jakosc dzwieku

Data: 2009-06-01 20:22:32
Autor: yax
jakosc dzwieku
Kupilem sobie sluchawki studyjne sony mdr-7506 i podlaczylem do swojego pc (plyta asus, realtek High Definition Audio;) ), nie spodziewalem sie rewelacji ale zeby taka kaszana? jakies trzaski, szumy... na gorszych sluchawkach tego w ogole nie bylo slychac... Pytanie jaka najtansza dobra karte muzyczna kupic zeby posluchac bez zaklocen?

Data: 2009-06-01 20:27:02
Autor: Andrzej Libiszewski
jakosc dzwieku
Dnia Mon, 1 Jun 2009 20:22:32 +0200, yax napisał(a):

[...]

Asus Xonar DX

--
|Andrea|Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H
AMD Athlon 64X2 4400+,  Gigabyte Radeon HD4850,  Arctic Freezer 64 Pro
4x1GB RAM PC6400, ST3160815AS 160GB, ST3500320AS 500GB, WD2000JS 200GB
Pioneer DVR-115, Tagan TG480-U15 480W, VideoMate E850F,  Asus Xonar DX

Data: 2009-06-01 23:25:40
Autor: yax
jakosc dzwieku

Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a.libiszewski@gazeta.USUNTO.pl> napisał w wiadomości news:1oi2ss408hyas.1c3rcg8e5z9z8$.dlg40tude.net...
Dnia Mon, 1 Jun 2009 20:22:32 +0200, yax napisał(a):

Asus Xonar DX

A gdybym chciał podlaczyc sie do laptopa? Sa jakies przyzwoite karty na USB?

Data: 2009-06-02 00:11:13
Autor: Andrzej Libiszewski
jakosc dzwieku
Dnia Mon, 1 Jun 2009 23:25:40 +0200, yax napisał(a):

[...]

Jest Xonar U1, z przyzwoitym dźwiękiem stereo, ale tu niewiele mogę ci
powiedzieć.

Data: 2009-06-01 20:38:11
Autor: Maciej Browarczyk
jakosc dzwieku
yax pisze:

[...]

Najtaniej to chyba bedzie cos na ukladzie Vortex/Vortex 2 ale nie wiem czy znajdziesz na Allegro, bo to juz historia ;)

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2009-06-02 08:35:50
Autor: Vituniu
jakosc dzwieku
Najtaniej to chyba bedzie cos na ukladzie Vortex/Vortex 2 ale nie wiem czy znajdziesz na Allegro, bo to juz historia ;)

Sa, a jakze. Turtle Beach na Aurealu po 19,- za sztuke :)

Choc do takich sluchawczek pokusilbym sie o cos polke wyzej jednak.
Cos na Crystalu, Envy (VIA/ICEnseble) czy Philipsowskim Avenger.
Wszystko to powinno byc osiagalne ponizej 100,- z drugiej reki.

pozdrawiam,
Vituniu.

PS:
A zaraz i tak przyjdzie Animka i powie, ze SB128 jest swietny ;)

Data: 2009-06-02 10:55:48
Autor: Marcin Kocur
[OT]Re: jakosc dzwieku
Osoba Vituniu napisała na pl.comp.pecet:

PS:
A zaraz i tak przyjdzie Animka i powie, ze SB128 jest swietny ;)

Bo jest! Nie nisz moich złudzeń! ;]

Marcin Kocur

Data: 2009-06-02 11:57:40
Autor: Vituniu
[OT]Re: jakosc dzwieku
A zaraz i tak przyjdzie Animka i powie, ze SB128 jest swietny ;)
Bo jest! Nie nisz moich złudzeń! ;]

Pod zadnym pozorem nie kupuj wiec
"sluchawek studyjnych sony mdr-7506" ;)

No i, poza wszystkim, przeciez nie jest najgorzej.
Zawsze mogles trafic na FM 801...

pozdrawiam,
Vituniu

Data: 2009-06-02 12:41:15
Autor: Animka
[OT]Re: jakosc dzwieku
Marcin Kocur pisze:
Osoba Vituniu napisała na pl.comp.pecet:

PS:
A zaraz i tak przyjdzie Animka i powie, ze SB128 jest swietny ;)

Bo jest! Nie nisz moich złudzeń! ;]

Ja mam teraz High Definotion Audio Realtek
Odpowiednie sterowniki i jest ok.

--
animka

Data: 2009-06-02 16:13:51
Autor: maX
[OT]Re: jakosc dzwieku

Użytkownik "Animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości news:h02mco$547$1node1.news.atman.pl...

Ja mam teraz High Definotion Audio Realtek

High Deformation Audio Realtek ?

Data: 2009-06-02 16:20:28
Autor: Giecze
[OT]Re: jakosc dzwieku
maX wrote:

Użytkownik "Animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości news:h02mco$547$1node1.news.atman.pl...

Ja mam teraz High Definotion Audio Realtek

High Deformation Audio Realtek ?

Daj spokój, liczą się chęci :)

Grzegorz

Data: 2009-06-02 17:19:43
Autor: Animka
[OT]Re: jakosc dzwieku
Giecze pisze:
maX wrote:

[...]

No właśnie. Karta jest zintegrowana i wiem tylko to co Everest pokazuje.

--
animka

Data: 2009-06-02 12:01:33
Autor: Mariusz Kruk
jakosc dzwieku
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Vituniu"
PS:
A zaraz i tak przyjdzie Animka i powie, ze SB128 jest swietny ;)

Akurat SB PCI-128 (i PCI-64) było tyle pierdyliardów wersji na tylu
różnych chipach, że ciężko się zbiorczo wypowiadać o wszystkich
modelach.
(chociaż przyznać trzeba, że niezależnie od jakości dźwięku zwykle
zbierały zakłócenia z płyty, co mocno dyskwalifikowało je w
jakichkolwiek zastosowaniach).
--
[-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] I am C-3P0 of Borg: Master Luke! We will all
[  Kruk@epsilon.eu.org   ] be Assimilated! Oh, my!

Data: 2009-06-02 14:25:42
Autor: Vituniu
jakosc dzwieku
Akurat SB PCI-128 (i PCI-64) było tyle pierdyliardów wersji
na tylu różnych chipach, że ciężko się zbiorczo wypowiadać
o wszystkich modelach.

W zasadzie to SB128 CT 4700 i CT 4750/4751
oraz Ensoniq CT 4810/4815.

Ale faktem jest, ze dochodzi do tego kilka bardziej
egzotycznych wariantow, jak na przyklad wersja
"quadro" czy OEM popelniony dla Compaq.

Mialem kilka - wszystkie szumialy jak nieszczescie.
Moim skromnym zdaniem to byl zwykly skok
Cretive Labs na kase z sektora budzetowego.

Z reszta to i tak lepiej niz zarzniecie Aureala...

W kazdym razie w tej klasie znacznie sympatyczniej
wspominam YMF-724 Yamahy.
Mniej toto szumialo, mialo fajny syntezator, a pod
DOS'em lepiej sobie radzilo ze standardem "sound-blaster"
niz sam SB128 z SBLinkiem razem wziety. ;)

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2009-06-02 14:57:41
Autor: Mariusz Kruk
jakosc dzwieku
[...]

ES 1371 i ES 1373 (o ile to nie inne oznaczenia któregoś z tych, które
wymieniłeś powyżej).

Mialem kilka - wszystkie szumialy jak nieszczescie.
Moim skromnym zdaniem to byl zwykly skok
Cretive Labs na kase z sektora budzetowego.

Zaraz, przecież CL to był od zawsze sektor budżetowy.

[...]

Oj, to ja w ogóle miło wspominam starego dobrego GUS-a.
Szkoda, że producent miał własny produkt w dupie i nie wypuścił
sensownych driverów pod Windows.

--
[-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] Okruchami  życia  można nakarmić wróble, ale
[  Kruk@epsilon.eu.org   ] nie sępy.(Wojtek Moszko)

Data: 2009-06-02 15:43:45
Autor: Vituniu
jakosc dzwieku
W zasadzie to SB128 CT 4700 i CT 4750/4751
oraz Ensoniq CT 4810/4815.

