jedzenie telefonu komórkowego/dzwonienie z ciastka

Data: 2014-02-19 12:06:04
Autor: Tomasz Wójtowicz
jedzenie telefonu komórkowego/dzwonienie z ciastka
W dniu 2014-02-19 12:02, meander pisze:
Mimo absurdalnego tytułu, poważnie pytam o co tak naprawdę chodzi w
przepisie zabraniającym rozmowy przez telefon trzymany przy uchu?
Rozmowa dekocentruje, czy trzymanie czegoś przy uchu?

Bardziej chodzi o dekoncentrację w trakcie rozmowy. Bo np. CB nie ścigają, ale na CB rozmawia się na temat, tzn. o warunkach na drodze. Natomiast przez telefon ludzie często rozprawiają o sprawach rodzinnych lub zawodowych przestając się koncentrować na prowadzeniu.

Data: 2014-02-19 03:14:14
Autor: Marcin Kiciński
W dniu środa, 19 lutego 2014 12:06:04 UTC+1 użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:

Bardziej chodzi o dekoncentrację w trakcie rozmowy.

Tak naprawde nie wiadomo o co chodzi. Mozna trzymac w rece cokolwiek byle nie telefon, bo nie trzymanie czegos w rece jest
niebezpieczne, tylko rozmowa przez telefon. A jednak prowadzic rozmowe bez trzymania telefonu w rece juz można i ona niebezpieczna nie jest.

Pozdrawiam
MK

Data: 2014-02-19 12:17:49
Autor: Tomasz Wójtowicz
W dniu 2014-02-19 12:14, Marcin Kiciński pisze:
[...]

To jest nonsens. Osobiście wcale nie uważam że zestaw HF jest bezpieczniejszy niż komórka przy uchu.

Data: 2014-02-19 14:27:44
Autor: Artur Maśląg
jedzenie telefonu komórkowego/dzwonienie z ciastka
W dniu 2014-02-19 12:14, Marcin Kiciński pisze:
(...)
[...]

Nonsens, ponieważ nikt tak sprawy nie stawiał.

Osobiście wcale nie uważam że zestaw HF jest
bezpieczniejszy niż komórka przy uchu.

Badania naukowe przeczą temu co napisałeś powyżej
i linki do nich już dawałem jakiś czas temu.

Data: 2014-02-19 18:11:27
Autor: Jaroslaw Postawa
W dniu 2014-02-19 14:27, Artur Maśląg pisze:

Osobiście wcale nie uważam że zestaw HF jest
bezpieczniejszy niż komórka przy uchu.

Badania naukowe przeczą temu co napisałeś powyżej
i linki do nich już dawałem jakiś czas temu.

Badania naukowe dowodzą tylko tego, że niebezpieczne jest rozmawianie przez telefon w połączeniu z trzymaniem czegoś przy uchu albo ogólnie w ręce. Nieważne czy telefonu czy np. picia. Telefon jest nawet lepszy niż picie, bo łatwiej rzucić. Dodatkowo ja uważam, że bardziej niebezpieczny jest fakt samego rozmawiania przez telefon, niż to czy mam zestaw głośnomówiący czy nie. Mi jakoś nigdy nie zabrakło ręki w trakcie jazdy, a pomylić trasę w trakcie rozmowy się zdarzało. Niestety rozmawiać nie zabronią, bo byłby bunt społeczny.

Pozdrawiam,
Jarek

Data: 2014-02-19 18:30:32
Autor: Czesław Wiśniak
jedzenie telefonu komórkowego/dzwonienie z ciastka
Niestety rozmawiać nie zabronią, bo byłby bunt społeczny.

Kolejna kadencja tego oszusta i masz jak w banku ;)

Data: 2014-02-19 18:44:05
Autor: masti
jedzenie telefonu komórkowego/dzwonienie z ciastka
Dnia pięknego Wed, 19 Feb 2014 18:30:32 +0100 osobnik zwany Czesław
Wiśniak napisał:

Niestety rozmawiać nie zabronią, bo byłby bunt społeczny.

Kolejna kadencja tego oszusta i masz jak w banku ;)

i dlatego JArek nigdy nie dojdzie do władzy ponownie :)

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-19 20:03:57
Autor: zhbick
jedzenie telefonu kom??rkowego/dzwonienie z ciastka
i dlatego JArek nigdy nie dojdzie do władzy ponownie :

alkomat już kupiłeś? to szykuj się na 24% VAT i pracę do 69 roku życia

Data: 2014-02-19 19:52:49
Autor: masti
jedzenie telefonu komórkowego/dzwonienie z ciastka
Dnia pięknego Wed, 19 Feb 2014 20:03:57 +0100 osobnik zwany zhbick
napisał:

i dlatego JArek nigdy nie dojdzie do władzy ponownie :

alkomat już kupiłeś? to szykuj się na 24% VAT i pracę do 69 roku życia

skorzystaj zanim zaczniesz pisać

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-20 18:41:53
Autor: zhbick
jedzenie telefonu kom??rkowego/dzwonienie z ciastka
skorzystaj zanim zaczniesz pisać

Jako trzeci. Najpierw ryĹźy, po nim - Ty.

Data: 2014-02-20 19:03:48
Autor: masti
jedzenie telefonu komórkowego/dzwonienie z ciastka
Dnia pięknego Thu, 20 Feb 2014 18:41:53 +0100 osobnik zwany zhbick
napisał:

skorzystaj zanim zaczniesz pisać

Jako trzeci. Najpierw ryĹźy, po nim - Ty.

a po polsku?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-19 19:21:43
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2014-02-19 18:11, Jaroslaw Postawa pisze:
[...]

