Data: 2013-04-14 21:49:59 | |
Autor: Liwiusz | |
jazda pod prad sciezka i pieszy | |
W dniu 2013-04-14 21:37, donkey pisze:
Zapierdzielałem sobie z zawrotną prędkością 15km/h na rowerze po ścieżce A był znak B-2 zakaz wjazdu? -- Liwiusz |
|
Data: 2013-04-14 22:55:23 | |
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury | |
jazda pod prad sciezka i pieszy | |
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kkf192$rm8$1@news.task.gda.pl... W dniu 2013-04-14 21:37, donkey pisze:Wystarczył brak C13 lub jego wersji mieszanej z C16 :). -- Pozdrawiam Jarosław Augustyniak vel Kot Bury |
|
Data: 2013-04-15 06:37:03 | |
Autor: Liwiusz | |
jazda pod prad sciezka i pieszy | |
W dniu 2013-04-14 22:55, Jarosław Augustyniak vel Kot Bury pisze:
Ten wiadomo, że był, skoro to była ścieżka :) Chodzi mi o to, że jednokierunkowe DDRy to rzadkość (z wyjątkiem kontrapasów), a niejaki Olgierd z usenetu twierdzi nawet, że w ogóle nie mogą istnieć takie twory. -- Liwiusz |
|
Data: 2013-04-15 17:27:39 | |
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury | |
jazda pod prad sciezka i pieszy | |
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kkg05f$74e$1@news.task.gda.pl... W dniu 2013-04-14 22:55, Jarosław Augustyniak vel Kot Bury pisze: Myślę, że poruszyłeś dużo obszerniejszy temat oznakowania pionowego DDR-ów i dróg/ulic z nimi sąsiadujących. W moim odczuciu ruch rowerowy jest niedostatecznie oznakowany i ogranicza się do postawienia C13/C13a w ewentualną kombinacją z C16/C16a. Prawdę mówiąc już same znaki C13/C13a i C16/C16a jako znaki nakazu są błędem zwłaszcza, że dla ruchu samochodowego mamy odpowiednik w postaci znaku informacyjnego D7/D8 lub D9/D10 ( ciekawe, dla czego D8 nie D7a?). Nie bardzo widzę jak prawidłowo i co najważniejsze logicznie, oznakować wylot jednokierunkowego DDR-u, o połączeniu z pieszymi nawet nie wspomnę. C13 + B2 to totalny brak logiki, może B41? A może B41 + B2? Kolejny przykład: DDR dochodzi do ulicy i zaczyna biegnąć wzdłuż niej, powinien powstać tam wlotowy łącznik jednokierunkowy z oznakowaniem C2 + T (dotyczy rowerów) a za wlotem B9 i analogicznie gdy DDR odchodzi od ulicy łącznik wpuszczający rowery na ulicę oznakowany dla kierowców A24 + B9 koniec. Jak widać nawet nie ma odpowiednich tabliczek T i znaku B9 koniec. Takie oznakowanie było by jasne i bezpieczne. Rowerzysta wie, że ma jechać DDR-em, kierowca wie gdzie nie ma rowerzystów a gdzie są. Oczywiście sprawa jest trudniejsza niż powyższy mój szkic bo DDR będzie dwukierunkowy itd. ale chodzi mi o zwrócenie uwagi na ogólny problem niedoznakowania ruchu rowerowego. -- Pozdrawiam Jarosław Augustyniak vel Kot Bury |
|
Data: 2013-04-15 12:17:36 | |
Autor: donkey | |
jazda pod prad sciezka i pieszy | |
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:kkf192$rm8$1news.task.gda.pl... W dniu 2013-04-14 21:37, donkey pisze: Żadnych znaków nie widziałem, to jest zwykły chodnik przy zabudowie miejskiej, po prostu ma namalowaną linię oddzielającą i rysunek roweru ze strzałką, pokazałbym to na google street, ale akurat na fotkach tego nie widać. |