Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   jeszcze raz 406 - problem

jeszcze raz 406 - problem

Data: 2009-09-06 10:21:03
Autor: Viking
jeszcze raz 406 - problem
nikt sie nie zainteresowal wczesniej ale sprobuje jeszcze raz, dodajac pare obserwacji
otoz problem tkwi w peugeocie 406 HDi 110 kucy 2l, konkretnie w obrotach
otoz jak odpale lwa wsjo ok, obroty ok 800, spokojnie pracuje i jest milo, po minucie jazdy zaczynaja sie cuda, na luzie obroty losowo wskakuja na 1000, 1200, 1400, 1600, 1800 i tak do 2200, co ciekawe wysprzeglenie auta powoduje ich spadek do wartosci pomiedzy 1000-1400, wyhamowanie tak samo, puszczenie sprzegla czy hamulca i obroty wskakuja znowu na gorna polke, caly czas mowie o biegu jalowym...
przy wrzuconych biegach auto praktycznie samo jedzie, bez dotykania gazu, zmieniajac biegi samochod przyspiesza do 50 na 3jce, do 70 na 4rce i do 90 na 5tce
jakies pomysly co to moze byc?

--
Pozdrawiam
V.I.K.I.N.G.: Vigilant Individual Keen on Infiltration
and Nocturnal Gratification
ICQ: 50985493 GG: 14408

Data: 2009-09-06 12:09:52
Autor: Waldek Godel
jeszcze raz 406 - problem
Dnia Sun, 6 Sep 2009 10:21:03 +0100, Viking napisał(a):

przy wrzuconych biegach auto praktycznie samo jedzie, bez dotykania gazu, zmieniajac biegi samochod przyspiesza do 50 na 3jce, do 70 na 4rce i do 90 na 5tce
jakies pomysly co to moze byc?

Poruszaj potencjometrem na końcu linki gazu i zobacz co się będzie działo

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

Data: 2009-09-06 10:47:26
Autor: Viking
jeszcze raz 406 - problem

"Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> wrote in message

Poruszaj potencjometrem na końcu linki gazu i zobacz co się będzie działo

potencjometrem powiadasz? a gdzie na lince gazu potencjometr?

--
Pozdrawiam
V.I.K.I.N.G.: Vigilant Individual Keen on Infiltration
and Nocturnal Gratification
ICQ: 50985493 GG: 14408

Data: 2009-09-06 12:38:11
Autor: Waldek Godel
jeszcze raz 406 - problem
Dnia Sun, 6 Sep 2009 10:47:26 +0100, Viking napisał(a):

Poruszaj potencjometrem na końcu linki gazu i zobacz co się będzie działo

potencjometrem powiadasz? a gdzie na lince gazu potencjometr?

skup się: NA KOŃCU

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

Data: 2009-09-06 22:11:26
Autor: Czarek Daniluk
jeszcze raz 406 - problem
Użytkownik Waldek Godel napisał:
Dnia Sun, 6 Sep 2009 10:47:26 +0100, Viking napisał(a):


Poruszaj potencjometrem na końcu linki gazu i zobacz co się będzie działo

potencjometrem powiadasz? a gdzie na lince gazu potencjometr?


skup się: NA KOŃCU


Pod maską, a nie przy pedale gazu :)
Wot francuska myśl technologiczna - wymyślili se elektroniczny gaz, i zamiast potencjometr dać przy pedale jak by się na chłopski rozum dało - to dali pod maską i puścili do niego linkę ;)

Pozdrawiam !!

Data: 2009-09-06 21:37:14
Autor: Waldek Godel
jeszcze raz 406 - problem
Dnia Sun, 06 Sep 2009 22:11:26 +0200, Czarek Daniluk napisał(a):

Pod maską, a nie przy pedale gazu :)
Wot francuska myśl technologiczna - wymyślili se elektroniczny gaz, i zamiast potencjometr dać przy pedale jak by się na chłopski rozum dało - to dali pod maską i puścili do niego linkę ;)

Może po prostu dzięki temu moduł pedałów jest zunifikowany do różnych
wersji. Oprócz tego jak zobaczysz, ten moduł nie jest taki mały i może po
prostu nie było dla niego miejsca tam.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

Data: 2009-09-07 07:45:41
Autor: J.F.
jeszcze raz 406 - problem
On Sun, 06 Sep 2009 22:11:26 +0200,  Czarek Daniluk wrote:
Wot francuska myśl technologiczna - wymyślili se elektroniczny gaz, i zamiast potencjometr dać przy pedale jak by się na chłopski rozum dało - to dali pod maską i puścili do niego linkę ;)

Mechanik bedzie wdzieczny ze do przegazowania auta przy regulacji
silnika nie trzeba wolac kolegi, drugi raz ze potencjometr wymienia
sie latwo i przyjemnie ..

