jazda "bez gazu"

Data: 2009-03-14 23:00:01
Autor: Myjk
jazda "bez gazu"
Andrzej 'The Undefined' Dopierała napisać:

Pytanie czy to silnikowi nie szkodzi?

Jakiemu silnikowi?... --
Pozdor Myjk

Data: 2009-03-14 22:03:36
Autor: Andrzej 'The Undefined' Dopierała
jazda "bez gazu"
Dnia 14.03.2009 Myjk <myjkel@nospam.op.pl> napisał/a:
Andrzej 'The Undefined' Dopierała napisać:

Pytanie czy to silnikowi nie szkodzi?

Jakiemu silnikowi?...
no tak - nie podalem - diesel 1.6 109KM - ford focus II :)

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała
Linux && Unix && Network administrator

Data: 2009-03-15 19:59:50
Autor: Myjk
jazda "bez gazu"
Andrzej 'The Undefined' Dopierała napisać:

> Jakiemu silnikowi?... no tak - nie podalem - diesel 1.6 109KM - ford focus II :)

Tak myślałem. W takim razie zainteresuj się Kołem Dwu Masowym.
Ono najbardziej dostaje w warunkach "korkowych", ponieważ silnik diesla w zakresie najniższych obrotów pracuje najmniej kulturalnie i po dupie dostaje K2M. Stąd słyszana przez Ciebie
teoria o jeździe powyżej 1500 obrotów - teoretycznie powyżej tego zakresu K2M jest już "bezpieczne". --
Pozdor Myjk

Data: 2009-03-15 20:48:22
Autor: Andrzej 'The Undefined' Dopierała
jazda "bez gazu"
Dnia 15.03.2009 Myjk <myjkel@nospam.op.pl> napisał/a:
> [...]

teoria o jeździe powyżej 1500 obrotów - teoretycznie powyżej tego zakresu K2M jest już "bezpieczne".
co do koładwumasowego - z tego co doczytałem na forum focusa to raczej
problem głównie focusów I?

A co do korków - jak w takim razie jechać? gaz do 2k obrotów by się
przekulać, a potem sprzęgło i po hamulcach? ;)

W korkach niestety codziennie trochę stoję - powrót z pracy przez poznań
w okolicach 16 to nic przyjemnego :/

Data: 2009-03-16 23:23:55
Autor: Myjk
jazda "bez gazu"
Andrzej 'The Undefined' Dopierała napisać:

co do koładwumasowego - z tego co doczytałem na forum focusa to raczej problem głównie focusów I?

FII nie ma koła dwumasowego? ;)

A co do korków - jak w takim razie jechać? gaz do 2k obrotów by się przekulać, a potem sprzęgło i po hamulcach? ;)

Zbyt skomplikowany temat by go określić w jednym zdaniu. :P

W korkach niestety codziennie trochę stoję - powrót z pracy przez poznań w okolicach 16 to nic przyjemnego :/

W Wawie myślisz lepiej? ;) Najważniejsze to delikatnie traktować gaz -- nie szarpać na wolnych obrotach...

--
Pozdor Myjk

jazda "bez gazu"