jednoosobowa dg przesa X sp. z.o.o. podwykonawcą X sp. z.o.o. SK

Data: 2012-01-04 22:07:39
Autor:
jednoosobowa dg przesa X sp. z.o.o. podwykonawcą X sp. z.o.o. SK
Witam,

Zamierzam stworzyć następującą konstrukcję:

1. wraz ze wspólnikami zawiążę spółkę z o.o. (nazwijmy ją SZ)
2. będę przezesem zarządu tej spółki, wspólnicy będą prawdopodobnie członkami zarządu
3. SZ będzie komplementariuszem spółki komandytowej (nazwijmy ją SK); oprócz tego nie będzie prowadzić żadnej działalności
4. będę komandytariuszem w SK
5. prowadzę również jednoosobową działalność gospodarczą (nazwijmy ją DG)
6. SK będzie generować zysk poprzez pracę podwykonawców / pracowników
7. jednym z podwykonawców SK będzie DG
8. DG będzie wystawiać faktury SK na taką samą kwotę, za jaką SK sprzeda usługi wykonane przez DG kontrahentom. Jeżeli więc SK wykona kontrakt na 5000, a jedynym wykonawcą kontraktu będzie DG, to DG wystawi fakturę SK na 5000
Potencjalny problem widzę w art. 214 ksh – zakaz wykonywania działalności konkurencyjnej. Zadbam jednak o odpowiednie zapisy w umowach spółek, aby DG mogła prowadzić taką działalność.
Czy jest jakikolwiek powód, dla którego taka konstrukcja byłaby niezgodna z przepisami / wzbudzić (uzasadnione) zastrzeżenia US? Jak ją usprawnić?

DG jest potrzebna do tego, że oprócz bycia podwykonawcą SK, może mieć inne kontrakty (choć nie koniecznie). W takiej sytuacji nie chciałbym, aby udziałowcy w SZ (a więc w pewnym stopniu komplementariusze SK) mieli wgląd w całą moją działalność. Nie bez znaczenia jest też możliwość prowadzenia odliczeń od mojego (czyli DG) przychodu, w postaci chociażby kosztów samochodu.

Dziękuję z góry za sugestie!
grk

Data: 2012-01-04 22:44:58
Autor:
jednoosobowa dg przesa X sp. z.o.o. podwykonawcą X sp. z.o.o. SK
Jeżeli więc SK wykona kontrakt na 5000, a jedynym wykonawcą kontraktu będzie DG, to DG wystawi fakturę SK na 5000

Jeszcze jedna kwestia - czy oby na pewno faktura wystawiona przez DG bedzie dla SK kosztem i w zwiazku z tym SK nie bedzie od tych 5000 placic podatku?

grk

Data: 2012-01-05 02:47:04
Autor: Piotrek
On 2012-01-04 23:44, grakolir.SKASUJ@gazeta.pl wrote:
[...]

?

Przecież spółka komandytowa *nie* jest płatnikiem podatku dochodowego.

Piotrek

Data: 2012-01-05 09:22:06
Autor:
jednoosobowa dg przesa X sp. z.o.o. podwykonawcą X sp. z.o.o. SK
Piotrek <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> napisał(a):
[...]
Przecież spółka komandytowa *nie* jest płatnikiem podatku dochodowego.

Naturalnie, użyłem tu zbyt daleko idącego skrótu myślowego. Właściwe pytanie brzmi: czy jedynym podmiotem osiągającym przychód w opisanej sytuacji będzie DG (ponieważ wszyscy wspólnicy SK poniosą koszt równoważny z przychodem) i tylko ona będzie musiała odprowadzić od tych 5000 podatek?  Uprzedzając pytanie - DG działając samotnie nie miałaby możliwości realizacji kontraktu dla partnera z którym może współpracować SK.

grk

Data: 2012-01-05 21:06:48
Autor: Piotrek
On 2012-01-05 10:22, grakolir.SKASUJ@gazeta.pl wrote:
[...]

Właściwe pytanie to chyba powinno być o dochód, a nie o przychód.
Wtedy IMHO tak.

Piotrek

Data: 2012-01-05 02:46:42
Autor: Piotrek
On 2012-01-04 23:07, grakolir@NOSPAM.gazeta.pl wrote:
Witam,

[...]

Potencjalny problem widzę w art. 214 ksh&#8211; zakaz wykonywania działalności
[...]

Może napisz jaki jest cel tej konstrukcji?

Oczywiście strukturę można sobie dowolnie komplikować ( może jeszcze rozważ utworzenie spółki komandytowo-akcyjnej ;-) ), tylko pytanie w po co?

Piotrek

Data: 2012-01-05 09:34:24
Autor:
[...]

Wraz ze wspólnikami chcemy realizować określony cel gospodarczy. Wydaje się, że utworzenie spółki komandytowej jest najbardziej optymalnym wariantem w kontekście podatków - nie będzie występować podwójne opodatkowanie zysków. Co ważniejsze, konstrukcja taka zapewnia, że cały wypracowany przeze mnie (przez DG) zysk trafia do mojej kieszeni. Ponadto jako DG mogę być podwykonawcą innych niż SK podmiotów (teoretycznie konkurencyjnych, ale to bez znaczenia).

Chętnie poznam inne warianty!

grk

Data: 2012-01-05 10:53:26
Autor: cef
Użytkownik wrote:

Wraz ze wspólnikami chcemy realizować określony cel gospodarczy.

Jaki jest przewidywany obrót?

Data: 2012-01-05 11:43:01
Autor:
cef <cezfar@interia.pl> napisał(a):
> Wraz ze wspólnikami chcemy realizować określony cel gospodarczy.

Jaki jest przewidywany obrót?

Nie wchodząc w szczegóły - zakładamy, że opodatkowanie wg. skali nie będzie miało sensu, w grę wchodzi jedynie podatek liniowy. grk

Data: 2012-01-05 13:05:59
Autor: cef
Użytkownik wrote:

[...]

Podatek to już od kilkudziesieciu tysięcy dochodu
jest jedynym wyborem. Nie chodzi o "podatek wg skali",
 tylko o "skalę przedsięwzięcia". Do miliona, dwóch obrotu czy powyżej?

Data: 2012-01-05 16:05:10
Autor:
[...]

Przyjmijmy wariant, że do miliona. Jaki ma to wpływ na opisaną strukturę?

grk

Data: 2012-01-05 18:09:36
Autor: cef
Użytkownik wrote:

[...]

Zastanawiam się czy to nie przerost formy nad treścią.
Dodatkowo podejrzewam, że to branża/tematyka, która
będzie miała problem z kwalifikowaniem się pod DG.

Data: 2012-01-05 21:19:38
Autor: Piotrek
On 2012-01-05 18:09, cef wrote:
Zastanawiam się czy to nie przerost formy nad treścią.

Czepiasz się. Każda złotówka wyrwana fiskusowi to złotówka uratowana od zmarnowania przez rozmaitych "miszczów" businessu.

Tak więc cel jak najbardziej zbożny ;-)

A dodatkowo jako bonus dostaje co najmniej brak podwójnego opodatkowania (a może i ozusowania) przy wyjmowaniu kasy i/lub brak problemów z podmiotami zależnymi.

Dodatkowo podejrzewam, że to branża/tematyka, która
będzie miała problem z kwalifikowaniem się pod DG.

Chodzi Ci o MPA?

Piotrek

Data: 2012-01-05 22:18:12
Autor: cef
Piotrek wrote:

Zastanawiam się czy to nie przerost formy nad treścią.

Czepiasz się. Każda złotówka wyrwana fiskusowi to złotówka uratowana
od zmarnowania przez rozmaitych "miszczów" businessu.

Cel w sumie jak piszesz zbożny :-),
ale czasem odnoszę wrażenie, że ludzie strzelają
z armat do komarów.

Dodatkowo podejrzewam, że to branża/tematyka, która
będzie miała problem z kwalifikowaniem się pod DG.

Chodzi Ci o MPA?

Tak.

Data: 2012-01-06 13:00:11
Autor:
[...]

Naturalnie może tak być, że cała konstrukcja jest przekombinowana. Nic jednak lepszego do tej pory nie wymyśliłem. Jestem wdzięczny za wszelkie sugestie, ale przede wszystkim chodzi mi teraz o fundamentalne pytanie: czy taka konstrukcja jest bezpieczna - czy nie narażę się nikomu ani niczemu i będę mógł spokojnie spać? Czy zyski z wykonywanej przeze mnie (przez DG) pracy będą trafiać tylko do mnie, nie będą dochodem SK?

> Chodzi Ci o MPA?

Tak.

DG funkcjonuje już od kilku lat, różnica będzie jedynie taka, że:
1. niektóre (bądź wszystkie) zlecenia będą teraz wykonywane dla SK
2. której komplementariuszem będzie SZ
3. w której będę wspólnikiem i prezesem zarządu.

grk

Data: 2012-01-06 14:41:10
Autor: cef
Użytkownik wrote:

[...]

Z marszu nie wiem. A sprawdzać....

Dodatkowo podejrzewam, że to branża/tematyka, która
będzie miała problem z kwalifikowaniem się pod DG.

Chodzi Ci o MPA?

Tak.

DG funkcjonuje już od kilku lat

I sprzedajesz MPA w ramch DG  czy inna jest materia działalnosci?

jednoosobowa dg przesa X sp. z.o.o. podwykonawcą X sp. z.o.o. SK