J.

Data: 2009-09-07 09:48:23
Autor: Jakub Witkowski
jeszcze raz 406 - problem
Czarek Daniluk pisze:
Użytkownik Waldek Godel napisał:
Dnia Sun, 6 Sep 2009 10:47:26 +0100, Viking napisał(a):


Poruszaj potencjometrem na końcu linki gazu i zobacz co się będzie działo

potencjometrem powiadasz? a gdzie na lince gazu potencjometr?


skup się: NA KOŃCU


Pod maską, a nie przy pedale gazu :)
Wot francuska myśl technologiczna - wymyślili se elektroniczny gaz, i zamiast potencjometr dać przy pedale jak by się na chłopski rozum dało - to dali pod maską i puścili do niego linkę ;)

Mnie skrzypi pedał sprzęgła. I tak od pół roku, bo żeby nasmarować ośkę,
musiałbym chyba wymontować cały podzespół. I to pracując w pozycji, którą
trudno określić jako komfortową. Więc może potencjometr montowany przy silniku
zamiast przy pedałach to nie taka zła myśl.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2009-09-06 14:20:12
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
jeszcze raz 406 - problem
Viking pisze:

"Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> wrote in message

Poruszaj potencjometrem na końcu linki gazu i zobacz co się będzie działo

potencjometrem powiadasz? a gdzie na lince gazu potencjometr?

Coś masz tutaj

http://chomikuj.pl/ZIWK/Citroen/HDi/HDI-lusnia.pdf

--
                      Wojciech Smagowicz
                      http://www.ebaja.pl
              zabawki, które Twoje dziecko pokocha

Data: 2009-09-06 13:21:44
Autor: Paul
jeszcze raz 406 - problem
Viking pisze:
przy wrzuconych biegach auto praktycznie samo jedzie, bez dotykania
gazu, zmieniajac biegi samochod przyspiesza do 50 na 3jce, do 70 na 4rce
i do 90 na 5tce


no to masz tempomat za free - w mieście wrzucasz 3, na trasie 5 i nie
musisz pilnować pedału gazu.

Data: 2009-09-06 10:41:40
Autor: Viking
jeszcze raz 406 - problem

"Paul" <example@example.com> wrote in message

no to masz tempomat za free - w mieście wrzucasz 3, na trasie 5 i nie
musisz pilnować pedału gazu.

dokaldnie tak to dziala, ani pol mili szybciej nie leci niz przepisowe 30/50/70

--
Pozdrawiam
V.I.K.I.N.G.: Vigilant Individual Keen on Infiltration
and Nocturnal Gratification
ICQ: 50985493 GG: 14408

Data: 2009-09-06 14:22:21
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
jeszcze raz 406 - problem
Viking pisze:

"Paul" <example@example.com> wrote in message

no to masz tempomat za free - w mieście wrzucasz 3, na trasie 5 i nie
musisz pilnować pedału gazu.

dokaldnie tak to dziala, ani pol mili szybciej nie leci niz przepisowe 30/50/70

A czy twój lewek nie ma na pokładzie tempomatu?, który się losowo włącza?
Podaj VIN-a na priv to sprawdzę (czasem człowiek nie wie co ma).

--
                      Wojciech Smagowicz
                      http://www.ebaja.pl
              zabawki, które Twoje dziecko pokocha

