jakis pomysl na parkowanie

Data: 2010-06-25 10:38:46
Autor: Rafał
jakis pomysl na parkowanie

jakies inne pomysly ?

Zostawiaj auto na luzie, nie zaciągaj ręcznego. Może choć trochę pomoże, przynajmniej oporu stawiać nie będzie.(uważaj jak masz koła skręcone, żebyś samochodu na środku ulicy nie znalazł)

Ja parkując w garażu dwa samochody, jeden za drugim, mam łącznie około 10cm luzu, żeby zamknąć drzwi muszę tym drugim samochodem docisnąć ten pierwszy do ściany, ani w jednym ani w drugim ramki od tablic nie pękły(zwykłe plastiki). Na jednym samochodzie mam tylko małą ryskę na lakierowanym zderzaku. A naprawdę nie wjeżdżam delikatnie, czasem zdarza mi się dość konkretnie przyłożyć w ten pierwszy samochód.

Tak więc nie wiem co na tym Twoim parkingu wyprawiają, może przyuważ z boku co się dzieje i złap za rękę(w drugiej miej kamerę). Z wewnątrz auta raczej nie nagrasz zbyt wiele, może nie być widać że ktoś przerysował bok. Poza tym może trafiasz na jedną i tą samą osobę(albo kilka, ale nie wiele) - nie sądzę że takich osób jest dużo, w pl raczej dbają o samochody.

Jeżeli masz smykałkę do elektroniki, możesz spróbować skonstruować jakieś bardzo czułe urządzenie, jakiś akcelerometr + powiadamianie dyskretne, będziesz mógł szybko zareagować.

Data: 2010-06-25 10:42:46
Autor: krzysiek82
jakis pomysl na parkowanie
Rafał pisze:
- nie sądzę że takich osób jest dużo, w pl raczej
dbają o samochody.

nie zauważyłem żeby dbali, dlatego ludzie kupują sprowadzone.

Jeżeli masz smykałkę do elektroniki, możesz spróbować skonstruować jakieś bardzo czułe urządzenie, jakiś akcelerometr + powiadamianie dyskretne, będziesz mógł szybko zareagować.

To jest pomysł, powiadomienie na komórkę połączone z alarmem ustawionym na max wyczulenie, minus czasami nawet jak wiatr zawieje potrafi się włączyć :/

--
krzysiek82

Data: 2010-06-25 10:48:22
Autor: Rafał
jakis pomysl na parkowanie
On 25.06.2010 10:42, krzysiek82 wrote:
Rafał pisze:
- nie sądzę że takich osób jest dużo, w pl raczej
dbają o samochody.

nie zauważyłem żeby dbali, dlatego ludzie kupują sprowadzone.
Ale jest też wielu, dla których samochód jest przedmiotem kultu i płaczą jak jakaś ryska się pojawi.

Data: 2010-06-25 11:01:26
Autor: krzysiek82
jakis pomysl na parkowanie
Rafał pisze:
Ale jest też wielu, dla których samochód jest przedmiotem kultu i płaczą jak jakaś ryska się pojawi.

to nie kult ale zwykła troska o własnoręcznie zarobione i wydane pieniądze, nie zdenerwowałoby Cię jeśli ktoś by tego nie uszanował?

--
krzysiek82

Data: 2010-06-25 16:13:41
Autor: m
jakis pomysl na parkowanie

Użytkownik "krzysiek82" <saab@user.pl> napisał w wiadomości news:4c24706e$0$19174$65785112news.neostrada.pl...
to nie kult ale zwykła troska o własnoręcznie zarobione i wydane pieniądze, nie zdenerwowałoby Cię jeśli ktoś by tego nie uszanował?

Kiedyś ludzie smarkali do szmacianych chusteczek, prali, gotowali, prasowali. Dziś są jednorazowe papierowe - dbasz o nie?
Kiedys ludzie cerowali skarpety, dziś niektórzy nawet nie piorą, wyrzucają po użyciu - dbają o nie?
To samo z pampersami, majtkami, mnóstwem innych produktów

Skoro ciężko pracował na auto , to  żyje ponad stan -po co takie drogie auto kupił?
Jak kogoś stać na drogie auto, stać go tez na szofera, pilnujących karków , dom z  garażem.

