Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   jazda "bez gazu"

jazda "bez gazu"

Data: 2009-03-15 00:13:03
Autor: yabba
jazda "bez gazu"
Użytkownik "Andrzej 'The Undefined' Dopierała" <undefine@pld-linux.org> napisał w wiadomości news:slrngrnvcl.n2v.undefineuc.aramin.one.pl...
Ostatnio sie zastanawialem - jak prawidlowo "dotaczac" sie w korkach?
Tak by oszczedzac silnik/paliwo?

W tej chwili puszczam po prostu gaz i autko samo sie toczy na 1-2 biegu
- obroty silnika tak jak na luzie, potem dopiero sprzęgło i hamulec.

Pytanie czy to silnikowi nie szkodzi?


Według mnie nic się nie dzieje. Na 1 lub 2 biegu przy obrotach biegu jałowego silnik nie jest przeciążony przy jeździe po płaskim terenie. Gdy jest podjazd pod wzniesienie, to już czuć, że silnik się "męczy" i wtedy trzeba trochę zwiększyć obroty.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2009-03-14 23:21:42
Autor: Andrzej 'The Undefined' Dopierała
jazda "bez gazu"
Dnia 14.03.2009 yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał/a:
Ostatnio sie zastanawialem - jak prawidlowo "dotaczac" sie w korkach?
Tak by oszczedzac silnik/paliwo?

W tej chwili puszczam po prostu gaz i autko samo sie toczy na 1-2 biegu
- obroty silnika tak jak na luzie, potem dopiero sprzęgło i hamulec.

Pytanie czy to silnikowi nie szkodzi?


Według mnie nic się nie dzieje. Na 1 lub 2 biegu przy obrotach biegu jałowego silnik nie jest przeciążony przy jeździe po płaskim terenie. Gdy jest podjazd pod wzniesienie, to już czuć, że silnik się "męczy" i wtedy trzeba trochę zwiększyć obroty.
hm... no wlasnie tak myslalem, ale te "2000-2500" obrotow mnie
troche zdezorientowalo :)

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała
Linux && Unix && Network administrator
PLD Linux Developer      HomePage: http://andrzej.dopierala.name/
Reprezentuję siebie i wyrażam tylko moje zdanie!

Data: 2009-03-15 01:24:03
Autor: yabba
jazda "bez gazu"
Użytkownik "Andrzej 'The Undefined' Dopierała" <undefine@pld-linux.org> napisał w wiadomości news:slrngrof06.oqa.undefineuc.aramin.one.pl...
Dnia 14.03.2009 yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał/a:
Ostatnio sie zastanawialem - jak prawidlowo "dotaczac" sie w korkach?
Tak by oszczedzac silnik/paliwo?

W tej chwili puszczam po prostu gaz i autko samo sie toczy na 1-2 biegu
- obroty silnika tak jak na luzie, potem dopiero sprzęgło i hamulec.

Pytanie czy to silnikowi nie szkodzi?


Według mnie nic się nie dzieje. Na 1 lub 2 biegu przy obrotach biegu
jałowego silnik nie jest przeciążony przy jeździe po płaskim terenie. Gdy
jest podjazd pod wzniesienie, to już czuć, że silnik się "męczy" i wtedy
trzeba trochę zwiększyć obroty.
hm... no wlasnie tak myslalem, ale te "2000-2500" obrotow mnie
troche zdezorientowalo :)


Minimum 2000 obrotów to do przyspieszania na 4 lub 5 biegu. Gdy będziesz ciągnął przyczepę lub podjeżdżał pod stromą górę to powinieneś utrzymywać jeszcze większe obroty.

--
Pozdrawiam,

yabba

jazda "bez gazu"

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona