Data: 2019-02-13 04:25:30 | |
Autor: Pszemol | |
jasno kremowy osad na korku wlewu oleju silnikowego | |
Bagnet moczę w oleju - kolor jest prawidłowy: ciemnobrązowy/czarny.
Przeźroczysty, nie ma kakałka w silniku. Ale na korku biały osad. Może nie biały, ale taki beżowo-kremowy. O czym to świadczy? Pacjent: VW Passat 2004 rok, silnik V6/2.8L. Przebieg 170 tyś mil. |
|
Data: 2019-02-13 11:30:08 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
jasno kremowy osad na korku wlewu oleju silnikowego | |
Wed, 13 Feb 2019 04:25:30 -0600, w <q40rae$8rs$1@dont-email.me>, "Pszemol"
<Pszemol@PolBox.com> napisał(-a): Bagnet moczę w oleju - kolor jest prawidłowy: ciemnobrązowy/czarny. Że robisz krótkie dystanse. |
|
Data: 2019-02-13 05:44:58 | |
Autor: Pszemol | |
jasno kremowy osad na korku wlewu oleju silnikowego | |
<radekp@konto.pl> wrote in message
news:6ds76e5frvt7t5n27qejom6sua4sobossr4ax.com... Wed, 13 Feb 2019 04:25:30 -0600, w <q40rae$8rs$1@dont-email.me>, "Pszemol" Robię krótkie dystanse na codzień, 5km do pracy i spowrotem. Ale parę razy w tygodniu robię dłuższe trasy po 20-30km. Nie pamiętam takiego osadu przez ostatni rok używania auta, a generalnie nie zmieniłem sposobu używania. Może tylko zima zimniejsza ostatnio teraz - to jedyna różnica... |
|
Data: 2019-02-13 18:38:18 | |
Autor: P.B. | |
jasno kremowy osad na korku wlewu oleju silnikowego | |
Dnia Wed, 13 Feb 2019 05:44:58 -0600, Pszemol napisał(a):
Nie pamiętam takiego osadu przez ostatni rok używania auta, No właśnie! Czy to nie w Iliinois jest zima stulecia i jakieś mrozy wirowe? :) To by wiele tłumaczyło. -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2019-02-14 20:51:04 | |
Autor: Pszemol | |
jasno kremowy osad na korku wlewu oleju silnikowego | |
"P.B." <pbernat@wp.pl> wrote in message news:ucfi2eba2s1y.1b9gcqz96eir3$.dlg40tude.net...
Dnia Wed, 13 Feb 2019 05:44:58 -0600, Pszemol napisał(a): No była, ale to ze dwa tygodnie temu.. albo trzy. Korek parę dni temu wytarłem do sucha i znowu jest jasny nalot od wnętrza korka. |
|
Data: 2019-02-15 07:41:07 | |
Autor: Mateusz Viste | |
jasno kremowy osad na korku wlewu oleju silnikowego | |
On Thu, 14 Feb 2019 20:51:04 -0600, Pszemol wrote:
No była, ale to ze dwa tygodnie temu.. albo trzy. Może uszczelka głowicy popuszcza i trochę płynu z chłodnicy przedostaje się do oleju? Mateusz |
|
Data: 2019-02-16 17:58:34 | |
Autor: t-1 | |
jasno kremowy osad na korku wlewu oleju silnikowego | |
W dniu 2019-02-15 o 08:41, Mateusz Viste pisze:
On Thu, 14 Feb 2019 20:51:04 -0600, Pszemol wrote: No i to jest najbardziej typowa przyczyna. |
|
Data: 2019-02-16 17:44:10 | |
Autor: Mateusz Viste | |
jasno kremowy osad na korku wlewu oleju silnikowego | |
On Sat, 16 Feb 2019 17:58:34 +0100, t-1 wrote:
W dniu 2019-02-15 o 08:41, Mateusz Viste pisze: Inna sprawa, że aby dowiedzieć się czy aby to jest to, to droga jest tylko jedna, i często wiąże się z planowaniem głowicy. Można tylko współczuć. Mateusz |
|
Data: 2019-02-17 10:59:52 | |
Autor: Budzik | |
jasno kremowy osad na korku wlewu oleju silnikowego | |
Użytkownik Mateusz Viste mateusz@nie.pamietam ...
