jakość LPG

Data: 2010-10-05 12:41:06
Autor: krzysiek82
jakość LPG
W dniu 2010-10-05 12:37, Iglo pisze:
A może nowsze instalacje są odporniejsze na jakość paliwa?

jest właśnie odwrotnie, wtryski to dosyć delikatny element, ja kiedyś w golfie z butli lpg wysypałem pełno syfu ze zbiornika. O czymś o świadczy.

Jakie są wasze odczucia? Naprawdę warto płacić
więcej na Shell i podobnych?

nie warto, bo wszędzie oszukują i nie ma znaczenia czy to shell, orlen czy coś innego. Różnice bywają takie, że czasami na jednej stacji potrafi wejść 42l zamiast 38 a na drugiej wchodzi 36,7 i to już jest max :)

--
krzysiek82

Data: 2010-10-05 10:57:57
Autor: Mav2007
jakość LPG
krzysiek82 <gnojowni@mowimy-nie.pl> napisał(a):
[...]

A to jest bardziej związane z ustawieniem ciśnienia odbijania dla danego dystrybutora. "Jakość" gazu możesz określić jadąc tą samą trasę i patrząc na przejechany dystans - ale tutaj styl jazdy, wiatr, ciśnienie itp ma również duże znaczenie.

Ogólnie tankuję tam gdzie mi wygodnie - a Shell nie lubie, więc ich omijam. Kiedyś najlepiej mi się jeżdziło na gazie z BP oraz mojej lokalnej. Na Statoil  2 razy zatankowali mi resztki (przejechane max polowa dystansu normalnego w tamtym czasie - a w czasie tankowania okropne dzwięki chrobotania i zgrzytania), również raz na Orlenie (tankowanie OK, ale dystans równy 1/3 normalnego). Zazwyczaj tankowałem podobną ilość gazu (~27-29l), poruszałem się głownie na jednej trasie. O ile przejechanie 280 czy 270 km było dla mnie norma (przy tym zbiorniku i aucie), to 100km i koniec gazu to lekko przesada :D

Data: 2010-10-05 12:33:10
Autor: Waldek Godel
jakość LPG
Dnia Tue, 5 Oct 2010 10:57:57 +0000 (UTC), Mav2007 napisał(a):

[...]

Nie tylko - właśnie jeszcze wspomniane zanieczyszczenia, ale najbardziej
proporcje składników gazu.
Zgodnie z nazwą, LPG to mieszanina dwóch gazów - propanu i butanu. Butan ma
niższą wartość energetyczną i jest tańszy - bo np. zimą powinno być w LPG
więcej propanu.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-10-05 19:43:42
Autor: Jaroslaw Berezowski
jakość LPG
Dnia Tue, 05 Oct 2010 12:33:10 +0100, Waldek Godel napisał(a):

Butan ma niższą wartość energetyczną
Na kg tak, ale juz nie na l czy m3.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2010-10-06 09:23:51
Autor: komar
jakość LPG
W dniu 2010-10-05 13:33, Waldek Godel pisze:
Nie tylko - właśnie jeszcze wspomniane zanieczyszczenia, ale najbardziej
proporcje składników gazu.
Zgodnie z nazwą, LPG to mieszanina dwóch gazów - propanu i butanu.

"Liquefied Petroleum Gas" gdzie tu masz cokolwiek o mieszaninie dwĂłch gazĂłw?

Data: 2010-10-06 17:37:06
Autor: JaromirD
jakość LPG
komar wrote:

[...]

W nazwie nic, ale to nie znaczy, Ĺźe nie jest to mieszanina.

Data: 2010-10-06 10:14:24
Autor: Jakub Witkowski
jakość LPG
W dniu 2010-10-05 13:33, Waldek Godel pisze:

Zgodnie z nazwą,
:)

LPG to mieszanina dwóch gazów - propanu i butanu. Butan ma
niższą wartość energetyczną i jest tańszy

Wartość energetyczną to mają niemal identyczną na kg (ciut wyższą propan).
Ale butan ma znacznie wyższą wartość opałową na litr, i to jest istotne.
I do tego jest tańszy. Same zalety. Ma tylko jedną wadę - małą prężność par,
co ma znaczenie zimą, i dlatego trzeba wtedy dolewać propanu, niestety.

Data: 2010-10-05 18:36:37
Autor: lublex
jakość LPG
Użytkownik " Mav2007"  napisał
A to jest bardziej związane z ustawieniem ciśnienia odbijania dla danego
dystrybutora.

Może czegoś nie wiem ale zawsze sądziłem, że dystrybutor odbija w momencie zadziałania wielozaworu w butli, a nie jak jest "ustawione ciśnienie odbijania danego dystrybutora". No chyba, że dystrybutor jest tak dziwnie ustawiony coby "odbijać" przy napełnieniu butli poniżej 80% i to sporo poniżej.
Tankuję zwsze do pełna - 36 litrów */- 0,5 ciesząc się, że mam dobrze wyregulowaną instalację. Tylko jeden raz na Łukoil w Lublinie "weszło" powyżej 43 litrów do butli o pojemności nominalnej 42 litry. Ale było to ewidentne oszustwo wytłumaczone "awarią dystrybutora".

pozdr
lublex

Data: 2010-10-05 11:20:24
Autor: kkk
jakość LPG
On 5 Paź, 18:36, "lublex" <lublexNOS...@o2.pl> wrote:
> [...]

odbijania danego dystrybutora". No chyba, że dystrybutor jest tak dziwnie
ustawiony coby "odbijać" przy napełnieniu butli poniżej 80% i to sporo

Każdy dystrybutor odbija inaczej. Różnice to czasami (u mnie) nawet do
5 litrów - w skrajnych przypadkach i z obserwacji oraz moich wyliczeń
wychodzi, że żadnego oszustwa nie ma, dystans proporcjonalny do
zatankowanej ilości.

Data: 2010-10-06 10:19:29
Autor: Jakub Witkowski
jakość LPG
W dniu 2010-10-05 20:20, kkk pisze:
[...]

Pływak zaworu jest czujnikiem i powyżej pewnego poziomu zawór odcina dopływ do butli.
nie dzieje się to jednak skokowo - przynajmniej u mnie - i pewna róznica tolerancji
dystrybutora na rosnący opór może chyba wystąpić.

Ale na twoim miejscu bardziej bym się przyjrzał, czy:
- przy tych dystrybutorach teren jest aby poziomy. Nawet małe róznice wpływają na położenie pływaka.
- nie oszukują na licznikach po prostu. Kiedyś miałem chyba uszkodzony zawór,
i udało im się wlać więcej niż ma butla fizycznie, hehe.

Data: 2010-10-06 19:14:53
Autor: lublex
jakość LPG
Użytkownik "kkk"  napisał
[...]

Nie każdy dystrybutor tylko Twój wielozawór ma różne warunki np. pochylenie samochodu. U mnie też te różnice występują tylko 10 x mniejsze. Przejechane na tej butli mam już 160kkm i wierz mi, że miałem okazję to sprawdzić. Oczywiście przebieg jest zawsze w miarę porównywalny ok. 500 km w trasie. Jak mi zatankowali 43 l to też przebieg na tym tankowaniu był ok. 500 km.

pozdr
lublex

Data: 2010-10-06 20:21:42
Autor: MM
jakość LPG
Dnia 05-10-2010 o 12:57:57  Mav2007 <krzysztofbober@nospam.gazeta.pl>  napisał(a):

A to jest bardziej związane z ustawieniem ciśnienia odbijania dla danego
dystrybutora.

Dystrybutor nie odbija tylko zawór w butli.
Moment odbicie zaworu w butli jest uzależniony min od ciśnienia.

Data: 2010-10-05 11:19:13
Autor: Mathew Kosecki
jakość LPG
krzysiek82 <gnojowni@mowimy-nie.pl> napisał(a):
jest właśnie odwrotnie, wtryski to dosyć delikatny element, ja kiedyś w golfie z butli lpg wysypałem pełno syfu ze zbiornika. O czymś o świadczy.

No ale jak technicznie właściciel stacji z autogazem ma coś kombinować, do
zbiornika z berbeluchą pod ziemią można coś dolać ale do zbiornika z płynnym
gazem? Jak?

Data: 2010-10-05 14:06:39
Autor: Robson
jakość LPG
No ale jak technicznie właściciel stacji z autogazem ma coś kombinować, do
zbiornika z berbeluchą pod ziemią można coś dolać ale do zbiornika z płynnym
gazem? Jak?
A jak do samochodu tankujesz?
Dokladnie tak samo.

Data: 2010-10-05 14:10:04
Autor: krzysiek82
jakość LPG
W dniu 2010-10-05 14:06, Robson pisze:
A jak do samochodu tankujesz?
Dokladnie tak samo.

dobrze, że są jednak filtry bo inaczej wtryski by nie przejechały pewnie nawet 100km.

--
krzysiek82

jakość LPG