jakiej klasy kompletny napęd

Data: 2011-06-14 19:11:39
Autor: s2p
jakiej klasy kompletny napęd
W dniu 2011-06-13 09:49, s2p pisze:
Jakiej klasy, powinienem kupić kompletny napęd?
W tej chwili mam hg50, regularnie( co 100km) czyszczę go pędzlem
nasączonym benzyną, czyszczę do sucha, smaruje oliwką, wycieram po 5
minutach do sucha.Przejechałem na tym napędzie 1000 km, widze po zębach
że nie są już idealne.Pytanie więc, jakiej klasy napęd ile
wytrzymuje?Czy brać komplet shimano czy lepiej komplet srama plus korby
truativa?

Tak wygląda mój obecny napęd

http://img827.imageshack.us/img827/7558/imag0139iw.jpg
http://img707.imageshack.us/img707/4780/imag0140j.jpg
http://img155.imageshack.us/img155/9844/imag0141f.jpg
http://img36.imageshack.us/img36/9836/imag0142ec.jpg
http://img685.imageshack.us/img685/2789/imag0146i.jpg
http://img189.imageshack.us/img189/4609/imag0148x.jpg
http://img146.imageshack.us/img146/8110/imag0149m.jpg

Data: 2011-06-14 11:32:28
Autor: Rowerex
On 14 Cze, 18:11, s2p <s...@o2.pl> wrote:

Tak wygląda mój obecny napęd

A tak wyglądał mój.

http://images34.fotosik.pl/195/87dc8703747c9f73.jpg
http://images32.fotosik.pl/195/4a23dedd12fe0f34.jpg

Ten napęd wytrzymał jeszcze półtorej roku od czasu zrobienia tych
zdjęć, potem się "rozsypał" i nie dało się jeździć na żadnym biegu.
Przy okazji widać, że źle poskładałem kasetę, bo mam piastę z ciekawym
bębenkiem mającym dwie wąskie wypustki pozwalające założyć koronki na
dwa sposoby, a wówczas nie zwracałem na to uwagi.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-06-14 20:06:53
Autor: Ignacy
jakiej klasy kompletny napęd
Rowerex <rowerex@op.pl> Blacik i środkowa tarcza wyjeżdzone równiutko...a dlaczego 8 i 9
nie brałeś z najmniejszej tarczy (na nich nie jeździłeś wcale).
Acha i przypomniałem sobie że Ty jeździsz na 3 łańcuchach stąd
taki jego dobry stan...a ile na tej kasecie przejechałeś.
W kasecie dziewiątce jest łatwiej bo typowe przełożenia to:
z blatu 1 2 3 ze środkowej 4 5 6 i z najmniejszej 7 8 9.
Patrzę raz w tygodniu na zęby kasety i jak widzę jakieś istotne
różnice to staram się jeździc na tych najmniej wyjeżdzonych...
i kaseta się rzeźbi sama.

 Ignac

Data: 2011-06-14 21:08:55
Autor: Inead

"Rowerex" <rowerex@op.pl> wrote in message news:7fa7958b-4726-41d7-897f-b55b4c084401a7g2000vby.googlegroups.com...
On 14 Cze, 18:11, s2p <s...@o2.pl> wrote:

Tak wygląda mój obecny napęd

A tak wyglądał mój.

Już dajcie spokój bo przypomina to licytację w stylu "kto ma większego"/

Data: 2011-06-14 21:50:17
Autor: Fabian
On 14.06.2011 21:08, Inead wrote:

[...]

Nie chcesz, to nie czytaj. Też masz wymagania.

Fabian.

Data: 2011-06-15 06:56:40
Autor: Ignacy
jakiej klasy kompletny napęd
Rowerex <rowerex@op.pl>  Jesteś tam...to nie jest krytyka z mojej strony...za bardzo
 ładne wyjeżdzenie blatu i średniej tarczy należy się 6.
 Skoro nie jeździsz pod duże wzniesienia (prawie nie jeżdzona  najmniejsza tarcza) to z niej jeżdziłbym na zębatce 8 i 9.
 Pomyslałbym o następnej kasecie 11-30 żeby z blatu na przyszłość
 bardziej dojeżdzać zębatki kasety 1,2 i 3 przy tej samej długości
 korb oczywiście.

