Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   jeszcze raz piasta z biegami - hamulec

jeszcze raz piasta z biegami - hamulec

Data: 2010-02-10 13:55:04
Autor: kleju
jeszcze raz piasta z biegami - hamulec
dziendobry
Tym razem zadam pytanie o hamulec w tylnym kole. No powiedzmy zdecydowalem sie na piaste z 3 biegami. Zastanawiam sie nad hamulcem w piascie lub hamucem bebnowym. Na korzysc hamulca w piascie przemawia brak dodatkowych linek i klamki na korzysc hamulca bebnowego to ze mozna sobie popedalowac do tylu. Czy tez przesunac pedaly na skrzyzowaniu.
Ciekaw jestem waszych opinii

Data: 2010-02-10 10:21:57
Autor: mg
jeszcze raz piasta z biegami - hamulec
No powiedzmy zdecydowalem sie na piaste z 3 biegami.

A shimano czy sram ? Sram jest fajniejszy bo ma lacuszek zamiast
pudeleczka na osce. Fajnieszy w przypadku upadku roweru na bok.


Na korzysc hamulca w piascie przemawia brak dodatkowych linek i klamki
na korzysc hamulca bebnowego to ze mozna sobie popedalowac do tylu.
Czy tez przesunac pedaly na skrzyzowaniu. Ciekaw jestem waszych opinii

Jak ktos jezdzil tylko na "angielce" to nie jest przyzwyczajony do
synchronizacji hamowania z ustawieniem korb i dodatkowo zawsze rusza z
tej samej nogi.

Zeby efektownie hamowac torpedo trzeba wyrobic sobie nawyk dokrecania
do przodu, zeby korby ustawily sie poziomo. W zaleznosci, ktora korba
po hamowaniu ustawila sie z przodu, rusza sie z lewej albo z prawej
nogi.

Linki psuja linie ramy, klamki linie kierownicy, hamulce szczekowe
scieraja obrecze  ... i po co chcesz pedalowac do tylu?   ;)

Data: 2010-02-11 12:48:13
Autor: kleju
jeszcze raz piasta z biegami - hamulec
W dniu 2010-02-10 19:21, mg pisze:
No powiedzmy zdecydowalem sie na piaste z 3 biegami.

A shimano czy sram ? Sram jest fajniejszy bo ma lacuszek zamiast
pudeleczka na osce. Fajnieszy w przypadku upadku roweru na bok.

prawde mowiac myslalem o tym:
http://www.sturmey-archer.com/products/hubs/cid/3/id/15

Data: 2010-02-11 07:06:46
Autor: mg
jeszcze raz piasta z biegami - hamulec
prawde mowiac myslalem o tym:
http://www.sturmey-archer.com/products/hubs/cid/3/id/15

Tez ma lancuszek.
Widze w instrukcji, ze budowa jest niemal identyczna jak sram t3.
Pewno tylko czesci maja inne wymiary, zeby byly ... inne.

Wydaje mie sie, ze do sram jest wiekszy dostep czesci w kraju. No ale
taka piaste kupuje sie ze wzgledu na niezawodnosc i sporadycznosc
konserwacji.

Ciekawe, ktora trudniej zajezdzic?

Data: 2010-02-11 16:40:46
Autor: Tomasz Minkiewicz
jeszcze raz piasta z biegami - hamulec
On Thu, 11 Feb 2010 07:06:46 -0800 (PST)
mg <abcdemg2@poczta.onet.pl> wrote:

> prawde mowiac myslalem o tym:
> http://www.sturmey-archer.com/products/hubs/cid/3/id/15
>
Tez ma lancuszek.
Widze w instrukcji, ze budowa jest niemal identyczna jak sram t3.
Pewno tylko czesci maja inne wymiary, zeby byly ... inne.

Wydaje mie sie, ze do sram jest wiekszy dostep czesci w kraju. No ale
taka piaste kupuje sie ze wzgledu na niezawodnosc i sporadycznosc
konserwacji.

Ciekawe, ktora trudniej zajezdzic?

Gdzieś czytałem wypowiedź kogoś, kto jest blisko tematu (bodaj byłego
pracownika Sturmey-Archera jeszcze w Anglii, nie pamiętam dokładnie),
w której twierdził, że jakość chińskich S-A jest _wyższa_ niż
„oryginalnych”, bo angole przez sto lat dochowali się praktyków, którzy w przypadku gdy jakaś seria np. nie mieściła się tak do końca w
tolerancjach wymiarowych, potrafili określić, że mimo wszystko to jej
nie dyskwalifikuje, bo jest zrobiona wystarczająco dobrze. A że
Chińczycy kupili tylko blueprinty i maszyny, ale nie mają jeszcze takich
fachurów, to jeśli część choćby odrobinę nie trzyma wymiarów, odpada na
kontroli technicznej.

Tak więc współczesne S-A to mogą być naprawdę dobrze wykonane piasty. :)

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-02-12 22:36:11
Autor: Coaster
jeszcze raz piasta z biegami - hamulec
Tomasz Minkiewicz wrote:
On Thu, 11 Feb 2010 07:06:46 -0800 (PST)
mg <abcdemg2@poczta.onet.pl> wrote:

prawde mowiac myslalem o tym:
http://www.sturmey-archer.com/products/hubs/cid/3/id/15

Tez ma lancuszek.
Widze w instrukcji, ze budowa jest niemal identyczna jak sram t3.
Pewno tylko czesci maja inne wymiary, zeby byly ... inne.

Wydaje mie sie, ze do sram jest wiekszy dostep czesci w kraju. No ale
taka piaste kupuje sie ze wzgledu na niezawodnosc i sporadycznosc
konserwacji.

Ciekawe, ktora trudniej zajezdzic?

Gdzieś czytałem wypowiedź kogoś, kto jest blisko tematu (bodaj byłego
pracownika Sturmey-Archera jeszcze w Anglii, nie pamiętam dokładnie),
w której twierdził, że jakość chińskich S-A jest _wyższa_ niż
„oryginalnych”, bo angole przez sto lat dochowali się praktyków, którzy w przypadku gdy jakaś seria np. nie mieściła się tak do końca w
tolerancjach wymiarowych, potrafili określić, że mimo wszystko to jej
nie dyskwalifikuje, bo jest zrobiona wystarczająco dobrze. A że
Chińczycy kupili tylko blueprinty i maszyny, ale nie mają jeszcze takich
fachurów, to jeśli część choćby odrobinę nie trzyma wymiarów, odpada na
kontroli technicznej.

Tak więc współczesne S-A to mogą być naprawdę dobrze wykonane piasty. :)


Wedlug Sheldona zloty okres S-A jezeli chodzi o jakosc zaczal sie konczyc z poczatkiem lat 60-tych. Wtedy zaczeto szukac oszczednosci zmianiajac filozofie produkcji piast z 'last for life' na 'acceptable'.
http://www.sheldonbrown.com/sturmey-archer.html#taiwan


--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"If you find yourself standing to accelerate,
on level ground, it is a sign that your gear is too high
or that your saddle is too low."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

jeszcze raz piasta z biegami - hamulec

Nowy film z video.banzaj.pl wicej »
Redmi 9A - recenzja budetowego smartfona