Data: 2013-03-15 07:49:15 | |
Autor: h.w.d.p. | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
przed chwila przeczytalem pierdoling na jakims forum, ze grupa expierdow jakichstam zbadala iz zimny silnik odpalony i chodzacy na jalowym przez kilka minut zuzywa sie tak jakby przejechal 300km w przeciwienstwie do takiego ktory po odpaleniu od razu napedza auto normalnie i sie zuzywa przez to duzo mniej:)
co o tym sadza tutejsi znawcy ? kwestie prawno-ekologiczno-moralne mnie nie interesuja. |
|
Data: 2013-03-15 06:25:27 | |
Autor: Konfabulator | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
W instrukcjach obsługi posiadanych przeze mnie pojazdów (wszystkie po 2007) stoi jak byk, że w zimie należy natychmiast ruszać, a postój na zimnym silniku powyżej półtorej minuty jest szkodliwy i należy pojazd unieruchomić. Może dodam, że to diesele, od 1.3 do 2.2.
|
|
Data: 2013-03-15 15:10:27 | |
Autor: h.w.d.p. | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
W dniu 2013-03-15 14:25, Konfabulator pisze:
postój na zimnym silniku powyżej półtorej minuty jest szkodliwy i należy pojazd unieruchomić. dla kogo/czego jest szkodliwy? |
|
Data: 2013-03-15 07:37:41 | |
Autor: Konfabulator | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
H.w.d.p: dla kogo/czego jest szkodliwy?
Wedle instrukcji dla silnika. Ale chyba bardziej chodzi o katalizator i spaliny, bo nie bardzo wiem co silnikowi stworzonemu do pracy szkodzi praca. |
|
Data: 2013-03-15 15:20:01 | |
Autor: Shrek | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
On 2013-03-15 15:10, h.w.d.p. wrote:
W dniu 2013-03-15 14:25, Konfabulator pisze:Dla atmosfery/kieszeni? Shrek. |
|
Data: 2013-03-15 16:22:51 | |
Autor: szufela | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
postój na zimnym silniku powyżej półtorej minuty jest szkodliwy i należy pojazd unieruchomić. Moim zdaniem oprocz eko rowniez dla silnika. Chodzi o to, zeby stosunkowo szybciej rozgrzac olej na troche wyzszych obrotach.W dodatku smarowanie bedzie lepsze bo masz wyzsze cisnienie. sz. |
|
Data: 2013-03-15 09:28:16 | |
Autor: Adam Adamaszek | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
W dniu piątek, 15 marca 2013 16:22:51 UTC+1 użytkownik szufela napisał:
>> postój na zimnym silniku powyżej półtorej minuty jest szkodliwy i należy pojazd >> unieruchomić. Nie zgadzam się. W skrócie, po chłopsku tłumacząc, im większe obciążenie silnika przy niedoborach smarowania, tym szybsze zużycie. Silnik nie jest smarowany ciśnieniem, a przepływem oleju (inaczej mówiąc, objętością przepływającego oleju w czasie). To działa tak: 1/ Zimny olej jest cholernie lepki, więc 2/ przy tym samym przepływie (wynikającym z obrotów pompy) na zimnym oleju będzie wyższe ciśnienie (bo opory przepływu większe), 3/ zwykle system smarowania zaprojektowany jest tak, by _w temperaturze pracy_ uzyskać maksymalny przepływ oleju przy maksymalnych obrotach silnika, 4/ czyli jeśli zwiększysz lepkość (zimny olej), wzrośnie ciśnienie przy tym samym przepływie 4/ w każdym silniku (zwykle na pompie oleju) jest zawór przelowowy, który otwiera się przy pewnym granicznym ciśnieniu, 5/ na zimnym oleju zawór otworzy się wcześniej (przed odcinką). Czyli, jeśli w przykładowym silniku benzynowym z odcinką na 6500rpm na gorącym oleju zawór otworzyłby się przy 9krpm (bo ciśnienie rośnie wraz z obrotami), to na zimnym otworzy się przy 4krpm, w związku z czym kręcąc zimny silnik powyżej tej wartości, możesz go łatwiej zatrzeć (tym łatwiej, im wyższe ciśnienie w komorze spalania w relacji do ilości przepływającego oleju). Ergo, lepiej rozgrzać na wolnych obrotach, niż wysokich pod obciążeniem. Znowu na wolnych obrotach obciążenie panewek jest praktycznie zerowe (nie działają siły zwrotne z układu napędowego, bo sprzęgło jest rozpięte). Dlatego też nie powinno się wysoko kręcić zimnego silnika. pozdr AA |
|
Data: 2013-03-15 10:41:31 | |
Autor: kogutek444 | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
W dniu piątek, 15 marca 2013 17:28:16 UTC+1 użytkownik Adam Adamaszek napisał:
W dniu piątek, 15 marca 2013 16:22:51 UTC+1 użytkownik szufela napisał: Zawór przelewowy na pompie oleju otwiera się przy prędkości niewiele wyższej niż ta przy której gaśnie lampka oleju. Oczywiście w pełnosprawnych silnikach. |
|
Data: 2013-03-15 20:03:28 | |
Autor: szufela | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
