jazda "bez gazu"

Data: 2009-03-15 00:38:43
Autor: pavellz
jazda "bez gazu"
W tej chwili puszczam po prostu gaz i autko samo sie toczy na 1-2 biegu
- obroty silnika tak jak na luzie, potem dopiero sprzęgło i hamulec.

Pytanie czy to silnikowi nie szkodzi?

Częściom zawsze szkodzi eksploatacja, zaś samochód jest czymś co należy
regularnie wymieniać, najlepiej w całości. Poza tym każdy styl jazdy
powoduje uszkodzenie wcześniej jakiś  komponentów. Hamując silnikiem
obciążasz silnik, hamując sprzęgłem - sprzęgło, a hamując na luzie samymi
hamulcami niszczysz sobie klocki i tarcze.
Co więcej - wcale nie jeżdząc ryzykujesz z kolei korozją wydechu
i kilku innych bajerów, więc jakby nie patrzeć nie pozostaje nic innego
jak po prostu jeździć i liczyć się z tym że i tak coś trzeba będzie naprawić. :)

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-03-15 11:27:30
Autor: Artur Miller
jazda "bez gazu"

"pavellz" <pavellz@poczta.onet.pl> wrote in message news:gphf5v$6td$1news.onet.pl...

hamując sprzęgłem

rozwiń ten temat pls ..

@

Data: 2009-03-15 20:00:57
Autor: Myjk
jazda "bez gazu"
pavellz napisać:

hamując sprzęgłem - sprzęgło,

E.. co? :P

a hamując na luzie samymi hamulcami niszczysz sobie klocki i tarcze.

Zawsze można hamować butami...

--
Pozdor Myjk

Data: 2009-03-15 23:34:35
Autor: pavellz
jazda "bez gazu"
hamując sprzęgłem - sprzęgło,

E.. co? :P

Zawsze można hamować butami...

Tak, efekt zmęczenia przy monitorze, które utrudnia wysławianie się :)
Chodziło mi o nadużywanie półsprzęgła i inne takie...
Nie chodzi mi tu nawet o merytoryczne kwestie, bo nawet nie dysponuję
konkretnymi statystykami. Po prostu chyba należy przyjąć że każda
technika jazdy powoduje jakieś tam mniejsze czy większe efekty uboczne.
Najgorsze jest to że my, jako użytkownicy mamy chyba średnią możliwość
oceny czy u osoby hamującej silnikiem zauważalnie wczesniej padną panewki
niż u tego kto dusi pedał hamulca do oporu. Po prostu chyba najłatwiej przyjąć
że należy jeździć autem takiej klasy, w ramach której możemy pozwolić sobie
zmieniać auto w regularnych odstępach czasu. :) A samochód i tak codzień jest w coraz
gorszym stanie.

Pozdrawiam
Paweł

jazda "bez gazu"