Jest jeszcze druga, bardziej oczywista i duzo prostsza - obserwowac czy ubywa płynu...No i to jest najbardziej typowa przyczyna.No była, ale to ze dwa tygodnie temu.. albo trzy. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają" |
|
Data: 2019-02-17 07:01:05 | |
Autor: Pszemol | |
jasno kremowy osad na korku wlewu oleju silnikowego | |
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message news:XnsA9F970DC6CA7Cbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
Użytkownik Mateusz Viste mateusz@nie.pamietam ... Po obejrzeniu podlinkowanego przez PiteRa fimiku jestem uspokojony i uszczelką się już nie martwię skoro płynu nie ubywa i bagnet się macza w oleju o normalnym kolorze bez kakałka w misce olejowej :-)))))) |
|
Data: 2019-02-13 12:40:40 | |
Autor: PiteR | |
jasno kremowy osad na korku wlewu oleju silnikowego | |
na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak:
Że robisz krótkie dystanse. Mgła w twojej okolicy wieksza ;) Płynu nie ubywa więc cudów nie ma. Jakby piło płyn to byś musiał dolewać. Może pojezdzij z otwartym korkiem woda się uwolni. Może termostat zepsuty i silnik zbyt zimny np 78st jak u mnie było. -- Piter Sweet little girl I prefer You behind the wheel Me the passenger |
|
Data: 2019-02-13 13:35:19 | |
Autor: Adam | |
jasno kremowy osad na korku wlewu oleju silnikowego | |
W dniu 2019-02-13 o 12:44, Pszemol pisze:
<radekp@konto.pl> wrote in message Krótkie dystanse to 20-30 km. Trasy zaczynają się od 300 km.
Oprócz normalnej wilgoci z kondensacji pary wodnej może być jeszcze jeden problem: zapieczone pierścienie i w konsekwencji małe przedmuchy. Test: dłoń nad otwartym korkiem oleju w czasie pracy silnika. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2019-02-13 13:01:55 | |
Autor: Pszemol | |
jasno kremowy osad na korku wlewu oleju silnikowego | |
Adam <a.g@poczta.onet.pl> wrote:
W dniu 2019-02-13 o 12:44, Pszemol pisze: Chodzilo mi o dobre nagrzanie silnika. I odparowanie wilgoci z oleju. Do tego 20km powinno wystarczyc? Nie pamiętam takiego osadu przez ostatni rok używania auta, I co ta reka mam czuc? Kiedy jest dobrze a kiedy zle? |
|
Data: 2019-02-13 19:41:53 | |
Autor: PiteR | |
jasno kremowy osad na korku wlewu oleju silnikowego | |
na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak:
Chodzilo mi o dobre nagrzanie silnika. To po 20km odkręć korek i zobacz czy nie paruje. Nie pamiętam takiego osadu przez ostatni rok używania auta, a Jak już ręką czujesz to złom. Spaliny widać jak z wydechu. Normalnie powietrze drga ale nie dmucha. Dodasz gazu to się zmienią drgania. Odczuwa się chyba szczyty i węzły. Ludzie kartkę przykładają ale jeśli odma jest niedrożna do dolotu to niby zdmuchnie. Najlepiej zakrecić korek i zdjąć wężyk odma dolot i w nocy poświecić latarkę. -- Piter Sweet little girl I prefer You behind the wheel Me the passenger |
|
Data: 2019-02-14 20:50:04 | |
Autor: Pszemol | |
jasno kremowy osad na korku wlewu oleju silnikowego | |
"PiteR" <email@fauszywy.pl> wrote in message news:XnsA9F5C86183CD1dayriderlocalhost.net...
Chodzilo mi o dobre nagrzanie silnika. I znów nie wiem "zobacz czy nie paruje". Ma parować czy ma nie parować? :-) Oprócz normalnej wilgoci z kondensacji pary wodnej może być Nie rozumiem co piszesz. Jak są małe przedmuchy to widać spaliny jak z wydechu? Napiszcie jak krowie przy rowie, bo piszecie jak mechanik do mechanika a nie jak mechanik do laika :-)) Normalnie powietrze drga ale nie dmucha. Dodasz gazu to się zmienią No i znowu: no drgania się zmienią bo przecież obroty się zmienią. Ludzie kartkę przykładają ale jeśli odma jest niedrożna do dolotu to Poświecę i co dalej? Na co patrzeć? Kiedy dobrze a kiedy niedobrze? :-) |
|
Data: 2019-02-15 22:23:36 | |
Autor: PiteR | |
jasno kremowy osad na korku wlewu oleju silnikowego | |
na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak:
Chodzilo mi o dobre nagrzanie silnika. a sprawdź sobie :) Po tych 20km zgaś silnik, odkręć korek wlewu oleju (najlepiej w nocy) przyświeć latarką i zobaczysz czy idzie para z silnika. Będzie szła. Oprócz normalnej wilgoci z kondensacji pary wodnej może być bo ja myszką piszę i mi się nie chce rozpisywać ;) Jeśli już ręką czujesz powiew jak z suszarki do włosów to silnik ma duży przedmuch. Normalnie powietrze drga ale nie dmucha. Dodasz gazu to się ale nie mówię o częstotliwości drgań tylko o amplitudzie dmuchania w palce. Powoli kręcisz przepustnicą, obroty rosną i masz sinusoidę szczyty i doliny. Ludzie kartkę przykładają ale jeśli odma jest niedrożna do dolotu Patrzeć na ilość spalin po przygazówce. Nic ci się tam nie dzieje. Jakbyś miał zawaloną majonezem pokrywę wałków rozrządu, bagnet to można się martwić. jak masz jeszcze wątpliwości to posłuchaj wykładziku profesora https://www.youtube.com/watch?v=-vnACF3eGqI Sprawdz termostat i sprzegło wiskotyczne czy nie wychładzają silnika. Ma być 90st. -- Piter Sweet little girl I prefer You behind the wheel Me the passenger |
|
Data: 2019-02-17 06:52:17 | |
Autor: Pszemol | |
jasno kremowy osad na korku wlewu oleju silnikowego | |
"PiteR" <email@fauszywy.pl> wrote in message news:XnsA9F7E3CC18A62dayriderlocalhost.net...