Data: 2009-09-06 13:22:29
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
jeszcze raz 406 - problem
Viking pisze:
nikt sie nie zainteresowal wczesniej ale sprobuje jeszcze raz, dodajac pare obserwacji
otoz problem tkwi w peugeocie 406 HDi 110 kucy 2l, konkretnie w obrotach
otoz jak odpale lwa wsjo ok, obroty ok 800, spokojnie pracuje i jest milo, po minucie jazdy zaczynaja sie cuda, na luzie obroty losowo wskakuja na 1000, 1200, 1400, 1600, 1800 i tak do 2200, co ciekawe wysprzeglenie auta powoduje ich spadek do wartosci pomiedzy 1000-1400, wyhamowanie tak samo, puszczenie sprzegla czy hamulca i obroty wskakuja znowu na gorna polke, caly czas mowie o biegu jalowym...
przy wrzuconych biegach auto praktycznie samo jedzie, bez dotykania gazu, zmieniajac biegi samochod przyspiesza do 50 na 3jce, do 70 na 4rce i do 90 na 5tce
jakies pomysly co to moze byc?
Hmmm
Pytania pomocnicze:
Gdy auto stoi dłużej na luzie (po odpaleniu, przed jazdą)
Obroty zostają na poziomie 800, czy po chwili wariują?
Przed ruszeniem i dotknięciem pedału hamulca oraz sprzęgła - po zrobieniu przegazówki - wracają do normy (800), czy zaczynają szaleć?
Po ustawieniu na pochyłości, uruchomieniu silnika i zwolnieniu ręcznego - BEZ ruszania pedału gazu i sprzęgła, ciągle na luzie - czy obroty wynoszą 800 czy rosną do 900-1000 (przy prędkości ok 5km/h) czy zaczynają szaleć?
Czy wariowanie wywołuje naciskanie pedału sprzęgła niezależnie od biegu)?

--
                      Wojciech Smagowicz
                      http://www.ebaja.pl
              zabawki, które Twoje dziecko pokocha

Data: 2009-09-06 10:45:52
Autor: Viking
jeszcze raz 406 - problem

"Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <wsmag@o2.pl> wrote in message

Hmmm
Pytania pomocnicze:
Gdy auto stoi dłużej na luzie (po odpaleniu, przed jazdą)
Obroty zostają na poziomie 800, czy po chwili wariują?

sprawdze

Przed ruszeniem i dotknięciem pedału hamulca oraz sprzęgła - po zrobieniu przegazówki - wracają do normy (800), czy zaczynają szaleć?

sprawdze, jednak kiedy juz szaleje i przegazuje nie ma to zadnego wplywu, nic nie pomaga anie nie pogarsza sytuacji

Po ustawieniu na pochyłości, uruchomieniu silnika i zwolnieniu ręcznego - BEZ ruszania pedału gazu i sprzęgła, ciągle na luzie - czy obroty wynoszą 800 czy rosną do 900-1000 (przy prędkości ok 5km/h) czy zaczynają szaleć?

sprawdze

Czy wariowanie wywołuje naciskanie pedału sprzęgła niezależnie od biegu)?

wariowanie nie wywoluje pedla sprzegla (tzn chyba nie) nie umiem okreslic powodu dlaczego auto tak sie zachowuje, czy wycisnieciesprzegla, czy gazu czy pochylosc czy co bo to jest nieregularne, znienacka, niekontrolowane, jedyne co wiem to jak na luzie wysprzegle obroty spadaja. ale nie do wartosci ktora powinna byc na luzie czyli ok 800 a do wartosci z przedzialu 1000-1400 i tez nie wiem od czego to zalezy
natomiast jak wygasze i odpale pojaz wszystko jest ok
zadna kontrolka nawet nie mrugnela do tej pory, czekam jeszcze az wysusze zbiornik zeby zobaczyc o ile wzroslo zuycie paliwa, ale z tego co widze narazie bedzie to minimalny wzrost o ile wogole...

--
Pozdrawiam
V.I.K.I.N.G.: Vigilant Individual Keen on Infiltration
and Nocturnal Gratification
ICQ: 50985493 GG: 14408

Data: 2009-09-06 16:22:40
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
jeszcze raz 406 - problem
Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:
Po ustawieniu na pochyłości, uruchomieniu silnika i zwolnieniu ręcznego - BEZ ruszania pedału gazu i sprzęgła, ciągle na luzie - czy obroty wynoszą 800 czy rosną do 900-1000 (przy prędkości ok 5km/h) czy zaczynają szaleć?
Czy wariowanie wywołuje naciskanie pedału sprzęgła niezależnie od biegu)?

Czekaj, czy dobrze rozumuje (z tego co na Chomiku i tego co tu piszesz), ze w HDI po wcisnieciu sprzegla/wrzuceniu na luz ale podczas toczenia, obroty powinny utrzymywac sie na poziomie wiekszym niz "na luzie", na postoju? VIDE - porownywanie obrotow silnika z czujnika walu i predkosci   pojazdu?