ES 1371 i ES 1373 (o ile to nie inne oznaczenia
któregoś z tych, które wymieniłeś powyżej).

Bardzo mozliwe, choc pewnosci nie mam.
CL w ogole niezbyt sie do Ensoniq chcial przyznawac.

Za to znalazlem jeszcze na ich stronach supportu notke o SB128.
Pisza:  "CT or ES3100 and CT or ES4700"
Czyli, ze mogli znakowac te same karty roznie, zaleznie od tego
z jak ostemplowanego scalaka przymocowali do plytki..

Zaraz, przecież CL to był od zawsze sektor budżetowy.

W takim rezie sekcja budzetowa sektora budzetowego :P

Oj, to ja w ogóle miło wspominam starego dobrego GUS-a.

Epoke ISA szczesliwie spedzilem sluchajac dzwiekow
Pokey'ow, SIDa a w koncu Pauli.

Ale respekt dla (powstan) GUS'a (spocznij) mam. :)

Szkoda, że producent miał własny produkt w dupie i nie wypuścił
sensownych driverów pod Windows.

IIRC windowsowe sterowniki do SB128 tez nie sa calkiem ten-teges.
Praktycznie ignoruja caly hardware z wyjatkiem D/A na koncu ;)

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2009-06-02 15:51:01
Autor: maX
jakosc dzwieku

Użytkownik "Vituniu" <vituniu@poczta.fm> napisał w wiadomości news:h03af1$7k8$1atlantis.news.neostrada.pl...

IIRC windowsowe sterowniki do SB128 tez nie sa calkiem ten-teges.
Praktycznie ignoruja caly hardware z wyjatkiem D/A na koncu ;)

Ale EAX działał.

Data: 2009-06-02 15:54:47
Autor: Vituniu
jakosc dzwieku
IIRC windowsowe sterowniki do SB128 tez nie sa calkiem ten-teges.
Praktycznie ignoruja caly hardware z wyjatkiem D/A na koncu ;)

Ale EAX działał.

Pierwszy EAX byl "zdziebko" topornym rozwiazaniem.
Zwlaszcza kiedy porownac z Aurealem...

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2009-06-02 16:10:30
Autor: maX
jakosc dzwieku

Użytkownik "Vituniu" <vituniu@poczta.fm> napisał w wiadomości news:h03b3i$96r$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Kto miał Aureala i tak raczej używał A3D. Jak pamiętam w grach nie było mozliwości używania jednocześnie efektów środowiskowych (EAX) i dźwięku 3D (A3D). Albo jedno, albo drugie.

Data: 2009-06-02 16:42:14
Autor: Vituniu
jakosc dzwieku
Kto miał Aureala i tak raczej używał A3D.
Jak pamiętam w grach nie było mozliwości
używania jednocześnie efektów środowiskowych
(EAX) i dźwięku 3D (A3D). Albo jedno, albo drugie.

W A3D dzwiek byl modelowany "na zywca" z braniem
pod uwage zarowno jego zrodla jak i ewentualnych odbic.

Alternatywa z CL bylo pozycjonowanie dzwieku przez
biblioteki DirectSound plus nalozenie predefiniowanego
(o zgrozo) filtra.

Porownania IMHO nie ma.

Ale... Creative proces przegralo, zamiast splacic Aureala
kupili ich w calosci, patenty zamkneli w szufladzie
i prawie utlukli temat sterownikow pod 2K/XP.

Ot... Kapitalizm.

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2009-06-02 17:56:20
Autor: Tiber
jakosc dzwieku
Vituniu, lewak przebrzydły albo prawicowy pacan
w wiadomości h03b3i$96r$1@atlantis.news.neostrada.pl pobredza:

[...]

Oj tak, sam wspominam bardzo przyjemnie Vortexa z czasów, kiedy wszystko pięknie grało. Teraz czas spędzam z Sigmatelem w laptopie, który gra tak czysto jak tylko czysto potrafią grać tanie zintegrowane układy w laptopach, czyli w ogóle. O podpięciu wieży (bez X-Fi/Xonara U1) chyba mogę zapomnieć.

--
tbr

Data: 2009-06-02 16:02:25
Autor: Mariusz Kruk
jakosc dzwieku
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Vituniu"
Oj, to ja w ogóle miło wspominam starego dobrego GUS-a.
Epoke ISA szczesliwie spedzilem sluchajac dzwiekow
Pokey'ow, SIDa a w koncu Pauli.

Paula fajna była. A wcześniej AY-3-8910 :-)

--
  Kruk@ -\                   | BUTT.COM IS NOT MY E-MAIL ADDRESS(Bart Simp-
          }-> epsilon.eu.org | son on chalkboard in episode 5F19)

Data: 2009-06-02 16:16:40
Autor: Vituniu
jakosc dzwieku
Epoke ISA szczesliwie spedzilem sluchajac dzwiekow
Pokey'ow, SIDa a w koncu Pauli.

Paula fajna była. A wcześniej AY-3-8910 :-)

ZX? Tak stary nie jestem ;)

Czego z reszta zaluje... Zanim komputer stal
sie sprzetem AGD mial znacznie wiecej uroku ;)

A wracajac do tematu SB128 - trafilem przypadkiem:
:) :) :)

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2009-06-02 16:20:56
Autor: Mariusz Kruk
jakosc dzwieku
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Vituniu"
Epoke ISA szczesliwie spedzilem sluchajac dzwiekow
Pokey'ow, SIDa a w koncu Pauli.
Paula fajna była. A wcześniej AY-3-8910 :-)
ZX?

Tajest.

Tak stary nie jestem ;)

Czego z reszta zaluje... Zanim komputer stal
sie sprzetem AGD mial znacznie wiecej uroku ;)

Ale rodzice wyganiali, bo telewizor był potrzebny ;-)

A wracajac do tematu SB128 - trafilem przypadkiem:
:) :) :)

Niiiice.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / ach!  coz  widze!! oto istota przez duze 'i'
|  Kruk@epsilon.eu.org   | [napisane z malej, gdyz inaczej uwaga o  du-
| http://epsilon.eu.org/ | zym 'i' bylaby nie na miejscu](stroiseir)
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2009-06-02 21:48:30
Autor: Tomek Głowacki
jakosc dzwieku
Mariusz Kruk pisze:
[...]

14 bitowy tryb w Pauli grał mega dobrze, szczególnie pod AHI ... no i to
kodowanie mp2 bo szybciej szło niż mp3 na 68030 40Mhz...

A teraz? Heh ;)

Pozdr,
Tomek

Data: 2009-06-02 15:37:34
Autor: maX
jakosc dzwieku

Użytkownik "Vituniu" <vituniu@poczta.fm> napisał w wiadomości news:h036ah$otg$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Hmm ... nie wypowiadam sie na temat samej karty, ale - z ciekawości - co o SB128 mówiono w momencie premery ? Czy nie był to "super sound w domowych PC" ? Wszakże SB128 jaki by nie był, to chyba był dużo lepszy niż np. pierwsze SB/SBPro, które wywołały swego czasu furorę na rynku PC.

Data: 2009-06-02 15:50:55
Autor: maX
jakosc dzwieku

Użytkownik "Mariusz Kruk" <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał w wiadomości news:slrnh29u3t.8hs.Mariusz.Krukepsilon.rdc.pl...

(chociaż przyznać trzeba, że niezależnie od jakości dźwięku zwykle
zbierały zakłócenia z płyty, co mocno dyskwalifikowało je w
jakichkolwiek zastosowaniach).

Tak na marginesie to swego czasu SB128 (CT5880) były montowane w płytach głównych (np. Gigabyte'a czy MSI).

Data: 2009-06-02 16:05:47
Autor: szary móżyn
jakosc dzwieku
yax napisał:
[...]

Podłączasz te słuchawki bezpośrednio do wyjścia z płyty głównej (z tyłu) czy przez jakieś panele przednie itp. ?
U mnie dźwięk z Realteka jest poprawny i na pewno nie gorszy od starego szrota typu Vortex (sprawdziłem). Chyba że podłączę poprzez front panel obudowy, wtedy się nie da słuchać niczego.

jakosc dzwieku