jedna firma, dwa konta w roznych bankach, mozna tak?

Data: 2009-06-22 14:09:24
Autor: Michał
jedna firma, dwa konta w roznych bankach, mozna tak?
witam,
czy prowadzac dg jako jednooosobowa firma na ryczalcie, moge miec dwa konta bankowe? czy obydwa trzeba zglaszac do skarbowego? sprawa ma sie tak, ze mam obecnie konto w banku, gdzie jesli nie ma obrotow nie pobieraja oplat, do tej pory transakcje byly racej gotowkowe, ale ostatnio mam coraz wiecej przelewow.
chcialbym otworzyc konto w mbanku, ale jednoczesnie uniknac latania po urzedach i zmian numerow konta. czy ,moge miec stare konto jako glowne itp. a korzystac z nowego?

--
Pozdrawiam,
         Michał __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4177 (20090622) __________

Data: 2009-06-22 14:59:04
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik "Michał" <gg:2200099@mail.pl> napisał w wiadomości news:h1ns91$md4$1inews.gazeta.pl...
witam,
czy prowadzac dg jako jednooosobowa firma na ryczalcie, moge miec dwa konta bankowe?

heh, ja wlasnie otwieram 6 wiec mozna  :)

czy obydwa trzeba zglaszac do skarbowego?

do US tak, do ZUS nie

--
http://sklep.wielobranzowy.eu  - sprawdź jak tanio!
http://dumpingowiec.pl - program do faktur/paragonów/rachunków za 29,99 brutto

Data: 2009-06-29 05:39:53
Autor: glos
jedna firma, dwa konta w roznych bankach, mozna tak?
On 22 Cze, 14:59, "wspolna-flaszka.pl" <przemyslaw.roki...@gazeta.pl>
wrote:

> czy obydwa trzeba zglaszac do skarbowego?

do US tak, do ZUS nie

niestety, nieprawda. Trzeba zglosic wszystkie rachunki do US, do w/w
bankow!!! (prawo o dzialalnosci gosp art 13) oraz do zus (ustawy o
systemie ubezpieczeń społecznych art. 43 ust. 4).

--

Pozdrawiam,

glos

Data: 2009-06-29 15:18:27
Autor: wspolna-flaszka.pl

wrote:

> [...]

bankow!!! (prawo o dzialalnosci gosp art 13) oraz do zus (ustawy o
systemie ubezpieczeń społecznych art. 43 ust. 4).

no nie wiem, mi babka w zusie powiedziala ze nie musze bo nawet nie mam obowiazku placic z konta firmowego jezlei nie mam
pracownikow, moge z poczty, wiec nie zglaszam kolejnych

Data: 2009-06-29 07:39:15
Autor: glos
jedna firma, dwa konta w roznych bankach, mozna tak?
On 29 Cze, 15:18, "wspolna-flaszka.pl" <przemyslaw.roki...@gazeta.pl>
wrote:

> [...]

obowiazku placic z konta firmowego jezlei nie mam
pracownikow, moge z poczty, wiec nie zglaszam kolejnych

rozumiem, ze babka w zusie jest dla Ciebie bardziej autorytatywnym
zrodlem prawa niz ustawa i w razie klopotow przy kontroli powolasz sie
na opinie wyzej wspomnianej babki?

--

Pozdrawiam,

glos

Data: 2009-06-29 16:52:05
Autor: wspolna-flaszka.pl
[...]

"głoszenie płatnika składek - osoby fizycznej zawiera w szczególności następujące dane: numery NIP i REGON, a w razie gdy płatnikowi składek nie nadano tych numerów lub jednego z nich - numer PESEL lub serię i numer dowodu osobistego albo paszportu, nazwisko, imię pierwsze i drugie, datę i miejsce urodzenia, obywatelstwo, rodzaj i numer uprawnienia, na podstawie którego prowadzona jest pozarolnicza działalność, nazwę organu wydającego uprawnienie oraz datę jego wydania, nazwę skróconą firmy, pod którą prowadzona jest pozarolnicza działalność, datę powstania obowiązku opłacania składek na ubezpieczenia społeczne, wykaz rachunków bankowych, adres siedziby, adres zamieszkania, jeżeli jest inny niż adres siedziby, adres do korespondencji, adres prowadzenia działalności."

a gdzie jest napisane wykaz WSZYSTKICH rachunkow ? :)

Data: 2009-06-29 18:25:35
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 29 Jun 2009, wspolna-flaszka.pl wrote:

a gdzie jest napisane wykaz WSZYSTKICH rachunkow ? :)

  W tzw. "interpretacji językowej", albo jak kto woli
definicji słowa "wykaz" uznawanej przez autorytety od języka.

  Tu:
http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2539367
....a ściślej w słowie "dokładne" ww definicji.

