Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   jeszcze apropo ze nas nie widac hella ff50

jeszcze apropo ze nas nie widac hella ff50

Data: 2009-02-25 00:16:42
Autor: greg
jeszcze apropo ze nas nie widac hella ff50
W sprawie oswietlenia czyli:

Poczytalem na forach roznych o roznych sposobach montowania roznych dodatkowych lamp do roznych motocykli.

Chodzi o to, żeby w dzien lepiej mnie widziano a w nocy tez i jeszcze zebym ja lepiej widzial. Bo firmowe swiatlo moje (trampek) to do dupy jest. W dzien jezdze na drogowych ale w nocy rozumiem, ze oslepialbym wszystkich z przeciwka i zagrozenie tym sprawial. A na mijania to gora 90 kmh jade, bo szybciej sie boje, bo nic nie widze.

Więc. Znaczy swiatlo wieksze potrzebne. Wybralem hella ff50 ze wzgl na cene, latwosc zamontowania itd oraz skutecznosc.

Chodzi o to, zeby teraz praktycznie wypowiedzieli sie uzytkownicy - o to proszę.

FF50 wystepuja w wersji przeciwmglowej - ktora jak rozumiem swieci szeroko ale nie daleko i dalekosieznej - ktora jak rozumiem na pewno oslepia. A moze wlasnie nie? Moze da sie tak ustawic dalekosiezne, zeby swiecily na droge np 50 - 80 m przed moto i nie oslepialy wtedy? A z kolei te przeciwmglowe to w ogole poprawiaja widocznosc przed moto? Rozumiem, ze tuz przed, to na pewno tak, ale najistotniejsze jest, zeby swiecily wlasnie tak 50 m przed. One oslepiaja, czy nie? Da sie na tym w nocy normalnie jezdzić, czy mrugaja z przeciwka? Policja sie przyczepia?

Czytalem o dodatkowym oswietleniu na forum transalpa - pytam tu bo tam nie chce mi sie rejestrowac itd. Nie jest jednoznaczne to co tam opisali. Rowniez widzialem wykresy rozkladu oswietlenia na stronie helli. Tu pytam rzeczywistych uzytkownikow o praktyczna strone rzeczywistego uzytkowania.

Oczywiscie jesli ktos ma dobre doswiadczenia z jakimis innymi lampami to tez prosze napisac. Budzet powiedzmy do 400 zl. Drogą eliminacji na podlozu finansowym odrzucilem np hella micro xenon :-((


pozdro i niech juz wiosna przyjdzie.

greg

Data: 2009-02-24 16:39:06
Autor: Albin
jeszcze apropo ze nas nie widac hella ff50
On 25 Lut, 00:16, "greg" <g...@fakeaddress.com> wrote:
W sprawie oswietlenia czyli:

Poczytalem na forach roznych o roznych sposobach montowania roznych
dodatkowych lamp do roznych motocykli.

Chodzi o to, żeby w dzien lepiej mnie widziano a w nocy tez i jeszcze zebym
ja lepiej widzial. Bo firmowe swiatlo moje (trampek) to do dupy jest. W
dzien jezdze na drogowych ale w nocy rozumiem, ze oslepialbym wszystkich z
przeciwka i zagrozenie tym sprawial. A na mijania to gora 90 kmh jade, bo
szybciej sie boje, bo nic nie widze.

Więc. Znaczy swiatlo wieksze potrzebne. Wybralem hella ff50 ze wzgl na cene,
latwosc zamontowania itd oraz skutecznosc.

Chodzi o to, zeby teraz praktycznie wypowiedzieli sie uzytkownicy - o to
proszę.

FF50 wystepuja w wersji przeciwmglowej - ktora jak rozumiem swieci szeroko
ale nie daleko i dalekosieznej - ktora jak rozumiem na pewno oslepia. A moze
wlasnie nie? Moze da sie tak ustawic dalekosiezne, zeby swiecily na droge np
50 - 80 m przed moto i nie oslepialy wtedy? A z kolei te przeciwmglowe to w
ogole poprawiaja widocznosc przed moto? Rozumiem, ze tuz przed, to na pewno
tak, ale najistotniejsze jest, zeby swiecily wlasnie tak 50 m przed. One
oslepiaja, czy nie? Da sie na tym w nocy normalnie jezdzić, czy mrugaja z
przeciwka? Policja sie przyczepia?

Czytalem o dodatkowym oswietleniu na forum transalpa - pytam tu bo tam nie
chce mi sie rejestrowac itd. Nie jest jednoznaczne to co tam opisali.
Rowniez widzialem wykresy rozkladu oswietlenia na stronie helli. Tu pytam
rzeczywistych uzytkownikow o praktyczna strone rzeczywistego uzytkowania.

Oczywiscie jesli ktos ma dobre doswiadczenia z jakimis innymi lampami to tez
prosze napisac. Budzet powiedzmy do 400 zl. Drogą eliminacji na podlozu
finansowym odrzucilem np hella micro xenon :-((

pozdro i niech juz wiosna przyjdzie.

greg

Uzywam dalekosieżne hella,mam ten halogen sprzezony razem z dlugimi.
Ale na bank bedzie oslepial tych z przeciwka w nocy! chyba ze go
ustawisz, ze bedzie swiecil na 2m przed motocykl co sie mija z celem,
bo ma swicic daleko> i tak swieci b dobrze , wali na 150m

pzdr

Data: 2009-02-25 09:44:41
Autor: RobertB
jeszcze apropo ze nas nie widac hella ff50
Uzywam dalekosieżne hella,mam ten halogen sprzezony razem z dlugimi.
Ale na bank bedzie oslepial tych z przeciwka w nocy! chyba ze go
ustawisz, ze bedzie swiecil na 2m przed motocykl co sie mija z celem,
bo ma swicic daleko> i tak swieci b dobrze , wali na 150m

A jak tam z alternatorem ??
Nie pada czasem. Potrafi doładować aku?

Pzdr

Data: 2009-02-25 11:16:39
Autor: greg
jeszcze apropo ze nas nie widac hella ff50

Użytkownik "RobertB" <robert.bl@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:go30u9$ldg$1nemesis.news.neostrada.pl...
Uzywam dalekosieżne hella,mam ten halogen sprzezony razem z dlugimi.
Ale na bank bedzie oslepial tych z przeciwka w nocy! chyba ze go
ustawisz, ze bedzie swiecil na 2m przed motocykl co sie mija z celem,
bo ma swicic daleko> i tak swieci b dobrze , wali na 150m

A jak tam z alternatorem ??
Nie pada czasem. Potrafi doładować aku?



Alternator to sobie musisz policzyc - u mnie ma 310 watów - powinien spokojnie wytrzymać.
 greg

Data: 2009-02-25 11:20:21
Autor: greg
jeszcze apropo ze nas nie widac hella ff50

Użytkownik "Albin" <akwarysta1@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:a24df606-8427-4780-a28b-2f2a1b7f7ccfx38g2000yqj.googlegroups.com...
On 25 Lut, 00:16, "greg" <g...@fakeaddress.com> wrote:
W sprawie oswietlenia czyli:

Poczytalem na forach roznych o roznych sposobach montowania roznych
dodatkowych lamp do roznych motocykli.

Chodzi o to, żeby w dzien lepiej mnie widziano a w nocy tez i jeszcze zebym
ja lepiej widzial. Bo firmowe swiatlo moje (trampek) to do dupy jest. W
dzien jezdze na drogowych ale w nocy rozumiem, ze oslepialbym wszystkich z
przeciwka i zagrozenie tym sprawial. A na mijania to gora 90 kmh jade, bo
szybciej sie boje, bo nic nie widze.

Więc. Znaczy swiatlo wieksze potrzebne. Wybralem hella ff50 ze wzgl na cene,
latwosc zamontowania itd oraz skutecznosc.

Chodzi o to, zeby teraz praktycznie wypowiedzieli sie uzytkownicy - o to
proszę.

FF50 wystepuja w wersji przeciwmglowej - ktora jak rozumiem swieci szeroko
ale nie daleko i dalekosieznej - ktora jak rozumiem na pewno oslepia. A moze
wlasnie nie? Moze da sie tak ustawic dalekosiezne, zeby swiecily na droge np
50 - 80 m przed moto i nie oslepialy wtedy? A z kolei te przeciwmglowe to w
ogole poprawiaja widocznosc przed moto? Rozumiem, ze tuz przed, to na pewno
tak, ale najistotniejsze jest, zeby swiecily wlasnie tak 50 m przed. One
oslepiaja, czy nie? Da sie na tym w nocy normalnie jezdzić, czy mrugaja z
przeciwka? Policja sie przyczepia?

Czytalem o dodatkowym oswietleniu na forum transalpa - pytam tu bo tam nie
chce mi sie rejestrowac itd. Nie jest jednoznaczne to co tam opisali.
Rowniez widzialem wykresy rozkladu oswietlenia na stronie helli. Tu pytam
rzeczywistych uzytkownikow o praktyczna strone rzeczywistego uzytkowania.

Oczywiscie jesli ktos ma dobre doswiadczenia z jakimis innymi lampami to tez
prosze napisac. Budzet powiedzmy do 400 zl. Drogą eliminacji na podlozu
finansowym odrzucilem np hella micro xenon :-((

pozdro i niech juz wiosna przyjdzie.

greg

Uzywam dalekosieżne hella,mam ten halogen sprzezony razem z dlugimi.
Ale na bank bedzie oslepial tych z przeciwka w nocy! chyba ze go
ustawisz, ze bedzie swiecil na 2m przed motocykl co sie mija z celem,
bo ma swicic daleko> i tak swieci b dobrze , wali na 150m

pzdr




No to lipa bo daleko to moje drogowe oswietlaja wystarczająco - mi chodzi o dodatkowe swiatlo do normalnej jazdy, zeby sie to dalo swiecic caly czas.


dzieki i pozdro

greg

Data: 2009-02-25 12:01:46
Autor: de Fresz
jeszcze apropo ze nas nie widac hella ff50
On 2009-02-25 11:20:21 +0100, "greg" <greg@fakeaddress.com> said:

No to lipa bo daleko to moje drogowe oswietlaja wystarczająco - mi chodzi o
dodatkowe swiatlo do normalnej jazdy, zeby sie to dalo swiecic caly czas.

Ja myślałem o kupieniu dwóch Helli - tej krótkiej i długiej i podłączeniu ich z osobnymi włącznikami. Na razie niestety pozostało w sferze konceptu, bo w najbliższym czasie raczej nie zapowiada się, żebym się gdzieś dalej wybierał. W każdym razie jak dla mnie 2xMicro do jazdy szosowej, po obejżeniu na żywo okazało się lekkim zawodem - mocno doświetla krótkodystansowo i na boki, słabiutko w średnim dystansie, który jak dla mnie do jazdy nocą po asfalcie jest istotniejszy.


--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

jeszcze apropo ze nas nie widac hella ff50

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona