Data: 2010-10-05 12:41:06 | |
Autor: krzysiek82 | |
jakość LPG | |
W dniu 2010-10-05 12:37, Iglo pisze:
A może nowsze instalacje są odporniejsze na jakość paliwa? jest właśnie odwrotnie, wtryski to dosyć delikatny element, ja kiedyś w golfie z butli lpg wysypałem pełno syfu ze zbiornika. O czymś o świadczy. Jakie są wasze odczucia? Naprawdę warto płacić więcej na Shell i podobnych? nie warto, bo wszędzie oszukują i nie ma znaczenia czy to shell, orlen czy coś innego. Różnice bywają takie, że czasami na jednej stacji potrafi wejść 42l zamiast 38 a na drugiej wchodzi 36,7 i to już jest max :) -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-10-05 10:57:57 | |
Autor: Mav2007 | |
jakość LPG | |
krzysiek82 <gnojowni@mowimy-nie.pl> napisał(a):
A to jest bardziej związane z ustawieniem ciśnienia odbijania dla danego dystrybutora. "Jakość" gazu możesz określić jadąc tą samą trasę i patrząc na przejechany dystans - ale tutaj styl jazdy, wiatr, ciśnienie itp ma również duże znaczenie.Jakie są wasze odczucia? Naprawdę warto płacić Ogólnie tankuję tam gdzie mi wygodnie - a Shell nie lubie, więc ich omijam. Kiedyś najlepiej mi się jeżdziło na gazie z BP oraz mojej lokalnej. Na Statoil 2 razy zatankowali mi resztki (przejechane max polowa dystansu normalnego w tamtym czasie - a w czasie tankowania okropne dzwięki chrobotania i zgrzytania), również raz na Orlenie (tankowanie OK, ale dystans równy 1/3 normalnego). Zazwyczaj tankowałem podobną ilość gazu (~27-29l), poruszałem się głownie na jednej trasie. O ile przejechanie 280 czy 270 km było dla mnie norma (przy tym zbiorniku i aucie), to 100km i koniec gazu to lekko przesada :D -- |
|
Data: 2010-10-05 12:33:10 | |
Autor: Waldek Godel | |
jakość LPG | |
Dnia Tue, 5 Oct 2010 10:57:57 +0000 (UTC), Mav2007 napisał(a):
A to jest bardziej związane z ustawieniem ciśnienia odbijania dla danego dystrybutora. "Jakość" gazu możesz określić jadąc tą samą trasę i patrząc na przejechany dystans - ale tutaj styl jazdy, wiatr, ciśnienie itp ma również duże znaczenie. Nie tylko - właśnie jeszcze wspomniane zanieczyszczenia, ale najbardziej proporcje składników gazu. Zgodnie z nazwą, LPG to mieszanina dwóch gazów - propanu i butanu. Butan ma niższą wartość energetyczną i jest tańszy - bo np. zimą powinno być w LPG więcej propanu. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. |
|
Data: 2010-10-05 19:43:42 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
jakość LPG | |
Dnia Tue, 05 Oct 2010 12:33:10 +0100, Waldek Godel napisaĹ(a):
Butan ma niĹźszÄ wartoĹÄ energetycznÄNa kg tak, ale juz nie na l czy m3. -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2010-10-06 09:23:51 | |
Autor: komar | |
jakoĹÄ LPG | |
W dniu 2010-10-05 13:33, Waldek Godel pisze:
Nie tylko - wĹaĹnie jeszcze wspomniane zanieczyszczenia, ale najbardziej "Liquefied Petroleum Gas" gdzie tu masz cokolwiek o mieszaninie dwĂłch gazĂłw? |
|
Data: 2010-10-06 17:37:06 | |
Autor: JaromirD | |
jakoĹÄ LPG | |
komar wrote:
W dniu 2010-10-05 13:33, Waldek Godel pisze: W nazwie nic, ale to nie znaczy, Ĺźe nie jest to mieszanina. |
|
Data: 2010-10-06 10:14:24 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
jakość LPG | |
W dniu 2010-10-05 13:33, Waldek Godel pisze:
Zgodnie z nazwą,:) LPG to mieszanina dwóch gazów - propanu i butanu. Butan ma Wartość energetyczną to mają niemal identyczną na kg (ciut wyższą propan). Ale butan ma znacznie wyższą wartość opałową na litr, i to jest istotne. I do tego jest tańszy. Same zalety. Ma tylko jedną wadę - małą prężność par, co ma znaczenie zimą, i dlatego trzeba wtedy dolewać propanu, niestety. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2010-10-05 18:36:37 | |