  Wyliczenie "niedokładne" nie jest "wykazem", tylko "listą":
http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2478721

  A o liście rachunków bankowych mowy nie było :P

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-06-30 10:43:08
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0906291822320.3724quad...
[...]

alez ja zglosilem wszystki erachunki przy zglaszaniu platnika, teraz doszly nowy, z powyzszego artykulu nie wynika ze mam zglosic reszte :)

Data: 2009-06-30 10:45:26
Autor: cef
wspolna-flaszka.pl wrote:

alez ja zglosilem wszystki erachunki przy zglaszaniu platnika, teraz
doszly nowy, z powyzszego artykulu nie wynika ze mam zglosic reszte :)

To poszukaj jeszcze w ustawie - jest pewnie obowiązek aktualizacji
przekazanych w tym zgłoszeniu danych w ciągu iluś tam dni.

Data: 2009-06-30 01:56:33
Autor: glos
On 30 Cze, 10:45, "cef" <cez...@interia.pl> wrote:
wspolna-flaszka.pl wrote:
> [...]

To poszukaj jeszcze w ustawie - jest pewnie obowiązek aktualizacji
przekazanych w tym zgłoszeniu danych w ciągu iluś tam dni.

poszukaj rowniez, jaka jest sankcja za niedopelnienie powiadomienia
zus. Dodam, ze w przypadku niedopelnienia powiadomienia us lub innych
bankow jest to grzywna do 3000 zl.

--

Pozdrawiam,

glos

Data: 2009-07-03 08:53:41
Autor: Gotfryd Smolik news
jedna firma, dwa konta w roznych bankach, mozna tak?
On Tue, 30 Jun 2009, wspolna-flaszka.pl wrote:

  Przepraszam za pełny cytat :), ale:

[...]

  Jakiego artykułu? :O - artykuły nic mnie nie obchodziły kiedy pisałem :)
  Tylko (i wyłącznie) odniosłem się do definicji słowa "wykaz"!

  Wykaz jest kompletny - albo to nie jest "wykaz", a o to pytałeś
(skąd się wzięło że ma obejmować WSZYSTKIE rachunki DG).
  Jeśli nie ma obowiązku aktualizacji wykazu to nie ma problemu, ale nie
upoważnia to pisania jak w cytacie z Twojego posta: wykaz jest
ZAWSZE I Z DEFINICJI wykazem WSZYSTKICH elementow ujętych w wykazie,
nie trzeba tego (osobno) zaznaczać.
  Było napisać że "wykazu nie trzeba aktualizować" (czy *na pewno* nie
trzeba?) to bym się nie czepiał o "wykaz" (a najwyżej o co innego :))

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-06-30 12:28:16
Autor: Piotrek
glos wrote:

[...]

Jak to mawiają na grupie pl.soc.prawo

Czy wiesz za co Kain zabił Abla?
Za odsyłanie do nieobowiązujących aktów prawnych.

Hint:
Sprawdź kiedy i dlaczego ustawa prawo o działalności gospodarczej straciła moc.

Piotrek

Data: 2009-07-03 09:06:22
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 30 Jun 2009, Piotrek wrote:

glos wrote:

(prawo o dzialalnosci gosp art 13)
[...]

Jak to mawiają na grupie pl.soc.prawo

Czy wiesz za co Kain zabił Abla?
Za odsyłanie do nieobowiązujących aktów prawnych.
                                     ^^^^^
(dla nie mających fixed font: podkreśliłem "aktów")

Hint:
Sprawdź kiedy i dlaczego ustawa prawo o działalności gospodarczej straciła moc.

  Właśnie wtopiłeś :) - ustawa jeszcze nie utraciła mocy, acz stosuje
się określenie "utraciła moc z wyjątkiem"... - wg stanu prawnego na
dziś (ustawodawca może przedłużyć lub skrócić...) będzie obowiązywać
do 1 lipca 2011 roku!
  Ba, była w tym roku nowelizowana (i głupio by brzmiała "nowelizacja
ustawy która utraciła moc").
  A że *przepis* utracił moc to inna sprawa, prawdziwa :)

  Aktualna treść ustawy:

...i najciekawszy cytat:

+++
Art. 1 - 6. (utraciły moc)
[...cięcie...]
Art. 8 - 100. (utraciły moc)
-- -

  Nie, nie spodziewam się żeby ktoś umiał wyjaśnić dlaczego brzmienia
art.7 do 7i nie "przekazano" do UoSDG :]

BTW: Sądząc z opisów na grupie (niejednolitość formularzy, pomijąc
  wątpliwe jak chodzi o ścisłość sformułowania w rodzaju "siedziby"
  dla 1-os DG) nie jest (lub do niedawna nie był) realizowany np.
  ciągle obowiązujący art.7i

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-07-03 12:45:03
Autor: Tomek
jedna firma, dwa konta w roznych bankach, mozna tak?
Dnia 03-07-2009 o 09:06:22 Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> napisał(a):

  Nie, nie spodziewam się Ĺźeby ktoś umiał wyjaśnić dlaczego brzmienia
art.7 do 7i nie "przekazano" do UoSDG :]

Jak to nie, otwĂłrz UoSDG z isipu i zakukaj na sam koniec ;)

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-06-22 15:02:18
Autor: Tristan
jedna firma, dwa konta w roznych bankach, mozna tak?
W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 22 czerwiec 2009 14:09 (autor Michał publikowane na pl.soc.prawo.podatki, wasz znak: <h1ns91$md4$1@inews.gazeta.pl>):

chcialbym otworzyc konto w mbanku, ale jednoczesnie uniknac latania po
urzedach i zmian numerow konta. czy ,moge miec stare konto jako glowne
itp. a korzystac z nowego?

