jako modem, archaicznie

Data: 2012-04-27 01:17:54
Autor: mw158979
jako modem, archaicznie
Witam,

Zamierzam zaczac uzywac telefonu jako modemu do PC.
System jest stary (98) wiec instalowanie czegokolwiek nowego
odpada, chyba ze calego systemu - ale to moze pominmy.
Bluetooth nie instaluje sie, najprawdopodobniej w uzyciu
bedzie USB lub nawet COM (chodzi na 460kbps).

Czego bede potrzebowal na PC-cie? Przykladowo Nokia
udostepnia program PCsuite, ktory zajmuje sie komunikacja
komorka-pecet. Z tego co zrozumialem komp po zazyciu
bedzie widzial komorke jako modem, czy tak?

Czy PCsuite jest konieczny czy mozna sobie radzic inaczej?

PCsuite nie zawiera dialera, konfiguracje polaczenia z bts
robimy gdzie indziej, czy tak? (internet connection wizzard?)

Jak wyglada od strony softwareowej sprawa z innymi popularnymi
markami - samsung, motorola, sony? Szczegolnie mnie interesuja
opcje leciwe bez msi instalerow, np instalacja poprzez unzip,
skopiowanie pliku itp.

TIA
Marcin

Data: 2012-04-27 00:32:19
Autor: Waldek Godel
jako modem, archaicznie
Dnia Fri, 27 Apr 2012 01:17:54 +0200, mw158979 napisał(a):

[...]

Potrzebujesz telefonu który miał wbudowan± funkcję modemu, czyli port
szeregowy z komendami AT (nokie miały, ale zmieniony zestaw komend wymaga
middleware które tłumaczy komendy).
Generalnie będziesz miał ciężko uzyskać cokolwiek ponad EDGE.

Najłatwiej będzie chyba znaleĽć kartę WLAN ze sterownikami do W98 i użyć
telefonu z funkcj± hotspot. --
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Trole sa niekonsekwetne.... " - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
Strybyszewski

Data: 2012-04-27 08:31:16
Autor: ToMasz
jako modem, archaicznie

Czego bede potrzebowal na PC-cie?

niczego. Sterowniki do starego telefonu siemensa zajmowały 6 kilobajtów. telefon był podł±czony przez com, albo usb i był w systemie widziany jako modem. ten modem konfigurowało się tak samo jak do pracy na zwykłym ł±czu telefonicznym. Zero dodatkowego softu
(...)
Tylko, powiedz mi proszę, czy nie lepiej kupić stary modem? Bo na dzisiejsze czasy nie widzę zalet telefonu w tym użytkowaniu

ToMasz

Data: 2012-04-27 10:14:04
Autor: Maseł
jako modem, archaicznie
W dniu 2012-04-27 08:31, ToMasz pisze:

[...]

SonyErikSony - podobnie, konfiguracja normalnego polaczenia modemowego

Tylko, powiedz mi proszę, czy nie lepiej kupić stary modem? Bo na
dzisiejsze czasy nie widzę zalet telefonu w tym użytkowaniu

Hmm - stary telefon z funkacja modemu moze byc tanszy i latwiej dostepny
niz stary modem GSM. Gdyby chodzilo o modem analogowy, to takowe mysle
ze ciagle da sie znalezc (sam mam ciagle w torbie taki na USB).

Pozdro

Maseł

Data: 2012-04-27 13:18:19
Autor: mw158979
jako modem, archaicznie
"Maseł" <mmasel@poczta.onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
Hmm - stary telefon z funkacja modemu moze byc tanszy i latwiej dostepny
niz stary modem GSM. Gdyby chodzilo o modem analogowy, to takowe mysle
ze ciagle da sie znalezc (sam mam ciagle w torbie taki na USB).

Potwierdzam, stare telefony zwlaszcza z peknietym czyms tam
mozna trafic za pol darmo. A chodzi o modem UMTS 900.

Marcin

Data: 2012-04-27 12:50:22
Autor: Maciej Bebenek
jako modem, archaicznie
"mw158979" <e@tam.pl> wrote:

Potwierdzam, stare telefony zwlaszcza z peknietym czyms tam
mozna trafic za pol darmo. A chodzi o modem UMTS 900.

Modemy UMTS900 to sprawa ostatnich 3-4 lat, więc czarno to widzę.

Data: 2012-04-27 13:09:34
Autor: mw158979
jako modem, archaicznie
"ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> schrieb im Newsbeitrag

> [...]

jako modem. ten modem konfigurowało się tak samo jak do pracy na zwykłym
ł±czu telefonicznym. Zero dodatkowego softu

A jakie modele by to mogly byc?

Tylko, powiedz mi proszę, czy nie lepiej kupić stary modem? Bo na
dzisiejsze czasy nie widzę zalet telefonu w tym użytkowaniu

Interesuje mnie cos z UMTS 900 (aero).
Przekopuje sie przez to ale widze same sprzety
z wymaganiami 2000/XP min.

Marcin

Data: 2012-04-27 21:23:19
Autor: ToMasz
jako modem, archaicznie

Interesuje mnie cos z UMTS 900 (aero).
Przekopuje sie przez to ale widze same sprzety
z wymaganiami 2000/XP min.
obawiam się że aero2 to raczej na żadnym starym telefonie za 30zł nie pójdzie. najtaniej hauwei 173 s2+ dowolny komputer z linuksem
ToMasz

Data: 2012-04-28 10:40:58
Autor: J.F.
jako modem, archaicznie
Dnia Fri, 27 Apr 2012 13:09:34 +0200, mw158979 napisał(a):
Interesuje mnie cos z UMTS 900 (aero).

Bylo od tego zaczac, bo patrzac po ich tekstach - malo co potrafi sie z
nimi polaczyc, a wszystko nietypowe.

J.

Data: 2012-04-29 08:07:18
Autor: Zephyr
jako modem, archaicznie
to mĂłw od razu ĹĽe chodzi Ci o Ĺ‚Ä…czenie siÄ™ z Aero2...
po pierwsze stare modele  telefonĂłw, nawet z modemem odpadajÄ…...
ja łącze si z AERO2 przez N79, może być też N78 bo chyba też ma UMTS 900,
szukaj telefonĂłw z UMTS 900 ale to nie sÄ… stare modele, raczej ok 3 letnie,
nic starszego , tańszego nie znajdziesz. W domu najlepiej się sprawdza
router 3G+modem USB 3G, koszt min. 200 z, mam teĹĽ MIFI ZTE MF60 ale to jest
jeszcze droższe ok. 330zł. Choć kupno modemu jest tańsze i lepsze od
telefonu z UMTS900. Na modemie pracujesz lepiej, stabilniej i lepiej działa
niĹĽ na telefonie. No i wygoda WIFI. Chociaz majÄ…c USB sam modem 3G
wystarczy, koszt ok 80 zł. Pełno tego na allegro, wpisz na allegro modem
Aero i tyle, poczytaj specyfikacje.
 Przede wszystkim polecam przeczytanie
http://jdtech.pl/2011/09/aero2-najczesciej-zadawane-pytania.html

 Pozdr.

Użytkownik "mw158979" <e@tam.pl> napisał w wiadomości news:4f9a7ea3$0$1300$65785112news.neostrada.pl...
"ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> schrieb im Newsbeitrag

> Czego bede potrzebowal na PC-cie?

niczego. Sterowniki do starego telefonu siemensa zajmoway 6 kilobajtw.
telefon by podczony przez com, albo usb i by w systemie widziany
jako modem. ten modem konfigurowao si tak samo jak do pracy na zwykym
czu telefonicznym. Zero dodatkowego softu

A jakie modele by to mogly byc?

Tylko, powiedz mi prosz, czy nie lepiej kupi stary modem? Bo na
dzisiejsze czasy nie widz zalet telefonu w tym uytkowaniu

Data: 2012-04-27 08:54:31
Autor: kakmar
jako modem, archaicznie
Dnia 26.04.2012 mw158979 <e@tam.pl> napisał/a:
[...]

Najprościej będzie jak kupisz stary telefon z poprawnie zaimplementowaną funkcją modemu AT. Na przykład dobrze wspominam
MotorolÄ™ v3xx, bdb modem zarĂłwno po kablu USB jak i BT, bez
zbędnych kombinacji GPRS/EDGE/3G/HSDPA. Nokia to ogólnie same problemy i dziwne rozwiązania.
Jak w takiej 6021 modem działał bez udziwnień, to zrywała co jakiś czasz połączenie i się wieszała. W innych jak pisał
Waldek bywały problemy z własnymi wymysłami Nokii i sterownikami.
Jeszcze Siemensy S55, S45 miały bezproblemowe modemy ale to tylko GPRS.
Jeśli wybierzesz dobry telefon to skonfigurujesz modem i będzie działało.
To tyle z własnych doświadczeń.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2012-04-28 00:59:55
Autor: MIR
jako modem, archaicznie
Obecnie używam mobilnych modemów GSM/USB. Jednakże do sporadycznych
poł±czeń internetowych, stosowałem telefony SonyEricsson serii K-800i
lub K-850i.

W sieci ERA była dostęna usługa [nie sprawdzałem, czy w T-Mobile funkcja ta
jest jeszcze dostępn] o nazwie <Internet przez telefon jako modem>. Dopłata
za tę usługę wynosiła 12,- zł miesięcznie.

Do zastosowań nie sporadycznych, a bardziej intensywnych poł±czeń
internetowych, lepiej nabyć za kilkadziesi±t zł osobn± usługę internetow±
oraz modem od wybranego operatora telefonii komórkowej - przy czym wyboru
tego dokonać, z porównaniem dostępnej szybko¶ci transmisji oraz wysoko¶ci
opłaty za tę usługę.
________________

[-] MIR

Data: 2012-04-28 10:38:23
Autor: J.F.
jako modem, archaicznie
[...]

Czas zmienic komputer ? Ten juz sie do niczego nie nadaje :-)

Bluetooth nie instaluje sie, najprawdopodobniej w uzyciu
bedzie USB lub nawet COM (chodzi na 460kbps).

Ale com w telefonie nie wiadomo jak szybko chodzi. Moze np tylko 19200

[...]

W wiekszosci nokii niby nie jest potrzebny ... ale jak juz zeszlismy na USB
to potrzebujesz driver, a o to moze byc trudno luzem.

[...]

Driver do USB bedziesz potrzebowal, no chyba ze do Bluetooth czy Irdy.
A dalej to juz np w SE normalnie - zwykly dialer, tylko numerek jest np
*99***4#

Gdzie te 4 to nr konfiguracji w telefonie dla GPRS.

Chyba wszyscy operatorzy udostepniaja jeszcze CSD, wtedy jest jeszcze
bardziej normalnie, ale watpie zeby ci pasowalo.

J.

Data: 2012-04-29 07:50:02
Autor: Zephyr
jako modem, archaicznie