jazda bez prawka - jakie kary?

Data: 2013-11-17 22:40:01
Autor: ToMasz
jazda bez prawka - jakie kary?
Witam

jest gentelmen, któremu zabrano prawo jazdy na pół roku, bo miał za dużo promili. Nie wiem jak to działa (czy rzeczywiście na pół roku), ale facet dalej jeździ autem. Ma swoje auto, więc przecież jeździć musi - co nie? :)

Co mu grozi jak go ponownie złapią?
Realnie  - nie "wydaje mi sie"
ToMasz

Data: 2013-11-17 22:42:13
Autor: Liwiusz
jazda bez prawka - jakie kary?
W dniu 2013-11-17 22:40, ToMasz pisze:
Ma swoje auto, więc przecież jeździć musi - co nie? :)

Niby facet, a logicznie pomyśleć nie umie...

> Co mu grozi jak go ponownie złapią?

A jak brzmiał wyrok?

--
Liwiusz

Data: 2013-11-17 23:01:30
Autor: misiek
jazda bez prawka - jakie kary?

Użytkownik "ToMasz" <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> napisał w wiadomości news:528937b1$0$2153$65785112news.neostrada.pl...
Witam

jest gentelmen, któremu zabrano prawo jazdy na pół roku, bo miał za dużo promili.

jak dostal sadowy zakaz prowadzenia pojadow - to jak go zlapia ponownie to od reki areszt . tak przynajmniej wynika z "drogowek" ktore ogladalem w tv :D

Data: 2013-11-18 00:23:52
Autor: J.F.
jazda bez prawka - jakie kary?
Dnia Sun, 17 Nov 2013 23:01:30 +0100, misiek napisał(a):
[...]

A nie byl przy tym troche pijany ? Bo kodeks przewiduje do 3 lat, ale zeby tak od razu czlowieka
aresztowac, gdy w praktyce grozi mu znacznie mniej ?

Tylko warto pamietac o karach dodatkowych:
-pojazd pewnie zatrzymaja i z przyjemnoscia wezwa lawete w celu
odholowania na policyjny parking. Na koszt delikwenta,
-jesli to nie jego pojazd - moze oberwac wlasciciel za udostepnienie,
-jesli dojdzie do wypadku - ubezpieczyciel sie wypnie. Pol biedy jesli
tylko pojazd ulegnie zniszczeniu, ale moze sie skonczyc na
zlicytowaniu majatku i dozywotniej rencie.

J.

Data: 2013-11-17 15:48:14
Autor: kogutek444
jazda bez prawka - jakie kary?
W dniu poniedziałek, 18 listopada 2013 00:23:52 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

tylko pojazd ulegnie zniszczeniu, ale moze sie skonczyc na

zlicytowaniu majatku i dozywotniej rencie.

Mylisz`kary z konsekwencjami. Niby podatnik ma takiemu fundować odprowadzenie samochodu do miejsca parkowania które wskaże? Trzeba jebać takich skurwysynów a nie bronić. We Francji policjant może uznać bez żadnego sądu przepadek pojazdu jeśli kierowca bardzo naruszył przepisy.. Odzyskanie ponoć jest możliwe ale nieprawdopodobne.

Data: 2013-11-18 11:17:21
Autor: tᴏ
jazda bez prawka - jakie kary?
kogutek444 wrote:

We Francji policjant może uznać bez żadnego sądu przepadek pojazdu jeśli
kierowca bardzo naruszył przepisy.

Chore.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-11-18 11:37:27
Autor: AZ
jazda bez prawka - jakie kary?
On 2013-11-18, tᴏ <tᴏ> wrote:
We Francji policjant może uznać bez żadnego sądu przepadek pojazdu jeśli
kierowca bardzo naruszył przepisy.

Chore.

Czemu jestes nietolerancyjny? Niektorzy lubia miec bat nad wlasna dupa, wtedy
czuja sie spelnieni jako obywatele.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-18 01:00:46
Autor: Budzik
jazda bez prawka - jakie kary?
Osobnik posiadający mail jfox_xnospamx@poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

hyba ze pod reka bedzie ktos trzezwy, kto bedzie mogl jechac dalej.

-jesli to nie jego pojazd - moze oberwac wlasciciel za udostepnienie,

Bo?

-jesli dojdzie do wypadku - ubezpieczyciel sie wypnie. Pol biedy jesli
tylko pojazd ulegnie zniszczeniu, ale moze sie skonczyc na
zlicytowaniu majatku i dozywotniej rencie.

Nawet jeżeli wypadek nie bedzie z winy pijanego?

--
Pozdrawia... Budzik
"Początek i koniec zawsze są jednością."

Data: 2013-11-18 02:47:08
Autor: J.F.
jazda bez prawka - jakie kary?
Dnia Mon, 18 Nov 2013 01:00:46 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
[...]

Myslisz ze bedzie ? Delikwent zawsze z zona/dzieckiem jezdzi ?

-jesli to nie jego pojazd - moze oberwac wlasciciel za udostepnienie,
Bo?

Bo zakazane jest udostepnianie osobie nie posiadajacej uprawnien do
kierowania.

[...]

-w przypadkach spornych policji i sadowi latwiej uznac wine pijaka

-dziecko wyskoczy na droge, winy nie ma, a odszkodowanie i tak trzeba
placic, z zasady ryzyka.

