Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   jeszcze raz 406 - problem

jeszcze raz 406 - problem

Data: 2009-09-06 13:22:29
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
jeszcze raz 406 - problem
Viking pisze:
nikt sie nie zainteresowal wczesniej ale sprobuje jeszcze raz, dodajac pare obserwacji
otoz problem tkwi w peugeocie 406 HDi 110 kucy 2l, konkretnie w obrotach
otoz jak odpale lwa wsjo ok, obroty ok 800, spokojnie pracuje i jest milo, po minucie jazdy zaczynaja sie cuda, na luzie obroty losowo wskakuja na 1000, 1200, 1400, 1600, 1800 i tak do 2200, co ciekawe wysprzeglenie auta powoduje ich spadek do wartosci pomiedzy 1000-1400, wyhamowanie tak samo, puszczenie sprzegla czy hamulca i obroty wskakuja znowu na gorna polke, caly czas mowie o biegu jalowym...
przy wrzuconych biegach auto praktycznie samo jedzie, bez dotykania gazu, zmieniajac biegi samochod przyspiesza do 50 na 3jce, do 70 na 4rce i do 90 na 5tce
jakies pomysly co to moze byc?
Hmmm
Pytania pomocnicze:
Gdy auto stoi dłużej na luzie (po odpaleniu, przed jazdą)
Obroty zostają na poziomie 800, czy po chwili wariują?
Przed ruszeniem i dotknięciem pedału hamulca oraz sprzęgła - po zrobieniu przegazówki - wracają do normy (800), czy zaczynają szaleć?
Po ustawieniu na pochyłości, uruchomieniu silnika i zwolnieniu ręcznego - BEZ ruszania pedału gazu i sprzęgła, ciągle na luzie - czy obroty wynoszą 800 czy rosną do 900-1000 (przy prędkości ok 5km/h) czy zaczynają szaleć?
Czy wariowanie wywołuje naciskanie pedału sprzęgła niezależnie od biegu)?

--
                      Wojciech Smagowicz
                      http://www.ebaja.pl
              zabawki, które Twoje dziecko pokocha

Data: 2009-09-06 10:45:52
Autor: Viking
jeszcze raz 406 - problem

"Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <wsmag@o2.pl> wrote in message

Hmmm
Pytania pomocnicze:
Gdy auto stoi dłużej na luzie (po odpaleniu, przed jazdą)
Obroty zostają na poziomie 800, czy po chwili wariują?

sprawdze

Przed ruszeniem i dotknięciem pedału hamulca oraz sprzęgła - po zrobieniu przegazówki - wracają do normy (800), czy zaczynają szaleć?

sprawdze, jednak kiedy juz szaleje i przegazuje nie ma to zadnego wplywu, nic nie pomaga anie nie pogarsza sytuacji

Po ustawieniu na pochyłości, uruchomieniu silnika i zwolnieniu ręcznego - BEZ ruszania pedału gazu i sprzęgła, ciągle na luzie - czy obroty wynoszą 800 czy rosną do 900-1000 (przy prędkości ok 5km/h) czy zaczynają szaleć?

sprawdze

Czy wariowanie wywołuje naciskanie pedału sprzęgła niezależnie od biegu)?

wariowanie nie wywoluje pedla sprzegla (tzn chyba nie) nie umiem okreslic powodu dlaczego auto tak sie zachowuje, czy wycisnieciesprzegla, czy gazu czy pochylosc czy co bo to jest nieregularne, znienacka, niekontrolowane, jedyne co wiem to jak na luzie wysprzegle obroty spadaja. ale nie do wartosci ktora powinna byc na luzie czyli ok 800 a do wartosci z przedzialu 1000-1400 i tez nie wiem od czego to zalezy
natomiast jak wygasze i odpale pojaz wszystko jest ok
zadna kontrolka nawet nie mrugnela do tej pory, czekam jeszcze az wysusze zbiornik zeby zobaczyc o ile wzroslo zuycie paliwa, ale z tego co widze narazie bedzie to minimalny wzrost o ile wogole...

--
Pozdrawiam
V.I.K.I.N.G.: Vigilant Individual Keen on Infiltration
and Nocturnal Gratification
ICQ: 50985493 GG: 14408

Data: 2009-09-06 16:22:40
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
jeszcze raz 406 - problem
Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:
Po ustawieniu na pochyłości, uruchomieniu silnika i zwolnieniu ręcznego - BEZ ruszania pedału gazu i sprzęgła, ciągle na luzie - czy obroty wynoszą 800 czy rosną do 900-1000 (przy prędkości ok 5km/h) czy zaczynają szaleć?
Czy wariowanie wywołuje naciskanie pedału sprzęgła niezależnie od biegu)?

Czekaj, czy dobrze rozumuje (z tego co na Chomiku i tego co tu piszesz), ze w HDI po wcisnieciu sprzegla/wrzuceniu na luz ale podczas toczenia, obroty powinny utrzymywac sie na poziomie wiekszym niz "na luzie", na postoju? VIDE - porownywanie obrotow silnika z czujnika walu i predkosci   pojazdu?

--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen BX 14TGE
Trafic 1.9dCi serwis Perkins

Data: 2009-09-06 17:20:42
Autor: CeSaR
jeszcze raz 406 - problem
Czekaj, czy dobrze rozumuje (z tego co na Chomiku i tego co tu piszesz), ze w HDI po wcisnieciu sprzegla/wrzuceniu na luz ale podczas toczenia, obroty powinny utrzymywac sie na poziomie wiekszym niz "na luzie", na postoju? VIDE - porownywanie obrotow silnika z czujnika walu i predkosci pojazdu?

W mojej Omedze (benzyna) tak jest. Obroty neutralne podczas jazdy nigdy nie spadają do takiego poziomu, jak po zatrzymaniu się.
To podobno coś dla ekologii :-)

C

Data: 2009-09-06 17:39:16
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
jeszcze raz 406 - problem
Michał "HoMMeR" Paszek pisze:
Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:
Po ustawieniu na pochyłości, uruchomieniu silnika i zwolnieniu ręcznego - BEZ ruszania pedału gazu i sprzęgła, ciągle na luzie - czy obroty wynoszą 800 czy rosną do 900-1000 (przy prędkości ok 5km/h) czy zaczynają szaleć?
Czy wariowanie wywołuje naciskanie pedału sprzęgła niezależnie od biegu)?

Czekaj, czy dobrze rozumuje (z tego co na Chomiku i tego co tu piszesz), ze w HDI po wcisnieciu sprzegla/wrzuceniu na luz ale podczas toczenia, obroty powinny utrzymywac sie na poziomie wiekszym niz "na luzie", na postoju? VIDE - porownywanie obrotow silnika z czujnika walu i predkosci  pojazdu?

Niewielki wzrost jest wbudowany w ECU.
Jak tylko się toczy to obroty wzrastają do ok. 850 a po osiągnięciu
ok. 4-5 km/h wzrastają do 900.

Sprawdzone dla DW10AETD4.

--
                      Wojciech Smagowicz
                      http://www.ebaja.pl
              zabawki, które Twoje dziecko pokocha

Data: 2009-09-06 16:41:54
Autor: Viking
jeszcze raz 406 - problem

"Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <wsmag@o2.pl> wrote in message

Niewielki wzrost jest wbudowany w ECU.
Jak tylko się toczy to obroty wzrastają do ok. 850 a po osiągnięciu
ok. 4-5 km/h wzrastają do 900.

no u mnie wyglada to na 1000, wtedy jest "normlanie"
ale nie 2200 prawda?:)

--
Pozdrawiam
V.I.K.I.N.G.: Vigilant Individual Keen on Infiltration
and Nocturnal Gratification
ICQ: 50985493 GG: 14408

Data: 2009-09-06 20:32:30
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
jeszcze raz 406 - problem
Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:
Michał "HoMMeR" Paszek pisze:
Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:
Po ustawieniu na pochyłości, uruchomieniu silnika i zwolnieniu ręcznego - BEZ ruszania pedału gazu i sprzęgła, ciągle na luzie - czy obroty wynoszą 800 czy rosną do 900-1000 (przy prędkości ok 5km/h) czy zaczynają szaleć?
Czy wariowanie wywołuje naciskanie pedału sprzęgła niezależnie od biegu)?

Czekaj, czy dobrze rozumuje (z tego co na Chomiku i tego co tu piszesz), ze w HDI po wcisnieciu sprzegla/wrzuceniu na luz ale podczas toczenia, obroty powinny utrzymywac sie na poziomie wiekszym niz "na luzie", na postoju? VIDE - porownywanie obrotow silnika z czujnika walu i predkosci  pojazdu?

Niewielki wzrost jest wbudowany w ECU.
Jak tylko się toczy to obroty wzrastają do ok. 850 a po osiągnięciu
ok. 4-5 km/h wzrastają do 900.

Sprawdzone dla DW10AETD4.

Czyli podstawa do obalenia mitu jazdy na luzie z gorki - tak? Ale to temat calkowicie poboczny - dla mnie to oczywiste (spor pomiedzy jazda na biegu/luzie).
Z ciekawosci sprawdze jutro w Traficu jak to jest rozwiazane w dCi Renault.


--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen BX 14TGE
Trafic 1.9dCi serwis Perkins

jeszcze raz 406 - problem

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona