jednoosobowa działalno¶ć a dwa telefony

Data: 2010-02-09 23:44:46
Autor: cg
jednoosobowa działalno¶ć a dwa telefony
Witam,
Prowdzę jednoosobow± działalno¶ć gospodarcz± (usługi budowlane), jestem vat-owcem, zasady ogólne.
Mam dwa telefony - jeden prywatny i jeden firmowy. Wła¶nie mi się skończył abonament na prywatnym telefonie i tak się zastanawiam czy nie mógłbym go "przepisać" na firmę. Czy US w razie kontroli może przyczepić się do tego, że mam dwa telefony, a pracuje sam?

Z góry dzięki za wyja¶nienia.

cg

Data: 2010-02-10 00:05:41
Autor:
[...]

Je¶li będziesz miał trzeci na potrzeby osobiste, to powinno obej¶ć się bez większych problemów.

Data: 2010-02-10 07:57:27
Autor: Budzik
jednoosobowa działalno¶ć a dwa telefony
Użytkownik  sympatyczna_poczta_a@amorki.pl ...

[...]

a jesli nie?
a jak Us to sprawdzi czy mam trzeci? Zapyta? W dobie telefonów na karte?

Data: 2010-02-10 09:59:06
Autor:
jednoosobowa działalno¶ć a dwa telefony
a jesli nie?

To możesz mieć zarzut, że wykorzytujesz jeden z nich do celów osobistych. Wyrzuc± z kosztów, skoryguj± VAT, być może dowal± karę. Je¶li nie  będ± mieli racji, będzie sz musiał udowadniać to w s±dzie.

a jak Us to sprawdzi czy mam trzeci? Zapyta?

A dlaczego nie? Zeznania przedsiebiorcy i ¶wiadków też mog± być dowodem w postępowaniu.

W dobie telefonów na karte?

A co to ma za znaczenie?

Sam w DG używam telefonu na kartę. Przy moich połaczeniach wychodzi taniej niż abonament :)

Data: 2010-02-10 14:57:28
Autor: Budzik
[...]

ok, nie bede brnał dalej, bo rozumiem ,ze to ocenne dla urzedniaka a kazda jego decyzja jest do podwazenia dopiero w sadzie, gdzie za 50 zł nie warto sie targac.

[...]

ale ja nie o tym.
Jezeli byłby jakis kwas, kupujesz karte, podajesz numer jako swój prywatny i juz. W tym sensie zastanawiam sie nad mozliwoscia udowodnienia braku prywatnego telefonu.

Data: 2010-02-10 10:01:21
Autor: mvoicem
(10.02.2010 08:57), Budzik wrote:
[...]

W dobie telefonów na kartę także s± billingi i nietrudno sprawdzić że
dziwnym trafem na jednym z tych telefonów gros poł±czeń to rodzina
podatnika.

p. m.

Data: 2010-02-10 14:57:25
Autor: Budzik
jednoosobowa działalno¶ć a dwa telefony
Użytkownik mvoicem mvoicem@gmail.com ...

[...]

miał ktos taka sprawe z US, ze tenze US wyci±gnła bilingi telefoniczne?

Data: 2010-02-10 19:43:58
Autor: Maddy
jednoosobowa działalność a dwa telef ony
W dniu 10-02-2010 15:57, Budzik pisze:
UĹĽytkownik mvoicem mvoicem@gmail.com ...

W dobie telefonów na kartę także są billingi i nietrudno sprawdzić że
dziwnym trafem na jednym z tych telefonów gros połączeń to rodzina
podatnika.

miał ktos taka sprawe z US, ze tenze US wyciągnła bilingi telefoniczne?

Miałam. Znaczy nie ja a klient (a ostrzegałam...).
Przelecieli cały rok, odpytali z każdego numery, zrobili zestawienie, kazali skorygować i abonament naliczyć proporcjonalnie do rozmów firmowe/niefirmowe

Wywalili teĹĽ z kosztĂłw jedyny telefon stacjonarny w domu. Zostawili abonament na internet.

Ogólnie - na telefonach zarobili jakieś 150zł podatku.
Ale było co wykazać w protokole!