--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen BX 14TGE
Trafic 1.9dCi serwis Perkins

Data: 2009-09-06 17:20:42
Autor: CeSaR
jeszcze raz 406 - problem
Czekaj, czy dobrze rozumuje (z tego co na Chomiku i tego co tu piszesz), ze w HDI po wcisnieciu sprzegla/wrzuceniu na luz ale podczas toczenia, obroty powinny utrzymywac sie na poziomie wiekszym niz "na luzie", na postoju? VIDE - porownywanie obrotow silnika z czujnika walu i predkosci pojazdu?

W mojej Omedze (benzyna) tak jest. Obroty neutralne podczas jazdy nigdy nie spadają do takiego poziomu, jak po zatrzymaniu się.
To podobno coś dla ekologii :-)

C

Data: 2009-09-06 17:39:16
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
jeszcze raz 406 - problem
Michał "HoMMeR" Paszek pisze:
Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:
Po ustawieniu na pochyłości, uruchomieniu silnika i zwolnieniu ręcznego - BEZ ruszania pedału gazu i sprzęgła, ciągle na luzie - czy obroty wynoszą 800 czy rosną do 900-1000 (przy prędkości ok 5km/h) czy zaczynają szaleć?
Czy wariowanie wywołuje naciskanie pedału sprzęgła niezależnie od biegu)?

Czekaj, czy dobrze rozumuje (z tego co na Chomiku i tego co tu piszesz), ze w HDI po wcisnieciu sprzegla/wrzuceniu na luz ale podczas toczenia, obroty powinny utrzymywac sie na poziomie wiekszym niz "na luzie", na postoju? VIDE - porownywanie obrotow silnika z czujnika walu i predkosci  pojazdu?

Niewielki wzrost jest wbudowany w ECU.
Jak tylko się toczy to obroty wzrastają do ok. 850 a po osiągnięciu
ok. 4-5 km/h wzrastają do 900.

Sprawdzone dla DW10AETD4.

--
                      Wojciech Smagowicz
                      http://www.ebaja.pl
              zabawki, które Twoje dziecko pokocha

Data: 2009-09-06 16:41:54
Autor: Viking
jeszcze raz 406 - problem

"Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <wsmag@o2.pl> wrote in message

Niewielki wzrost jest wbudowany w ECU.
Jak tylko się toczy to obroty wzrastają do ok. 850 a po osiągnięciu
ok. 4-5 km/h wzrastają do 900.

no u mnie wyglada to na 1000, wtedy jest "normlanie"
ale nie 2200 prawda?:)

--
Pozdrawiam
V.I.K.I.N.G.: Vigilant Individual Keen on Infiltration
and Nocturnal Gratification
ICQ: 50985493 GG: 14408

Data: 2009-09-06 20:32:30
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
jeszcze raz 406 - problem
Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:
Michał "HoMMeR" Paszek pisze:
Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:
Po ustawieniu na pochyłości, uruchomieniu silnika i zwolnieniu ręcznego - BEZ ruszania pedału gazu i sprzęgła, ciągle na luzie - czy obroty wynoszą 800 czy rosną do 900-1000 (przy prędkości ok 5km/h) czy zaczynają szaleć?
Czy wariowanie wywołuje naciskanie pedału sprzęgła niezależnie od biegu)?

Czekaj, czy dobrze rozumuje (z tego co na Chomiku i tego co tu piszesz), ze w HDI po wcisnieciu sprzegla/wrzuceniu na luz ale podczas toczenia, obroty powinny utrzymywac sie na poziomie wiekszym niz "na luzie", na postoju? VIDE - porownywanie obrotow silnika z czujnika walu i predkosci  pojazdu?

Niewielki wzrost jest wbudowany w ECU.
Jak tylko się toczy to obroty wzrastają do ok. 850 a po osiągnięciu
ok. 4-5 km/h wzrastają do 900.

Sprawdzone dla DW10AETD4.

Czyli podstawa do obalenia mitu jazdy na luzie z gorki - tak? Ale to temat calkowicie poboczny - dla mnie to oczywiste (spor pomiedzy jazda na biegu/luzie).
Z ciekawosci sprawdze jutro w Traficu jak to jest rozwiazane w dCi Renault.


--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen BX 14TGE
Trafic 1.9dCi serwis Perkins

Data: 2009-09-06 20:56:28
Autor: Marek
jeszcze raz 406 - problem
Sprawdz czujnik temperatury silnika - u mnie w seacie padniety wywolywal podobne objawy, z tym ze oboty az tak wysoko nie szly....
Pozdrawiam

--
Marek [Plock]
Seat Toledo 1,9 TDi

jeszcze raz 406 - problem

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona