowerex pisze: 5 lat jazdy, praktycznie cały rok. Około 15-18 tys. km, przez kilka lat nie używałem licznika, więc trudno o dokładno¶ć. Ponieważ w głowie miałem marzenia o nowym rowerze, to w okresie gdy robiłem te fotki maltretowałem ów napęd ile wlezie, deszcz, błoto, las itp. Napęd poci±gn±ł jeszcze niecałe dwa lata, czyli jakie¶ kilka tysięcy zanim się rozsypał. Pozdr- -Rowerex -- |
|
Data: 2011-06-14 19:31:25 | |
Autor: Ignacy | |
jakiej klasy kompletny napęd | |
s2p <s2p@o2.pl> Co Ty chcesz wymieniać...bardzo dobry napęd chcesz wyrzucić.
Ta kaseta się prawie nie różni od nowej...ja bym jeszcze wyjeĽdził na tym 8 do 10k km...przyznaje że sposób smarowania masz specyficzny jakby napęd jeżdzony na sucho. Ignac -- |
|
Data: 2011-06-14 22:39:13 | |
Autor: s2p | |
jakiej klasy kompletny napęd | |
W dniu 2011-06-14 21:31, Ignacy pisze:
s2p<s2p@o2.pl> Znaczy za mało smaru czy jak?!Jak jest utytłany to cały się lepi! Finish line smarowany przed zdjęciami! |
|
Data: 2011-06-14 22:05:17 | |
Autor: Ignacy | |
jakiej klasy kompletny napęd | |
s2p <s2p@o2.pl> napisał(a):
W dniu 2011-06-14 21:31, Ignacy pisze: ja smaruję olejem tylko rolki łańcucha przy pomocy w±ziutkiego pędzelka cienutk± warstewkę a łańcuch rozprowadza to po całym napędzie...można powiedziec że jest utytłany i się lepi i jak rolki staj± się matowe ponawiam zabieg po ok. 200 km...postaram sie zamie¶cic jakie¶ zdjecia w najbliższym czasie. Ignac -- |
|
Data: 2011-06-23 12:49:07 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
jakiej klasy kompletny napęd | |
Dnia 15.06.2011 00:05 użytkownik Ignacy napisał :
ja smaruję olejem tylko rolki łańcucha przy pomocy w±ziutkiego pędzelka Po co? -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2011-07-04 12:40:06 | |
Autor: Coaster | |
jakiej klasy kompletny napęd | |
On 6/23/11 12:49 PM, "Mikołaj \"Miki\" Menke" wrote:
Dnia 15.06.2011 00:05 użytkownik Ignacy napisał :Zeby kurz i piach wpadaly w te lepka pulapke? ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2011-06-14 19:51:27 | |
Autor: Inead | |
jakiej klasy kompletny napęd | |
"s2p" <s2p@o2.pl> wrote in message news:4df79642$0$2449$65785112news.neostrada.pl... W dniu 2011-06-13 09:49, s2p pisze: Ty gwoĹşdzie wbijasz tym rowerem??? |
|
Data: 2011-06-14 20:09:57 | |
Autor: Fabian | |
jakiej klasy kompletny napęd | |
On 14.06.2011 19:11, s2p wrote:
Tak wygląda mój obecny napęd Jeżeli nie chcesz zmieniać dla zmiany, a ze względów praktycznych to tylko łańcuch. Zużyty napęd wygląda tak: http://flic.kr/p/9Tuho9 Fabian. |