Ergo, lepiej rozgrzać na wolnych obrotach, niż wysokich pod obciążeniem. Dlatego też nie powinno się wysoko kręcić zimnego silnika. Wszystko brzmi rozsadnie, nikt nie pisze przeciez, zeby zimnego silnika katowac do odciecia. Znalazlem z ciekawosci cos takiego: "Engine idling does have a couple of effects on the engine, the most severe is to the connecting rod bearings. Because of the relatively slow speed of the engine, more pressure is exerted on the bottom center and top center of the bearings. The faster the engine turns, the load gets spread out more evenly over the bearing surface. Prime vehicles for this kind of damage is police cars. Police cars spend an inordinate amount of time idling writing tickets, filling out reports and stake outs. I have replaced many a connecting rod bearing in police car engines because of this." sz. |
|
Data: 2013-03-16 23:05:04 | |
Autor: nazgul | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
W dodatku smarowanie bedzie lepsze bo masz wyzsze cisnienie. to ok Silnik nie jest smarowany ciĹnieniem, a przepĹywem oleju (inaczej mĂłwiÄ c, objÄtoĹciÄ przepĹywajÄ cego oleju w czasie). noo.. ryzykowne, czyli jak luzy na panewkach duĹźe to przpĹyw wiÄkszy i smarowanie lepsze? 1/ Zimny olej jest cholernie lepki, wiÄc ha ha ha ciĹnienia nie bÄdzie, bo pompa nie przetĹoczy lepkiego oleju wiec wyĹźsze obroty -> wiksza szansa na odpowiednie ciĹnienie 3/ zwykle system smarowania zaprojektowany jest tak, by _w temperaturze pracy_ maksymalny? optymalne ciĹnienie przy Ĺrednich obrotach 4/ czyli jeĹli zwiÄkszysz lepkoĹÄ (zimny olej), wzroĹnie ciĹnienie przy tym skÄ d! - pompa sĹabo tĹoczy lepki olej. Dlatego teĹź nie powinno siÄ wysoko krÄciÄ zimnego silnika.konkluzja sĹuszna. |
|
Data: 2013-03-15 15:32:55 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
W dniu 2013-03-15 14:25, Konfabulator pisze:
W instrukcjach obsługi posiadanych przeze mnie pojazdów (wszystkie po 2007) stoi jak byk, że w zimie należy natychmiast ruszać, a postój na zimnym silniku powyżej półtorej minuty jest szkodliwy i należy pojazd unieruchomić. Może dodam, że to diesele, od 1.3 do 2.2. To zapis czysto pod kątem ekofaszyzmu. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2013-03-15 15:35:49 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
Hello Konfabulator,
Friday, March 15, 2013, 2:25:27 PM, you wrote: W instrukcjach obsługi posiadanych przeze mnie pojazdów (wszystkie Niemieckie? -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-03-15 18:49:54 | |
Autor: Bydlę | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
On 2013-03-15 14:25:27 +0100, Konfabulator <konfabulator@10g.pl> said:
W instrukcjach obsługi posiadanych przeze mnie pojazdów (wszystkie po 2 I robisz tak, czy może zdrowy rozsądek podpowiada coś innego? a postój n Tak samo jak ditlenek wodoru jest śmiertelnie niebezpieczny. Serio. i należy po Czyli pojazd był w ruchu i dlatego trzeba go unieruchomić? Może dodam, że to diesele, od 1.3 do 2.2. Może dodam, że rozum winien ogarnąć takie brednie i sobie z nimi poradzić. -- Bydlę |
|
Data: 2013-03-16 13:38:42 | |
Autor: Michoo | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
On 15.03.2013 18:49, Bydlę wrote:
On 2013-03-15 14:25:27 +0100, Konfabulator <konfabulator@10g.pl> said: Zdrowy rozsądek to zbiór przesądów. Samochody to nie moja działka, ale podejrzewam, że jest tam jak w innej mechanice "szybkoobrotowej" - łożyska tam gdzie się to tylko da robi się w oparciu o warstwę płynu [*] - takie łożyska bardzo słabo działają w sytuacji gdy prędkość obrotowa jest zbyt niska. W przypadku silnika podejrzewałbym właśnie takie łożyska w okolicy przeniesienia momentu z tłoków na wał. Łożysko ślizgowe będzie pracować bez zauważalnego zużycia od pewnej prędkości obrotowej wystarczającej do "wciągnięcia" oleju i do pewnej prędkości przy której olej zostanie "wyciśnięty". Nie wydaje mi się "sprzeczne z intuicją" że silnik lepiej będzie smarowany w okolicy obrotów nominalnych gdzie na skutek tarcia olej w części łożyskowanej osiągnie prawie od razu warunki robocze niż w sytuacji gdy będzie musiał najpierw zagrzać olej przy niskiej prędkości obrotowej. [*] "płynu" w sensie fizycznym - po angielsku jest to "fluid bearing", po polsku zdaje się, że "łożysko olejowe", ale są stosowane też takie oparte o powietrze (które też jest "płynem") - np w dyskach twardych głowica nie porusza się po powierzchni talerza, ale jest łożyskowana poduszką powietrzną.
Ja bym wolał go nie mieć w płucach ;) Serio. Serio.
