Data: 2011-06-14 19:11:39 | |
Autor: s2p | |
jakiej klasy kompletny napÄd | |
W dniu 2011-06-13 09:49, s2p pisze:
Jakiej klasy, powinienem kupiÄ kompletny napÄd? Tak wyglÄ da mĂłj obecny napÄd http://img827.imageshack.us/img827/7558/imag0139iw.jpg http://img707.imageshack.us/img707/4780/imag0140j.jpg http://img155.imageshack.us/img155/9844/imag0141f.jpg http://img36.imageshack.us/img36/9836/imag0142ec.jpg http://img685.imageshack.us/img685/2789/imag0146i.jpg http://img189.imageshack.us/img189/4609/imag0148x.jpg http://img146.imageshack.us/img146/8110/imag0149m.jpg |
|
Data: 2011-06-14 11:32:28 | |
Autor: Rowerex | |
jakiej klasy kompletny napęd | |
On 14 Cze, 18:11, s2p <s...@o2.pl> wrote:
Tak wygląda mój obecny napęd A tak wyglądał mój. http://images34.fotosik.pl/195/87dc8703747c9f73.jpg http://images32.fotosik.pl/195/4a23dedd12fe0f34.jpg Ten napęd wytrzymał jeszcze półtorej roku od czasu zrobienia tych zdjęć, potem się "rozsypał" i nie dało się jeździć na żadnym biegu. Przy okazji widać, że źle poskładałem kasetę, bo mam piastę z ciekawym bębenkiem mającym dwie wąskie wypustki pozwalające założyć koronki na dwa sposoby, a wówczas nie zwracałem na to uwagi. Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2011-06-14 20:06:53 | |
Autor: Ignacy | |
jakiej klasy kompletny napęd | |
Rowerex <rowerex@op.pl> Blacik i środkowa tarcza wyjeżdzone równiutko...a dlaczego 8 i 9
nie brałeś z najmniejszej tarczy (na nich nie jeździłeś wcale). Acha i przypomniałem sobie że Ty jeździsz na 3 łańcuchach stąd taki jego dobry stan...a ile na tej kasecie przejechałeś. W kasecie dziewiątce jest łatwiej bo typowe przełożenia to: z blatu 1 2 3 ze środkowej 4 5 6 i z najmniejszej 7 8 9. Patrzę raz w tygodniu na zęby kasety i jak widzę jakieś istotne różnice to staram się jeździc na tych najmniej wyjeżdzonych... i kaseta się rzeźbi sama. Ignac -- |
|
Data: 2011-06-14 21:08:55 | |
Autor: Inead | |
jakiej klasy kompletny napęd | |
"Rowerex" <rowerex@op.pl> wrote in message news:7fa7958b-4726-41d7-897f-b55b4c084401a7g2000vby.googlegroups.com... On 14 Cze, 18:11, s2p <s...@o2.pl> wrote: Tak wygląda mój obecny napęd A tak wyglądał mój. Już dajcie spokój bo przypomina to licytację w stylu "kto ma większego"/ |
|
Data: 2011-06-14 21:50:17 | |
Autor: Fabian | |
jakiej klasy kompletny napęd | |
On 14.06.2011 21:08, Inead wrote:
Nie chcesz, to nie czytaj. Też masz wymagania. Fabian. |
|
Data: 2011-06-15 06:56:40 | |
Autor: Ignacy | |
jakiej klasy kompletny napęd | |
Rowerex <rowerex@op.pl> Jesteś tam...to nie jest krytyka z mojej strony...za bardzo
ładne wyjeżdzenie blatu i średniej tarczy należy się 6. Skoro nie jeździsz pod duże wzniesienia (prawie nie jeżdzona najmniejsza tarcza) to z niej jeżdziłbym na zębatce 8 i 9. Pomyslałbym o następnej kasecie 11-30 żeby z blatu na przyszłość bardziej dojeżdzać zębatki kasety 1,2 i 3 przy tej samej długości korb oczywiście. Ignac -- |
|
Data: 2011-06-15 00:43:40 | |
Autor: Rowerex | |
jakiej klasy kompletny napęd | |
On 15 Cze, 08:56, " Ignacy" <ignac88.WYT...@gazeta.pl> wrote:
Rowerex <rowe...@op.pl> Ja też pomyślałem :) Teraz mam napęd 2x9, tzn. 44-30 z przodu, a kasety to różnie, w jednym komplecie kół jedna ultegra 12-27 (konfiguracja na zimę po szosie) przeskładana na 13-30 (las w pozostałe pory roku), w drugim komplecie kół 11-23 (szybka jazda po szosie, kawałek kasety z pierwszego zestawu) lub nowa kaseta 11-28 na dłuższe wypady bardziej szosowe i bardzo ostre podjazdy, przeskładana czasem na 12-32 na długie wypady bardziej terenowe (32 z tej starej kasety ze zdjęcia wiec się nie marnuje)... Dodatkowo zmniejszona linia łańcucha dla korby, czyli jakieś 45,5mm mierzone od środka między zębatkami korby do środka rury podsiodłowej. Przy takiej linii łańcucha mogę bez problemu używać blatu 44 z ośmioma zębatkami kasety, co często robię w terenie, a i czasem pozwalam sobie z blatu jechać na dziewiątej koronce kasety. Używam łańcuchów Campagnolo C9. Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2011-06-15 14:33:34 | |