Auto jest do jeżdżenia, a nie modlenia się do niego.

W Europie autem się prawie nikt nie przejmuje, Parkuje przez wrąbanie do innego.

Data: 2010-06-25 16:19:45
Autor: krzysiek82
jakis pomysl na parkowanie
m pisze:
  > W Europie autem się prawie nikt nie przejmuje, Parkuje przez wrąbanie do
innego.

chyba w europie wschodniej ;d i u jakiś flejtuchów t.j włochy.

--
krzysiek82

Data: 2010-06-25 16:49:15
Autor: m
jakis pomysl na parkowanie

chyba w europie wschodniej ;d i u jakiś flejtuchów t.j włochy.

Jak jest mało miejsca, to zadrapania się zdarzają
Jak miejsca w bród to można parkować bezstresowo
12 zadrapań w rok? To dużo?
To znaczy, ze ponad 350 razy w roku nikt nie zadrapał
To znaczy, ze odsetek zadrapań jest znikomy, raptem 3%
Statystyka i punkt siedzenia.:-)

Data: 2010-06-29 13:23:32
Autor: Sebastian Kaliszewski
jakis pomysl na parkowanie
krzysiek82 wrote:
m pisze:
 > W Europie autem się prawie nikt nie przejmuje, Parkuje przez wrąbanie do
innego.

chyba w europie wschodniej ;d

Coś ci się wydaje
Właśnie we wschodniej (Polska też się zalicza) jest często chory kult "mechanicznego wierzchowca". Nie dziwne -- koczownicy ze stepów zawsze wierzchowce cenili ;)

i u jakiś flejtuchów t.j włochy.

I we Francji i w paru innych krajach...

pzdr
\SK

Data: 2010-06-25 16:20:58
Autor: BaX
jakis pomysl na parkowanie

[...]

U ciebie w domu dzieciaki malują po ścianach bo przecież to tylko ściana, w dodatku można ją pomalować TANIEJ jak przerysowane drzwi czy się modlisz do niej?

Data: 2010-06-25 16:45:42
Autor: m
jakis pomysl na parkowanie

Użytkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisał w wiadomości news:4c24bb47$0$19165$65785112news.neostrada.pl...
U ciebie w domu dzieciaki malują po ścianach bo przecież to tylko ściana, w dodatku można ją pomalować TANIEJ jak przerysowane drzwi czy się modlisz do niej?

Moje przedszkolaki mazały po scianach i meblach
Twoje tego nie robiły?

Data: 2010-06-25 17:43:31
Autor: BaX
jakis pomysl na parkowanie

[...]

Czy to, że mazały u Ciebie po meblach upoważniało ich do robienia tego samego jak były u kogos?

Data: 2010-06-25 17:48:21
Autor: m
jakis pomysl na parkowanie

Użytkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisał w wiadomości news:4c24cea0$0$19181$65785112news.neostrada.pl...
Czy to, że mazały u Ciebie po meblach upoważniało ich do robienia tego samego jak były u kogos?

Jak właściciel nie upilnował to miał pomazane

Data: 2010-06-26 09:18:56
Autor: BaX
jakis pomysl na parkowanie
Czy to, że mazały u Ciebie po meblach upoważniało ich do robienia tego samego jak były u kogos?

Jak właściciel nie upilnował to miał pomazane

To niezła dzicz. Ale po kimś to muszą mieć.

Data: 2010-06-28 10:01:40
Autor: Franc
jakis pomysl na parkowanie
Dnia Fri, 25 Jun 2010 17:48:21 +0200, m napisał(a):

Jak właściciel nie upilnował to miał pomazane

Jak właściciel nie upilnował, to miał również rozwalony telewizor? Jaja
sobie robisz i tyle.

--
Franc

Data: 2010-06-25 22:03:24
Autor: Jotte
jakis pomysl na parkowanie
W wiadomości news:i02ff2$j06$1news.onet.pl m <m@no.pq> pisze:

Moje przedszkolaki mazały po scianach i meblach
Twoje tego nie robiły?
No wiesz, nie każdy zrobił kopnięte bachory.

--
Jotte

Data: 2010-06-25 12:10:16
Autor: czak norris
jakis pomysl na parkowanie
W dniu 2010-06-25 10:42, krzysiek82 pisze:

nie zauważyłem żeby dbali, dlatego ludzie kupują sprowadzone.

Z czystej ciekawości, opowiesz nam o zależności między pochodzeniem auta (salon PL/sprowadzane), a poziomem dbałości o jego stan?

--
pozdrawiam,
z półobrotu ;-)

Data: 2010-06-25 12:19:15
Autor: krzysiek82
jakis pomysl na parkowanie
czak norris pisze:
Z czystej ciekawości, opowiesz nam o zależności między pochodzeniem auta (salon PL/sprowadzane), a poziomem dbałości o jego stan?

kultura techniczna za granicą bez porównania wyższa niż u nas.

--
krzysiek82

Data: 2010-06-25 14:10:37
Autor: czak norris
jakis pomysl na parkowanie
W dniu 2010-06-25 12:19, krzysiek82 pisze:

kultura techniczna za granicą bez porównania wyższa niż u nas.

IMHO kwestia egzemplarza, nie można postawić znaku równości między sprowadzany a zadbany. Zwróć uwagę, że większość sprowadzanych aut jest dużo tańsza w PL niż u sąsiadów, pomijam już fakt że właściwie nie spotyka się sprowadzanych aut z przebiegiem wyższym niż 200kkm, sugerujesz że nasi handlarze wyłapują rodzynki i/lub dokładają do interesu? Widać to gołym okiem nawet przy samochodach za 80-100kzł, gdzie ryzyko wtopy jest dużo większe niż przy struclu za kilka tysięcy.

Co do parkowania i traktowania aut polecam pojeździć np. po Francji lub kraju w kształcie buta, zobaczysz że u nas wcale nie jest tak źle.

--
pozdrawiam,
z półobrotu ;-)

Data: 2010-06-25 14:22:19
Autor: krzysiek82
jakis pomysl na parkowanie
czak norris pisze:
  > Co do parkowania i traktowania aut polecam pojeździć np. po Francji lub
kraju w kształcie buta, zobaczysz że u nas wcale nie jest tak źle.

masz rację, ja dokładniej miałem na myśli Niemicy tam odsetek zadbanych aut jest sporo większy. Chyba, że ktoś szuka okazji cenowej i na szybko to ciężko faktycznie trafić coś dobrego. Ale wystarczy pokręcić się po prowincji i można jeszcze czasami od pierwszego właściciela auto trafić.
A stary Niemiec to pedantyczny Niemiec, bardziej są gościnni niż młodzi,   kiedyś jeden przepraszał nas za II wojnę światową, herbatę zrobił rozgadał się wszystko o aucie opowiedział. (połowa to bełkot którego nie zrozumieliśmy ale liczy się sam fakt podejścia) Niektórzy traktują tam auta jak członka rodziny a, że emerytury mają spore to i kasa na utrzymanie auta w należytym stanie jest.

--
krzysiek82

Data: 2010-06-25 14:28:03
Autor: to
jakis pomysl na parkowanie
krzysiek82 wrote:

masz rację, ja dokładniej miałem na myśli Niemicy tam odsetek zadbanych
aut jest sporo większy.

Bo i garażowanych jest dużo większy. Jak również takich używanych tylko co kilka dni. To w Polsce ludzie odprawiają modły nad byle motoryzacyjnym trupem, czego jesteś najlepszym przykładem. ;-)

Data: 2010-06-25 11:05:24
Autor: Olek
jakis pomysl na parkowanie
On 2010-06-25 10:38, Rafał wrote:

Jeżeli masz smykałkę do elektroniki, możesz spróbować skonstruować
jakieś bardzo czułe urządzenie, jakiś akcelerometr + powiadamianie
dyskretne, będziesz mógł szybko zareagować.

wystarczy czujnik udarowy ustawiony na dużą czułość - myślę że są gotowe takie rozwiązania :)

jakis pomysl na parkowanie