jedyny wlasciciel i prezes sp z o o

Data: 2015-05-21 06:09:00
Autor: adamokon01
jedyny wlasciciel i prezes sp z o o
Witam,

Posiadam 99 udzialow w spolce zoo jestem jedynym czlonkiem zarzadu, w jaki sposob moge nawiazac ze soba stosunek pracy? umowa zlecenie, umowa o prace, kontrakt menedzerski? Jak bedzie najwygodniej, oczywiscie przez ustanowionego pelnomocnika.

Data: 2015-05-21 15:10:27
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-05-21 o 15:09, adamokon01@o2.pl pisze:
[...]

Pełnomocnik to za mało, musi być notariusz, ksh chyba znasz, jako
przedsiębiorca-orkiestra ;) tam jest dokładnie opisane.

--
Liwiusz

Data: 2015-05-21 06:36:19
Autor: adamokon01
W dniu czwartek, 21 maja 2015 15:10:36 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
> [...]

Pełnomocnik to za mało, musi być notariusz, ksh chyba znasz, jako
przedsiębiorca-orkiestra ;) tam jest dokładnie opisane.

Notariusz ok ale czy taki uklad jest zgodny z prawem ?

Data: 2015-05-21 15:36:51
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-05-21 o 15:36, adamokon01@o2.pl pisze:
[...]

a czytałeś ksh?
--
Liwiusz

Data: 2015-05-21 16:17:17
Autor: ±ćęłń󶼿
jedyny wlasciciel i prezes sp z o o
IMHO w jednoosobowej sp. z o.o. i tak będziesz płacił dwukrotnie niektóre składki.
Na dzi¶ jednoosobowe sp. z o.o. gdzie jedynym wspólnikiem (udziałowcem) jest osoba fizyczna nie opłacaj± się.
Nie możesz dobrać kogo¶ z rodziny na powiedzmy 4% udziałów?

-- -- -
Notariusz ok ale czy taki uklad jest zgodny z prawem?

Data: 2015-05-21 08:33:27
Autor: adamokon01
jedyny wlasciciel i prezes sp z o o
W dniu czwartek, 21 maja 2015 16:29:32 UTC+2 uĹĽytkownik  ����󶼿 napisaĹ‚:
IMHO w jednoosobowej sp. z o.o. i tak będziesz płacił dwukrotnie niektóre składki.
Na dziś jednoosobowe sp. z o.o. gdzie jedynym wspólnikiem (udziałowcem) jest osoba fizyczna nie opłacają się.
Nie możesz dobrać kogoś z rodziny na powiedzmy 4% udziałów?

Mam tak, ze drugi wspolawsciciel ma 2%. Moje pytanie brzmi jak legalnie podpisac umowe sam ze soba, aby nikt (szczegolnie bank) sie nie czepial.

Data: 2015-05-21 17:35:35
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-05-21 o 17:33, adamokon01@o2.pl pisze:
[...]

Zatem w temacie wątku kłamiesz.

Może najpierw naucz się poprawnie opisywać fakty, a potem sęp bezpłatną
pomoc.

--
Liwiusz

Data: 2015-05-21 20:24:13
Autor: ±ćęłń󶼿
jedyny wlasciciel i prezes sp z o o
Mało, jaka¶ biurwa lub urzędas może uznać, że "...w celu obej¶cia...".

Ale skoro jest Was jednak dwoje, to podejmijcie uchwałę wspólników o powołaniu prokurenta spółki, ewentualniue pełnomocnika do czynno¶ci "xyz" (tu wymienić).

-- -- -
Mam tak, ze drugi wspolawsciciel ma 2%.

Data: 2015-05-22 20:05:11
Autor: cef
[...]

A po co Ci stosunek pracy?
Za dużo masz pieniędzy w tej spółce?

Data: 2015-05-23 05:22:33
Autor: adamokon01
W dniu pi±tek, 22 maja 2015 20:05:12 UTC+2 użytkownik cef napisał:
> [...]
>
> Posiadam 99 udzialow w spolce zoo jestem jedynym czlonkiem zarzadu, w jaki sposob moge nawiazac ze soba stosunek pracy?

Potrzbeuje miec zrodlo dochodow - kredyt w banku. Jak inacej mam to zrobic?

Data: 2015-05-23 14:26:40
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-05-23 o 14:22, adamokon01@o2.pl pisze:
W dniu piątek, 22 maja 2015 20:05:12 UTC+2 użytkownik cef napisał:
[...]

To zależy ile tego źródła ma być i jaki rodzaj, bo bank pewnie ma swoje
faworyty, ale jeśli chodzi o spółkę, to optymalnym na pewno nie będzie
stosunek pracy. Najprostszym sposobem będzie dywidenda, a najbardziej
optymalnym z podatkowego punktu widzenia... to juĹĽ nie temat na darmowe
porady ;)

--
Liwiusz

Data: 2015-05-23 08:02:54
Autor: adamokon01
W dniu sobota, 23 maja 2015 14:26:52 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
> [...]

To zależy ile tego Ľródła ma być i jaki rodzaj, bo bank pewnie ma swoje
faworyty, ale je¶li chodzi o spółkę, to optymalnym na pewno nie będzie
stosunek pracy. Najprostszym sposobem będzie dywidenda, a najbardziej
optymalnym z podatkowego punktu widzenia... to już nie temat na darmowe
porady ;)

Dywidenta jako zrodlo dochodu na kredyt hipoteczny?

Data: 2015-05-23 21:08:06
Autor: Trefni¶
W dniu .05.2015 o 17:02 <adamokon01@o2.pl> pisze:

W dniu sobota, 23 maja 2015 14:26:52 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

(...)
Dywidenta jako zrodlo dochodu na kredyt hipoteczny?

Liwiusz nie jest prawnikiem.

--
Trefni¶

Data: 2015-05-23 21:58:13
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-05-23 o 17:02, adamokon01@o2.pl pisze:
[...]

Przeczytaj pierwsze zdanie mojej odpowiedzi.

--
Liwiusz

Data: 2015-05-24 10:11:12
Autor: Marek
On Sat, 23 May 2015 14:26:40 +0200, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
Najprostszym sposobem będzie dywidenda

W PKO B.P. nie uznają tego do zdolności kredytowej.

--
Marek

Data: 2015-05-25 10:06:45
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2015-05-23 14:26, Liwiusz pisze:
[...]

Dywidenda będzie opodatkowana na podobnym poziomie w sumie, bo raz - podatek zapłaci firma od zysku, a dwa od dywidendy też masz podatek. Natomiast wypłata będzie obarczona podatkiem i zusem, ale firma wrzuca to w koszty, czyli nie ma zysku. Najkorzystniejsze w takim wypadku jest podpisanie umowy o dzieło (co zresztą swojego czasu ponoć Cejrowski praktykował), wypłata opodatkowana jest standardowo, ale koszt uzyskania to 50%, więc płacisz od polowy kwoty podatek, natomiast firma wrzuca wszystko w koszt, więc nie ma zysku do opodatkowania.

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2015-05-25 12:19:00
Autor: Wojciech Bancer
On 2015-05-25, Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote:

[...]

podpisanie umowy o dzieło (co zreszt± swojego czasu ponoć Cejrowski praktykował), wypłata opodatkowana jest standardowo, ale koszt uzyskania to 50%, więc płacisz od polowy kwoty podatek, natomiast firma wrzuca wszystko w koszt, więc nie ma zysku do opodatkowania.

Ale umowa o dzieło nie jest zamiennikiem umowy o pracę.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2015-05-23 23:57:34
Autor: cef
[...]

Po co zakładasz spółkę skoro nie umiesz wytransferować z niej pieniędzy?
Je¶li najprostsza zwykła umowa o sprawowanie zarz±du (bezzusowa) Ci nie odpowiada,
to nie wiem czego wła¶ciwie potrzebujesz.

Data: 2015-05-23 10:00:14
Autor: Stokrotka
[...]

Żeby się ubezpieczyć, mieć opiekę zdrowotn±, emeryturę, i rozliczać pita-37 pszez pracodawcę, czyli w trakcie pracy.
Oczywitsym jest , że stosunek pracy powinien być, je¶li facet nie tylko ma udziały, ale i pracuje dla tej firmy.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)
nażucaj± bezmy¶lnie następnym pokoleniom. http://ortografia.3-2-1.pl/

Data: 2015-05-23 10:53:57
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-05-23 o 10:00, Stokrotka pisze:

Posiadam 99 udzialow w spolce zoo jestem jedynym czlonkiem zarzadu, w
jaki sposob moge nawiazac ze soba stosunek pracy?

A po co Ci stosunek pracy?
Za dużo masz pieniędzy w tej spółce?

Żeby się ubezpieczyć, mieć opiekę zdrowotną

Do tego nie potrzeba umowy o pracÄ™.

emeryturÄ™

Umowa o pracÄ™ nie gwarantuje emerytury (tak jak ĹĽaden inny sposĂłb
opłacania ZUS).

--
Liwiusz

Data: 2015-05-23 13:42:51
Autor: cef
[...]

I do tego jest potrzebny stosunek pracy?
Do ubezpieczenia? Do opieki zdrowotnej?
Do rozliczania PITa?
Od kilku lat przebijaj± się nie¶miałe propozycje, żeby wprowadzić do szkół
jakie¶ przedmioty typu przedsiębiorczo¶ć czy co¶ innego
pozwalaj±ce absolwentowi zrozumieć podstawy prawa,
ubezpieczeń czy podatków, ale w sumie to wiem dlaczego to nie ma szans.
Mogłaby zmaleć liczba jeleni do golenia.

Data: 2015-05-25 10:36:51
Autor: Maciek
[...]
Płatny urlop. Zapomniała¶ jeszcze o płatnym urlopie :->

Maciek

Data: 2015-05-26 12:05:37
Autor: Stokrotka
[...]

A niby dlaczego facet ma pracować za darmo dla własnej firmy?

Data: 2015-05-23 21:18:48
Autor: the_foe
W dniu 2015-05-22 o 20:05, cef pisze:
[...]

wiesz, za 1/8 etatu mozna miec sporo w tym kraju. Własciwie tyle samo co za 1100 ZUSu na samozatrudnieniu...

--
@foe_pl

Data: 2015-05-24 09:37:07
Autor: ±ćęłń󶼿
jedyny wlasciciel i prezes sp z o o
No wła¶nie, pytanie moje czy tylko na co najmniej 1/8 etatu, czy może być również np. 1/30 etatu, czy ta 1/8 gdzies jest zapisana jako magiczna liczba?

-- -- -
wiesz, za 1/8 etatu mozna miec sporo w tym kraju.

Data: 2015-05-25 10:01:19
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2015-05-22 20:05, cef pisze:
[...]

Niekoniecznie - zamiast stosunku pracy umowa o dzieło na wykonanie czego¶ i zamiast opodatkowania dochodu spółki, a następnie dywidendy, masz 10% podatku od pieniędzy (bo przecież idzie to w koszty).

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

jedyny wlasciciel i prezes sp z o o