jazda samochodem w Czechach

Data: 2009-05-23 02:00:21
Autor: bikekowal@gmail.com
jazda samochodem w Czechach
Witam,

Wybieram się w lipcu do Pragi na 4 tygodnie. Jadę oczywiście
samochodem. Mam w związku z tym pytanie, jakie dokumenty dodatkowe
należy zabrać ze sobą, co należy ewentualnie wykupić (winiety itp). Na
co zwrócić uwagę. Może jakaś strona z tamtejszym taryfikatorem
mandatów?

Dzięki z góry za odpowiedzi.
Pozdraiwam

Data: 2009-05-23 13:13:16
Autor: J.F.
On Sat, 23 May 2009 02:00:21 -0700 (PDT),  bikekowal@gmail.com wrote:
Wybieram się w lipcu do Pragi na 4 tygodnie. Jadę oczywiście
samochodem. Mam w związku z tym pytanie, jakie dokumenty dodatkowe
należy zabrać ze sobą,

W zasadzie zadne.

co należy ewentualnie wykupić (winiety itp)

winieta na autostrady i drogi ekspresowe .. przy dobrym pilocie mozna
sprobowac ominac.
Winieta nie jest droga, ale i tych autostrad niezbyt duzo.

Może jakaś strona z tamtejszym taryfikatorem mandatów?

Musi wysoki, bo oni jakos wolno jezdza.

J.

Data: 2009-05-23 05:23:20
Autor: bikekowal@gmail.com
On 23 Maj, 13:13, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
On Sat, 23 May 2009 02:00:21 -0700 (PDT),  bikeko...@gmail.com wrote:
>Wybieram się w lipcu do Pragi na 4 tygodnie. Jadę oczywiście
>samochodem. Mam w związku z tym pytanie, jakie dokumenty dodatkowe
>należy zabrać ze sobą,

W zasadzie zadne.

> [...]

Winieta nie jest droga, ale i tych autostrad niezbyt duzo.

>Może jakaś strona z tamtejszym taryfikatorem mandatów?

A jakie są orientacyjne ceny winiet? I rozumiem, że kupuję takową na
określony czas. Gdzie to to kupić?

Data: 2009-05-23 14:37:13
Autor: Artur Maśląg
jazda samochodem w Czechach
bikekowal@gmail.com pisze:
(...)
A jakie są orientacyjne ceny winiet? I rozumiem, że kupuję takową na
określony czas. Gdzie to to kupić?

Miesięczna kosztowała ostatnio coś ponad 300 koron - łatwo policzyć.
Kupisz na pierwszej lepszej stacji benzynowej - nie kupuj przypadkiem
po polskiej stronie (bądź w PZMOT) bo zdrowo przepłacisz.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-05-23 05:49:21
Autor: aron2004
jazda samochodem w Czechach
winiete lepiej miec nawet jak sie nie planuje jazdy po autostradach i
ekspresowkach - bo jak nie beda mieli czego sie czepic to sie czepia
braku winiety

cos mi sie obilo o uszy tez o kamizelkach i apteczkach - ze maja inne
niz my

aron

Data: 2009-05-23 06:06:12
Autor: bikekowal@gmail.com
On 23 Maj, 14:49, aron2...@gazeta.pl wrote:
[...]

a możesz coś przybliżyć na ten temat? Sprawdziłbym czy to co mam
sięnadaje.

Data: 2009-05-23 15:19:30
Autor: Marcin J. Kowalczyk
aron2004@gazeta.pl pisze:
[...]

a o uszy obilo Ci sie haslo "konwencja wiedenska" - jak nie to wrzuc w google

Data: 2009-05-23 17:22:44
Autor: A.Niemczuk

"Marcin J. Kowalczyk" <kowalma@kowalma.kom> schrieb im Newsbeitrag news:gv8t58$hhf$1bgp.inds.pl...
aron2004@gazeta.pl pisze:
[...]

A obilo Ci sie o uszy gdzie czesi maja konwencje wiedenska?

Andy

Data: 2009-05-23 17:51:48
Autor: Artur Maśląg
aron2004@gazeta.pl pisze:
[...]

Tak, obiło mi się - w głupich opowieściach na pms-ie.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-05-23 16:11:58
Autor: castrol
aron2004@gazeta.pl pisze:

cos mi sie obilo o uszy tez o kamizelkach i apteczkach - ze maja inne
niz my

A my jakiekolwiek mamy?

Jacek Kustra

Data: 2009-05-23 17:50:38
Autor: Artur Maśląg
aron2004@gazeta.pl pisze:
winiete lepiej miec nawet jak sie nie planuje jazdy po autostradach i
ekspresowkach - bo jak nie beda mieli czego sie czepic to sie czepia
braku winiety

Tak, tak. Koloru skarpetek też się czepiają.

cos mi sie obilo o uszy tez o kamizelkach i apteczkach - ze maja inne
niz my

Z całą pewnością.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-05-23 05:49:56
Autor: aron2004
jazda samochodem w Czechach
a i nie mozna pic ani jednego piwa bo limit to 0,0

Data: 2009-05-23 18:28:01
Autor: J.F.
On Sat, 23 May 2009 05:23:20 -0700 (PDT),  bikekowal@gmail.com wrote:
A jakie są orientacyjne ceny winiet? I rozumiem, że kupuję takową na
określony czas. Gdzie to to kupić?

Na stacji benzynowej.

http://www.ceskedalnice.cz/pro-ridice/dalnicni-znamky

Przeczytaj instrukcje.

J.

Data: 2009-05-24 19:46:36
Autor: Inead

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:dv8g15dj8a0aphl8i3n5jsic1hp5m4o8nj4ax.com...
On Sat, 23 May 2009 05:23:20 -0700 (PDT),  bikekowal@gmail.com wrote:
A jakie są orientacyjne ceny winiet? I rozumiem, że kupuję takową na
określony czas. Gdzie to to kupić?

Wychodzi na to ,że mają więcej autostrad w budowie niż my, nie mówiąc o totalu.

Data: 2009-05-24 20:38:57
Autor: J.F.
On Sun, 24 May 2009 19:46:36 +0200,  Inead wrote:
Wychodzi na to ,że mają więcej autostrad w budowie niż my, nie mówiąc o totalu.

Trzeba by podsumowac i jeszcze sprawdzic czy nie klamia, ale i u nich
nie bylo rozowo, troche mieli za komuny, troche oddano dopiero
ostatnio.

A i u nas mimo narzekan sporo jednak przybywa ..

J.

Data: 2009-05-24 12:17:58
Autor: aron2004
jazda samochodem w Czechach
moj znajomy mial kiedys akcje z czeskim policjantem - zatrzymal go i
ze sie nie mial czego czepic to sie czepil wlasnie braku winiety.
Kumpel twierdzil, ze on po autostradach i ekspresowkach nie jezdzi, a
policjant stwierdzil, ze ta winieta obowiazuje tez na drogach
krajowych jednopasmowych. I wez sie kloc z takim. Kumpel dal 1000
koron i go duren puscil, po co mial pozniej jezdzic 700 km do
czeskiego sadu. No chyba ze ktos mieszka na DSlasku, wtedy ma
niedaleko

aron

Data: 2009-05-25 01:19:22
Autor: Szop
jazda samochodem w Czechach

Uzytkownik <aron2004@gazeta.pl> napisal w wiadomosci news:965634c9-40cf-4064-b79b-687c5b478207u8g2000yqn.googlegroups.com...
[...]

\
DO PIEKLA

ZABIC ZABIC ZABIC ZABIC ZABIC SKUTRWeasgkho\

Data: 2009-05-25 08:15:38
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
aron2004@gazeta.pl pisze:
[...]

Później się obudził zlany potem, tylko o tym już nie opowiedział.

Data: 2009-05-26 23:34:02
Autor: J.F.
On Sun, 24 May 2009 12:17:58 -0700 (PDT),  aron2004@gazeta.pl wrote:
[...]

Duren to kumpel, a policjant madry czlowiek - paru Polakow dziennie i
domek stoi :-)

J.

Data: 2009-05-23 17:23:32
Autor: A.Niemczuk

<bikekowal@gmail.com> schrieb im Newsbeitrag news:1c37f1be-67ee-40f8-b984-4298db410c21j32g2000yqh.googlegroups.com...
[...]

http://www.czechtourism.com/pol/pl/docs/practical-info/faq/transport/04-rules-of-the-road/

Andrzej

Data: 2009-05-23 19:58:34
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sat, 23 May 2009 02:00:21 -0700 (PDT), bikekowal@gmail.com napisał(a):

[...]

Jeśli bedziesz jechał autostradami, to winieta na autostrady i tyle. --

jazda samochodem w Czechach