Data: 2009-03-14 20:21:13 | |
Autor: Artur Miller | |
jazda "bez gazu" | |
"Andrzej 'The Undefined' Dopierała" <undefine@pld-linux.org> wrote in message news:slrngrnvcl.n2v.undefineuc.aramin.one.pl... Ostatnio sie zastanawialem - jak prawidlowo "dotaczac" sie w korkach? szkodzi. po 5 minutach silnik się zaciera a wał korbowy wpada z impetem do kabiny obcinając nogi kierowcy. do tego szczątki rozerwanej skrzyni biegów, niczym pociski, faszerują osoby siedzące wewnątrz samochodu. @ |
|
Data: 2009-03-14 20:42:42 | |
Autor: Marcin | |
jazda "bez gazu" | |
Dnia Sat, 14 Mar 2009 20:21:13 +0100, Artur Miller <armi@bezmaila.org> napisał:
szkodzi. po 5 minutach silnik si? zaciera a wa? korbowy wpada z impetem do A tryskający gorący olej i płyn parzy pieszych. I wtedy obudziłeś się cały zlany zimnym potem. |
|
Data: 2009-03-14 20:49:09 | |
Autor: Andrzej 'The Undefined' DopieraĹa | |
jazda "bez gazu" | |
Dnia 14.03.2009 Artur Miller <armi@bezmaila.org> napisał/a:
no.. to dłużej niż 5 minut tak nie jeżdżę więc nic mi nie grozi :)Ostatnio sie zastanawialem - jak prawidlowo "dotaczac" sie w korkach? Gdzieś znalazłem informacje że najlepsze dla silnika jest utrzymywanie 2000-2500rpm, a już wogóle to najlepiej nie schodzic poniżej 1500. Więc jak by się to miało do jazdy przy 800rpm? ;) -- Andrzej 'The Undefined' Dopierała Linux && Unix && Network administrator PLD Linux Developer HomePage: http://andrzej.dopierala.name/ Reprezentuję siebie i wyrażam tylko moje zdanie! |
|
Data: 2009-03-14 22:43:18 | |
Autor: 085 | |
jazda "bez gazu" | |
Użytkownik "Andrzej 'The Undefined' Dopierała" <undefine@pld-linux.org> napisał w wiadomości news:slrngro625.o24.undefineuc.aramin.one.pl...
Gdzieś znalazłem informacje że najlepsze dla silnika jest utrzymywanie dla typowego, czterocylindrowego silnika benzynowego niby tak :) a już wogóle to najlepiej nie schodzic poniżej 1500. Więc jak by się to miało do jazdy przy 800rpm? ;) Dlugotrwalej pod obciazeniem by sie mialo zle. Chociazby z punktu widzenia smarowania - jezeli chodzi o zuzycie paliwa, tez nie jest optymalne przy 'jezdzie' @ 800 rpm. Ale jezeli nie ma wielkiego obciazenia, podpelznac mozna - chociaz im mniej, tym lepiej. To juz jest wybor miedzy zuzyciem paliwa a silnika. Tyle, ze 'ci z tylu', ktorym zawsze sie spieszy, nie beda zapewne zachwyceni faktem, ze odczekasz chwile - az korek odjedzie Ci na np. 10 metrow, zebys mogl podkrecic do 2000 rpm i dalej potoczyc sie luzem - to tez mozna brac pod uwage :] p, zul |
|