Zastanów się nad Aliorem. mBank nieco od niego odstaje na gorsze. Osobiście
mam mBank i zastanawiam się nad zmianą. Skoro już masz zmieniać, to nie ma
co się zastanawiać wg mnie, Alior tańszy i ma lepsiejszy system (np.
wyszukiwanie wg kontrahentów). --
Tristan

Data: 2009-06-22 15:50:06
Autor: Michał
[...]

dzieki za informacje, szczerze mówiąc nie przyglądałem się za bardzo
ofertom, a w mbanku o ile pamiętam było wsystko za darmo a tam tez mam
prywatne:) obroty na koncie beda dosc male pewnie kilka tys miesiecznie, a
saldo pewnie przewaznie zerowe - wplata od klienta i od razu wyplata:) tak
czy inaczej zerkne do aliora,
pozdrawiam
michal __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4177 (20090622) __________

Data: 2009-06-22 16:13:59
Autor: Tristan
jedna firma, dwa konta w roznych bankach, mozna tak?
W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 22 czerwiec 2009 15:50 (autor Michał publikowane na pl.soc.prawo.podatki, wasz znak: <h1o262$kg2$1@inews.gazeta.pl>):

dzieki za informacje, szczerze mówiąc nie przyglądałem się za bardzo
ofertom, a w mbanku o ile pamiętam było wsystko za darmo a tam tez mam
prywatne:)

No jak masz prywatne, to kwestia zastanowienia się. Bo w mBanku przelewy są
płatne, w Aliorze nie. I mBank ma MSZ gorszy system transakcyjny, zwłaszcza
teraz, jak go skopali ekstremalnie z wyglądem i logiką, a nie dołożyli
podstawowych operacji, jak szukanie wg kontrahentów czy Generowanie
Poprawnego CSV. W Aliorze konto osobiste kosztuje 3zł miesięcznie, a firmowe darmowe jest. w mBanku osobiste jest darmo, ale przelewy kosztują z biznesowego. Więc jak
się robi 3 przelewy miesięcznie, to Alior wychodzi tak samo.
obroty na koncie beda dosc male pewnie kilka tys miesiecznie, a saldo pewnie przewaznie zerowe - wplata od klienta i od razu wyplata:)

No to jak często, to taniej Alior, bo każda wypłata to 1zł. Ale Alior-mBank
nie poleci online oraz darmowych jest chyba 20 przelewów miesięcznie. Ale
to i tak o 20 więcej niż mBank.
__________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur
wirusow 4177 (20090622) __________

A po co to dołączasz?

Reklamom mówimy stanowcze nie. --
Tristan

Data: 2009-06-22 16:49:48
Autor: Michał
[...]

Samo sie dołączało, zaraz zrobie jakas korekte ustawien,
pozdrawiam
Michał __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4178 (20090622) __________

Data: 2009-06-22 17:46:34
Autor: Maciek
Michał wrote:

[...]

Nie zrobiłeś!

--
Maciek

Data: 2009-06-22 19:23:29
Autor:
[...]

A może VW Bank? 36zł rocznie za token, przelewy bez opłat.

Data: 2009-06-22 20:19:05
Autor: Tristan
jedna firma, dwa konta w roznych bankach, mozna tak?
W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 22 czerwiec 2009 19:23 (autor sympatyczna_poczta_a@amorki.pl publikowane na pl.soc.prawo.podatki, wasz znak: <h1oemf$lv0$1@news.onet.pl>):

[...]

No to zależy ile się przelewów trzaska i czy się lubi tokeny. Ja osobiście
nienawidzę do bólu. Nie po to targam telefon, żebym jeszcze token targał. --
Tristan

Data: 2009-06-23 10:26:37
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik <sympatyczna_poczta_a@amorki.pl> napisał w wiadomości news:h1oemf$lv0$1news.onet.pl...
[...]

token mozna miec za darmo :)

Data: 2009-06-23 16:23:25
Autor:
jedna firma, dwa konta w roznych bankach, mozna tak?
A może VW Bank? 36zł rocznie za token, przelewy bez opłat.

token mozna miec za darmo :)

Dawno nie czytałem regulaminów, możesz powiedzieć w skrócie jak?

Data: 2009-06-23 16:23:58
Autor:
jedna firma, dwa konta w roznych bankach, mozna tak?
Dawno nie czytałem regulaminów, możesz powiedzieć w skrócie jak?

Już doczytałem :)

Data: 2009-06-23 10:26:04
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik "Tristan" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:h1nuan$o6f$1news.interia.pl...
[...]

VW bank, tylko najpierw otworz osobiste, wez darmowy token i dopiero jak go bedziesz posiadac, otworz firmowe, masz wtedy za darmo,
oprocentowane i z darmowymi (wszystkimi) przelewami