Rozum mówi niska prędkość obrotowa + łożyska ślizgowe = większe zużycie. Ustosunkujesz jakoś przemyślenia swojego rozumu do przemyśleń mojego? -- Pozdrawiam Michoo |
|
Data: 2013-03-16 13:48:16 | |
Autor: h.w.d.p. | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
Rozum mówi niska prędkość obrotowa + łożyska ślizgowe = większe zużycie. a co rozum mowi w przypadku: wysoka predkosc obrotowa + duzy nacisk + lozyska slizgowe = ? |
|
Data: 2013-03-16 13:49:07 | |
Autor: h.w.d.p. | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
a co rozum mowi w przypadku: i oczywiscie + zimny olej |
|
Data: 2013-03-16 14:14:25 | |
Autor: Michoo | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
On 16.03.2013 13:49, h.w.d.p. wrote:
a co rozum mowi w przypadku: Łożysko ślizgowe będzie pracować bez zauważalnego zużycia od pewnej
Dopuszczalna maksymalna prędkość obrotowa będzie mniejsza niż przy ciepłym. Ale dyskusja zaczęła się nie od: - czy zaraz po odpaleniu kręcić do odcięcia a od - czy lepiej od razu jechać, czy grzać silnik na luzie Jak już pisałem - nie moja działka, żeby określić, że "tak jest", ale wg mnie są przesłanki za tym, że grzanie na luzie nie musi być "logicznie/na zdrowy rozsądek" mniej szkodliwe. -- Pozdrawiam Michoo |
|
Data: 2013-03-16 14:25:50 | |
Autor: h.w.d.p. | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
Jak już pisałem - nie moja działka, żeby określić, że "tak jest", ale a dla mnie jest. zimny olej slabo sie rozplywa i jego zapotrzebowanie przy rpm wyzszych niz jalowe moze byc za duze. wtedy zuzycie lozysk bedzie duzo wieksze niz przy jalowych obrotach. caly ten pierdoling (bez urazy, twoj tez) nie przemawia do mnie z jednego prostego powodu- doswiadczenie z przeszlosci kiedy to silnik w starze 266 bez oleju chodzil cala noc, bo jakis zartownis spuscil i nie zalal nowego. ciekawe ile metrow ten sam star przejechalby w tych warunkach. po zalaniu oleju star jezdzil jeszcze kilka lat, a kto wie czy do dzisiaj nie jezdzi. |
|
Data: 2013-03-16 15:38:33 | |
Autor: Bydlę | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
On 2013-03-16 14:14:25 +0100, Michoo <michoo_news@vp.pl> said:
Jak już pisałem - nie moja działka, żeby określić, że "tak jest", ale A w sportach motorowych nikt nie startuje na zimnym silniku. ;-) (wiem, wiem, inna para kaloszy) -- Bydlę |
|
Data: 2013-03-16 15:37:00 | |
Autor: Bydlę | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
On 2013-03-16 13:38:42 +0100, Michoo <michoo_news@vp.pl> said:
On 15.03.2013 18:49, Bydlę wrote: OK - rozważmy to: 1/ musisz ruszyć natychmiast, bo tak każe instrukcja 1a/ musisz ruszyć natychmiast, bo grozi ci mandat 1b/ musisz ruszyć natychmiast, bo twierdzą ludzie, że robisz krzywdę autu, gdy nie jedziesz i musisz jechać, jechać, nie stać 2/ grzejesz kwadrans, godzinę, bo inaczej będzie źle; kierowcy, bo zimno, auto, bo zimno .... 99/ używasz zdrowego rozsądku - o czym później To co zrobisz? Bo IMO idioci ruszą natychmiast, albo będą grzać kwadrans. A normalni? Odpalą silnik, włączą radio, szybę/szyby, nadmuch, popatrzą w lusterka, poprawią się jeszcze, sąsiadkę przechodzącą pozdrowią skinieniem głowy, niektórzy papierosa zapalą, inni telefon podepną... ....i ruszą, bo niby po co mieliby już nie jechać? To co? Głupki ci normalni, czy niegłupki? a postój n Kurcze - to chyba miał być diwodorek tlenu - przyznam szczerze, że gubię się jeszcze w tej nowej terminologii. :-)
Patrz wyżej. :-) -- Bydlę |
|
Data: 2013-03-16 23:45:21 | |
Autor: nazgul | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
A normalni? OdpalÄ silnik, wĹÄ czÄ radio, szybÄ/szyby, nadmuch, <BydlÄ mode on> a u mnie szyby sÄ od razu, nie trzeba wĹÄczaÄ <BydlÄ mode off> popatrzÄ w lusterka, poprawiÄ siÄ jeszcze, sÄ siadkÄ przechodzÄ cÄ chodzi o teoretyczne rozwaĹźania i tak pewnie 99% ludzi "jedzie jak jedzie" |
|
Data: 2013-03-17 13:12:55 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
Dnia Fri, 15 Mar 2013 06:25:27 -0700 (PDT), Konfabulator napisał(a):
W instrukcjach obsługi posiadanych przeze mnie pojazdów (wszystkie po 2007) stoi jak byk, że w zimie należy natychmiast ruszać, a postój na zimnym silniku powyżej półtorej minuty jest szkodliwy i należy pojazd unieruchomić. Może dodam, że to diesele, od 1.3 do 2.2. Napisanie tego w instrukcji jest to wymóg "prawny", nie mający nic wspólnego z techniką. Wymóg jedynie ekologiczny mający na celu ograniczenie zużycia paliwa i emisji spalin na parkingach. |
|
Data: 2013-03-19 19:11:27 | |
Autor: yabba | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
Użytkownik "Konfabulator" <konfabulator@10g.pl> napisał w wiadomości news:4ec944c1-a264-4e32-8763-e18d43b6cf98googlegroups.com...
W instrukcjach obsługi posiadanych przeze mnie pojazdów (wszystkie po 2007) stoi jak byk, że w zimie należy natychmiast ruszać, a postój na zimnym silniku powyżej półtorej minuty jest szkodliwy i należy pojazd unieruchomić. Może dodam, że to diesele, od 1.3 do 2.2. Ze szkolenia z obsługi generatora prądotwórczego (takiego zabudowanego na przyczepie ciężarówki) pamiętam, że nie wolno było załączać obciążenia bez rozgrzania silnika do temperatury pracy. Szkoleniowiec bardzo to podkreślał i pokazywał zapis w instrukcji. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2013-03-19 18:21:50 | |
Autor: Robert RÄdziak | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
On Tue, 19 Mar 2013 19:11:27 +0100, yabba
<g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote: Ze szkolenia z obsługi generatora prądotwórczego (takiego zabudowanego na przyczepie ciężarówki) pamiętam, że nie wolno było załączać obciążenia bez rozgrzania silnika do temperatury pracy. Szkoleniowiec bardzo to podkreślał i pokazywał zapis w instrukcji. Patrz, a nowoczesny zapasowy generator osiąga pełną moc w ciągu pojedynczych minut. Owszem, olej jest wstępnie podgrzewany, żeby nie był to w pełni zimny start, ale nie do temperatury roboczej. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2013-03-20 08:31:55 | |
Autor: AZ | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
On 2013-03-19, Robert RÄdziak <rekin@gm.wkurw.org> wrote:
A czy slowem typu klucz nie jest tutaj "zapasowy"? Zapasowy w swoim zyciuZe szkolenia z obsĹugi generatora prÄ dotwĂłrczego (takiego zabudowanego na przyczepie ciÄĹźarĂłwki) pamiÄtam, Ĺźe nie wolno byĹo zaĹÄ czaÄ obciÄ Ĺźenia bez rozgrzania silnika do temperatury pracy. Szkoleniowiec bardzo to podkreĹlaĹ i pokazywaĹ zapis w instrukcji. duzo nie popracuje, to i mozna sobie pozwolic na takie zabawy ale cos przystosowane do ciaglego uzywania juz chyba nie bardzo... -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2013-03-20 11:52:14 | |
Autor: yabba | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
Użytkownik "Robert Rędziak" <rekin@gm.wkurw.org> napisał w wiadomości news:slrnkkhb61.uvm.rekinaripiprazol.wkurw.org...