Autor: Ignacy | |
jakiej klasy kompletny napęd | |
Rowerex <rowerex@op.pl> Jeżeli masz blat 44 i pierwszą zębatkę 27 to nawet lepiej niż ja
Ci zaproponowałem ale dokładnie prawie takie samo przełożenia jak ja mam bo na blacie u mnie jest 48 a pierwsza zębatka ma 30 i bez problemu dojeżdzam te największe czyli 30,26,23 najczęściej pod wiatr lub pod małe wzniesienie...a najmniejszą tarczę mam 28 i oprócz podjazdów pod wzniesienia wykorzystuje ją również w konfiguracji z zębatka 8 i 7 przy jeździe z wiatrem lub z lekkiego zjazdu i do tego z wyższymi kadencjami jeżdzę bo nie chcę się przeciążać...z przodu najmniejszą to najchętniej bym widział 26 bo łatwiej bym miał przy podjazdach a i bardziej dojeżdzałbym zębatki 8 i 7 odpowiednio 11 i 13 ząbków...postaram sie o jakieś foto tego mojego napędu.Często manewruję też długością korb czy szerokością opon żeby jak najbardziej to wszystko dopasować do siebie. Ignac -- |
|
Data: 2011-06-15 19:10:44 | |
Autor: Rowerex | |
jakiej klasy kompletny napęd | |
Ignacy <ignac88.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
Rowerex <rowerex@op.pl> u mnie jest 48 a pierwsza zębatka ma 30 i bez problemu dojeżdzam te największe czyli 30,26,23 najczęściej pod wiatr No i o to chodzi. Grunt to ustawić wszystko pod siebie Często manewruję też długością korb czy szerokością opon żeby Tak poza tematem, drugi komplet kół kupiłem dlatego, że nienawidzę wymiany opon. Pierwszy zestaw jest na las i ciężkie warunki lub na zimę (opony bardziej terenowe z większym bieżnikiem, a w zimie zakolcowane). Natomiast w drugim zestawie na stałe siedzą Kendy SBE 2.1, które po mocnym napompowaniu świetnie jadą po szosie, a na niskim ciśnieniu dobrze jadą po terenie (z wyjątkiem piachu - na piachu jadą gdzie same chcą, a nie gdzie ja chcę). W sumie również kaset nie lubię zmieniać i w zasadzie w obu zestawach siedzą na stałe różne kasety, ale doszedłem ostatnio do wniosku, że odkręcanie kasety jest całkiem proste, o ile robi się to często i nie zakręca na siłę. Pozdr- -Rowerex -- |
|
Data: 2011-06-19 18:05:56 | |
Autor: Ignacy | |
jakiej klasy kompletny napęd | |
Oto foto mojego napędu: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f1faf364fe6aea2b.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3eaf12345509edc9.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6e686f3149ded15c.html pod zdjęciami są opisy jeżeli są jakieś pytania to proszę pytać...sory za niezbyt dokładne wyczyszczenie. Ignac -- |
|
Data: 2011-06-20 07:26:46 | |
Autor: Rowerex | |
jakiej klasy kompletny napęd | |
On 19 Cze, 19:05, " Ignacy" <ignac88.WYT...@gazeta.pl> wrote:
Oto foto mojego napędu: Gratulacje! :) Równomierność zużycia wzorcowa i godna naśladowania! Ja niestety mam trochę sportowe zzza-zzzac-zzza-zzzacięcie ;) więc lubię mieć dość "twardo" pod nogą i nie znoszę "młynkowania", stąd maltretuję głównie twarde przełożenia, aczkolwiek możliwość korzystanie z niemal całej kasety z największą zębatką korby nieco poprawiła równomierność zużywania się obecnego napędu. Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2011-06-20 16:21:59 | |
Autor: Ignacy | |
jakiej klasy kompletny napęd | |
Rowerex <rowerex@op.pl> Dzięki za uznanie.
Jak się chce to można...no można równo napęd wyjeździc...tylko po co się męczyć...taki żart. Też bym chciał tylko na twardych jeżdzić ale niestety organizm dłużej nie wytrzymywał i alternatywa była prosta większa kadencja i miększe przełożenia albo brak jazdy...nawet na miekkich czasem przeszarżuje ale się pilnuję. Ignac -- |
|
Data: 2011-06-15 11:16:01 | |
Autor: Tomek | |
jakiej klasy kompletny napęd | |
W dniu 2011-06-14 20:32, Rowerex pisze:
A tak wyglądał mój. Po jakim przebiegu? |
|
Data: 2011-06-15 18:58:39 | |
Autor: Rowerex | |
jakiej klasy kompletny napęd | |
Tomek <x@y.z> napisał(a):
W dniu 2011-06-14 20:32, Rowerex pisze: 5 lat jazdy, praktycznie cały rok. Około 15-18 tys. km, przez kilka lat nie używałem licznika, więc trudno o dokładność. Ponieważ w głowie miałem marzenia o nowym rowerze, to w okresie gdy robiłem te fotki maltretowałem ów napęd ile wlezie, deszcz, błoto, las itp. Napęd pociągnął jeszcze niecałe dwa lata, czyli jakieś kilka tysięcy zanim się rozsypał. Pozdr- -Rowerex -- |
|
Data: 2011-06-14 19:31:25 | |
Autor: Ignacy | |
jakiej klasy kompletny napęd | |
s2p <s2p@o2.pl> Co Ty chcesz wymieniać...bardzo dobry napęd chcesz wyrzucić.
Ta kaseta się prawie nie różni od nowej...ja bym jeszcze wyjeździł na tym 8 do 10k km...przyznaje że sposób smarowania masz specyficzny jakby napęd jeżdzony na sucho. Ignac -- |
|
Data: 2011-06-14 22:39:13 | |
Autor: s2p | |
jakiej klasy kompletny napęd | |
W dniu 2011-06-14 21:31, Ignacy pisze:
s2p<s2p@o2.pl> Znaczy za mało smaru czy jak?!Jak jest utytłany to cały się lepi! Finish line smarowany przed zdjęciami! |
|
Data: 2011-06-14 22:05:17 | |
Autor: Ignacy | |
jakiej klasy kompletny napęd | |
s2p <s2p@o2.pl> napisał(a):
W dniu 2011-06-14 21:31, Ignacy pisze: ja smaruję olejem tylko rolki łańcucha przy pomocy wąziutkiego pędzelka cienutką warstewkę a łańcuch rozprowadza to po całym napędzie...można powiedziec że jest utytłany i się lepi i jak rolki stają się matowe ponawiam zabieg po ok. 200 km...postaram sie zamieścic jakieś zdjecia w najbliższym czasie. Ignac -- |
|
Data: 2011-06-23 12:49:07 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
jakiej klasy kompletny napęd | |
Dnia 15.06.2011 00:05 użytkownik Ignacy napisał :
ja smaruję olejem tylko rolki łańcucha przy pomocy wąziutkiego pędzelka Po co? -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2011-07-04 12:40:06 | |
Autor: Coaster | |
jakiej klasy kompletny napęd | |
On 6/23/11 12:49 PM, "Mikołaj \"Miki\" Menke" wrote:
Dnia 15.06.2011 00:05 użytkownik Ignacy napisał :Zeby kurz i piach wpadaly w te lepka pulapke? ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2011-06-14 19:51:27 | |
Autor: Inead | |
jakiej klasy kompletny napÄd | |
"s2p" <s2p@o2.pl> wrote in message news:4df79642$0$2449$65785112news.neostrada.pl... W dniu 2011-06-13 09:49, s2p pisze: Ty gwoĹşdzie wbijasz tym rowerem??? |
|
Data: 2011-06-14 20:09:57 | |
Autor: Fabian | |
jakiej klasy kompletny napÄd | |
On 14.06.2011 19:11, s2p wrote:
Tak wyglÄ da mĂłj obecny napÄd JeĹźeli nie chcesz zmieniaÄ dla zmiany, a ze wzglÄdĂłw praktycznych to tylko ĹaĹcuch. ZuĹźyty napÄd wyglÄ da tak: http://flic.kr/p/9Tuho9 Fabian. |