Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   jakieś stuki

jakieś stuki

Data: 2013-08-05 14:33:49
Autor: mappl
jakieś stuki
Pacjent: kilkunastoletnie Clio. Objawy: po kilku kilometrach jazdy pojawia się równomierne stukanie (dudnienie?) o częstotliwości zależnej od szybkości. Niezbyt głośne, przy otwartej szybie nie do wysłyszenia, ale w trasie jest dokuczliwe. Jest słyszalne w przedziale 40-90 km/h, najbardziej na gładkiej drodze, przy zamkniętych szybach. Częstotliwość z grubsza to 1 stuk na obrót koła. Występuje też przy jeździe na luzie i toczeniu się z wyłączonym silnikiem. Jednakowo na prostej, jak też na łuku oraz podczas hamowania. Pojawiło się to kilka tygodni temu.

Dotychczas wymieniłem uszkodzone elementy: wybitą końcówkę drążka (+ustawienie zbieżności), wszystkie tuleje, sworznie wahaczy, gumowe osłony przegubów, obie linki hamulca ręcznego, zostały też wyważone koła. Wydech (kompletny) został zmieniony rok temu i jest umocowany ok. Zauważyłem, że zaczyna się pocić przedni amortyzator, ale po sprawdzeniu na stacji diagnostycznej okazało się, że trzyma parametry. Na rolkach i szarpakach wszystko wygląda super. Przez pierwsze kilka km jazdy również. Na kierownicę się te stuki nie przenoszą. Felgi się nie grzeją. Co może być przyczyną takiego stukania? Łożyska w tylnych kołach? Przeguby?

Data: 2013-08-05 12:47:31
Autor: AZ
jakieś stuki
On 2013-08-05, mappl <nie@ma.pl> wrote:
Pacjent: kilkunastoletnie Clio. Objawy: po kilku kilometrach jazdy pojawia się równomierne stukanie (dudnienie?) o częstotliwości zależnej od szybkości. Niezbyt głośne, przy otwartej szybie nie do wysłyszenia, ale w trasie jest dokuczliwe. Jest słyszalne w przedziale 40-90 km/h, najbardziej na gładkiej drodze, przy zamkniętych szybach. Częstotliwość z grubsza to 1 stuk na obrót koła. Występuje też przy jeździe na luzie i toczeniu się z wyłączonym silnikiem. Jednakowo na prostej, jak też na łuku oraz podczas hamowania. Pojawiło się to kilka tygodni temu.

Dotychczas wymieniłem uszkodzone elementy: wybitą końcówkę drążka (+ustawienie zbieżności), wszystkie tuleje, sworznie wahaczy, gumowe osłony przegubów, obie linki hamulca ręcznego, zostały też wyważone koła. Wydech (kompletny) został zmieniony rok temu i jest umocowany ok. Zauważyłem, że zaczyna się pocić przedni amortyzator, ale po sprawdzeniu na stacji diagnostycznej okazało się, że trzyma parametry. Na rolkach i szarpakach wszystko wygląda super. Przez pierwsze kilka km jazdy również. Na kierownicę się te stuki nie przenoszą. Felgi się nie grzeją. Co może być przyczyną takiego stukania? Łożyska w tylnych kołach? Przeguby?
Przegub? Mialem podobnie, tyle ze u mnie strzelil koszyk i stukalo w
zaleznosci od tego jak sie ukladaly kulki ale zaczynalo tez po kilku
kilometrach. --
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-08-05 20:00:49
Autor: wowa
jakieś stuki

Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:kto6t3$7mi$1node1.news.atman.pl...
On 2013-08-05, mappl <nie@ma.pl> wrote:
Pacjent: kilkunastoletnie Clio. Objawy: po kilku kilometrach jazdy
pojawia się równomierne stukanie (dudnienie?) o częstotliwości zależnej
od szybkości. Niezbyt głośne, przy otwartej szybie nie do wysłyszenia,
ale w trasie jest dokuczliwe. Jest słyszalne w przedziale 40-90 km/h,
Przeguby są bardzo głośne, jak seria z karabinu :) i zazwyczaj najpierw słychać na zakrętach. Przejedź kilka kilometrów a potem ciepły na podnośnik i krecić kołami. Może być łożysko, klocki lub coś przy sprzęgle. Ale stawiam na łożysko, kilka razy tak miałem.
Wojtek

--
Bo my, Polacy tak mamy,
Ĺźe we wszystkim przesadzamy :(

Data: 2013-08-05 20:21:19
Autor: HANA
jakieś stuki

Użytkownik "mappl" <nie@ma.pl> napisał w wiadomości news:51ff9bb3$0$1451$65785112news.neostrada.pl...
Pacjent: kilkunastoletnie Clio. Objawy: po kilku kilometrach jazdy pojawia się równomierne stukanie (dudnienie?) o częstotliwości zależnej od szybkości.
<cut>

jesli na roznych biegach jest rozna czestotliwosc stukania to nie chce krakac ale moze byc luz na jednej panewce korbowodowej...
kiedys mialem tak w nissanie
najprosciej czy stuka tez na wolnych obrotach jak autko stoi...??


--
pozdrawiam
Andrzej
www.hana.com.pl
www.bartolty.com.pl
www.osiedle.olsztyn.pl



-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Data: 2013-08-05 20:30:22
Autor: mappl
jakieś stuki
jesli na roznych biegach jest rozna czestotliwosc stukania to nie chce krakac ale moze byc luz na jednej panewce korbowodowej...
kiedys mialem tak w nissanie
najprosciej czy stuka tez na wolnych obrotach jak autko stoi...??

Nie, jeśli jadę 70km/h na III, IV, czy V biegu to stukanie jest takie samo. Na luzie przy tej prędkości też.

Data: 2013-08-05 20:48:48
Autor: Lewis
jakieďż˝ stuki
W dniu 2013-08-05 20:21, HANA pisze:

krakac ale moze byc luz na jednej panewce korbowodowej...
kiedys mialem tak w nissanie

"Występuje też przy jeździe na luzie i toczeniu się z wyłączonym silnikiem."

Na bank panewka, bez dwóch zdań :D


--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2013-08-05 22:44:23
Autor: trucker
jakieś stuki
Sprawdź poziom oleju w skrzyni. Zobacz też przegub posredni prawej półosi. Jest to taka flansza, w której pracuje przegub. Często pęka osłona i smar ucieka, albo rozpadają sie łożyska igiełkowe lub cała flansza dostaje luzu na wieloklinie. Wtedy może byc słyszalny efekt dudnienia, ale tylko wewnątrz auta.

Data: 2013-08-06 00:56:27
Autor: Tomasz Pyra
jakieś stuki
Dnia Mon, 5 Aug 2013 14:33:49 +0200, mappl napisał(a):

Pacjent: kilkunastoletnie Clio. Objawy: po kilku kilometrach jazdy pojawia się równomierne stukanie (dudnienie?) o częstotliwości zależnej od szybkości.

Jak pojawia się po kilku kilometrach to zapewne łomoczący element musi się
nagrzać do swojej temperatury łomotania.
Pewnie sprawca będzie gorący - do sprawdzenia (bezpośrednio po takiej
jeździe zeby już zaczęło stabilnie łomotać), łożyska i przeguby. Jak to nic na zewnątrz, to pewnie łomocze dyfer w skrzyni.
Reszta rzeczy już by łomotała z inną częstotliwością.


Zauważyłem, że zaczyna się pocić przedni amortyzator, ale po sprawdzeniu na stacji diagnostycznej okazało się, że trzyma parametry.

Zacząłbym od tego że amortyzator raczej nie ma szans wygenerować odgłosów
per obrót koła.

Ale jeżeli amortyzator się rozszczelnił (zwłaszcza gazowy), to jest to trup
i to być może już od dawna (a na pewno będzie trupem za chwilę).
Jak to kolumna MacPhersona to jak zaczyna puszczać górą, to dławica musi
mieć już taki luz że tam wszystko pewnie chodzi podczas jazdy jak chce.

Gościa ze stacji to raczej nie słuchaj - oni zazwyczaj mają dość blade
pojęcie co to ich urządzenie mierzy i jak działa. A ten wynik "w
procentach" który im stacja wypluwa to jest nic nie wart...
Samochód z wymontowanym jednym amortyzatorem potrafi dać na tym kole
najwyższy wynik w tych ich procentach :-)

Jak chcesz zobaczyć co taki amortyzator sobą naprawdę reprezentuje to
zapraszam do mnie na hamownię amortyzatorową na której bada się sam
amortyzator - takie pocące się amortyzatory to już albo śmietnik, albo
oczywiście regeneracja (ale raczej nieopłacalne w przypadku "ludowych"
amortyzatorów).

Data: 2013-08-08 15:22:32
Autor: gac
jakieś stuki
W dniu 2013-08-05 14:33, mappl pisze:
Pacjent: kilkunastoletnie Clio. Objawy: po kilku kilometrach jazdy



Obstawiam, że to piasta koła :)

Pozdrawiam.

jakieś stuki

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona