jeszcze o VAT od stycznia

Data: 2010-12-23 21:05:10
Autor:
jeszcze o VAT od stycznia
Witam i mam kilka drobnych pytań, na które nie mogę znaleźć odpowiedzi.
1. Czy wszystkie soki będą opodatkowane stawką 5%?
2. Lody poprzednio były na 7%. Przechodzą na 8, czy będą traktowane jako art.
mleczarskie ze stawką 5%?
3. Jak wygląda kwestia sprzedaży towarów kupionych w starym roku, które mają
wydrukowaną cenę? W kwestii prasy oraz książek mam jasność - będzie okres
przejściowy od 1 do 4 miesięcy, a co z papierosami, biletami, kartami
telefonicznymi itp.?
W przypadku innych artykułów można podwyżkę stawki VAT wyregulować ceną
detaliczną, natomiast w wymienionych przypadkach nie da się tego zrobić. Czy
także będzie obowiązywał okres przejściowy? Próbowałem uzyskać odpowiedź w
różnych instytucjach, jednak nikt nie potrafił mi wiążąco odpowiedzieć.
Można niby założyć, że wtedy zysk będzie mniejszy, jednak takie postawienie
sprawy nie wydaje mi się właściwe. Załóżmy bowiem roboczo, że VAT rośnie nie o
jeden, tylko o 5%, natomiast hurtownia papierosów pracuje na marży 4%. Wtedy
nie miałaby mniejszego zysku, ale stratę do pokrycia z własnej kieszeni.
Dlatego wnioskuję (być może błędnie), że jednak interpretacja o pokryciu
różnicy z własnej kieszeni jest błędna.
Z góry dziękuję za rozwianie moich wątpliwości. --

Data: 2010-12-27 10:07:40
Autor: kenubi
jeszcze o VAT od stycznia
  wrote:

W przypadku innych artykułów można podwyżkę stawki VAT wyregulować ceną
detaliczną, natomiast w wymienionych przypadkach nie da się tego zrobić.

Cenę na paczce fajek mozna przekroczyć o wartośc zmiany VAt.
Podstawy nie podam ale w branży pracuję.

Data: 2010-12-27 18:00:37
Autor: Dariusz Domagała
jeszcze o VAT od stycznia

Użytkownik <fighterwawa@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:if0di5$m3h$1inews.gazeta.pl...
Witam i mam kilka drobnych pytań, na które nie mogę znaleźć odpowiedzi.
1. Czy wszystkie soki będą opodatkowane stawką 5%?

PKWiU 10.32 (ex.10.3) -> 5%

2. Lody poprzednio były na 7%. Przechodzą na 8, czy będą traktowane jako art.
mleczarskie ze stawką 5%?

PKWiU 10.52.1 (ex.10.5) -> 5%

[...]

Nie wiem do końca jak sprzedaje hurtownia, ale wydaje mi się że oni operują
ceną netto + vat, która odbiega od ceny drukowanej na opakowaniu

Darek

Data: 2010-12-28 20:20:24
Autor:
jeszcze o VAT od stycznia
Dariusz Domagała <biuro@no_spam_innersoft.pl> napisał(a):

> [...]

PKWiU 10.32 (ex.10.3) -> 5%

> 2. Lody poprzednio były na 7%. Przechodzą na 8, czy będą traktowane jako > art.

PKWiU 10.52.1 (ex.10.5) -> 5%

> [...]
Nie wiem do końca jak sprzedaje hurtownia, ale wydaje mi się że oni operują
ceną netto + vat, która odbiega od ceny drukowanej na opakowaniu

Dziękuję za odpowiedzi. Jak hurtownie będą sprzedawały, to dowiem się dopiero
po 1 stycznia. Na razie sprzedają normalnie, jeśli mają co, bo na wszelki
wypadek już przed świętami przestały zamawiać nowy towar i wyprzedają zapasy.
Jeszcze jedno drobne pytanie dotyczące rogali 7 days. Dotychczas było 7%.
Wydaje mi się, że teraz przechodzą na 23% jako pieczywo o trwałości powyżej 14
dni, ale proszę o potwierdzenie, bo być może nie jest to pieczywo?

Data: 2010-12-29 01:04:43
Autor: tomek
jeszcze o VAT od stycznia
On 28.12.2010 21:20, fighterwawa@NOSPAM.gazeta.pl wrote:

[...]

Wydaje mi się że na wyroby z plastiku jest 23% ;)

--
Tomek

jeszcze o VAT od stycznia