"jestem Polką, ponieważ moja mama jest Polką"

Data: 2011-10-11 15:06:08
Autor: boukun
"jestem Polką, ponieważ moja mama jest Polką"
"Terapia": Piękna Polka najbradziej wpływową osobą świata
Mia Wasikowska
Amerykański tygodnik "Time" umieścił ją na liście 100 najbardziej wpływowych osób świata! Czy możecie sobie wyobrazić, że tą osobą jest nasza rodaczka - Mia Wasikowska? Znalazła się w zestawieniu razem z wielkimi artystami, działaczami, reformatorami, badaczami, prezydentami i przedsiębiorcami, których "pomysły wywołują dialog, różnice poglądów, a czasami nawet rewolucje".

Jeśli nie mieliście szansy obejrzeć jej dotąd na dużym ekranie, to już 14 października w filmie "Jane Eyre" udowodni, że w pełni zasłużyła sobie na tak wysoką pozycję w rankingu tego tygodnika. Jak zaczynała gwiazda? Od serialu! Kto jeszcze został uznany za "wpływową" osobowość?

Artyści i ludzie rozrywki
W grupie "Artyści i ludzie rozrywki", zaszczytu dostąpili głównie aktorzy filmowi, piosenkarze i inni idole pop kultury, niemal wyłącznie amerykańskiej. Pierwszym cudzoziemcem na liście jest Afgańczyk Chaled Hosseini, autor bestsellera "Kite Runner". Wyprzedziły go takie postacie jak m.in. Miley Cyrus, 15-letnia aktorka filmowa, znana głównie ze zdjęcia na okładce "Vanity Fair", gdzie pozowała półnago, oraz piosenkarka Mariah Carey.

W tej kategorii znalazła się również aktorka polskiego pochodzenia, Mia Wasikowska. Jak dotarła na sam szczyt?

Mia Wasikowska
Urodziła się 14 października 1989 roku w Canberze, w Australii w rodzinie o polskim pochodzeniu, na co zresztą wyraźnie wskazuje swojsko brzmiące nazwisko. Od dziecka trenowała balet w Canberra Dance Development Centre. Aktorstwo intrygowało ją jako pokrewna tańcowi, a jednak skrajnie odmienna i znacznie bliższa prawdziwemu życiu forma artystycznej ekspresji. Chciała spróbować czegoś nowego, co nie wymagało doskonałej perfekcji, lecz zakładało pewien margines luzu, naturalności, improwizacji.

Karierę aktorską rozpoczęła jako czternastolatka, pojawiając się gościnnie na planie australijskiego serialu "Cena życia" (2004-2005).

Choć urodziła się w Australii w wywiadach mówi o sobie "jestem Polką, ponieważ moja mama jest Polką". Młodziutka aktorka szturmem zdobyła filmowe szczyty, grając z najlepszymi aktorami (Johnny Depp, Helena Bonham Carter, Judi Dench, Annette Bening, Julianne Moore, Mark Buffalo) u najbardziej prestiżowych reżyserów (Gus Van Sant, Jim Jarmusch, Mira Nair).

O dużym sukcesie można było mówić w lipcu 2008 roku, kiedy po długich poszukiwaniach odpowiedniej kandydatki, to właśnie Mia Wasikowska została wybrana do tytułowej roli w najnowszym projekcie Tima Burtona, jakim jest "Alicja w Krainie Czarów".

Całość tu http://aleseriale.pl/gid,8977,img,287848,fototemat.html

"jestem Polką, ponieważ moja mama jest Polką"