Data: 2009-09-13 23:59:25 | |
Autor: mariuszmo | |
jednośrubowiec, w jakim celu? | |
mam podobny tylko w wersji TEAM i zawsze jak na niego patrzę zastanawiam się jaki cel przyświacał projektantowi tego mostka.
http://www.allegro.pl/item729396249_nowe_truvativ_xr_90_5_25_4_xc_mtb_enduro_wys_0.html a konkretnie co chciał osiągnąć stosując mocowanie tylko na jedną srubę? czy chodziło o ułatwienie życia użytkownikowi i zapobiegnięcie błędom w nierównym dociągnieciu śrub? tylko nadal pozostaje taka możliwość przy mocowaniu kierownicy. oszczędność ? chęć stworzenia czgoś innego? Wytrzymałoscią bym się nie przejmował ta jedna śruba jest naprawdę konkretna ale z technicznego punktu widzenia chyba naprężenia by się bardziej rozkładały na rurze sterowej gdyby było dwie śruby. Poza tym truvativ z tego się chyba wycofuje, nawet anorektyczne krosowe wersje na 2010 mają już po dwie. |
|
Data: 2009-09-14 06:35:21 | |
Autor: kml | |
jednośrubowiec, w jakim celu? | |
Użytkownik "mariuszmo" <kosmos@nie.spamowi.pl> napisał w wiadomości news:h8jqai$cc3$1atlantis.news.neostrada.pl... mam podobny tylko w wersji TEAM i zawsze jak na niego patrzę zastanawiam się jaki cel przyświacał projektantowi tego mostka. Dizajn. Wytrzymałoscią bym się nie przejmował ta jedna śruba jest naprawdę konkretna ale z technicznego punktu widzenia chyba naprężenia by się bardziej rozkładały na rurze sterowej gdyby było dwie śruby. No to będziesz musiał zmienić mostek. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 15/08/2009 manual TIME Z, KMC Z82 pomiar rozciągnięcia. |
|
Data: 2009-09-14 11:59:05 | |
Autor: Wooyek | |
jednośrubowiec, w jakim celu? | |
mam podobny tylko w wersji TEAM i zawsze jak na niego patrzę Ja bym raczej się zastanawiał, co przyświeca projektantom mostków, które sterówkę trzymają trzema śrubami, a kierownicę sześcioma. A w tym przypadku - ot, prostota (przy okazji pewnie ciut niższa masa) i idealnie równe przykręcanie ;) Naprężenia przy dwóch śrubach może i rozkładają się lepiej, ale pod warunkiem, że obie są równiutko dokręcone kluczem dynamometrycznym. W przeciwnym wypadku (jedna dokręcona mocniej, niż druga) są duże szanse, że będzie się luzowało. -- Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com // www.wooyek.pl // |