 Ignac

Data: 2011-06-15 00:43:40
Autor: Rowerex
On 15 Cze, 08:56, " Ignacy" <ignac88.WYT...@gazeta.pl> wrote:
Rowerex <rowe...@op.pl>

[...]

Ja też pomyślałem :) Teraz mam napęd 2x9, tzn.  44-30 z przodu, a
kasety to różnie, w jednym komplecie kół jedna ultegra 12-27
(konfiguracja na zimę po szosie)  przeskładana na 13-30 (las w
pozostałe pory roku), w drugim komplecie kół 11-23 (szybka jazda po
szosie, kawałek kasety z pierwszego zestawu) lub nowa kaseta 11-28 na
dłuższe wypady bardziej szosowe i bardzo ostre podjazdy, przeskładana
czasem na 12-32 na długie wypady bardziej terenowe (32 z tej starej
kasety ze zdjęcia wiec się nie marnuje)...

Dodatkowo zmniejszona linia łańcucha dla korby, czyli jakieś 45,5mm
mierzone od środka między zębatkami korby do środka rury podsiodłowej.
Przy takiej linii łańcucha mogę bez problemu używać blatu 44 z ośmioma
zębatkami kasety, co często robię w terenie, a i czasem pozwalam sobie
z blatu jechać na dziewiątej koronce kasety.

Używam łańcuchów Campagnolo C9.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-06-15 14:33:34
Autor: Ignacy
jakiej klasy kompletny napęd
Rowerex <rowerex@op.pl>  Jeżeli masz blat 44 i pierwszą zębatkę 27 to nawet lepiej niż ja
 Ci zaproponowałem ale dokładnie prawie takie samo przełożenia jak
 ja mam bo na blacie u mnie jest 48 a pierwsza zębatka ma 30 i bez  problemu dojeżdzam te największe czyli 30,26,23 najczęściej pod wiatr
 lub pod małe wzniesienie...a najmniejszą tarczę mam 28 i oprócz podjazdów
 pod wzniesienia wykorzystuje ją również w konfiguracji z zębatka 8 i 7 przy  jeździe z wiatrem lub z lekkiego zjazdu i do tego z wyższymi kadencjami  jeżdzę bo nie chcę się przeciążać...z przodu najmniejszą to najchętniej  bym widział 26 bo łatwiej bym miał przy podjazdach a i bardziej dojeżdzałbym
 zębatki 8 i 7 odpowiednio 11 i 13 ząbków...postaram sie o jakieś foto tego
 mojego napędu.Często manewruję też długością korb czy szerokością opon żeby
 jak najbardziej to wszystko dopasować do siebie.

 Ignac

Data: 2011-06-15 19:10:44
Autor: Rowerex
 Ignacy <ignac88.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
Rowerex <rowerex@op.pl>  u mnie jest 48 a pierwsza zębatka ma 30 i bez  problemu dojeżdzam te największe czyli 30,26,23 najczęściej pod wiatr
[...]

No i o to chodzi. Grunt to ustawić wszystko pod siebie

Często manewruję też długością korb czy szerokością opon żeby
 jak najbardziej to wszystko dopasować do siebie.

Tak poza tematem, drugi komplet kół kupiłem dlatego, że nienawidzę wymiany
opon. Pierwszy zestaw jest na las i ciężkie warunki lub na zimę (opony
bardziej terenowe z większym bieżnikiem, a w zimie zakolcowane). Natomiast w
drugim zestawie na stałe siedzą Kendy SBE 2.1, które po mocnym napompowaniu
świetnie jadą po szosie, a na niskim ciśnieniu dobrze jadą po terenie (z
wyjątkiem piachu - na piachu jadą gdzie same chcą, a nie gdzie ja chcę). W sumie również kaset nie lubię zmieniać i w zasadzie w obu zestawach siedzą
na stałe różne kasety, ale doszedłem ostatnio do wniosku, że odkręcanie kasety
jest całkiem proste, o ile robi się to często i nie zakręca na siłę.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-06-19 18:05:56
Autor: Ignacy
jakiej klasy kompletny napęd

  Oto foto mojego napędu:
  http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f1faf364fe6aea2b.html
 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3eaf12345509edc9.html
 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6e686f3149ded15c.html

 pod zdjęciami są opisy jeżeli są jakieś pytania to proszę
 pytać...sory za niezbyt dokładne wyczyszczenie.

 Ignac

Data: 2011-06-20 07:26:46
Autor: Rowerex
On 19 Cze, 19:05, " Ignacy" <ignac88.WYT...@gazeta.pl> wrote:
[...]

Gratulacje! :) Równomierność zużycia wzorcowa i godna naśladowania!

Ja niestety mam trochę sportowe zzza-zzzac-zzza-zzzacięcie ;) więc
lubię mieć dość "twardo" pod nogą i nie znoszę "młynkowania", stąd
maltretuję głównie twarde przełożenia, aczkolwiek możliwość
korzystanie z niemal całej kasety z największą zębatką korby nieco
poprawiła równomierność zużywania się obecnego napędu.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-06-20 16:21:59
Autor: Ignacy
jakiej klasy kompletny napęd
Rowerex <rowerex@op.pl>  Dzięki za uznanie.
  Jak się chce to można...no można równo napęd wyjeździc...tylko po co się
 męczyć...taki żart.
 Też bym chciał tylko na twardych jeżdzić ale niestety organizm
 dłużej nie wytrzymywał i alternatywa była prosta większa kadencja
 i miększe przełożenia albo brak jazdy...nawet na miekkich czasem
 przeszarżuje ale się pilnuję.

 Ignac --

Data: 2011-06-15 11:16:01
Autor: Tomek
W dniu 2011-06-14 20:32, Rowerex pisze:
A tak wyglądał mój.

http://images34.fotosik.pl/195/87dc8703747c9f73.jpg
http://images32.fotosik.pl/195/4a23dedd12fe0f34.jpg

Po jakim przebiegu?

Data: 2011-06-15 18:58:39
Autor: Rowerex
Tomek <x@y.z> napisał(a):
W dniu 2011-06-14 20:32, Rowerex pisze:
> A tak wyglądał mój.
>
> http://images34.fotosik.pl/195/87dc8703747c9f73.jpg
> http://images32.fotosik.pl/195/4a23dedd12fe0f34.jpg

Po jakim przebiegu?

5 lat jazdy, praktycznie cały rok. Około 15-18 tys. km, przez kilka lat nie
używałem licznika, więc trudno o dokładność. Ponieważ w głowie miałem marzenia
o nowym rowerze, to w okresie gdy robiłem te fotki maltretowałem ów napęd ile
wlezie, deszcz, błoto, las itp. Napęd pociągnął jeszcze niecałe dwa lata,
czyli jakieś kilka tysięcy zanim się rozsypał.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-06-14 19:31:25
Autor: Ignacy
jakiej klasy kompletny napęd
s2p <s2p@o2.pl>   Co Ty chcesz wymieniać...bardzo dobry napęd chcesz wyrzucić.
 Ta kaseta się prawie nie różni od nowej...ja bym jeszcze wyjeździł
 na tym 8 do 10k km...przyznaje że sposób smarowania masz specyficzny
 jakby napęd jeżdzony na sucho.

 Ignac

Data: 2011-06-14 22:39:13
Autor: s2p
W dniu 2011-06-14 21:31,  Ignacy pisze:
[...]

Znaczy za mało smaru czy jak?!Jak jest utytłany to cały się lepi!
Finish line smarowany przed zdjęciami!

Data: 2011-06-14 22:05:17
Autor: Ignacy
s2p <s2p@o2.pl> napisał(a):
> [...]
>   jakby napęd jeżdzony na sucho.
>
>   Ignac

Znaczy za mało smaru czy jak?!Jak jest utytłany to cały się lepi!

  ja smaruję olejem tylko rolki łańcucha przy pomocy wąziutkiego pędzelka
  cienutką warstewkę a łańcuch rozprowadza to po całym napędzie...można
  powiedziec że jest utytłany i się lepi i jak rolki stają się matowe
  ponawiam zabieg po ok. 200 km...postaram sie zamieścic jakieś zdjecia
  w najbliższym czasie.

  Ignac

Data: 2011-06-23 12:49:07
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 15.06.2011 00:05 użytkownik  Ignacy napisał :
 ja smaruję olejem tylko rolki łańcucha przy pomocy wąziutkiego pędzelka
 cienutką warstewkę a łańcuch rozprowadza to po całym napędzie...

Po co?

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2011-07-04 12:40:06
Autor: Coaster
On 6/23/11 12:49 PM, "Mikołaj \"Miki\" Menke" wrote:
[...]

Zeby kurz i piach wpadaly w te lepka pulapke? ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-14 19:51:27

[...]