jazda chodnikiem

Data: 2017-11-10 09:54:00
Autor: m
jazda chodnikiem
W dniu 10.11.2017 o 09:23, cytawa pisze:
Czy ktos ma jakies doswiadczenia w tym temacie?
W zachodniej Europie jest nie do pomyslenia by za wolna jazde po chodniku policja dalal mandat. Co prawda sa miejsca piesze, gdzie wyraznie stoi zakaz jazdy rowerem i tam to co innego.

Ale przecież u nas jest wyraźny zakaz jazdy rowerem - w ustawie.

p. m.

Data: 2017-11-10 10:23:40
Autor: cytawa
jazda chodnikiem
m pisze:

Ale przecież u nas jest wyraźny zakaz jazdy rowerem - w ustawie.

Jest wiele zakazow, ktore sa lub byly bzdurne, i pod naciskiem zdrowego rozsadku i opinii publicznej zostaly uchylone. Przypomne chocby migajace swiatelka rowerowe czy w samochodach dodatkowe swiatla stopu. A mandaty za to byly.

Poza tym kazdy przypadek jest inny a czesto jazda po chodniku jest kompletnie niegrozna. Nie widze powodu penalizacji tego procederu.

Jan Cytawa

Data: 2017-11-10 10:46:12
Autor: Liwiusz
jazda chodnikiem
W dniu 2017-11-10 o 10:23, cytawa pisze:
pod naciskiem zdrowego rozsadku i opinii publicznej

Podoba mi się to rozdzielenie jednego od drugiego :)

--
Liwiusz

Data: 2017-11-12 13:01:01
Autor: Budzik
jazda chodnikiem
Użytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

pod naciskiem zdrowego rozsadku i opinii publicznej

Podoba mi się to rozdzielenie jednego od drugiego :)

Nasza opinia publiczna w 70% nie czyta ani jednej ksiazki rocznie.
Zatem rozumiem i popieram twój punkt widzenia :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo

Data: 2017-11-10 13:47:38
Autor: m
jazda chodnikiem
W dniu 10.11.2017 o 10:23, cytawa pisze:
m pisze:

[...]

Owszem. Nie wiem czemu rozróżniać jednak miejsca gdzie jest wyraźny
zakaz wprowadzony znakiem, a miejsca gdzie jest wyraźny zakaz innym
przepisem. Znak potrafi być równie bzdurny co i przepis. Tak czy inaczej
trzeba powiedzieć sobie "Polakiem jestem i obowiązki mam polskie" i
zakaz złamać (albo i nie, zależy od sytuacji).

Poza tym kazdy przypadek jest inny a czesto jazda po chodniku jest kompletnie niegrozna. Nie widze powodu penalizacji tego procederu.

Zgadzam się w pełnej rozciągłości.

p. m.

Data: 2017-11-11 13:29:47
Autor: ń
jazda chodnikiem
To długa tradycja od czasów Piłata.

-- -- -
Podoba mi się to rozdzielenie jednego od drugiego

Data: 2017-11-13 13:39:57
Autor: Andrzej Ozieblo
jazda chodnikiem
W dniu 2017-11-10 o 10:23, cytawa pisze:

Jest wiele zakazow, ktore sa lub byly bzdurne, i pod naciskiem zdrowego rozsadku i opinii publicznej zostaly uchylone.

Np. jazda rowerem chodnikiem po Alejach Trzech Wieszczy w Krakowie. Można, bo ograniczenie prędkości jest 70 km, ale bez sensu, bo sporo ludzi chodzi, jest wąsko i do tego parkują samochody. A na niektórych ulicach chodnik jest szeroki, ludzi mało, jezdnią strach jechać, bo duży ruch i wąsko, ale chodnikiem nie lzja.

Nie mam większych doświadczeń. Dużo jeżdżę po chodnikach, ale nikt się do mnie nie przyczepił. Raz mnie zatrzymali, ale zrozumieli, że jazda jezdnią jest niebezpieczna, a drugi raz zapłaciłem, ale za przejazd po przejściu. BTW napisałem w tej sprawie list do wojewody, gdzie wyraziłem swoje "oburzenie" na metody łapania (wyskoczyli z za załomu jak gangsterzy). Nie wiem czy to coś dało, ale nigdy już później nie widziałem takich "mafijnych" akcji.

Data: 2018-01-10 01:11:07
Autor: Titus Atomicus
jazda chodnikiem
In article <5a05701f$0$656$65785112@news.neostrada.pl>,
 cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:

m pisze:

> [...]

Jest wiele zakazow, ktore sa lub byly bzdurne, i pod naciskiem zdrowego rozsadku i opinii publicznej zostaly uchylone. Przypomne chocby migajace swiatelka rowerowe

A czy Niemczech migajace sa juz legalne?

--
TA

Data: 2018-01-09 23:07:03
Autor: przemek.jedrzejczak
jazda chodnikiem
-- A czy Niemczech migajace sa juz legalne?

nie, beton trzyma sie mocno choc patrzac po drogach czesc rowerzystow ma to w dupie, wyscig zbrojen trwa w najlepsze przed swietami doszedl Nitefighter i Convoy S2 potrzebuje jeszcze cos konkretnego na tyl

jazda chodnikiem