jestem paranoikiem? chmury, odciski, rozpoznawanie twarzy

Data: 2013-12-12 22:09:04
Autor: Wilson
jestem paranoikiem? chmury, odciski, rozpoznawanie twarzy
Jak dla mnie to te wszystkie chmury to wielka ściema, nie mam zamiaru udostępniać komuś swoich danych. Podobnie jak nigdy nie zablokuje sobie telefonu na odcisk palca czy wizerunek twarzy, gdyż na pewno jest to gdzieś zbierane i powiązywane z numerem oraz IMEI. Mam rację, czy jestem paranoikiem? Do czego to wszystko dąży?

Data: 2013-12-12 22:42:32
Autor: Zakonspirowany
W dniu 12-12-2013 22:09, Wilson pisze:
Mam rację, czy jestem paranoikiem? Do czego to wszystko dąży?

Możesz mieć rację. A totalny, globalny krach gospodarczy doprowadzi do III WŚ, która wybuchnie jeszcze w tym stuleciu.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-12-13 01:38:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
jestem paranoikiem? chmury, odciski, rozpoznawanie twarzy

"Wilson" 52aa25eb$0$2153$65785112@news.neostrada.pl

[...]

IMO masz rację. Co do chmur -- można tam wrzucić coś o małej wartości.

Data: 2013-12-14 15:04:50
Autor: J.F.
Dnia Thu, 12 Dec 2013 22:09:04 +0100, Wilson napisał(a):
Jak dla mnie to te wszystkie chmury to wielka ściema, nie mam zamiaru udostępniać komuś swoich danych.

Ja tez nie, ale w wielu przypadkach te dane nie sa bardzo wazne.
Jakas tam lista zakupow, przebiegi samochodow itp.

Przecietny czlowiek zyje uczciwie i nie ma wielu danych, ktore mu
zaszkodza. No i chce sie pochwalic - spojrz na fejsa, wielu samych
ujawnia. Fakt - ujawniaja to co chca.

Podobnie jak nigdy nie zablokuje sobie telefonu na odcisk palca czy wizerunek twarzy, gdyż na pewno jest to gdzieś zbierane i powiązywane z numerem oraz IMEI.

Z odciskiem palca jest drobny niuans - to chyba i tak zmienia obraz
odcisku na jakis kod, jaki - to od algorytmu zalezy, i tych algorytmow
moze byc wiecej, a wiec i kodow.
A twarz ... skad wiesz ze juz dawno nie sfotografowana ? Zaklejasz
kamere czy co ? Bo z drugiej strony - to wygodne. Haslo, ktorego sie nie da zapomniec.

Mam rację, czy jestem paranoikiem? Do czego to wszystko dąży?

Do czego dazy widac. Ale ciekaw jestem kto za to placi :-)
-NSA ? Taki telefon - kolosalne zrodlo informacji.
-reklamodawcy ? -operatorzy ? Wiecej zarobia na internecie.
-programisci ? skuszeni nowa moda, czy dodatkowym zarobkiem ? -firmy muzyczne ? W chmurze, w chmurze, a potem przyjdzie rachunek za
muzyczke, filmy i pornosy :-)

Bo mimo ze chmura ma pare zalet, to parcie jak widac jest, i to jakby
znacznie przewyzszajace zalety.

No coz - z trendem ani z NSA raczej nie wygramy. Pozostaje czym predzej zapisac sie do chmury i wrzucic do niej sporo
zaszyfrowanych plikow. J.

Data: 2013-12-17 00:25:54
Autor: John Kołalsky
jestem paranoikiem? chmury, odciski, rozpoznawanie twarzy

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>

[...]

MD5 :-)

A twarz ... skad wiesz ze juz dawno nie sfotografowana ? Zaklejasz
kamere czy co ?
Bo z drugiej strony - to wygodne. Haslo, ktorego sie nie da zapomniec.

Nie da się zapobiec wykorzystywaniu cech biometrycznych do identyfikacji, ale to nie jest bezpieczne.

[...]

Taka książka jest "Rok 1984" :-)

Bo mimo ze chmura ma pare zalet, to parcie jak widac jest, i to jakby
znacznie przewyzszajace zalety.

Usługa hostingowa i tyle. A internet miał być tylko medium komunikacyjnym.

No coz - z trendem ani z NSA raczej nie wygramy.
Pozostaje czym predzej zapisac sie do chmury i wrzucic do niej sporo
zaszyfrowanych plikow.

Lecę

Data: 2013-12-17 07:52:15
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-12-17 00:25, John Kołalsky pisze:

No coz - z trendem ani z NSA raczej nie wygramy.
Pozostaje czym predzej zapisac sie do chmury i wrzucic do niej sporo
zaszyfrowanych plikow.

Lecę

Zastanów się, bo wtedy NSA będzie płacić wyższe rachunki za prąd (rozszyfrowywanie) i odkują się podnosząc nam opłaty za internet.
:)

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

jestem paranoikiem? chmury, odciski, rozpoznawanie twarzy