na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak: Dzięki. To ile trzeba jechać aby przestała para iść? Oprócz normalnej wilgoci z kondensacji pary wodnej może być Kumam kumie. Normalnie powietrze drga ale nie dmucha. Dodasz gazu to się O kurde, ale fajnie gościu tłumaczy... Ale @4:30 trochę ściemnia - wilgość w misce olejowej to nie jest wilgoć z atmosfery tylko ze spalonej benzynki... Sprawdz termostat i sprzegło wiskotyczne czy nie wychładzają silnika. Jak sprawdzić sprzęgło czy nie wychładza? |
|
Data: 2019-02-17 06:59:51 | |
Autor: Pszemol | |
jasno kremowy osad na korku wlewu oleju silnikowego | |
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:q4bldu$t2i$1dont-email.me...
jak masz jeszcze wątpliwości to posłuchaj wykładziku profesora Ale jaja, dosłuchałem do końca i chyba przy @11:58 to żona miała udział przy cięciu i edycji tego video :-)))))) Gościu świetny, zasubskrybowany! Dzięki PiteR! |
|
Data: 2019-02-17 18:38:52 | |
Autor: PiteR | |
jasno kremowy osad na korku wlewu oleju silnikowego | |
na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak:
Sprawdz termostat i sprzegło wiskotyczne czy nie wychładzają Jak silnik jest zimny otwierasz maskę i dajesz przygazówkę. Wiatrak nie może wytwarzać huraganu. Ma się wolno obracać i dać się zatrzymać gazetą (paluszki nie wsadzać) Jak silnik jest bardzo gorący to wiatrak ma się zasprzęgić i chłodzić. -- Piter Sweet little girl I prefer You behind the wheel Me the passenger |
|
Data: 2019-02-17 22:10:11 | |
Autor: Pszemol | |
jasno kremowy osad na korku wlewu oleju silnikowego | |
PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:
na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak: Dzięki! Doceniam Twoją cierpliwość w odpowiadaniu na pytania i tłumaczeniu rzeczy dla Ciebie pewnie bardzo oczywistych :) A czy jak na desce z zegarami wskazówka termometru stoi w czasie jazdy radośnie i pionowo do góry na okolicach 190F (87C) to wciąż może być problem z wychładzaniem chłodnicy? Innymi słowy, gdzie w Passacie umiejscowiony jest czujnik temperatury wysyłający sygnał do wskaźnika na zegarsch? |
|
Data: 2019-02-17 23:11:37 | |
Autor: PiteR | |
jasno kremowy osad na korku wlewu oleju silnikowego | |
na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak:
Dzięki! Doceniam Twoją cierpliwość w odpowiadaniu na pytania i Nie ma sprawy. Po prostu mi się nudzi w tej Anglii. Nuda i dobrobyt. Tygodniami nie gadam po polsku ;) A czy jak na desce z zegarami wskazówka termometru stoi w czasie Tak może bo wskaźnik ma histereze. Zachodziłem w głowe dlaczego silnik bierze olej. W końcu zamontowałem prowizorycznie czujnik PT1000 a tam w porywach 78st C. Wymieniłem termostat i wiatrak i jak ręką odjął. Innymi słowy, gdzie w Passacie umiejscowiony jest czujnik W Twoim silniku nie wiem. W moim AHL jest z tyłu na głowicy w króćcu wyjscia płynu. https://img.go-parts.com/catalog/wp/full/01BE58B.jpg -- Piter Sweet little girl I prefer You behind the wheel Me the passenger |
|