Data: 2011-05-27 04:34:43 | |
Autor: ptoki | |
jednak jazda na światłach poprawia bezpieczeństwo | |
On 27 Maj, 10:44, "Zbigiewski" <wroclawru...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
http://tinyurl.com/jednakswiatlaNie podano gdzie te prace mozna przeczytac, nie podano danych, nie podano metodologii. Nie porównano trendu spadkowego przed i po zmianie. Ale "jakby" taka metodologie sie sugeruje punkt 1 bullet 3. Dla mnie niewiele warte. |
|
Data: 2011-05-27 15:04:38 | |
Autor: szufla | |
jednak jazda na swiatlach poprawia bezpieczenstwo | |
Dla mnie niewiele warte. Dokladnie. Nagle pojawily sie jakies dane nie wiadomo skad, ciekawe z jakiego powodu ?:) Najlepszy jest tekst: "Jednak tych negatywnych zmian nie nalezy wiazac ze stosowaniem swiatel w dzien, poniewaz wzrost wypadkowosci dotyczyl przede wszystkim pory nocnej." Kon by sie usmial :) Ekspert ITS, jakos bardziej wierze badaniom austriackim. sz. |
|
Data: 2011-05-27 17:02:46 | |
Autor: Arek | |
jednak jazda na swiatlach poprawia bezpieczenstwo | |
W dniu 2011-05-27 15:04, szufla pisze:
Dla mnie niewiele warte. Zwłaszcza, że nie pokrywają się z tą słynną kreską przeciwników. Najlepszy jest tekst: A dlaczego? A co do badań austriackich to wiadomo, ich dane o wypadkowości przekładają się 1 do 1 do naszej sytuacji, dlatego są z oczywistych względów lepsze:) A. |
|
Data: 2011-05-27 18:26:22 | |
Autor: szufla | |
jednak jazda na swiatlach poprawia bezpieczenstwo | |
Najlepszy jest tekst: Co dlaczego? Badania austriackie robil niezalezny ekspert z papierami z osrodka naukowego. Co ty porownujesz, jakas babke z ITS, przeciez to artykul na zamowienie. Zinterpretowala te statystyki jak chciala, dokladnie mozna zrobic to odwrotnie i pewnie wkrotce taka publikacja sie pojawi w jakims DADRL :) gdzie "udowodnia", ze to co wymyslila ta pani to "o niczym nie swiadczy". A co do badań austriackich to wiadomo, ich dane o wypadkowości przekładają się 1 do 1 do naszej sytuacji, dlatego są z oczywistych względów lepsze:) I co z tego ? Sadzisz, ze mimo wszystko nie chcieli by zmniejszyc ilosci wypadkow ? W ogole dane o wypadkowosci w PL sa z dupy wziete bo roznice sa minimalne w obie strony i wlaczone czy zgaszone swiatla nie musza byc na nic dowodem. Prosto ujmujac w badaniach chodzi o to co, jak, gdzie i kiedy czlowiek rozroznia przy wlaczonych swiatlach w dzien czy w nocy itd. Tekst pod tytulem "wlaczone swiatla zmniejszaja wypadkowosc jest totalna brednia" bo w tym momencie nawet nie mamy jak porownac gdybysmy jezdzili bez swiatel :) Oprocz skandynawii gdzie zima trwa 3/4 roku to chyba jesli sie nie myle tylko Polska i Slowacja zostala ze swiatlami na caly rok? A reszta co, widzi bez swatel ? sz. |
|
Data: 2011-05-27 18:33:22 | |
Autor: szufla | |
jednak jazda na swiatlach poprawia bezpieczenstwo | |
I dodam jeszcze, ze osobiscie przy dobrej pogodzie jezdze w miescie i na przedzielonych drogach szybkiego ruchu bez swiatel mijajac juz dziesiatki patroli, mandatu jeszcze nie dostalem i sie nie boje. Najbardziej co mnie wkurwia to blyski z przeciwka, czyli jednak mnie widza :)
sz. |
|
Data: 2011-05-27 18:45:42 | |
Autor: cbnet | |
jednak jazda na swiatlach poprawia bezpieczenstwo | |
BTW czy ta grupa na pewno ma nie pomyloną nazwę?
Dlaczego mam wrażenie, że bardziej pasowałaby tu nazwa pl.sci.psychiatria.samochody? ;) -- CB Użytkownik "szufla" <brak@poczty.pl> napisał w wiadomości news:irojmt$5ec$1inews.gazeta.pl... I dodam jeszcze, ze osobiscie przy dobrej pogodzie jezdze w miescie i na |
|