On Tue, 19 Mar 2013 19:11:27 +0100, yabba Wspominany przeze mnie generator był kupiony w okolicach 2003 roku. Nie wiem czy miał instalację podgrzewania oleju, ale nie było możliwości doprowadzenia do jego stanowiska postojowego kabla do wstępnego podgrzewania i zawsze startował z temperatury otoczenia. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2013-03-19 21:00:58 | |
Autor: J.F. | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
Dnia Tue, 19 Mar 2013 19:11:27 +0100, yabba napisał(a):
Ze szkolenia z obsługi generatora prądotwórczego (takiego zabudowanego na przyczepie ciężarówki) pamiętam, że nie wolno było załączać obciążenia bez rozgrzania silnika do temperatury pracy. Szkoleniowiec bardzo to podkreślał i pokazywał zapis w instrukcji. turbinowy, tlokowy ? Z rozgrzewaniem jest taka sprawa, ze to nie tylko olej, ale takze kwestia rownomiernosci podgrzania roznych czesci. Jak dasz w palnik i po chwili glowica ma np 200C, a dol silnika np 20C, to np 2m dlugosci glowica wydluzy sie o 4mm. A dol nie ... i sie silnik troche wygnie. A jak sie wygnie, to i wal jest wyginany, w rozne strony w miare obracania. J. |
|
Data: 2013-03-19 23:19:06 | |
Autor: yabba | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1qoxy0xv2bs49.1ly7txzat8uv9.dlg40tude.net...
Dnia Tue, 19 Mar 2013 19:11:27 +0100, yabba napisał(a): Tłokowy. Waga całości jakieś 5 ton. Moc elektryczna generatora około 600 kVA. Z rozgrzewaniem jest taka sprawa, ze to nie tylko olej, ale takze kwestia I jak taki wał pęknie, to klient jest wkurzony, bo straty z powodu braku prądu mogą iść w setki tysięcy zł. Dlatego producentom generatorów opłaca się zapewniać jak najlepsze warunki pracy silników. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2013-03-19 22:27:35 | |
Autor: masti | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
Dnia piÄknego Tue, 19 Mar 2013 23:19:06 +0100 osobnik zwany yabba napisaĹ:
UĹźytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisaĹ w wiadomoĹci do pracy ciagĹej? to moĹźe tak. mam kilka takich po 3MVA pracujÄ cych jako awaryjne. MuszÄ przejÄ Ä obciÄ zenie po 30-40 sekundach. I nic siÄ z nimi nie dzieje. Jedynie nie mozna ich potem wyĹÄ czyÄ. MuszÄ kilkanaĹcie minut pochodziÄ na jaĹowym aĹź wystygnÄ . -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2013-03-20 11:41:05 | |
Autor: yabba | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
UĹźytkownik "masti" <gone@to.hell> napisaĹ w wiadomoĹci news:kiaoon$opv$6dont-email.me...
Dnia piÄknego Tue, 19 Mar 2013 23:19:06 +0100 osobnik zwany yabba napisaĹ: Niestety nie wiem do jakiego trybu pracy byĹ przeznaczony konstrukcyjnie. ByĹ uĹźywany jako awaryjny do przedĹuĹźenia czasu dziaĹania UPS-a. ByĹo wiÄc nawet kilka godzin na rozgrzanie silnika. :) mam kilka takich po 3MVA pracujÄ cych jako awaryjne. MuszÄ przejÄ Ä Ile razy w ciÄ gu trwania gwarancji je wĹÄ czasz? Jedynie nie mozna ich potem wyĹÄ czyÄ. MuszÄ kilkanaĹcie minut pochodziÄ Zapewne studzenie turbiny. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2013-03-20 10:53:46 | |
Autor: masti | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
Dnia piÄknego Wed, 20 Mar 2013 11:41:05 +0100 osobnik zwany yabba napisaĹ:
UĹźytkownik "masti" <gone@to.hell> napisaĹ w wiadomoĹci po co ci UPSy na kilka godzin? to bez sensu. Chyba, Ĺźe masz czÄste i dĹugie zaniki
co tydzieĹ testowo pod obciÄ Ĺźeniem, Ĺźeby wypaliÄ nagar. awaryjnie na szczÄĹcie doĹÄ rzadko bo mam zdublowane zasilania zewnÄtrzne
gĹĂłwnie tak -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2013-03-20 12:26:07 | |
Autor: J.F | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
UĹźytkownik "masti" napisaĹ w wiadomoĹci grup dyskusyjnych:kic4fq$g7e$5@dont-email.me...
po co ci UPSy na kilka godzin? to bez sensu. Chyba, Ĺźe masz czÄste iNiestety nie wiem do jakiego trybu pracy byĹ przeznaczonyTĹokowy. Waga caĹoĹci jakieĹ 5 ton. Moc elektryczna generatora okoĹodo pracy ciagĹej? to moĹźe tak. Wystarczy odpowiednio odpowiedzialna "misja". Zazwyczaj wylaczaja na 5 minut, ale raz na 5 lat przyjdzie wichura, pozrywa kable i nie bedzie pradu dwa dni ... i co, bank bedzie zamkniety ? Szpital, apteka ? J. |
|
Data: 2013-03-20 13:32:16 | |
Autor: masti | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
Dnia piÄknego Wed, 20 Mar 2013 12:26:07 +0100 osobnik zwany J.F napisaĹ:
UĹźytkownik "masti" napisaĹ w wiadomoĹci gruppo to mam generator i 2 ĹşrĂłdĹa zasilania. Ale jak mi siÄ coĹ wyĹÄ czy to i parÄ bankĂłw, urzÄdĂłw i innych firm polegnie :) -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2013-03-20 14:48:45 | |
Autor: Michoo | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
On 20.03.2013 12:26, J.F wrote:
UĹźytkownik "masti" napisaĹ w wiadomoĹci grup UPSy majÄ pracowaÄ 10-30 minut na wszelki wypadek. Po 90-300 sekundach zaleĹźnie od zastosowanych rozwiÄ zaĹ zasilaniem zaczyna zajmowaÄ siÄ generator. Benzyna ma znacznie wiÄkszÄ gÄstoĹÄ energii na kg i na m^3 i Ĺatwiej siÄ uzupeĹnia. Zazwyczaj wylaczaja na 5 minut, ale raz na 5 lat przyjdzie wichura, Jak nie majÄ zapasowych ĹÄ cz telekomunikacyjnych to bardzo moĹźliwe. ? Szpital, Nie. apteka ? Tak. PomyĹl logicznie" Jeden aku - 12V, 36Ah - 0.43kVAh Ĺťeby dorĂłwnaÄ generatorowi 600kVA przez GODZINÄ potrzebujesz 1400 akumulatorĂłw. Ĺťeby zapewniÄ KILKA godzin potrzebujesz kilka-kilkanaĹcie tysiÄcy akumulatorĂłw. A generator na jednym baku dziaĹa np 12..18 godzin. I ma moĹźliwoĹÄ uzupeĹniania w czasie pracy. -- Pozdrawiam Michoo |
|
Data: 2013-03-20 14:23:41 | |
Autor: masti | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
Dnia piÄknego Wed, 20 Mar 2013 14:48:45 +0100 osobnik zwany Michoo
napisaĹ: ? Szpital, oj niestety tak. Znam przypadek szpitala, gdzie siadĹo wszystko bo genrator nie odpaliĹ. Potem siÄ okazaĹo, Ĺźe od kilku lat nikt go nie testowaĹ -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2013-03-20 15:32:54 | |
Autor: Michoo | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
On 20.03.2013 15:23, masti wrote:
Dnia piÄknego Wed, 20 Mar 2013 14:48:45 +0100 osobnik zwany Michoo Dlatego w zastosowaniach mission-critical (dane klientĂłw - pieniÄ dze, a nie jakieĹ tam "ludzkie Ĺźycie") poĹwiÄca siÄ trochÄ funduszy na to, Ĺźeby generator miaĹ grzany olej i Ĺźeby robiÄ testowe starty co tydzieĹ a w zamian mieÄ pewnoĹÄ "peĹne obciÄ Ĺźenie po 90 sekundach". -- Pozdrawiam Michoo |
|
Data: 2013-03-20 15:36:52 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
Hello Michoo,
Wednesday, March 20, 2013, 2:48:45 PM, you wrote: UPSy mają pracować 10-30 minut na wszelki wypadek. Po 90-300 sekundachWystarczy odpowiednio odpowiedzialna "misja".po co ci UPSy na kilka godzin? to bez sensu. Chyba, że masz częste iNiestety nie wiem do jakiego trybu pracy był przeznaczonyTłokowy. Waga całości jakieś 5 ton. Moc elektryczna generatora okołodo pracy ciagłej? to może tak. Zależy... Przy 150kVA uruchomienie generatora w zimie zajmowało jakieś 20 minut. Benzyna ma znacznie większą gęstość energii na kg i na m^3 i Olej napędowy jeszcze lepszy. [...] Pomyśl logicznie" Świat się nie kończy na akumulatorach do kaszlaka... Żeby dorównać generatorowi 600kVA przez GODZINĘ potrzebujesz 1400 akumulatorów. Żeby zapewnić KILKA godzin potrzebujesz kilka-kilkanaście Bez przesady - przy takich mocach naprawdę używa się akumulatorów o trochę innej pojemności. Centrala Strowgera o pojemności 8400 numerów pobierała przy 50V jakieś 700A. I miała do dyspozycji dwie baterie akumulatorów po 3000Ah - 8 godzin pracy. I te baterie zajmowały zaskakująco mało miejsca. A generator na jednym baku działa np 12..18 godzin. Zależy od generatora i baku. I ma możliwość uzupełniania w czasie pracy. O ile instrukcja pozwala. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-03-20 14:45:50 | |
Autor: masti | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
Dnia piÄknego Wed, 20 Mar 2013 15:36:52 +0100 osobnik zwany RoMan
Mandziejewicz napisaĹ: Hello Michoo, jak go nie grzejesz to tak jest. I ma moĹźliwoĹÄ uzupeĹniania w czasie pracy. albo masz zewnÄtrzny zbiornik, ktĂłry tankujesz. -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2013-03-20 16:11:09 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
Hello masti,
Wednesday, March 20, 2013, 3:45:50 PM, you wrote: jak go nie grzejesz to tak jest.Zależy... Przy 150kVA uruchomienie generatora w zimie zajmowało jakieśUPSy mają pracować 10-30 minut na wszelki wypadek. Po 90-300 sekundachWystarczy odpowiednio odpowiedzialna "misja".po co ci UPSy na kilka godzin? to bez sensu. Chyba, że masz częste iNiestety nie wiem do jakiego trybu pracy był przeznaczonyTłokowy. Waga całości jakieś 5 ton. Moc elektryczna generatorado pracy ciagłej? to może tak. Tam połowa cylindrów nie pracowała, bo "oszczędzali" a Ty chcesz grzanego oleju. Ręcznie pompką łopatkową "moja-twoja" się ten olej do 1.5atm pompowało, żeby w ogóle można było myśleć o rozruchu. albo masz zewnętrzny zbiornik, który tankujesz.I ma możliwość uzupełniania w czasie pracy.O ile instrukcja pozwala. Z którego złodzieje tankują? ;) -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-03-20 15:13:35 | |
Autor: masti | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
Dnia piÄknego Wed, 20 Mar 2013 16:11:09 +0100 osobnik zwany RoMan
Mandziejewicz napisaĹ: Hello masti, jak sobie moĹźna na taki czas rozruchu pozwoliÄ to moĹźe i wystarczy
nie ma tak dobrze :) -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2013-03-20 15:43:02 | |
Autor: J.F | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
Wystarczy odpowiednio odpowiedzialna "misja".UPSy mają pracować 10-30 minut na wszelki wypadek. Po 90-300 sekundach Zależy... Przy 150kVA uruchomienie generatora w zimie zajmowało jakieś sa reaktory atomowe, w ktorych awaryjne diesle musza osiagnac pelna moc ponizej minuty. Ale moze sa stale grzane. A generator na jednym baku działa np 12..18 godzin.Zależy od generatora i baku. Jak jest taka potrzeba ... to sie kupuje taki w ktorym pozwala ... albo nie czyta :-) J. |
|
Data: 2013-03-20 12:43:53 | |
Autor: yabba | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
UĹźytkownik "masti" <gone@to.hell> napisaĹ w wiadomoĹci news:kic4fq$g7e$5dont-email.me...