Przyznam się, że takich badań to ja nie widziałem - mógłbyś wskazać
źródło? Te które ja przytaczałem dość wyraźnie mówiły o związku
i różnicach między rozmową z użyciem zestawu, a rozmową z użyciem
telefonu trzymanego przy uchu - najczęściej spotykany przypadek
na drodze.

Telefon jest nawet lepszy niż
picie, bo łatwiej rzucić.

Każdy ma prawo do wyrażenia swej opinii.

Dodatkowo ja uważam, że bardziej niebezpieczny
jest fakt samego rozmawiania przez telefon, niż to czy mam zestaw
głośnomówiący czy nie.

Twoja prywatna opinia - wiadomo że rozmowa może w jakimś stopniu
człowieka dekoncentrować, ale skoro już rozmawiamy (a jest to
powszechne) to należy minimalizować skutki jej prowadzenia.
Jeżeli dobrze pamiętam, to rozmowa bez zestawu jest jakoś nawet 4x
bardziej niebezpieczna od rozmowy z użyciem zestawu. To bardzo dużo.

Mi jakoś nigdy nie zabrakło ręki w trakcie jazdy,

To tylko jeden z elementów układanki i nie najważniejszy.

a pomylić trasę w trakcie rozmowy się zdarzało.

Z użyciem zestawu? A nie zdarzyło ci się przeoczyć/pomylić trasy
nie rozmawiając przez telefon?

Niestety rozmawiać nie
zabronią, bo byłby bunt społeczny.

LOL - skąd u "was" takie podejście? Jaki "bunt społeczny" i kto chce
zabraniać rozmowy przez telefon? Jedynie trzeba spełnić pewne warunki
i to pozwala na utrzymanie poziomu bezpieczeństwa w akceptowalnym
zakresie bez żadnych sztucznych zakazów.

Data: 2014-02-19 12:10:04
Autor: twistedme
jedzenie telefonu komórkowego/dzwonienie z ciastka
  ludzie często rozprawiają o sprawach rodzinnych
lub zawodowych przestając się koncentrować na prowadzeniu.

To jak żona siedzi obok to mogę z nią gadać tylko o warunkach na drodze???

Data: 2014-02-19 12:16:44
Autor: Tomasz Wójtowicz
W dniu 2014-02-19 12:10, twistedme pisze:
ludzie często rozprawiają o sprawach rodzinnych
lub zawodowych przestając się koncentrować na prowadzeniu.

To jak żona siedzi obok to mogę z nią gadać tylko o warunkach na drodze???

Jako pieszy widziałem kiedyś, jak mężczyzna z kobietą kłócili się w samochodzie i nagle facet ruszył na czerwonym i spowodował ciężką stłuczkę. Prawdopodobnie awantura z babą go rozkojarzyła i z nerwów ruszył.

Oczywiście nie ma mandatu za rozmawianie nie o drodze, ale np. jak ja prowadzę to zawsze uciszam rodzinę jak zacznie się jakaś napuszona dyskusja.

Więc tak. Z żoną masz rozmawiać tylko na tematy neutralne, dla własnego i żony bezpieczeństwa.

Data: 2014-02-21 00:27:06
Autor: John Kołalsky
jedzenie telefonu komórkowego/dzwonienie z ciastka

Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <sorry@nospam.com>

[...]

Rodzice jadą z dzieckiem maluchem i kłócą się. Jedzie pociąg to kierowca zatrzymał się. Ale dalej się kłócą. Przejazd bez rogatek i samochód stacza się na jadący pociąg. Zreflektowali się dopiero jak wagony przejeżdżającego pociągu zaczęły szorować po masce.

[...]

No właśnie.

Data: 2014-02-19 13:53:14
Autor: robot
[...]

W ogóle nie możesz jechać samochodem bo to niebezpieczne.
Słyszałeś ile wypadków na drogach jest?

--
pozdro

Data: 2014-02-19 12:47:42
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

MEGA ROTFL :)

Data: 2014-02-19 12:58:01
Autor: tᴏ
Tomasz WĂłjtowicz wrote:

[...]

Ale z pasażerem jakoś można gadać.

"Bardziej" to chodzi o to, żeby ktoś zarobił na zestawach głośnomówiących, tudzież żeby był pretekst do złupienia tych, którzy ich nie kupili.

Czy przed wprowadzeniem tego przepisu przyczyna wypadku pt. "rozmowa przez telefon" znajdowała się na wysokich miejscach w polskich statystykach wypadków?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2014-02-21 00:35:54
Autor: John Kołalsky
jedzenie telefonu kom??rkowego/dzwonienie z ciastka

UĹźytkownik "t?"

Ale z pasażerem jakoś można gadać.

"Bardziej" to chodzi o to, żeby ktoś zarobił na zestawach
głośnomówiących, tudzież żeby był pretekst do złupienia tych, którzy ich
nie kupili.

Myślę, że tych co kupili też. Kwestia kto się akurat narazi.

Data: 2014-02-21 00:31:05
Autor: John Kołalsky
[...]

MZ chodzi raczej o podzielność uwagi. Można nauczyć się używania telefonu i CB podczas jazdy tak samo jak zmieniania biegów. No ale nim się człowiek nauczy to nie umie.

jedzenie telefonu komórkowego/dzwonienie z ciastka