jednośrubowiec, w jakim celu?

Data: 2009-09-13 23:59:25
Autor: mariuszmo
jednośrubowiec, w jakim celu?
mam podobny tylko w wersji TEAM i zawsze jak na niego patrzę zastanawiam się jaki cel przyświacał projektantowi tego mostka.

http://www.allegro.pl/item729396249_nowe_truvativ_xr_90_5_25_4_xc_mtb_enduro_wys_0.html

a konkretnie co chciał osiągnąć stosując mocowanie tylko na jedną srubę?
czy chodziło o ułatwienie życia użytkownikowi i zapobiegnięcie błędom w nierównym dociągnieciu śrub?
tylko nadal pozostaje taka możliwość przy mocowaniu kierownicy.
oszczędność ?
chęć stworzenia czgoś innego?

Wytrzymałoscią bym się nie przejmował ta jedna śruba jest naprawdę konkretna ale z technicznego punktu widzenia chyba naprężenia by się bardziej rozkładały na rurze sterowej gdyby było dwie śruby.
Poza tym truvativ z tego się chyba wycofuje, nawet anorektyczne krosowe wersje na 2010 mają już po dwie.

Data: 2009-09-14 06:35:21
Autor: kml

Użytkownik "mariuszmo" <kosmos@nie.spamowi.pl> napisał w wiadomości news:h8jqai$cc3$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Dizajn.

[...]

No to będziesz musiał zmienić mostek.

kml
Last update 15/08/2009 manual TIME Z, KMC Z82 pomiar rozciągnięcia.

Data: 2009-09-14 11:59:05
Autor: Wooyek
[...]

Ja bym raczej się zastanawiał, co przyświeca projektantom mostków, które sterówkę trzymają trzema śrubami, a kierownicę sześcioma.

A w tym przypadku - ot, prostota (przy okazji pewnie ciut niższa masa) i idealnie równe przykręcanie ;) Naprężenia przy dwóch śrubach może i rozkładają się lepiej, ale pod warunkiem, że obie są równiutko dokręcone kluczem dynamometrycznym. W przeciwnym wypadku (jedna dokręcona mocniej, niż druga) są duże szanse, że będzie się luzowało.

jednośrubowiec, w jakim celu?