jeszcze jedno pytanie - impregnacja dre wna na zewnątrz

Data: 2009-06-13 02:42:07
Autor: gordom
jeszcze jedno pytanie - impregnacja dre wna na zewnątrz
Witam ponownie.
O materiał na balustradę balkonową już pytałem (będzie w końcu z
modrzewia syberyjskiego). Chciałem jeszcze zasięgnąć Waszej rady na
temat impregnacji drewna. Jak dotąd próbowałem różnych specyfików ale
efekt był raczej rozczarowujący (prędzej czy później powłoki lakiernicze
ulegały złuszczeniu). Jedyne co się w miarę sprawdziło i przetrwałe w
jako takiej kondycji kilka lat to drewnochron. Tak też chciałem zrobić i
tym razem: 1-2 warstwy drewnochronu bezbarwnego a na to 1-2 warstwy
drewnochronu z pigmentem (drewno musi być zabarwione na kolor ciemnego,
prawie czarnego, palisandru bo takie są belki w murze pruskim i stolarka
okienna). Mankament tego rozwiązania jest taki, że trzeba odczekać zdaje
się 16 godzin pomiędzy kolejnymi malowaniami a tego czasu mocno brakuje
(chcę pomalować poszczególne elementy zanim stolarz poskłada całość).
Macie jakieś pomysły jak skrócić proces impregnacji? Może jakiś inny
specyfik (przy założeniu, że nasączy drewno)? Z góry dziękuję.

pozdr.,
gordom

P.S. Sprawa mocno pilna :-)

Data: 2009-06-13 03:02:42
Autor: Panslavista
jeszcze jedno pytanie - impregnacja drewna na zewnątrz
Użytkownik "gordom" <no.email@addr.ess> napisał w wiadomości

Xylamit żeglarski, a w ostateczności budowlany - pośmierdzi trochę, ale po
wyschnięciu mozna go pokryć farbami bezbarwnymi a później lakierami. Xylamit
jest szkodliwy dla zdrowia więc może nie jest już produkowany (tak jakby
ktoś miał impregnowac nim łyżki), ale jakieś zastępcze pewnie są - pytać w
sklepach i prasie żeglarskiej.

jeszcze jedno pytanie - impregnacja dre wna na zewnątrz