jeden pilot do wszystkiego

Data: 2010-10-24 12:40:59
Autor: zlotowinfo
jeden pilot do wszystkiego
jakie elementy dobrać w miarę niedrogie
by miec jeden pilot do wszystkiego:

- telewizora
- oświetlenia włącznik 2 niezależne żarówki
- 1 gniazdka

Data: 2010-10-24 12:12:32
Autor: Mamut
jeden pilot do wszystkiego
Najprostszy Logitech Harmony, może model 515. Nie do zastąpienia.

Data: 2010-10-24 23:09:33
Autor: zlotowinfo
jeden pilot do wszystkiego
Najprostszy Logitech Harmony, może model 515. Nie do zastąpienia.

nie wygląda na taki co by portafił kontrolować oświetlenie, gniazdka, czyli lipny

najtaniej "uczący się" na allegro jest taki:
http://allegro.pl/pilot-uniwersalny-uczacy-oskar-pro-10w1-elmak-i1282064426.html

warto? poradzi sobie?
1. telewizor
2. gniazdek i oświetlenia
najlepiej typu przelaczam na drugie urządzenie
wciskam 1 i wlacza sie swiatlo 1
wlaczam 2 i wlacza sie gniazdko
itp

naturalnie nadal nie wybralem gniazdek ani wlacznikow oswietlenia

Data: 2010-10-25 00:46:33
Autor: Mamut
jeden pilot do wszystkiego
kup harmony 555, potrafi wiecej niż możesz sobie wyborazić. To
wszystko z allegro za kiladziesiat złotych to zwykle złom. Taki
logitech to programowalny komputerek który potrafi zrobić wszystko
czego go nauczysz. Możesz nawet ustawiać opóżnienia miedzy kolejnymi
poleceniami. jednym przyciskiem włączać 5 urządzeń na raz. Np chcesz
oglądać film dvd na telewizorze - wciskasz "włącz film DVD", po kolei
uruchomi ci tv, ustawi go na odpowiednie wejście, włączy amplituner,
włączy dvd itd

Data: 2010-10-24 17:59:07
Autor: geyb
jeden pilot do wszystkiego
Kup model, który można nauczyć kodów pozostałych pilotów.

g.

Data: 2010-10-24 18:08:55
Autor: zlotowinfo
jeden pilot do wszystkiego
Użytkownik "geyb" <geyb@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ia1l4c$hpt$1inews.gazeta.pl...
Kup model, który można nauczyć kodów pozostałych pilotów.

znasz coś godnego polecenia? w miarę trwałego

Data: 2010-10-24 10:25:57
Autor: slaweks
jeden pilot do wszystkiego
On 24 Paź, 18:08, "zlotowinfo" <usuntou...@go2.pl> wrote:
Użytkownik "geyb" <g...@gazeta.pl> napisał w wiadomościnews:ia1l4c$hpt$1inews.gazeta.pl...> Kup model, który można nauczyć kodów pozostałych pilotów.

znasz coś godnego polecenia? w miarę trwałego

idz w dwóch kierunkach. Albo cos taniego, bez nauki kodow za to za
cene od 10-30 zlotych (mozliwosc obslugi od 5-9 urzadzen i ryzykiem,
ze kilka z funkcji moze nie byc obslugiwanych)
lub cos za 200-500 zlotych z wyswietlaczem i z mozliwoscia uczenia.

Sa jeszcze programy typu pilot w telefonie komorkowym ale nie znam
ceny i funkcjonalnosci.

Data: 2010-10-25 22:08:55
Autor: Przesmiewca
jeden pilot do wszystkiego
slaweks <slaweks@seznam.cz> napisał(a):

Sa jeszcze programy typu pilot w telefonie komorkowym ale nie znam
ceny i funkcjonalnosci.

programy byly i sa, ale do tego potzrebna jest komorka
z portem podczerwieni, czyli popularna kiedys IrDA; problemem
jest to, ze dzis juz chyba zaden z producenow nie wklada jej
do swoich telefonow - zastapil ja siny zab.

Data: 2010-10-25 11:54:52
Autor: Jacek
jeden pilot do wszystkiego
Raczej zapomnij.
Ja szukałem pilota, aby obługiwał TV, VCR, DVD, "enkę" i do tego jeszcze klimatyzację i niestety wszystkie uniwersalne łącznie z Makiem poległy na "ence" i na klimatyzacji.
Logitechów nie próbowałem, bo nie ma takiej możliwości, żeby zwrócić w razie niepowodzenia a tanie nie są.
Jacek

Data: 2010-10-25 05:35:46
Autor: Jarek P.
jeden pilot do wszystkiego
On 25 Paź, 11:54, "Jacek" <m...@google.pl> wrote:
[...]

To spróbuj. One nawet jeśli jakiegoś urządzenia nie mają w
gigantycznej i cały czas aktualizowanej bazie urządzeń obsługiwanych,
zawsze można pilot nowych poleceń nauczyć - on jest w stanie
zapamiętać żywcem to, co kopiowany pilot nadaje, bez rozkodowywania
tego i potem w wygenerować na rozkaz.

J.

Data: 2010-10-25 12:06:53
Autor: ZbyszekZ
jeden pilot do wszystkiego
On 25 Paź, 14:35, "Jarek P." <jarekprzy...@gmail.com> wrote:
> [...]

zawsze można pilot nowych poleceń nauczyć - on jest w stanie
zapamiętać żywcem to, co kopiowany pilot nadaje, bez rozkodowywania

A można je nauczyć dwukodowych?
Są takie piloty które nadają dla tego samego polecenia naprzemiennie
dwa kody i urządzenie oczekuje raz jednego raz drugiego.
Daje to fajny efekt że przyciskasz przycisk i machasz pilotem aby
"trafić" w urządzenie. Przy dużym pomieszczeniu całkiem przydatne.

--
ZZ@private

Data: 2010-10-25 22:10:46
Autor: Jarek P.
jeden pilot do wszystkiego

Użytkownik "ZbyszekZ" <zbyszekz@gmail.com> napisał w wiadomości news:f2982608-d1fd-4165-9c76-131fe9d6d28an26g2000yqh.googlegroups.com...

A można je nauczyć dwukodowych?

Jeśli można te dwa kody wygenerować oddzielnie, to na pewno tak (zapamieta oddzielnie, a potem mu tylko wprogramujesz, żeby dla tego urządzenia i wciśniętego tego przycisku wysłał jeden kod a potem drugi), ale i nie zdziwiłbym sie, gdyby potrafił zapamiętać całą sekwencję obu kodów. W każdym razie nie słyszałem jeszcze, żeby ten pilot czegoś nie był w stanie się nauczyć, więc szansa jest duża.

J.

Data: 2010-10-25 22:18:17
Autor: Jarek P.
jeden pilot do wszystkiego

Użytkownik "Jarek P." <jarekprzybyl@gmail.com> napisał w wiadomości news:ia4o6m$8ik$1inews.gazeta.pl...

[...]

A i jeszcze jedna ważna informacja dla wszystkich osób napalających się na pilota typu Harmony, która w zasadzie tu wyraźnie między wierszami przeziera, ale którą dla uczciwości myślę, że trzeba napisac wyraźnie:

Ten pilot ma pod sobą wszystkie piloty, jest to pilot nad pilotami, potrafi sterować wszystkim, co działa na podczerwień (Nie wiem, czy z rakietą Sidewinter by potrafił współpracować, ale nie zdziwiłbym się ;-) ).
ALE!!! Nie jest to pilot dla osób nietechnicznych. A i jeśli planujemy zakup tego pilota, musi być w domu choć jedna osoba dobrze sobie radząca z komputerami, która pilota będzie potrafiła mądrze skonfigurować i zadbać o jego późniejszą obsługę oraz wyjaśnianie niuansów obsługi reszcie domowników. Inaczej - mogiła, pilot będzie miał bardzo krótki żywot, a skończy nędznie, rozdeptany butem lub rozbity o ścianę.

J.

Data: 2010-10-25 23:17:38
Autor: Tomek
jeden pilot do wszystkiego
[...]

Święta prawda. Mam Harmony 555 i uważam, że jest świetny, ale mimo to nie udało mi się zredukować stadka pilotów do jednego (a taki miałem zamiar). Mam telewizor, wzmacniacz, DVD, Asusa O!Play, tuner SAT  i najzwyczajniej Logitechowi brakuje guzików. Można oczywiście dodać brakujące na wyświetlaczu, ale wygodniej jest mi sięgnąć po oryginalnego pilota, zamiast przedzierać się przez kolejne okienka wyświetlacza. Także zmuszenie żony, żeby to wszystko ogarnęła też nie jest prostą sprawą.

--
Tomek

Data: 2010-10-26 00:36:26
Autor: Moorek
jeden pilot do wszystkiego
Mam harmony one miałem wcześniej 525, a jeszcze wcześniej Philipsa -
do czasu jak PHILIPS zaniemógł i nie chciał się uczyć kodów do
dekodera Nki, dekodera DDTS.
W Philipsie co było fajne a czego nie ma w żadnym modelu logitecha -
"budzik" czyli uruchamianie zadanej sekwencji kodów/guzików o
wskazanej godzinie, tego mi brakuje.
Wielki plus dla logitecha to to że uczy się wszystkiego bez problemu,
poza klimą - klima moja ma to do siebie że wysyła jedną sekwencję ze
wszystkimi ustawieniami wiatraka/skrzydełek, temp itd -  czyli nie
mogę sobie sterować dowolnie każdą funkcją klimy osobno a musiałem
domyślnie ustawić sobie pod guzikami np: (21st chłodzenie/ wentyl. na
1 itp.)  grzanie na 21 osobny guzik.

Jeżeli chodzi o różnice między modelami pilotów logitecha to
możliwościami i funkcjami uczenia się i wysyłania kodów nie różnią się
od siebie - są takie same - podstawowa różnica między każdym modelem
to jakość wykonanych guzików ich ilość, rodzaj wyświetlacza i w
wyższych modelach ekran pojemnościowy dotykowy.

525 najniższy model - jest modelem budżetowym - osobiście nie polecam
guziki gumowe styki z gumy przewodzącej - po intensywnym używaniu po 2
latach guziole zaczęły padać, nie wiem jak jest w modelu 555.  Wersja
Harmony One wykonana jest solidnie - guziki wykonane z twardego
plastiku styki zrealizowane na zasadzie wypukłej blaszanej pastylki
czyli bardzo dobre. ONE nie padł ani razu - kupiłem go na allegro -
nie stać mnie było na nówkę.

Jeżeli chodzi o stałą obecność osoby obeznanej z kompem - to bzdura,
wystarczy że ktoś zaprogramuje całość i przeszkoli wszystkich i tak
poukłada funkcje guzików że będzie to wygodne. Do dalszego używania
nie potrzeba kompa, programowania ani grzebania w ustawieniach.
Jeżeli coś się nie włączy albo nie zareaguje na kody sterujące - jest
guzik help, która pozwala na pomoc i naprawę takich problemów.

Jeżeli chodzi o dyskusję jak w temacie - to wyłączniki na podczerwień
do żyrandoli są w Casto - sam taki kupiłem - guzik a w zasadzie styk
do załączania ręcznego na zasadzie pojemnościowej - problem bo
wymagana jest dodatkowa żyła uziemniająca której w standardzie w
instalacjach wyłącznikowych nie ma.

A jeżeli chodzi o gniazda załączane z pilota to jest wielki kłopot -
bo wszystkie urządzenia jakie widziałem i jedno takie mam są na fale
radiowe - czyli nie da rady zaprogramować do tego celu pilota na
podczerwień - poza tym gniazda często są tak pochowane że bezcelowe
byłoby montowanie czujników podczerwieni gdyż raczej prawie nigdy nie
zadziałałyby prawidłowo przez przeszkody jakie je dzielą z pilotem
kanapa, szafka, lampa kwiatek itd.
Nigdzie w sklepach ani na alle nie widziałem gniazd na podczerwień.
No chyba że kogoś stać na instalację domu inteligentnego - ale to
zupełnie osobna bajka.

Ja poleciłbym osobiście jakiś model harmony + 4gniazdka z nadajnikiem
(pilotem) radiowym, + wyłączniki na podczerwień dla żyrandoli (jeżeli
mamy uziom w wyłącznikach - inaczej będzie masakra - można je gdzieś
indziej zaprogramować a potem zainstalować ale bez uziomu czujnik
dotykowy nie zadziała czyli zostaje tylko pilot).
Nie widziałem wyłączników mechanicznych z odbiornikiem podczerwieni -
może są nie wiem - to by wyeliminowało potrzebę podłączania uziomu.

Pozdrowienia
moorek

Data: 2010-10-26 18:46:51
Autor: Jarek P.
jeden pilot do wszystkiego

Użytkownik "Moorek" <mit@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:05d1afa8-1128-4003-866f-97523caf29bag13g2000yqj.googlegroups.com...

525 najniższy model - jest modelem budżetowym - osobiście nie polecam
guziki gumowe styki z gumy przewodzącej - po intensywnym używaniu po 2
latach guziole zaczęły padać,

Mam własnie 525 i nie narzekam. Pilot ma już dobrze ponad 4 lata, nic w nim nie pada, cały czas działa tak, jak działał.

Jeżeli chodzi o stałą obecność osoby obeznanej z kompem - to bzdura,
wystarczy że ktoś zaprogramuje całość i przeszkoli wszystkich i tak
poukłada funkcje guzików że będzie to wygodne.

Pisząc o konieczności bycia w domu osoby zorientowanej nie miałem na myśli "stałej obecności". Po prostu dobrze, żeby był pod ręką ktoś, kto będzie potrafił go skonfigurować, dokonywać potem niezbędnych modyfikacji (bo marne szanse chyba są na to, żeby od jednego podejścia zrobić optymalną konfigurację, zwłaszcza przy bardziej złożonym sprzęcie), wytłumaczył łopatologicznie niuanse obsługi i potem w zarodku gasił objawy paniki u domowników, jak pilot "pójdzie w maliny", bo przykładowo użytkownik nie wie/nie pamięta, że przy zmianie trybu pracy domowej ściany AV dajmy na to z TV na DVD jest wydawana cała sekwencja rozkazów i pilot trzeba trzymać wycelowany w sprzęt aż przestanie migać wyświetlacz, a nie odkładać na kanapę zaraz po pierwszej zaobserwowanej reakcji. To jest niby oczywiste, ale np. moi domownicy mieli z tym sporo problemów z początku.

J.

Data: 2010-10-25 12:23:06
Autor: ZbyszekZ
jeden pilot do wszystkiego
[...]

Wg informacji na stronie euroagd obsługuja (biały dekoder widziałem u
znajomych obsługiwany przez jakieś harmony).
Co do zwrotów, zamów przez internet, masz 10 dni na zwrot a w
przypadku niezgodności z opisem nawet nie musisz się przejmować
śladami użytkowania.

--
ZZ@private

Data: 2010-10-25 12:24:02
Autor: Mamut
jeden pilot do wszystkiego
Nie wiem jak działa twoja klimatyzacja ale z enką na pewno sobie
radzi.
Zresztą nie spotkałem jeszcze urzadzenia z ktorym by nie działało albo
którego nie ma w bazie, był nawet mój stary telewizor produkowany
przez jakaś firmę noname której nie potrafi namierzyć poprawnie nawet
google :)

Data: 2010-10-25 12:59:45
Autor: Misiek
jeden pilot do wszystkiego

Użytkownik "Jacek" <maps@google.pl> napisał w wiadomości news:ia3k5a$nm5$1news.task.gda.pl...
[...]

sa w Lidlu piloty "10 w 1".. dzialaja u mnie na:
1. telewizor
2. kino domowe (ale tu niestety podzial na VCR i DVD oddzielnie)
3. wieza

Data: 2010-10-25 17:12:06
Autor: Jacek
jeden pilot do wszystkiego
Miałem z Lidla pilota Silvercrest. Owszem, wieże, TV, DVD obsługuje, ale "enki" i klimatyzacji nie chce za nic.
Jacek

Data: 2010-10-26 09:34:29
Autor: Misiek
jeden pilot do wszystkiego

Użytkownik "Jacek" <maps@google.pl> napisał w wiadomości news:ia46o5$7l7$1news.task.gda.pl...
Miałem z Lidla pilota Silvercrest. Owszem, wieże, TV, DVD obsługuje, ale "enki" i klimatyzacji nie chce za nic.
Jacek

a "nauczyc" go?

Data: 2010-10-26 23:46:55
Autor: Grzexs
jeden pilot do wszystkiego
Miałem z Lidla pilota Silvercrest. Owszem, wieże, TV, DVD obsługuje,
ale "enki" i klimatyzacji nie chce za nic.
Jacek

a "nauczyc" go?

Też miałem takiego uniwersalnego z Lidla. Obsługiwał prawie wszystko, jak nie "z kodów", to z nauczenia, ale takiej jednej tandetnej "wieży" z Biedronki nijak nie dało się go nauczyć.
--
Grzexs

Data: 2010-10-27 08:09:41
Autor: Jacek
jeden pilot do wszystkiego
"Uczyłem" go ale bez skutku. Wszystko inne tylko nie pilot od enki.
Na szczęście w Lidlu przyjęli zwrot.
Jacek

jeden pilot do wszystkiego