Dnia piÄknego Wed, 20 Mar 2013 11:41:05 +0100 osobnik zwany yabba napisaĹ: UPS-y byĹy jako podstawowe zabezpieczenie na 6-8 godzin. Generator byĹ jako ostatnia deska ratunku. Nie staĹ bezpoĹrednio przy budynku i trzeba byĹo zorganizowaÄ jego przepchniÄcie pod budynek i podĹÄ czenie.
To czÄsto. Ten "mĂłj" byĹ wĹÄ czany testowo moĹźe kilka razy w roku.
-- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2013-03-20 13:33:12 | |
Autor: masti | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
Dnia piÄknego Wed, 20 Mar 2013 12:43:53 +0100 osobnik zwany yabba napisaĹ:
UĹźytkownik "masti" <gone@to.hell> napisaĹ w wiadomoĹci a no tak. jak go nie masz na staĹe podĹÄ czonego to rozumiem. -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2013-03-19 23:29:21 | |
Autor: h.w.d.p. | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
Z rozgrzewaniem jest taka sprawa, ze to nie tylko olej, ale takze kwestia no i wlasnie podobnie moze byc w silniku samochodowym, w troche mniejszej skali. idealne warunki do wydmuchania uszczelki pod glowica przykladowo. dajesz w palnik , glowica sie rozszerza prasujac uszczelke, zanim sruby mocujace glowice roszerza sie tak aby skompensowac nacisk przez rozszerzona glowice. ma to sens ? |
|
Data: 2013-03-15 08:38:19 | |
Autor: J.F. | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
Dnia Fri, 15 Mar 2013 07:49:15 +0100, h.w.d.p. napisał(a):
przed chwila przeczytalem pierdoling na jakims forum, ze grupa expierdow jakichstam zbadala iz zimny silnik odpalony i chodzacy na jalowym przez kilka minut zuzywa sie tak jakby przejechal 300km w przeciwienstwie do takiego ktory po odpaleniu od razu napedza auto normalnie i sie zuzywa przez to duzo mniej:) Jakos nigdy nie chcialo mi sie w to wierzyc. Jedno jest raczej potwierdzone - zimny olej gorzej smaruje. Nie wiem czemu, ale ponoc da sie sprawdzic w prostym tescie. Tylko ze zimny jest zarowno w czasie grzania na jalowym, jak i w czasie jazdy zaraz po zapaleniu. kwestie prawno-ekologiczno-moralne mnie nie interesuja. Ale moga byc bardzo interesuje w kwestii tych ekspertow :-) J. |
|
Data: 2013-03-15 09:02:06 | |
Autor: h.w.d.p. | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
Jedno jest raczej potwierdzone - zimny olej gorzej smaruje. no wlasnie, czyli obciazasz silnik smarowany zimnym olejem bardziej niz na jalowym, z drugiej strony szybciej ten olej robi sie cieply. i teraz trzeba by to poobliczac co sie bardziej oplaca :) czy mniejsze tarcie w dluzszym czasie, czy wieksze w krotszym :) |
|
Data: 2013-03-15 09:24:24 | |
Autor: z | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
W dniu 2013-03-15 09:02, h.w.d.p. pisze:
czy mniejsze tarcie w dluzszym czasie, czy wieksze w krotszym :) Cholera wie co te nowoczesne wysilone silniki bardziej lubią :-) Przy tych starych to opcja pierwsza. Przy nowych to pewnie wsio ryba bo i tak po gwarancji muszą się popsuć z założenia konstruktorów. :-) z PS. A może ci eksperci z tymi konstruktorami na jedno piwo chodzili :-) |
|
Data: 2013-03-15 10:15:47 | |
Autor: Myjk | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
Fri, 15 Mar 2013 09:24:24 +0100, z
Przy nowych to pewnie wsio ryba bo i tak po gwarancji muszÄ siÄ popsuÄ z zaĹoĹźenia konstruktorĂłw. :-) Uwielbiam takie teksty. :P Pewnie te nowe auta co przelatujÄ w 5 lat 500 tys. bez ponadprzeciÄtnego serwisowania to jakieĹ specjalne wydania pokazowe. :P -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2013-03-17 13:09:43 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
Dnia Fri, 15 Mar 2013 09:02:06 +0100, h.w.d.p. napisał(a):
Jedno jest raczej potwierdzone - zimny olej gorzej smaruje. Na postoju obciążenie silnika jest bardzo niewielkie i dlatego zużycie podczas rozgrzewania praktycznie nie występuje. Natomiast nawet najdelikatniejsza jazda to już obciążenia dziesiątki razy wyższe i wtedy już zużycie elementów może występować. i teraz trzeba by to poobliczac co sie bardziej oplaca :) czy mniejsze tarcie w dluzszym czasie, czy wieksze w krotszym :) Z punktu widzenia mechaniki zawsze mniejsze tarcie w dłuższym, natomiast jest jeszcze ekonomiczny punkt widzenia gdzie płacisz za paliwo, a jest i ekologiczny punkt widzenia :) |
|
Data: 2013-03-15 10:21:18 | |
Autor: adresss | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
On Fri, 15 Mar 2013 07:49:15 +0100, "h.w.d.p." <hvhv@igbjo.yfd> wrote:
przed chwila przeczytalem pierdoling na jakims forum, ze grupa expierdow jakichstam zbadala iz zimny silnik odpalony i chodzacy na jalowym przez kilka minut zuzywa sie tak jakby przejechal 300km w przeciwienstwie do takiego ktory po odpaleniu od razu napedza auto normalnie i sie zuzywa przez to duzo mniej:) zamontowac webasto i odpalac wstepnie podgrzany silnik. Pewnie zaoszczedzimy na zuzyciu silnika i na jezdzie na tzw. ssaniu. Ale trzeba doliczyc koszt webasta i paliwa do niego....Ale wsiadamy od razu do cieplego odmarznietego auta. -- ThinkXtra |
|
Data: 2013-03-17 21:11:57 | |
Autor: megrims | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
On 03/15/2013 10:21 AM, adresss@poczta.pl wrote:
On Fri, 15 Mar 2013 07:49:15 +0100, "h.w.d.p."<hvhv@igbjo.yfd> wrote: Ale dupa zimna nadal. -- http://www.pobralem.pl I'm still clean.... |
|
Data: 2013-03-18 15:57:21 | |
Autor: Bydlę | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
On 2013-03-17 21:11:57 +0100, megrims <megrimsNOSPAM@interia.pl> said:
On 03/15/2013 10:21 AM, adresss@poczta.pl wrote: Drugi akumulator i podgrzewane siedzenia. W takich ekstremalnych warunkach jak w Polsce, to aż dziw (człowieka bierze), że nie montują fabrycznie... ;> -- Bydlę |
|
Data: 2013-03-19 09:45:25 | |
Autor: Myjk | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
Sun, 17 Mar 2013 21:11:57 +0100, megrims
Ale dupa zimna nadal. Mniej niz normalnie -- bo po 30 minnutach grzania najsĹabszym piecykiem przy -10 ma okoĹo 5-10 stopni, a nie -10. Po zaĹÄ czeniu grzania tyĹka, naturalnie po uruchomieniu silnika, chwila moment i dupa jest gorÄ ca. Ja sobie ustawiam nawiew na kierownicÄ, gaĹkÄ skrzyni biegĂłw, i siedzisko. Siedzenie siÄ sĹabo grzeje bo jest bardzo daleko, ale i tak siÄ grzeje i nie jest lodowate. Podobnie z gaĹkÄ ktĂłra jest za blisko konsoli i choÄ blisko nawiewu, to pÄd powietrza jej nie obejmuje idealnie. :P Natomiast kierownik, znajdujac siÄ blisko wylotĂłw powietrza, jest wrÄcz gorÄ cy. Ja mogÄ tylko poleciÄ to rozwiÄ zanie, bo to zajebista sprawa -- nawet jeĹli ktoĹ ma garaĹź, a zwĹaszcza gdy, tak jak moja stodoĹa, jest podgrzewany w zasadzie tylko przez biegnÄ cy w Ĺcianie komin. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2013-03-15 11:55:55 | |
Autor: szufela | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
co o tym sadza tutejsi znawcy ? Maja sporo racji, wiec ruszac tak szybko jak to mozliwe. sz. |
|
Data: 2013-03-15 13:24:26 | |
Autor: h.w.d.p. | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
W dniu 2013-03-15 11:55, szufela pisze:
co o tym sadza tutejsi znawcy ? ale jakiej racji? technicznej czy moralistycznej ? |
|
Data: 2013-03-15 13:39:05 | |
Autor: szufela | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
ale jakiej racji? technicznej czy moralistycznej ? Oczywiscie technicznej, ale to jest generalnie drobiazg nie przywiazywalbym do tego jakiejs wielkiej wagi. sz. |
|
Data: 2013-03-15 19:44:05 | |
Autor: PiteR | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
na ** p.m.s ** h.w.d.p. pisze tak:
kwestie prawno-ekologiczno-moralne mnie nie interesuja. Z praktyki i wygodnictwa. Kwestie prawno-ekologiczno-moralne też mnie nie interesuja. Przy powiedzmy -10'C Golfem benz jechać bo na dłużej wystarczy ssania. Podgrzewanie gażnika żre bardzo dużo prądu i na wyższych obrotach nie czuć tak spadku obrotów od obciążenia alternatorem. Jadący szybciej się nagrzewa. Passatem benz jechać bo szkoda czasu stać i marznąć. Jadący szybciej się nagrzewa. Fiat Dukato diesel 2011r czekać bo nie chce jechać. Jest niebezpiecznie jeśli np przez pierwszy kilometr zdarzyłaby się ciepła sytuacja i trzeba by gwałtownie uciec. Jadący czy stojacy, wsio ryba. Nagrzewa się jak d. nieboszczyka. -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2013-03-15 21:00:41 | |
Autor: Artur Maśląg | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
W dniu 2013-03-15 07:49, h.w.d.p. pisze:
prz ed chwila przeczytalem pierdoling na jakims forum, ze grupa expierdow jakichstam zbadala iz zimny silnik odpalony i chodzacy na jalowym przez Stał na polu facet goły, wokół była mroźna nocka, i tak myślał: są dwie szkoły: falenicka i otwocka. Pierwsza bierze rzecz na rozum, gdy kto goły, to zmarznięty, druga mówi: to nie z mrozu, to przez antyelementy. Zadek panu odmroziły różne takie pełzające ciemne siły, wredne siły, co chcą władzy na tej łące! (...) (W. Młynarski) :) Daj sobie spokój z wydumkami na ten temat - nawet jeżeli któraś metoda jest bardziej szkodliwa, to nigdy tego nie stwierdzisz. Szkoda zawracania d***. Pozostaje tylko ekologia (czy też pseudoekologia), która mówi, że jechać zaraz po uruchomieniu, z czego nic tak naprawdę nie wynika (poza teoriami ekologicznymi). |
|
Data: 2013-03-15 22:21:36 | |
Autor: MadMan | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
Dnia Fri, 15 Mar 2013 07:49:15 +0100, h.w.d.p. napisał(a):
co o tym sadza tutejsi znawcy ? Ja zawsze odpalam, jeśli trzeba to skrobię szyby, jeśli nie to jadę. Dzięki temu po zeskrobaniu szyb silnik już się nieco nagrzał i nie będę tak długo marznął w aucie. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2013-03-16 10:04:53 | |
Autor: T. | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
W dniu 2013-03-15 07:49, h.w.d.p. pisze:
przed chwila przeczytalem pierdoling na jakims forum, ze grupa expierdow Jeśli auto stoi, pod maską szybciej ogrzewa się powietrze. W czasie jazdy silnik jest zdecydowanie bardziej chłodzony. Miałem kiedyś taki przypadek w listopadzie - nocą nagły mróz, paliwo na stacji (ON) pewnie nie było zimowe. Po 4 km zapewne parafina zatkała filtr, auto stanęło. Po kilku minutach można było odpalić, bo od ciepłego silnika rozgrzał się i filtr. W czasie jazdy komora silnika znów mocno się wychłodziła i auto znów stanęło. Po chwili znów można było jechać. I tak skokami te 30 km jakoś dojechałem do domu :-) T. Ps. To była Toyota Corolla "w dizlu". |
|
Data: 2013-03-16 11:00:05 | |
Autor: Myjk | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
Sat, 16 Mar 2013 10:04:53 +0100, T.
JeĹli auto stoi, pod maskÄ szybciej ogrzewa siÄ powietrze. W czasie jazdy silnik jest zdecydowanie bardziej chĹodzony. To jest tylko w pewnym sensie prawda. W praktyce silnik mniej siÄ grzeje na jaĹowym (zwĹaszcza diesel, chyba Ĺźe ma dogrzewacz), bo mniej paliwa dostaje, i ma mniejsze obroty -- wiÄc w praktyce podczas jazdy rozgrzewa siÄ duĹźo szybciej i juĹź po 3-5 minuach potrafi mieÄ optymalnÄ temperaturÄ pĹynu. Na jaĹowym optymalnÄ osiÄ ga po 10-15 minutach. Przynajmniej moja Mazda. Inna sprawa, Ĺźe mam webasto z pilotem (z wyĹwietlaczem gdzie zdalnie mogÄ sprawdziÄ temperaturÄ w aucie) i zawsze sobie grzejÄ (dĹugoĹÄ uzaleĹźniam od temperatury na zewnÄ trz) jak jest poniĹźej 10 w Ĺrodku. :P MogÄ wiÄc "paĹowaÄ" od zasiÄ dniÄcia za kierownik. Ps. To byĹa Toyota Corolla "w dizlu". Tak to juĹź jest z japoĹcami. W Mazdach z "dizlem" jest to samo, dlatego ludzie montujÄ podgrzewacze paliwa z... samochodĂłw na F. :P -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2013-03-19 17:09:57 | |
Autor: h.w.d.p. | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
"[...]Po uruchomieniu zimnego silnika należy go najpierw odpowiednio nagrzać, aby olej zaczął prawidłowo krążyć w całym układzie smarowania, a następnie dopiero wolno ruszać samochodem z miejsca.[...]"
|
|
Data: 2013-03-19 17:29:25 | |
Autor: Dawid | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
W dniu 2013-03-19 17:09, h.w.d.p. pisze:
"[...]Po uruchomieniu zimnego silnika należy go najpierw odpowiednio tylko wtedy, gdy samochód tankuje ojciec i mnie gówno obchodzi ile to całe paliwo kosztuje. |
|
Data: 2013-03-19 17:31:45 | |
Autor: szufela | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
" odpowiednio nagrzać, aby zaczął prawidłowo krążyć" ROTFL. Kocham takie teksty. Daj juz spokoj z tym problemem i tak nie ma to wiekszego znaczenia. sz. |
|
Data: 2013-03-19 17:36:32 | |
Autor: h.w.d.p. | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
W dniu 2013-03-19 17:31, szufela pisze:
" odpowiednio nagrzać, aby zaczął prawidłowo krążyć" moze dla ciebie nie ma. |
|
Data: 2013-03-20 01:25:22 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
W dniu 2013-03-15 07:49, h.w.d.p. pisze:
co o tym sadza tutejsi znawcy W lato przy +15 w nocy, czy w zimie przy -10 w dzień? -- Krzysiek www.zmieleni.pl |
|
Data: 2013-03-21 11:20:20 | |
Autor: Wicio | |
jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje | |
W dniu 2013-03-15 07:49, h.w.d.p. pisze:
przed chwila przeczytalem pierdoling na jakims forum, ze grupa expierdow Trzeba odpalić, dopiero wtedy zapiać pasy włączyć światła, poprawić brwi w lusterku i powoli, bez nerowania pojechać. Te czynności dają czas silnikowi na rozsmarowanie oleju. W tym wszystkim chodzi o to, żeby nie obciążać jazdą silnika nienasmarowanego i zbyt mocno nie obciążać agresywna jazdą silnika zimnego. -- Wicio ***** www.fottech.com.pl |