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-02-10 21:57:24
Autor: Budzik
jednoosobowa działalno¶ć a dwa telefony
Użytkownik Maddy maddy@esi.com.pl ...

[...]

Wywalili też z kosztów jedyny telefon stacjonarny w domu. Zostawili abonament na internet.

Ogólnie - na telefonach zarobili jakie¶ 150zł podatku.
Ale było co wykazać w protokole!

i nie mieli zadnego problemu, aby operator udostepnił bilingi?

Data: 2010-02-11 00:14:30
Autor:
jednoosobowa działalno¶ć a dwa telefony
Ogólnie - na telefonach zarobili jakie¶ 150zł podatku.
Ale było co wykazać w protokole!

i nie mieli zadnego problemu, aby operator udostepnił bilingi?

Zapewne było tak, że operator przedstawił je abonentowi/użytkownikowi, dopiero on przekazał je kontroletrom.

Data: 2010-02-11 05:57:25
Autor: Budzik
[...]

a po co uzytkownik przekazywał je kontrolerom?

Data: 2010-02-11 07:50:54
Autor: cef
Budzik wrote:

Zapewne było tak, że operator przedstawił je
abonentowi/użytkownikowi, dopiero on przekazał je kontroletrom.

a po co uzytkownik przekazywał je kontrolerom?

Bo grzecznie poprosili?

Data: 2010-02-11 08:23:59
Autor: Maddy
W dniu 11-02-2010 07:50, cef pisze:
Budzik wrote:

Zapewne było tak, że operator przedstawił je
abonentowi/użytkownikowi, dopiero on przekazał je kontroletrom.

a po co uzytkownik przekazywał je kontrolerom?

Bo grzecznie poprosili?

Widzę, że już za mnie wyjaśniono.

Dodam jeszcze, że niektórzy mogą sobie tu buńczucznie tupać, że "nie dam, nie mam i co mi zrobicie".

Ciekawe, jak się zachowają, kiedy dostana na piśmnie wezwanie do przedstawienia billingów z pouczeniem co grozi za utrudnianie czynności kontrolnych.

Kontroler wie, że klient albo billingi ma albo może je dostać. Więc "prosi" o przedstawienie tychże.
Prawo podatkowe zakĹ‚ada, ĹĽe to podatnik musi udowodnić, ĹĽe koszt byĹ‚ faktycznie zwiÄ…zany z przychodem (proszÄ™  bez komentarzy o domniemaniu niewinnoĹ›ci, tu siÄ™ udowadnia prawo od czegoĹ› a nie brak winy, to jest zgodne z konstytucja i nawet z ideÄ… paĹ„stwa prawa).

Albo podatnik wyciągnie billingi sam, albo będzie miał sprawę karną.
Ale co kto lubi.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-02-11 11:28:56
Autor: Piotrek
On 2010-02-11 08:23, Maddy wrote:
[...] Prawo podatkowe zakłada, że to podatnik musi udowodnić, że koszt był
faktycznie zwiÄ…zany z przychodem [...]

W kwestii formalnej.

Nie "związany z przychodem" tylko "poniesiony w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów".

Prawie to samo ale IMHO obejmuje nieco większą kategorię kosztów.
Czyli telefon do domu "Zośka wyłącz żelazko bo nam się chałupa spali i nie będzie gdzie prowadzić DG" też teoretycznie ma szansę się załapać na KUP. ;-)

Piotrek

Data: 2010-02-11 11:36:41
Autor: Maddy
W dniu 11-02-2010 11:28, Piotrek pisze:
On 2010-02-11 08:23, Maddy wrote:
[...]

Telefon do domu, to nie koszt. Telefon do miejsca prowadzenia DG - jak najbardziej .

Prawie to samo, ale... :-)

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-02-11 11:46:50
Autor: Piotrek
{offtopic] [flame] Re: jednoosobowa działalność a dwa telefony
On 2010-02-11 11:36, Maddy wrote:
Telefon do domu, to nie koszt. Telefon do miejsca prowadzenia DG - jak
najbardziej .

Prawie to samo, ale... :-)

Jeśli pozwolisz to nie zgodzę się.

Abstrahując od prawdopodobieństwa wystąpienia takiego scenariusza - żona może być aktualnie w domu, mąż w delegacji, zaś niewyłączone żelazko w miejscu prowadzenia działalności.

Wtedy koszt telefonu wykonanego do *domu* będzie jak najbardziej KUP. :-P

Pasuje?

Piotrek

Data: 2010-02-11 07:50:13
Autor: Arek
{offtopic] [flame] Re: jednoosobowa działalno¶ ć a dwa telefony

> Telefon do domu, to nie koszt.
A co z osobami które prowadz± działalno¶ć z domu?
Arek

Data: 2010-02-11 17:41:24
Autor: 'Tom N'
{offtopic] [flame] Re: jednoosobowa działalno¶ć a dwa telefony
Arek w

Telefon do domu, to nie koszt.
A co z osobami które prowadz± działalno¶ć z domu?

Wystarczy wstać i wył±czyć żelazko -- nie trzeba dzwonić ;P

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-02-11 21:33:53
Autor: crazy bejbi
Maddy pisze:

Telefon do domu, to nie koszt. Telefon do miejsca prowadzenia DG - jak najbardziej .

no dokładnie. w bilingach nie ma informacji, czy dzwoniłeś z prośbą "o włączenie ziemniaków na obiad" czy dzwoniłeś, żeby sprawdzić, czy poprawnie ci się włącza sygnał faksu na nowym urządzeniu, które masz w domu .... tfu ... miejscu prowadzenia DG.

Wojtek

--
              ****** www.sklepzczesciami.pl ******
amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7

Data: 2010-02-12 08:57:21
Autor: Budzik
jednoosobowa działalno¶ć a dwa telefony
Użytkownik cef cezfar@interia.pl ...

Zapewne było tak, że operator przedstawił je
abonentowi/użytkownikowi, dopiero on przekazał je kontroletrom.

a po co uzytkownik przekazywał je kontrolerom?

Bo grzecznie poprosili?
:)))
ja raczej bym bilingów nie posiadał...

Data: 2010-02-12 10:06:07
Autor: spp
W dniu 2010-02-12 09:57, Budzik pisze:

[...]

No tak, ale to podatnik ma udowodnić fakt że koszty zostały poniesione w zwi±zku z uzyskiwaniem przychodów. :)

--
spp

Data: 2010-02-12 10:59:28
Autor: Budzik
jednoosobowa działalno¶ć a dwa telefony
Użytkownik spp spp@op.pl ...

[...]

o ile tylko rachunki nie opiewałyby na dziesiatki tysiecy złotych, napisałbym oswiadczenie, ze telefon uzytkuje na potrzeby takie i takie, zostawiłbym furtkę w postaci pokazania kosztów wyci±gniecia bilingów np 10 zł za sztuke (i zaoferował pomoc, jezeli Us zaplaci).
Jak sadzicie - jaka byłaby reakcja?

Data: 2010-02-12 12:07:47
Autor: Piotrek
On 2010-02-12 11:59, Budzik wrote:
[...]

Prawdopodobnie nieproporcjonalna do kwot "zaoszczędzonych" na prywatnych telefonach. No chyba, że dzwonisz długo i daleko.

Ale oczywi¶cie rozumiem, że ludzie maj± różne hobby i to Twoja decyzja, czy będziesz chciał się "kopać z koniem".

Piotrek

Data: 2010-02-12 14:59:25
Autor: Budzik
jednoosobowa działalno¶ć a dwa telefony
Użytkownik Piotrek piotrek@pisz.na.berdyczow.info ...

[...]

ale jaka? Na jakiej podstawie US podwazyły koszt nie majac dowodu w rece?

Ale oczywi¶cie rozumiem, że ludzie maj± różne hobby i to Twoja
decyzja, czy będziesz chciał się "kopać z koniem".

zeby była jasnosc, gdybym rzeczywiscie miał cos na sumieniu, pewnie załatwiałbym sprawy inaczej.

Data: 2010-02-12 15:33:32
Autor: cef
jednoosobowa działalno¶ć a dwa telefony
Budzik wrote:

Bo grzecznie poprosili?

:)))
[...]

Pewnie nie czytałe¶ postu Maddy z 2010-02-11 godz. 08:23.
 Otóż przyniesiesz
 w zębach te bilingi i sam zapłacisz za nie. I bedziesz się cieszył, że
tylko tyle od Ciebie chcieli. To tak od strony czysto formalno-prawnej.

A dodatkowo podpowiem Ci, że w momencie podejmowania
decyzji w sprawie ewentualnego sporu będziesz miał w ramach
działalno¶ci kluczowe tematy wymagaj±ce Twojej obecno¶ci,
zaangażownia  - w przeciwnym wypadku starcisz półroczne dochody.
Więc dokonasz szybkiej kalkulacji i po sprawie.
Albo sobie spraw dodatkowy telefon, żebys tak jak ja i Gotfryd
mógł odpowiedzieć  w razie takiego pytania:
 mam dodatkowy numer do rozmów niezwi±zanych z DG.

Data: 2010-02-12 16:30:32
Autor:
jednoosobowa działalno¶ć a dwa telefony
Albo sobie spraw dodatkowy telefon, żebys tak jak ja i Gotfryd
mógł odpowiedzieć  w razie takiego pytania:
mam dodatkowy numer do rozmów niezwi±zanych z DG.

Tak się teraz zastanawim. Kupuję telefon dual-sim (czyli na 2 simy). Jeden wkładam z nr firmowym, drugi z osobistym. Czy można zakwestionować wrzucenie do kosztów faktury za zakup tego telefonu?

Data: 2010-02-12 18:16:04
Autor: Budzik
[...]

ale o tym tez juz pisałem - starter za 5 czy 10 zł i juz :)

Data: 2010-02-12 10:26:05
Autor: Tomek z Wawy
jednoosobowa działalno¶ć a dwa telefony
Powiedzcie mi co¶, jaka jest zależno¶ć między posiadaniem trzeciego
telefonu, deklarowanego jako prywatny, a dzwonieniem z pozostałych
dwóch do cioci Lusi? I czemu akurat posiadanie tego trzeciego pozwala
omin±ć kontrolę tego...

Data: 2010-02-12 20:05:57
Autor: Piotrek
On 2010-02-12 19:26, Tomek z Wawy wrote:
[...]

No bo US uważa, że podatnik jest z natury uczciwy ;-)
I jak ma prywatny telefon to z niego dzwoni.

A jak zeznasz, że nie masz prywatnego telefonu to nie dajesz kontrolerowi szansy na wytrwanie w tej wierze.

Piotrek

Data: 2010-02-13 08:59:23
Autor: Budzik
Osobnik posiadaj±cy mail piotrek@pisz.na.berdyczow.info napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

innymi słowy - nikogo nie interesuje stan faktyczny, kazdy chroni własna dupe, coby sie w dokumentach zgadzało.

--
Pozdrawia... Budzik
"No bo jest tak: ludzie dziel± się na trzy grupy: tych, którzy umiej±

Data: 2010-02-13 10:15:21
Autor: Tomek
jednoosobowa działalność a dwa telefony
Dnia 13-02-2010 o 09:59:23 Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>  napisaĹ‚(a):

Osobnik posiadajÄ…cy mail piotrek@pisz.na.berdyczow.info napisaĹ‚(a) w  poprzednim odcinku co nastÄ™puje:

Powiedzcie mi coś, jaka jest zależność między posiadaniem trzeciego
telefonu, deklarowanego jako prywatny, a dzwonieniem z pozostałych
dwĂłch do cioci Lusi? I czemu akurat posiadanie tego trzeciego pozwala
ominąć kontrolę tego...

No bo US uwaĹĽa, ĹĽe podatnik jest z natury uczciwy ;-)
I jak ma prywatny telefon to z niego dzwoni.

A jak zeznasz, ĹĽe nie masz prywatnego telefonu to nie dajesz
kontrolerowi szansy na wytrwanie w tej wierze.

innymi słowy - nikogo nie interesuje stan faktyczny, kazdy chroni własna
dupe, coby sie w dokumentach zgadzało.

zwłaszcza że zbliża się 14:00 i czas zmykać.

