jazda zimÄ…

Data: 2013-11-26 10:37:52
Autor: Paweł Pontek
jazda zimÄ…
W dniu 2013-11-25 11:54, m pisze:

Nigdy nie jeździłem w zimie, więc nie wiem z czym to się wiąże.
[...]

Czy technika jazdy jest jakoś znacząco inna niż podczas jazdy w inych
porach roku?

Ja jeżdżę do pracy po mieście [W-wa]. Zacząłem właśnie od zimy 2004/2005. Do roboty mam 18 km czyli codziennie wychodzi 36 km. Jak dla mnie jazda zimą niewiele różni się od jazdy w innych porach roku - po prostu trzeba dostosować ubiór do aktualnych warunków.

Najbardziej upierdliwe są dni, kiedy pada śnieg i kiedy topi się śnieg.
W pozostałe dni jezdnie są z reguły odśnieżone i można śmigać. W czasie opadów niekiedy przenoszę się na chodnik z uwagi na to, że "ulice stoją", a obawiam się, że przeciskając się pomiędzy samochodami na śliskiej brei może skończyć się dla mnie upadkiem i wpadnięciem pod samochód.

Poza takimi dniami, chodników i dróg rowerowych raczej unikam - ale to nie tylko zimą. Zimą jest tam z reguły ślisko albo po prostu są zasypane śniegiem.

Drugim problemem jest mróz - najszybciej stygną mi dłonie i stopy dlatego uważam, że należy dobrze przemyśleć jak się zabezpieczyć. Przy dużych mrozach muszę w połowie drogi przebiec się kawałek dla rozgrzania bolących od mrozu stóp.

Z uwagi na sól i generalnie syf nie polecam do jazdy po mieście używania wypasionych ciuchów i wypasionego roweru. Nie stosuję żadnych ekstra patentów na zimę - typu np. opony z kolcami, itp.

PABLO

Data: 2013-11-26 05:48:00
Autor: Olivander
jazda zim±
Drugim problemem jest mróz - najszybciej stygn± mi d³onie i stopy
bo macie klamki i spdy i dbacie o wygl±d w drodze
niepotrzebnie

na prymitywnym rowerze bez klamek, biegów, dzwonka mo¿na u¿yæ futrzane rêkawice jednopalcowe i ¶niegowce albo wrêcz gumofilce - (tiechnika na mróz to albo rolnictwo, albo wojsko albo budowlanka, a nie narciarstwo itp, wszystkie hajteki i supersprzêt wymiekaja wobec kufajki, gumofilców i uszanki, warto spróbowaæ)

a w pracy i tak trzeba siê przebraæ

Data: 2013-11-26 20:31:15
Autor: Piotr Kosewski
jazda zim±
On 2013-11-26 14:48, Olivander wrote:
Drugim problemem jest mróz - najszybciej stygn± mi d³onie i stopy
bo macie klamki i spdy i dbacie o wygl±d w drodze
niepotrzebnie

Bo czê¶æ populacji ma tak zestrojony organizm, ¿e marzn± im koñczyny.
¯adnego to nie ma zwi±zku z SPDami. No chyba ¿e kto¶ zim± je¼dzi
w letnich butach do zatrzasków, ale to tak, jakby spacerowa³ w
trampkach.

Du¿o jest butów zimowych. Ot przyk³ad:
http://www.thegearcaster.com/.a/6a01156f7533eb970c0167694bca22970b-600wi

Nie mam takich i siê nie wypowiem. W wiêkszo¶ci wygl±daj± jak takie
na biegówki. Je¶li s± podobnie skonstruowane, to noga nie zmarznie
i nie zmoknie.

[...]

Na ka¿dym rowerze mo¿na u¿ywaæ rêkawic jednopalcowych (nawet
z klamkami).
A terminem "wojsko" to Ty chyba Armiê Austro-Wêgier nazywasz.
Gumofilce?!
Jeszcze mi powiedz, ¿e jakie¶ bojówki z demobilu kupujesz ci±gle,
bo to najlepsze spodnie...

Armia zawsze korzysta z najlepszych dostêpnych technologii. Nie mówi±c
ju¿ o tym, ¿e oczywi¶cie wiele materia³ów maj± wcze¶niej ni¿ reszta.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2013-11-26 21:06:02
Autor: AZ
jazda zimÄ…
On 2013-11-26, Piotr Kosewski <piotr.kosewski@mail.nowhere> wrote:

Na każdym rowerze można używać rękawic jednopalcowych (nawet
z klamkami).
A terminem "wojsko" to Ty chyba Armię Austro-Węgier nazywasz.
Gumofilce?!
Jeszcze mi powiedz, że jakieś bojówki z demobilu kupujesz ciągle,
bo to najlepsze spodnie...

Armia zawsze korzysta z najlepszych dostępnych technologii. Nie mówiąc
już o tym, że oczywiście wiele materiałów mają wcześniej niż reszta.

Co Ty tam wiesz o ubiorze, onuce i gumofilce rzadza! ;-)

--
Artur

Data: 2013-11-27 00:21:55
Autor: Piotr Kosewski
jazda zimÄ…
On 2013-11-26 22:06, AZ wrote:
Co Ty tam wiesz o ubiorze, onuce i gumofilce rzadza! ;-)

No ludzie też mówio, że nie ma buta nad gumofilca!
Niektórzy to tak chodzo zimo i latem. Chodzo i chodzo
i za nic nie chcą zdjąć! Jeden tak kilka lat chodził
i jak chciał zdjąć, to mu stopy zostały w środku! Tak
im tam było dobrze! :D

No ale mówiąc tak zupełnie poważnie: właśnie odkryłem istnienie
Shimano MT91. To chyba tyle w temacie :).

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2013-11-26 22:17:31
Autor: ppontek
jazda zim±
W dniu 2013-11-26 14:48, Olivander pisze:
Drugim problemem jest mróz - najszybciej stygn± mi d³onie i stopy

Moim zdaniem chybiona diagnoza.

bo macie klamki i spdy

nigdy nie u¿ywa³em spdów

i dbacie o wygl±d w drodze
niepotrzebnie

Nie wiem co rozumiesz przez "dbanie o wygl±d na drodze" - ja akurat staram siê nie wygl±daæ jak typowy rowerzysta - ¶miesz± mnie go¶cie je¿d¿±cy po mie¶cie w rowerowych lycrach i temu podobnych uniformach - ale rozumiem, ¿e mog± to lubiæ albo uwa¿aæ za wygodniejsze.

na prymitywnym rowerze bez klamek, biegów, dzwonka mo¿na u¿yæ futrzane rêkawice jednopalcowe i ¶niegowce albo wrêcz gumofilce

Nie widzê zwi±zku z typem roweru. Jak siê pojawiaj± odpowiednie mrozy - stosujê odpowiedni ubiór i typ roweru nie ma tu nic do rzeczy. Po prostu przy mniejszych mrozach nie warto siê a¿ tak tym przejmowaæ ...

Zim± nie raz spa³em w namiocie bez u¿ycia nowoczesnych technik podczas wielodniowych wêdrówek - wiem o czym mówiê.

http://picasaweb.google.com/klubkarpacki/GRyKelimeSkieRumunia200809#5288547876666219106

PABLO

Data: 2013-11-27 00:28:10
Autor: Piotr Kosewski
jazda zim±
On 2013-11-26 22:17, ppontek wrote:
[...]

Bo jest wygodniejsze :).
Szczególnie dotyczy to osób, które siê na rowerze poc±.

Poza tym takie ciuchy s± tanie i mo¿na je czêsto zmieniaæ. Do tego
momentalnie schn±.
Jakbym je¼dzi³ w spodniach Endura za 400 z³, to w ogóle na starcie
musia³bym mieæ 2 pary...
A potem siê zahaczy o ga³±¼ albo przewróci i po spodniach. A jak
je¿d¿ê w tanich lycrach (~50 z³), to mogê wymieniaæ co sezon bez
bólu :).

Wad± mo¿e byæ wygl±d. Szczególnie jak kto¶ nie ma figury kolarza,
a bardziej piwosza. No ale co¶ za co¶.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2013-11-26 16:15:14
Autor: Ignac
jazda zim±
W dniu ¶roda, 27 listopada 2013 00:28:10 UTC+1 u¿ytkownik Piotr Kosewski
Wad� mo�e by� wygl�d. Szczeg�lnie jak kto� nie ma figury kolarza,

a bardziej piwosza. No ale co� za co�.

Zgoda,ale to nie jest wina gaci,poza tym kto w dzisiejszych
czasach zwraca uwagê na wygl±d.
Konkluzje mam tak±,chcê ³adnie wygl±daæ chodzê w gaciach,
chce siê rzucaæ w oczy chodzê bez !

Data: 2013-11-27 08:44:40
Autor: cytawa
jazda zim±
ppontek pisze:

Zim± nie raz spa³em w namiocie bez u¿ycia nowoczesnych technik podczas
wielodniowych wêdrówek - wiem o czym mówiê.

http://picasaweb.google.com/klubkarpacki/GRyKelimeSkieRumunia200809#5288547876666219106

Patrz Pan jakie to proste :). A inni tak narzekaja na zimno.

http://infobot.pl/r/2g7u

Jan Cytawa

jazda zimÄ…