jazda rowerem

Data: 2012-07-16 21:10:11
Autor: jerzy.n
jazda rowerem

Użytkownik "zenekk" <zenekk___ @go2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ju1d43$v7j$1node2.news.atman.pl...
http://pliki.pomorska.pl/pdf/prawo_o_ruchu.pdf
aby pozostawać jak najbardziej widocznym, a
jednocze¶nie uniemożliwiać ryzykowne manewry ze strony kieruj±cych
samochodami, polegaj±ce na wyprzedzaniu i zajeżdżaniu drogi przed skrętem
lub wyprzedaniu na zakręcie....rowerzysta na skrzyżowaniu nie jedzie z
reguły wolniej od samochodu....

I generalna zasada, sygnalizować zmianę kierunku jazdy, czego nie robi 80% "pedalarzy" ...

Data: 2012-07-17 07:19:10
Autor: Robert_J
jazda rowerem
I generalna zasada, sygnalizować zmianę kierunku jazdy, czego nie robi 80% "pedalarzy" ...

80% to nie używa żadnych ¶wiatełek wieczorem, kiedy jest już ciemno. Kilka razy zdarzyło mi się policzyć wracaj±c do domu ok. 22... O sygnalizowaniu jakichkolwiek zamiarów zapomina 95% ;-). Jak sam jadę czasem rowerem i wystawiam łapę przed skrętem to wielu patrzy na mnie jak na kosmitę, zwłaszcza że jeszcze lampki migaj± ;-)

Data: 2012-07-17 06:30:13
Autor: PK
jazda rowerem
On 2012-07-17, Robert_J <dzidekszcz1968@gazeta.pl> wrote:
80% to nie używa żadnych światełek wieczorem, kiedy jest już ciemno. Kilka razy zdarzyło mi się policzyć wracając do domu ok. 22... O sygnalizowaniu jakichkolwiek zamiarów zapomina 95% ;-). Jak sam jadę czasem rowerem i wystawiam łapę przed skrętem to wielu patrzy na mnie jak na kosmitę, zwłaszcza że jeszcze lampki migają ;-)

No to nie wiem gdzie Ty jeĹşdzisz na rowerze, bo np. w Warszawie
to tak kierowców nie dziwi (choć chyba nie rozumieją wszystkich
sygnałów).

Nie wiem skąd biorą Wam się te wartości typu 95%. Może po prostu
patrzycie w złym momencie? :]
Polski kierowca jak wiadomo najchętniej włącza kierunkowskaz sekundę
przed lub już w trakcie skrętu (przy okazji kręcenia kierownicą).
Jesteśmy przyzwyczajeni do takiego widoku.

Rowerzyści najczęściej sygnalizują PRZED manewrem, a w trakcie już nie.

Poza tym o ile w samochodzie sygnalizujÄ™ zawsze, to na rowerze tylko
wtedy, gdy ktoś może tym być zainteresowany. Czyli nie w sytuacji,
gdy to co zrobiÄ™ jest dla wszystkich zainteresowanych oczywiste.

Po prostu drogi są jakie są i zawsze lepiej trzymać kierownicę obiema
rękami - szczególnie w skręcie.

pozdrawiam,
PK

jazda rowerem