--
Tomek

Data: 2010-02-13 11:59:28
Autor: Budzik
Osobnik posiadaj±cy mail tomekziel@op.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

Jakby¶ pracował za 1200zł czy 1500zł, to też by¶ się nie chciał bujać z  jakimi¶ ważno¶ciami,
zwłaszcza że zbliża się 14:00 i czas zmykać.

nie daj sobie wmowic, ze ktos w US w kontroli pracuje za 1200 zł miesiecznie...

--
Pozdrawia... Budzik
"Czas to pieni±dz, pieni±dz to kobiety, kobiety to strata czasu"

Data: 2010-02-13 13:27:15
Autor: Tomek
jednoosobowa działalność a dwa telefony
Dnia 13-02-2010 o 12:59:28 Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>  napisaĹ‚(a):

Osobnik posiadajÄ…cy mail tomekziel@op.pl napisaĹ‚(a) w poprzednim odcinku  co nastÄ™puje:

[...]

innymi sĹ‚owy - nikogo nie interesuje stan faktyczny, kazdy chroni  wĹ‚asna
dupe, coby sie w dokumentach zgadzało.

Jakbyś pracował za 1200zł czy 1500zł, to też byś się nie chciał bujać z
jakimiś ważnościami,
zwłaszcza że zbliża się 14:00 i czas zmykać.

nie daj sobie wmowic, ze ktos w US w kontroli pracuje za 1200 zł
miesiecznie...

Może faktycznie przesadziłem, ale z tą 14:00 to jak najbardziej :-)

--
Tomek

Data: 2010-02-13 21:21:55
Autor: Andrzej
Tomek pisze:
Dnia 13-02-2010 o 12:59:28 Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(a):

[...]

Może faktycznie przesadziłem, ale z t± 14:00 to jak najbardziej :-)

Ale może następnego dnia o 9:00 wrócić by dalej dr±żyć :-(

Data: 2010-02-14 09:50:30
Autor: Budzik
jednoosobowa działalno¶ć a dwa telefony
Użytkownik Tomek tomekziel@op.pl ...

nie daj sobie wmowic, ze ktos w US w kontroli pracuje za 1200 zł
miesiecznie...

Może faktycznie przesadziłem, ale z t± 14:00 to jak najbardziej :-)

Tez nie. Pracuja raczej do 15.

Data: 2010-02-13 10:26:21
Autor: Maddy
W dniu 13-02-2010 09:59, Budzik pisze:
Osobnik posiadający mail piotrek@pisz.na.berdyczow.info napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

To jest życiowa prawdą której uczy się każdy przedsiębiorstwa przy pierwszym kontakcie z US.

Ma się w papierach zgadzać, reszta nikogo nie interesuje.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-02-12 11:34:38
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 12 Feb 2010, spp wrote:

[...]

  A co jak biling kosztuje? ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-02-12 11:45:54
Autor: spp
[...]

No to go wrzuci w koszty. ;)

--
spp

Data: 2010-02-12 12:56:13
Autor: Jacek_P
spp napisal:
> A co jak biling kosztuje? ;)
No to go wrzuci w koszty. ;)

Chyba raczej odliczy od podatku. To nie jest koszt
zwiazany z uzyskaniem przychodu w DG, ale poniesiony
na zadanie US.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-02-11 23:20:43
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 10 Feb 2010, Budzik wrote:

[...]

  Tak.
  Sprawdzone eksperymentalnie (parę lat temu miałem kontrolę).
  Pytali, mam :P

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-02-12 08:57:22
Autor: Budzik
jednoosobowa działalno¶ć a dwa telefony
Użytkownik Gotfryd Smolik news smolik@stanpol.com.pl ...

[...]

ale ja oczywiscie zastanawiam sie nad sensem takiego pytania.
Bo skoro posiadanie wiaze sie z kosztem 9 zł i odsuwa to od nas wszelkie inne pytania i watpliwosci, to zakładam, ze w razie czego kazdy ma...

jednoosobowa działalno¶ć a dwa telefony