-wina bedzie drugiego, ale jego ubezpieczyciel sobie zazyczy okazania
PJ kierowcy poszkodowanego pojazdu. I odmowi wyplaty.
I sie bedzie trzeba sadzic ... pewnie juz jest jakies orzecznictwo -
wie ktos jak to sie konczy ? J.

Data: 2013-11-18 09:49:55
Autor: Budzik
jazda bez prawka - jakie kary?
[...]

Mysle, ze raz bedzie, raz nie bedzie.

-jesli to nie jego pojazd - moze oberwac wlasciciel za udostepnienie,
Bo?

Bo zakazane jest udostepnianie osobie nie posiadajacej uprawnien do
kierowania.

Po pierwsze było o tym, jak bedzie pijany prowadził.
Ale czy możesz podać konkretny przepis ze nie można udostepnić pojazdu komuś bez uprawnien?

[...]

Czasami. Ale jak wina jednak bedzie bezspornie po stronie trzeźwego?

-dziecko wyskoczy na droge, winy nie ma, a odszkodowanie i tak trzeba
placic, z zasady ryzyka.

Co masz na mysli?

[...]

Nawet jeżeli TU bedzie tak próbowało, to chyba jednak ciezko bedzie obronić to w sądzie.

--
Pozdrawia... Budzik
Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch to an 8bit operating system originally coded for a 4bit microprocessor,

Data: 2013-11-18 18:02:28
Autor: Gotfryd Smolik news
jazda bez prawka - jakie kary?
On Mon, 18 Nov 2013, Budzik wrote:

[...]

  96KW:
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,9,9,238,70639,20131109,wykroczenia-przeciwko-bezpieczenstwu-i-porzadkowi-w.html

(cała lista, nie tylko 'bez uprawnień')

-w przypadkach spornych policji i sadowi latwiej uznac wine pijaka

Czasami. Ale jak wina jednak bedzie bezspornie po stronie trzeźwego?

  To jest po winie trzeźwego :)
  Mam za złe statystykom, że nie ma w nich np. udziału nietrzeźwych
sprawców wypadków w wypadkach z udziałem nietrzeźwych (trudno
losować korelację).
  Ściślej, jestem przekonany że "kiedyś widziałem".
  Jeszcze ściślej, podejrzewam że komuś niechcący się celowo wycięła ;)

-dziecko wyskoczy na droge, winy nie ma, a odszkodowanie i tak trzeba
placic, z zasady ryzyka.

Co masz na mysli?

  Pewnie 437 KC odsyłający do 436 KC.
  Tu:
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,9,9,204,6578,20120428,czyny-niedozwolone.html

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-11-18 21:27:10
Autor: ToMasz
jazda bez prawka - jakie kary?
chłopak jest młody, mieszka z rodzicami, samochód jest jego własnością, ale to stary rupieć.

ToMasz

Data: 2013-11-21 08:21:49
Autor: J.F.
jazda bez prawka - jakie kary?
Dnia Mon, 18 Nov 2013 18:02:28 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):
[...]

Gwoli scislosci - czy jak ktos ma zakaz prowadzenia ... to czy nie
posiada uprawnien ? :-)

[...]

Ciagle sa. Strona 64 raportu 2012 - wypadki spowodowane przez
nietrzezwych kierujacych. Tylko 1742 wypadki spowodowane przez
kierowcow samochodow osobowych, w tym 242 zabitych.

[...]

Zdaje sie ze to chodzilo tez o 426.
A skoro maloletni nie moze byc winny, to kierowca placi.

Taka interpretacje kiedys przeczytalem - dziecko wybiegnie na jezdnie,
ubezpieczyciel samochodu placi z OC. Cos sie zmuenilo ? J.

Data: 2013-11-21 08:37:43
Autor: J.F.
jazda bez prawka - jakie kary?
Dnia Thu, 21 Nov 2013 08:21:49 +0100, J.F. napisał(a):
Taka interpretacje kiedys przeczytalem - dziecko wybiegnie na jezdnie,
ubezpieczyciel samochodu placi z OC. Cos sie zmuenilo ?

Wiecej danych
http://rzu.gov.pl/czesto-zadawane-pytania/ubezpieczenia-komunikacyjne-odpowiedzialnosci-cywilnej-oc-szkody-osobowe/Czy_maloletniemu_dziecku_do_lat_13_-_tu_poszkodowanemu_w_wypadku_mozna_przypisac_wylaczna_wine_za_powstala_szkode_a_tym___1585

Dziwne to troche i nieco sprzeczne ze soba, ale pijakowi nikt nie
pomoze :-)

Czyli dziecko wyskoczy na droge, a kierowca bez pj, bez PJ na dany typ
pojazdu, pijany ... i chyba z orzeczonym zakazem prowadzenia tez -
zaplaci regresem, chocby jechal calkiem poprawnie.
I taki co nie ma OC tez zaplaci.

J.

Data: 2013-11-17 23:13:18
Autor: Lewis
jazda bez prawka - jakie kary?
[...]

W praktyce? Grozi mu odsiadka, w rzeczywistości cała rzesza tych skurwieli jeździ dalej napruta i się śmieje w twarz...

Lewis

Data: 2013-11-18 16:32:47
Autor: Trybun
jazda bez prawka - jakie kary?
[...]

No i niech sobie jeździ. Wolę kierowcę bez prawka na jezdni niż pirata który ma dokument z ' zielonym paskiem" i dyplomem wyróżnienia z egzaminu.

jazda bez prawka - jakie kary?