jazda rowerzystow obok siebie

Data: 2009-04-27 10:02:54
Autor: robert
jazda rowerzystow obok siebie
Nie wiem jak innych, ale mnie juz trafia, jak widze rowerzystow ktorzy zamiast jezdzic jeden za drugim elegancko urzadzaja sobie pogaduchy na drodze jadac jeden obok drugiego.
Jazda obok takich "zestawow" jest podwojnie niebezpieczna a wyprzedzanie np. na waskich, gorskich drogach to koszmar.

Ciągnik rolniczy zajmuje więcej miejsca, a jakoś sobie radzisz.

Jeśli rowerzyści mieszczą się na jednym pasie ruchu, bez wjezdzania na sąsiedni - nie masz prawa się czepiać.

Należy ich wyprzedzić tak jak się wyprzedza ciągnik lub furmankę.

Data: 2009-04-27 12:36:30
Autor: Jakub Witkowski
robert@mailinator.com pisze:

Jeśli rowerzyści mieszczą się na jednym pasie ruchu, bez wjezdzania na sąsiedni - nie masz prawa się czepiać.

Jasne - w naszym kraju czepianie się, że ktoś nie stosuje się
do kodeksu drogowego, to obciach i żenua!

A w ogóle, to po bokach auta tyczki z czerwonymi szmatami wystające w lewo
i w prawo, tak żebym zajął cały pas. Wymuszę w ten sposób "bezpieczną"
odległość na tych co mnie wyprzedzają. Że niby nie wolno? I co z tego...

Data: 2009-04-27 21:24:35
Autor: cztery
[...]

Jak juz pisalem w tej dyskusji jezda kolo siebie 2 rowerzystow nie jest spowodowana ich wygoda czy widzimiesiem ale checia zapewnienia sobie bezpieczenstwa.
Gdyby kierowcy przestrzagali PORD wyprzedzajac rowerzystow z odstepem conajmniej jednego metra nie byloby lamania przez rowerzystow PORD przez jazde w dyszlu czy srodkiem pasa.

Data: 2009-04-28 01:12:55
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Mon, 27 Apr 2009 21:24:35 +0200, cztery napisał(a):

Jak juz pisalem w tej dyskusji jezda kolo siebie 2 rowerzystow nie jest spowodowana ich wygoda czy widzimiesiem ale checia zapewnienia sobie bezpieczenstwa.

Jak już pisałeś wielokrotnie - pedalarze mają w dupie przepisy, przez co sa
częstymi sprawcami i ofiarami zarazem wypadków. --
     ___________ (R)

Data: 2009-04-28 08:37:54
Autor: robert
> [...]

Jak już pisałeś wielokrotnie - pedalarze mają w dupie przepisy, przez co sa
częstymi sprawcami i ofiarami zarazem wypadków.

blachosmrodziarze tymbardziej mają w dupie przepisy.
80-100 km/h w zabudowanym to norma, wyprzedzanie rowerzysty na grubość gazety, lub wyprzedzanie na trzeciego, gdy z przeciwka jedzie rowerzysta, a droga jest zwykłą dwupasmówką bez pobocza - także.

Data: 2009-04-28 23:36:47
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 28 Apr 2009 08:37:54 +0200, robert@mailinator.com napisał(a):

Jak już pisałeś wielokrotnie - pedalarze mają w dupie przepisy, przez co sa
częstymi sprawcami i ofiarami zarazem wypadków.

blachosmrodziarze tymbardziej mają w dupie przepisy.

I co z tego? Czy to, że mordercy mają w dupie prawo i zabijają mam wywieść,
że mam prawo Cie zabić?

--
     ___________ (R)

Data: 2009-04-28 10:59:12
Autor: robert
> [...]

Jak już pisałeś wielokrotnie - pedalarze mają w dupie przepisy, przez co sa
częstymi sprawcami i ofiarami zarazem wypadków.

Według statystyk policyjnych, w większości wypadków rower-samochód - wina jest po stronie kierowcy samochodu.

Statystyki policyjne nie podlegają dyskusji.

Data: 2009-04-28 23:38:02
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 28 Apr 2009 10:59:12 +0200, robert@mailinator.com napisał(a):

Według statystyk policyjnych, w większości wypadków rower-samochód - wina jest po stronie kierowcy samochodu.

Statystyki policyjne nie podlegają dyskusji.

Istotnie. A teraz podaj, proszę, te statystyki. Najlepiej link do nich. (przepraszam, że jestem okrutny). --
     ___________ (R)

Data: 2009-04-29 08:51:33
Autor: spam
> [...]

> po stronie kierowcy samochodu.

Istotnie. A teraz podaj, proszę, te statystyki. Najlepiej link do nich. (przepraszam, że jestem okrutny).

Prosze bardzo.

http://www.policja.pl/download.php?s=1&id=25123

str. 47

w 2006 roku rowerzyści uczestniczyli w 5864 wypadkach, a przyczynili się do powstania 2832 wypadków.

Data: 2009-04-29 09:41:13
Autor: DoQ
spam@mailinator.com pisze:

Prosze bardzo.

http://www.policja.pl/download.php?s=1&id=25123 str. 47
w 2006 roku rowerzyści uczestniczyli w 5864 wypadkach, a przyczynili się do powstania 2832 wypadków.

To napisz jeszcze jak wydedukowałeś, że większość spowodowowali kierowcy samochodów.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-04-29 20:24:43
Autor: spam
spam@mailinator.com pisze:

> [...]

To napisz jeszcze jak wydedukowałeś, że większość spowodowowali kierowcy samochodów.

A jak sobie wyobrażasz wypadek rowerzysty na drodze publicznej, nie z jego winy, ale bez udziału pojazdów silnikowych?

Data: 2009-04-29 22:54:00
Autor: Krystian Zaczyk
Użytkownik <spam@mailinator.com> napisał:

A jak sobie wyobrażasz wypadek rowerzysty na drodze publicznej, nie z jego
winy, ale bez udziału pojazdów silnikowych?

Potrącenie pieszego na drodze z jego winy tak trudno sobie wyobrazić?

Krystian

Data: 2009-04-30 01:36:59
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Wed, 29 Apr 2009 20:24:43 +0200, spam@mailinator.com napisał(a):

A jak sobie wyobrażasz wypadek rowerzysty na drodze publicznej, nie z jego winy, ale bez udziału pojazdów silnikowych?

Najechanie na pieszego który wtargnął na jezdnię, potrącenie przez
motocyklistę, wjechanie pod tramwaj, wjechanie w dziurę....

--
     ___________ (R)

Data: 2009-04-30 12:13:19
Autor: spam
> [...]

Najechanie na pieszego który wtargnął na jezdnię, potrącenie przez
motocyklistę, wjechanie pod tramwaj, wjechanie w dziurę....

Czytaj ze zrozumieniem.

Primo: motocykl i tramwaj są pojazdami silnikowymi.

Secundo: Wjechanie rowerem w pieszego który wtargnął na jezdnie nie będzie się kwalifikowało do wypadków, Nie słyszałem o takich przypadkach, a już napewno nie o ich notoryczności.
Wjechanie w dziurę to już wina rowerzysty...

Data: 2009-04-30 13:05:39
Autor: DoQ
spam@mailinator.com pisze:

Czytaj ze zrozumieniem.
Primo: motocykl i tramwaj są pojazdami silnikowymi.

Skoro już odkryłeś ten fakt (nie bez odpowiedniej podpowiedzi) to odpowiedz na jakiej podstawie twierdzisz, że pozostałe wypadki z podanej przez ciebie statystyki dotyczą tylko samochodów?

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-04-30 13:13:25
Autor: spam
spam@mailinator.com pisze:

> [...]

Skoro już odkryłeś ten fakt (nie bez odpowiedniej podpowiedzi) to odpowiedz na jakiej podstawie twierdzisz, że pozostałe wypadki z podanej przez ciebie statystyki dotyczą tylko samochodów?

Samochodów i motocykli, w ostatnich czasach coraz częściej także quadów.

Jeśli natomiast chodzi o kolizje z pojazdami szynowymi, to z reguły winna jest druga strona (kierowca,motocyklista,rowerzysta,pieszy itp)

Data: 2009-04-30 13:22:07
Autor: DoQ
spam@mailinator.com pisze:
spam@mailinator.com pisze:
[...]

Ale mielismy zobaczyc _konkretne_ statystyki cyt:

Data: 2009-04-30 13:29:34
Autor: spam
spam@mailinator.com pisze:
> [...]

"Według statystyk policyjnych, w większości wypadków rower-samochód - wina jest po stronie kierowcy samochodu."

Już to kolega J.F. wyjaśnił.

Data: 2009-04-30 13:39:58
Autor: DoQ
spam@mailinator.com pisze:

"Według statystyk policyjnych, w większości wypadków rower-samochód - wina jest po stronie kierowcy samochodu."
Już to kolega J.F. wyjaśnił.

To są założenia i domysły - tym gorzej, że wyeliminowano z nich motocykle, autobusy i ciężarówki.
Jak narazie w podanej statystyce nie widzę podziału odpowiedzialności w zdarzeniach typu rower-samochód. Czyli nie bardzo trafiłeś.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-04-30 14:01:16
Autor: spam
spam@mailinator.com pisze:

> [...]

Jak narazie w podanej statystyce nie widzę podziału odpowiedzialności w zdarzeniach typu rower-samochód. Czyli nie bardzo trafiłeś.

Autobu i ciężarówka to niby nie samochód?:D

prowadzący te pojazdy nosi miano KIEROWCY.

Data: 2009-04-30 14:12:48
Autor: DoQ
spam@mailinator.com pisze:

Autobu i ciężarówka to niby nie samochód?:D

A to jest grupa pl.misc.ciezarowki, czy pl.rec.motocykle?

prowadzący te pojazdy nosi miano KIEROWCY.

Serio? To dlaczego statystyki policyjne wprowadzają podział na osobowe, ciężarowe, autobusy, ciągniki itp?
Masz te statystyki policyjne zdarzeń rower-samochód - czy będziesz dalej kręcił?

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-04-30 22:58:55
Autor: J.F.
On Thu, 30 Apr 2009 12:13:19 +0200,  spam@mailinator.com wrote:
Primo: motocykl i tramwaj są pojazdami silnikowymi.

Nie, tramwaj nie.

Secundo: Wjechanie rowerem w pieszego który wtargnął na jezdnie nie będzie się kwalifikowało do wypadków, Nie słyszałem o takich przypadkach, a już napewno nie o ich notoryczności.

notoryczne nie, ale 63 do statystyk trafilo.

Wjechanie w dziurę to już wina rowerzysty...

No nie - sa u nas drogi gdzie w dziure nie da sie nie wjechac :-)

J.

Data: 2009-04-30 01:35:16
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Wed, 29 Apr 2009 08:51:33 +0200, spam@mailinator.com napisał(a):

[...]

A gdzie ograniczenie do wypadków rower-samochód?

--
     ___________ (R)

Data: 2009-04-30 07:43:02
Autor: J.F.
On Thu, 30 Apr 2009 01:35:16 +0200,  Adam Płaszczyca wrote:
[...]

Mysle ze mozemy przyjac iz znakomita wiekszosc to jednak wypadki rower-samochod. Jadac rowerem trudno uszkodzic sie lub pieszego na tyle mocno zeby sie
to kwalifikowalo na wypadek.

Strona 38 - ofiary wypadkow: rowerzysci - 5028.

Strona 50 - przyczyny wypadkow rowerzystow: nieustapienie pierwszenstwa pieszemu: 63 wypadki, 64 rannych, 0
smiertelnych.

Niedostosowanie predkosci: 97 wypadkow, 101 rannych, 0 J.

Data: 2009-04-30 11:40:48
Autor: DoQ
J.F. pisze:

Mysle ze mozemy przyjac iz znakomita wiekszosc to jednak wypadki rower-samochod. Jadac rowerem trudno uszkodzic sie lub pieszego na tyle mocno zeby sie
to kwalifikowalo na wypadek.

Niekoniecznie, b. często rowerzyści rozjeżdżani są przez motocyklistów.
Mozesz sobie nawet wygooglac, jak wiele jest doniesień o tego typu wypadkach.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-04-30 14:00:05
Autor: Krystian Zaczyk
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał :

[...]

Znakomita większość to pojęcie względne. ;-)

Jadac rowerem trudno uszkodzic sie lub pieszego na tyle mocno zeby sie
to kwalifikowalo na wypadek.

Ależ łatwo. Można się nawet zabić i były także przypadki ze smiercią
pieszego. Sam przeciez niżej podajesz, że liczba rannych w takich kolizjach
była równa licznie wypadków.
W zeszłym roku sam widziałem, jak pieszy wybiegł przed rower, a rowerzysta
próbując uniknać najechania zaliczył krawężnik i z urazem głowy odjechał
karetką. Co w tym niezwykłego, skoro wtargnięcie na jezdnię to większość
wypadków z winy pieszego. Myslisz, że tylko pod samochody wybiegają? ;-)
Znajomemu pękły przednie widełki i po upadku na twarz spedził pół roku w
szpitalu.

Strona 38 - ofiary wypadkow: rowerzysci - 5028.

Nie mówimy o ofiarach, tylko sprawcach. Na stronie 26 tych statystyk
podano, że rowerzyści byli sprawcami 2 930 wypadków.

Strona 50 - przyczyny wypadkow rowerzystow:
nieustapienie pierwszenstwa pieszemu: 63 wypadki, 64 rannych, 0
smiertelnych.

No właśnie. Czyli 63 wypadki bez udziału samochodu.

Niedostosowanie predkosci: 97 wypadkow, 101 rannych, 0

Wśród nich też mogą być wypadki bez udziału samochodu.

Można stwierdzić, że średnio co drugi wypadek z udziałem rowerzysty był
z jego winy. Natomiast co do statystyk wypadków rower-samochód
lepiej nie wróżyć, tylko podać takie statystyki.

Krystian

Data: 2009-04-30 22:52:03
Autor: J.F.
On Thu, 30 Apr 2009 14:00:05 +0200,  Krystian Zaczyk wrote:
[...]

Pomiedzy "mozna", czytaj "zdarzylo sie" a "latwo" jest pewna roznica. Inaczej dawno by rowerzysci wygineli :-)

Strona 38 - ofiary wypadkow: rowerzysci - 5028.

Nie mówimy o ofiarach, tylko sprawcach. Na stronie 26 tych statystyk
podano, że rowerzyści byli sprawcami 2 930 wypadków.

Ale skoro uczestniczyli w 5864 wypadkach, a 5028 odnioslo obrazenia ..
to w 80% wypadkow z udzialem roweru ofiara jest jednak rowerzysta :-)

A tych 20% to tez jeszcze nie wiadomo czy rowerem kogos poturbowal,
czy np samochod usilujac ominac nieoswietlonego rowerzyste wpadl na
drzewo ..

Strona 50 - przyczyny wypadkow rowerzystow:
nieustapienie pierwszenstwa pieszemu: 63 wypadki, 64 rannych, 0
smiertelnych.
No właśnie. Czyli 63 wypadki bez udziału samochodu.

Na 5800 to chyba podpada pod "znakomita mniejszosc" ? :-)

Niedostosowanie predkosci: 97 wypadkow, 101 rannych, 0
Wśród nich też mogą być wypadki bez udziału samochodu.

Tak sie wlasnie spodziewam, ale to tez znikoma ilosc.

J.

Data: 2009-06-17 13:16:26
Autor: rzymo
On 30 Kwi, 22:52, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:

>Ależ łatwo. Można się nawet zabić i były także przypadki ze smiercią

Pomiedzy "mozna", czytaj "zdarzylo sie" a "latwo" jest pewna roznica.
Inaczej dawno by rowerzysci wygineli :-)

Łatwo uszkodzić zarówno siebie, jak i pieszego - zwłaszcza jak ktoś
nie jeździ tempem spacerowym (15-20), tylko dwukrotnie szybciej.
Spotkanie pieszego ze 100kg poruszającymi się z prędkością dajmy na to
30km/h nie skończy się tylko na lekkich otarciach...
Niewielki odsetek kierowców bierze pod uwagę fakt, że rower może się
poruszać z prędkością dajmy na to 40km/h. Na rowerze jeżdżę właściwie
codziennie, często się spotykam z zajeżdżaniem drogi, wymuszaniem
pierwszeństwa (nawet ostatnio jeden z zajeżdżających zatrzymał się,
zapytał czy nic mi nie jest i przepraszał: "nie spodziewałem się że
Pan tak szybko dojedzie do skrzyżowania"), chociaż muszę przyznać, że
powoli się poprawia: coraz częściej jestem przepuszczany na
przejściach rowerowych, wyprzedzany z zachowaniem dużego odstępu, itp..

Data: 2009-06-17 15:03:04
Autor: robert1
[...]

I jeszcze na dokładkę to:

http://www.zm.org.pl/download/rower/zdarzenia_2004_6-raport.pdf

Czarno na białym.

Data: 2009-06-17 20:46:51
Autor: Krystian Zaczyk
Użytkownik <robert1@mailinator.com> napisał:

[...]

Zgadzam sie, czarno na białym widać, że teza: "w większości wypadków
rower-samochód - wina jest po stronie kierowcy samochodu." jest nieprawdziwa.
W/g podanego powyżej raportu (s.11) sprawcami wypadków z udziałem rowerzystów
byli:
rowerzyści: 48%, samochody osobowe: 45%, ciężarowe: 3%, piesi 2%.

Krystian

Data: 2009-04-28 18:28:07
Autor: Iguan007

"Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote in message
Dnia Mon, 27 Apr 2009 21:24:35 +0200, cztery napisał(a):

Jak już pisałeś wielokrotnie - pedalarze mają w dupie przepisy, przez co
sa
częstymi sprawcami i ofiarami zarazem wypadków.

Skad ta pogarda dla rowerzystow? Uwazasz ze kierowcom samochodow nie mozna
zarzucic powodowania wypadkow i lamania przepisow?

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2009-04-28 23:37:23
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 28 Apr 2009 18:28:07 +1000, Iguan007 napisał(a):

[...]

A gdzie widzisz pogarde dla rowerzystów? Jedynie dla pedalarzy ją mam.
PEdalarz, to taki typ, który jedzie na rowerze i ma w dupie swoje
obowiązki. --
     ___________ (R)

Data: 2009-04-29 19:05:36
Autor: Iguan007

[...]

Raczej nikt nie wie co masz na mysli piszac "Pedalarz". To slowo istnieje
tylko w Twoim slowniku

Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2009-04-30 01:32:01
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Wed, 29 Apr 2009 19:05:36 +1000, Iguan007 napisał(a):

[...]

Wystarczyłoby sprawdzić w googlach. Ale to za trudne dla pedalarzy. --

Data: 2009-04-30 17:57:46
Autor: Iguan007

[...]

Ok, czekam na link z Google potwierdzajacy ze "PEdalarz, to taki typ, który