jednorazowa płatnosc w GBP kartami z Alior Kantor

Data: 2019-09-29 08:15:53
Autor: marek.mularek
jednorazowa płatnosc w GBP kartami z Alior Kantor
pytanko:
Kantor Alior, karty MC w walutach USD lub EUR,
ktorą z kart zapłacić ~150 GBP aby koszty przewalutowania były jak najniższe?
Marek

Data: 2019-09-29 08:56:45
Autor: Dawid Rutkowski
jednorazowa płatnosc w GBP kartami z Alior Kantor
Z użyciem obu zabulisz równie dużo.
I to tak dużo, że taniej będzie dowolną kartą złotówkową.
Dlaczego jeszcze nie masz wielowalutowej?

Data: 2019-09-29 09:05:26
Autor: marek.mularek
W dniu niedziela, 29 września 2019 17:56:47 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
Z użyciem obu zabulisz równie dużo.
I to tak dużo, że taniej będzie dowolną kartą złotówkową.
Dlaczego jeszcze nie masz wielowalutowej?

karta PLN dostępna tylko w TMUB -> cena zakupu waluty z kosmosu... :(
jakoś nie było czasu na zamowienie wielowalutowej Alior Kantor..... jesli dobrze rozumiem to lepiej: zamowić wielowalutową, załozyc konto w GBP i kupić walute i ostatecznie zapłacić w GBP?
marek

Data: 2019-09-29 10:12:06
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu niedziela, 29 września 2019 18:05:28 UTC+2 użytkownik marek....@gmail.com napisał:
> [...]

jakoś nie było czasu na zamowienie wielowalutowej Alior Kantor..... jesli dobrze rozumiem to lepiej: zamowić wielowalutową, załozyc konto w GBP i kupić walute i ostatecznie zapłacić w GBP?

Nawet kartą różowego T byłoby trochę taniej.
Wielowalutową zamawiaj - jak możesz poczekać z zakupem to najtaniej będzie właśnie tak.

A jak śpieszno, to debetówkę od ręki w oddziale dostaniesz w mBąku - waluta 3,5% przy płatności w złotówkach, tylko włącz usługę wielowalutową - ale w sumie jak ją włączysz, to możesz zapłacić w GBP, kupisz albo w mKantorze albo w IKA i darmowy przelew do mBąka.
Możliwe, że dostaniesz od ręki też w getoucie - i tu, jak weźmiesz visę, to waluta wyłącznie po kursie visy - ale stycznośvi z getoutem nikomu nie polecam.
Chyba też citi dawał w oddziale debetówkę od ręki i też pozwala "przełączyć" ją na GBP - ale oddziałów ma mało.

A z innych rozwiązań jest jeszcze curve (mój kod polecający DEKHX, za założenie dają 5 funtów) i N26 (kod dawidr0508).
Warto mieć - i w 100% darmowe.

Data: 2019-09-29 11:20:30
Autor: marek.mularek
W dniu niedziela, 29 września 2019 19:12:08 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
> [...]

A z innych rozwiązań jest jeszcze curve (mój kod polecający DEKHX, za założenie dają 5 funtów) i N26 (kod dawidr0508).

THX for help!
mam jeszcze kilka dni, zamowiłem wielowalutową...
marek

Data: 2019-09-30 00:41:42
Autor: Dawid Rutkowski
jednorazowa płatnosc w GBP kartami z Alior Kantor
To masz szansę, że dotrze do piątku - a prawie na pewno powinna być w przyszłym tygodniu.

Curve i N26 przysyłają z zagranicy, więc trochę dłużej - choć ostatnio z N26 dostałem w tydzień.
Warto zamówić i mieć na zapas.

Ew. jak masz blisko oddział, to spróbuj z mBąkiem - tak, jak pisałem, kartę "tymczasową" wydadzą od ręki w oddziale, a ma również funkcję wielowalutową bez kosztów płatności zagranicznych. Jak założysz "eKonto osobiste" to karta darmowa przy jednej płatności w miesiącu - a pierwszy miesiąc i tak darmowy - możesz też w każdej chwili z karty zrezygnować, a same konta (również walutowe) są darmowe.
Ogólnie mBąk to taka sobie nędza, ale akurat wielowalutowość mają nędzną nieco mniej ;>

Data: 2019-09-30 11:04:17
Autor: Pete
W dniu 2019-09-29 o 20:20, marek.mularek@gmail.com pisze:
[...]

Revoluta założysz w 5 minut.
Karta wirtualna w apce i wiooo!

--
Pete

Data: 2019-10-04 11:03:59
Autor: marek.mularek
W dniu niedziela, 29 września 2019 20:20:32 UTC+2 użytkownik marek....@gmail.com napisał:
> Wielowalutową zamawiaj - jak możesz poczekać z zakupem to najtaniej będzie właśnie tak.

THX for help!
mam jeszcze kilka dni, zamowiłem wielowalutową...
marek

karta wielowalutowa juz jest :)
czy trzeba ją jakoś "przypisywac" do konkretnego rachunku walutowego? - nie widze takiej opcji...
Jak to działa: jeśli zapłace w konkretnej walucie (innej niż PLN) to zostanie automatycznie obciażony odpowiedni rachunek walutowy jeśli są na nim srodki?
marek

Data: 2019-10-04 12:44:15
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 4 października 2019 20:04:01 UTC+2 użytkownik marek....@gmail.com napisał:

czy trzeba ją jakoś "przypisywac" do konkretnego rachunku walutowego? - nie widze takiej opcji...

Nie trzeba, to nie citek, gdzie trzeba ręcznie przełączać przed każdą płatnością w innej walucie, czy mBąk, gdzie trzeba "wnioskować" o przypisanie do rachunków walutowych.
Przypisuje się sama do wszystkich rachunków - w tym PLN, można tym normalnie płacić złotówkami i wypłacać za darmo ze wszystkich bankomatów - tylko uwaga, santander i ing proponują DCC.

Jak to działa: jeśli zapłace w konkretnej walucie (innej niż PLN) to zostanie automatycznie obciażony odpowiedni rachunek walutowy jeśli są na nim srodki?

Najpierw sprawdzane jest konto w walucie płatności.
Jeśli go nie ma, albo za mało środków, to konto w euro - jak wystarcza euro na płatność to przelicza po kursie MC.
Ale jak brakuje euro, a są złotówki, to pułapka niestety - przelicza na złotówki po złodziejskim kursie aliora. Więc trzeba być czujnym.

Aha, pamiętaj, że zamówienie wielowalutowej spowodowało zastrzeżenie starej karty do konta w euro.

Data: 2019-10-05 22:12:12
Autor: WAM
jednorazowa płatnosc w GBP kartami z Alior Kantor
On Fri, 4 Oct 2019 12:44:15 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
<drutkow1@wp.pl> wrote:

zamówienie wielowalutowej spowodowało zastrzeżenie starej karty do konta w euro.
Spowodowało? Gdy zamawiałem we wrześniu to ja musiałem spowodować
zastrzeżenie. Dopóki nie zastrzegłem to nie było opcji zamówienia
nowej.

WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

Data: 2019-10-06 00:58:20
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu sobota, 5 października 2019 22:11:37 UTC+2 użytkownik WAM napisał:
On Fri, 4 Oct 2019 12:44:15 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

> [...]
Spowodowało? Gdy zamawiałem we wrześniu to ja musiałem spowodować
zastrzeżenie. Dopóki nie zastrzegłem to nie było opcji zamówienia

No dobra, chodziło o przypomnienie, że dawna karta do konta w euro jest już nieważna.
O tym, że nową należy raz zapłacić, nie przypominałem, bo płacić miał zamiar.
A to, kto "technicznie zastrzegał" to kwestia drugorzędna.

Data: 2019-10-06 01:47:02
Autor: marek.mularek
W dniu niedziela, 6 października 2019 09:58:22 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
[...]

stara karte w EUR musiałem zamknąc przed zamowieniem wielowalutowej, co ciekawe karta w USD cały czas mogła pozostać aktywna (ale tez zamknąłem),
pierwsza transakcja z kartą wielowalutowa wykonana z użyciem PIN - zgodnie z instrukcją. chyba wszystko OK.
marek

Data: 2019-09-30 09:20:49
Autor: ąćęłńóśźż
jednorazowa płatnosc w GBP kartami z Alior Kantor
Można jeszcze konto i kartę GBP w dawnym BZWBK?
Tyle że obydwa produkty nie są darmowe niestety.

-- -- -