Autor: lublex | |
jakość LPG | |
Użytkownik " Mav2007" napisał
A to jest bardziej związane z ustawieniem ciśnienia odbijania dla danego Może czegoś nie wiem ale zawsze sądziłem, że dystrybutor odbija w momencie zadziałania wielozaworu w butli, a nie jak jest "ustawione ciśnienie odbijania danego dystrybutora". No chyba, że dystrybutor jest tak dziwnie ustawiony coby "odbijać" przy napełnieniu butli poniżej 80% i to sporo poniżej. Tankuję zwsze do pełna - 36 litrów */- 0,5 ciesząc się, że mam dobrze wyregulowaną instalację. Tylko jeden raz na Łukoil w Lublinie "weszło" powyżej 43 litrów do butli o pojemności nominalnej 42 litry. Ale było to ewidentne oszustwo wytłumaczone "awarią dystrybutora". pozdr lublex |
|
Data: 2010-10-05 11:20:24 | |
Autor: kkk | |
jakość LPG | |
On 5 Paź, 18:36, "lublex" <lublexNOS...@o2.pl> wrote:
Użytkownik " Mav2007" napisał Każdy dystrybutor odbija inaczej. Różnice to czasami (u mnie) nawet do 5 litrów - w skrajnych przypadkach i z obserwacji oraz moich wyliczeń wychodzi, że żadnego oszustwa nie ma, dystans proporcjonalny do zatankowanej ilości. |
|
Data: 2010-10-06 10:19:29 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
jakość LPG | |
W dniu 2010-10-05 20:20, kkk pisze:
On 5 Paź, 18:36, "lublex"<lublexNOS...@o2.pl> wrote: Pływak zaworu jest czujnikiem i powyżej pewnego poziomu zawór odcina dopływ do butli. nie dzieje się to jednak skokowo - przynajmniej u mnie - i pewna róznica tolerancji dystrybutora na rosnący opór może chyba wystąpić. Ale na twoim miejscu bardziej bym się przyjrzał, czy: - przy tych dystrybutorach teren jest aby poziomy. Nawet małe róznice wpływają na położenie pływaka. - nie oszukują na licznikach po prostu. Kiedyś miałem chyba uszkodzony zawór, i udało im się wlać więcej niż ma butla fizycznie, hehe. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2010-10-06 19:14:53 | |
Autor: lublex | |
jakość LPG | |
Użytkownik "kkk" napisał
Każdy dystrybutor odbija inaczej. Różnice to czasami (u mnie) nawet do Nie każdy dystrybutor tylko Twój wielozawór ma różne warunki np. pochylenie samochodu. U mnie też te różnice występują tylko 10 x mniejsze. Przejechane na tej butli mam już 160kkm i wierz mi, że miałem okazję to sprawdzić. Oczywiście przebieg jest zawsze w miarę porównywalny ok. 500 km w trasie. Jak mi zatankowali 43 l to też przebieg na tym tankowaniu był ok. 500 km. pozdr lublex |
|
Data: 2010-10-06 20:21:42 | |
Autor: MM | |
jakość LPG | |
Dnia 05-10-2010 o 12:57:57 Mav2007 <krzysztofbober@nospam.gazeta.pl> napisał(a):
A to jest bardziej związane z ustawieniem ciśnienia odbijania dla danego Dystrybutor nie odbija tylko zawór w butli. Moment odbicie zaworu w butli jest uzależniony min od ciśnienia. |
|
Data: 2010-10-05 11:19:13 | |
Autor: Mathew Kosecki | |
jakość LPG | |
krzysiek82 <gnojowni@mowimy-nie.pl> napisał(a):
jest właśnie odwrotnie, wtryski to dosyć delikatny element, ja kiedyś w golfie z butli lpg wysypałem pełno syfu ze zbiornika. O czymś o świadczy. No ale jak technicznie właściciel stacji z autogazem ma coś kombinować, do zbiornika z berbeluchą pod ziemią można coś dolać ale do zbiornika z płynnym gazem? Jak? -- |
|
Data: 2010-10-05 14:06:39 | |
Autor: Robson | |
jakość LPG | |
No ale jak technicznie właściciel stacji z autogazem ma coś kombinować, doA jak do samochodu tankujesz? Dokladnie tak samo. R |
|
Data: 2010-10-05 14:10:04 | |
Autor: krzysiek82 | |
jakość LPG | |
W dniu 2010-10-05 14:06, Robson pisze:
A jak do samochodu tankujesz? dobrze, że są jednak filtry bo inaczej wtryski by nie przejechały pewnie nawet 100km. -- krzysiek82 |
|