jeszcze raz pytanie o 16:9

Data: 2010-07-06 20:00:08
Autor: Arek.
jeszcze raz pytanie o 16:9
dlaczego z satelity TVN nie nadaje w formacie 16:9 ? jaki w tym ma cel Grupa ITI ? oczywiście mówię o przekazie SD .
teraz mam porównanie gdyż zamontowałem sobie antenę do odbioru DVB-T
cały program TVN-u nadawany poprzez satelitę nadawany jest w formacie 4:3 a z naziemnego cyfrowego tak przypuszczam około 70% programu puszczają w 16:9
charakter mojej pracy pozwala mi na bardzo częsty kontakt z lokatorami osiedla w którym mieszkam i widzę że większość jest w posiadaniu nowych telewizorów a 99% z nich odbiera sygnał TV z kablowych SD gdzie kblówki (UPC i Krawarkon) podają sygnał z satelity a nie z naziemnej.
zaraz ktoś powie że TV DVB-T cały czas prowadzi testy i nie można tego sygnału przesyłać wia satelita ,guzik prawda przecież transporder na satelicie jest Grupy ITI i oni decydują co i jak nadają a platformy cyfrowe C+ , Polsat i TNK dalej puszczają ten "SZAJS"
czy platformy cyfrowe nie mogą wywrzeć na ITI wpływu aby przekazywali sygnał na satelitę taki jaki wychodzi ze studia ?
to samo chyba dotyczy platformy Polsatu (nie jestem pewny) w przekazie DVB-T nadają 4:3
a i jeszcze jedno DVB-T odbieram w Waszawie na Wilanowie

Arek.

Data: 2010-07-07 12:14:02
Autor: Dariusz Zygmunt
jeszcze raz pytanie o 16:9
W dniu 7/6/2010 8:00 PM, Arek. pisze:

dlaczego z satelity TVN nie nadaje w formacie 16:9 ? jaki w tym ma cel Grupa
ITI ? oczywiście mówię o przekazie SD .

Bo to jest sygnał SD czyli przeznaczony dla TV 4:3 dla TV 16:9 przeznaczony jest kanał TVN HD i tam jak najbardziej jest 16:9.

... widzę że większość jest w posiadaniu nowych
telewizorów a 99% z nich odbiera sygnał TV z kablowych SD gdzie kblówki (UPC
i Krawarkon) podają sygnał z satelity a nie z naziemnej.

Przykra sprawa, ale zwróć się z pytaniem do UPC i Krawarkonu {istnieje firma o takiej nazwie??}.

czy platformy cyfrowe nie mogą wywrzeć na ITI wpływu aby przekazywali sygnał
na satelitę taki jaki wychodzi ze studia ?

Ja mam jak najbardziej z platformy cyfrowej i jak najbardziej HD, ale rzeczywiście nie wiem jak jest na Wilanowie  ;-)

Z pozdrowieniami
Dariusz Zygmunt

Data: 2010-07-07 13:36:21
Autor: Arek.
jeszcze raz pytanie o 16:9
[...]

że co?? a kto taką definicję wymyślił ?

[...]

istnieje TV kablowa Krawarkon działa na Stegnach w Warszawie

Arek.

Data: 2010-07-07 16:45:48
Autor: Dariusz Zygmunt
jeszcze raz pytanie o 16:9
W dniu 7/7/2010 1:36 PM, Arek. pisze:
[...]

Kto wymyślił definicję obrazu HD? Na poczekaniu Ci nie powiem, zresztą, nie wydaje mi się żeby miało to coś do rzeczy  ;-)

Z pozdrowieniami
Dariusz Zygmunt

Data: 2010-07-07 17:38:36
Autor: Arek.
jeszcze raz pytanie o 16:9
[...]

kto wymyślił że sygnał SD jest przeznaczony dla TV 4:3 a 16:9 dla HD

Arek.

Data: 2010-07-08 02:30:57
Autor: Dariusz Zygmunt
jeszcze raz pytanie o 16:9
W środa, 7 lipca 2010 17:38, Arek. wyraził następujacą opinię:

[...]
 Podejrzewam o ten haniebny czyn te same osoby które pisały specyfikacje obrazu SD {przy czym wtedy jeszcze nie wiedziano że jest to SD i mówiono PAL, SECAM czy inny NTSC}. Specyfikacja ta powstała na podstawie możliwości technicznych, np. wykonania kineskopu o odpowiednim kształcie i rozdzielczości.  Twórcy standardu HD takich ograniczeń już nie musieli brać pod uwagę więc określili bardziej "naturalny" stosunek szerokości do wysokości ekranu.  Czy taka odpowiedź Cię satysfakcjonuje?  ;-)  Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt  --
53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

Data: 2010-07-08 10:51:41
Autor: Arek.
jeszcze raz pytanie o 16:9
[...]

nie do konca mnie satysfakcjonuje gdyż nie widzę żadnych przeszkód technicznych aby obraz SD był przekazywany w formacie 16:9 ,dlaczego stacje typu TVN24 ,TVN Warszawa mogą cały program przekazywać w tym formacie ? a nie słyszałem aby one były kiedykolwiek nadawane w HD ,przykłady można mnożyć np. są stacje nadający ten sam materiał z tego samego transpordera jako SD i HD w 16:9 są to nSPORT ,C+ itp ,itd
proszę tylko o proste wytłumaczenie dlaczego tak robią
czy chodzi o kasiorę ?

Arek.

Data: 2010-07-08 11:16:58
Autor: pawell32
jeszcze raz pytanie o 16:9
W dniu 2010-07-08 10:51, Arek. pisze:
[...]

ale te programy w odróżnieniu od tvn nadawane są tylko drogą
satelitarną. tvn idzie również naziemnie (analog).
na cyfrowej naziemnej jest 16:9

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2010-07-08 11:52:11
Autor: Arek.
jeszcze raz pytanie o 16:9
[...]

i co z tego??????????????????????
PYTAM DLACZEGO WIA SAT  NIE NADAJĄ SD W 16:9

Arek.

Data: 2010-07-08 12:41:11
Autor: pawell32
jeszcze raz pytanie o 16:9
W dniu 2010-07-08 11:52, Arek. pisze:
i co z tego??????????????????????
PYTAM DLACZEGO WIA SAT  NIE NADAJĄ SD W 16:9

bo nikt nie będzie tego rozdzielał, a to co idzie w naziemnej
to jest to samo.
może i tak jest taniej.
poza tym to pewnie zależy od tego co jest zapisane w koncesji

Data: 2010-07-08 20:58:36
Autor: Dariusz Zygmunt
jeszcze raz pytanie o 16:9
W czwartek, 8 lipca 2010 10:51, Arek. wyraził następujacą opinię:

[...]

 Choćby dlatego, że wiele starszych TV nie rozpoznaje sygnału z obrazem o proporcjach innych niż 4:3 a jeśli nawet rozpoznaje to np. nie przełącza się automatycznie co jest dla oglądacza upierdliwe.
stacje typu TVN24 ,TVN Warszawa mogą cały program przekazywać w tym
formacie ? a nie słyszałem aby one były kiedykolwiek nadawane w HD
 TVN24 to gadające głowy i jeśli nawet porozciągają się trochę na ekranie 4:3 to nikogo to razić nie będzie, TVN Warszawa jest nowym kanałem i trudno wymagać żeby równał w dół do formatu 4:3, równie dobrze można by wymagać żeby nadawał obraz czarno biały  ;-)
[...]
 Robią to, bo 4:3 jest co prawda standardem odchodzącym w niebyt ale używanym przez {na razie jeszcze} znaczącą część społeczeństwa, w pewnym momencie TVN HD stanie się zwykłym TVN a dotychczasowy TVN o proporcjach 4:3 przestanie być nadawany, ot i cała tajemnica  ;-)  Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt  --
53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

Data: 2010-07-08 22:17:51
Autor: Arek.
jeszcze raz pytanie o 16:9
[...]

no to jedziemy dalej
TVP1 i TVP2 może nadawać w 16:9 ? olewają tą znaczną część społeczeństwa czy idą z postępem
TVN Turbo,TVN Style ,TVN pogoda po cholere nadaje 16:9 ?
czy któryś z tych programów nadaje w HD  ?
albo z innego podwórka po co Eurosporty 1 i 2 przeszły na przekaz 16:9 ?
wyliczać można jeszcze więcej
jak długo jeszcze będziemy czekać aby po ekranie TV nie latały "POKRAKI" wiem wiem napiszesz zaraz że mogę sobie ekran wypełnić jednym kliknięciem pilota ale czy o to chodzi? mam sobie pogarszać jakość ?  nie dziękuję !

Arek.

Data: 2010-07-07 13:58:31
Autor: Misiek
jeszcze raz pytanie o 16:9

[...]

No tak, na kanale TVN-HD często jest nadawane też w proporcjach 4:3,
i w to wpasowane są dwa czarne paski na dole i górze :-)
Daje to przepiękny, żałobny obraz Najnowszej generacji....
Ciekaw jestem czy komuś się podoba taka "klepsydra"?

Żeby było śmieszniej, to w tymsamym czasie na kanale TVN (bez hd)
nadawany jest obraz w  proporcji 16:9 !

Pozrowienia dla postrzegających inaczej
 MM

Data: 2010-07-07 14:17:02
Autor: Misiek
jeszcze raz pytanie o 16:9
Przykład właśnie na antenie... (W-11)

Data: 2010-07-07 17:04:53
Autor: Dariusz Zygmunt
jeszcze raz pytanie o 16:9
W dniu 7/7/2010 1:58 PM, Misiek pisze:

[...]

Coraz rzadziej robią takie coś, głównie starsze produkcje.

A ostatnio pozytywnie mnie zaskoczyli puszczając Seksmisję w HD - i to żaden upscaling ze starych zasobów tylko nowiutka kopia  :-)

Żeby było śmieszniej, to w tymsamym czasie na kanale TVN (bez hd)
nadawany jest obraz w  proporcji 16:9 !

A co w tym śmiesznego? Program nagrany jest na nośniku w formacie 4:3 na ok. 500 liniach wysokości, oryginalnie był panoramiczny czyli miał marginesy więc aktywnych jest z 300-350 linii, gdyby go przeskalowali w górę aby wypełnił cały obszar 16:9 to na ekranie 42" piksele byłyby wielkości małych czereśni  ;-)

Oczywiście mogli by nie puszczać tak starych materiałów, ale część widzów, przypuszczam że znaczna w dalszym ciągu używa TV 4:3 i dla nich nie jest to wielkim problemem.

Pozrowienia dla postrzegających inaczej

Znaczy pozdrawiasz sam siebie? No można i tak  ;-)

Z pozdrowieniami
Dariusz Zygmunt

Data: 2010-07-07 23:26:29
Autor: Misiek
jeszcze raz pytanie o 16:9

Użytkownik "Dariusz Zygmunt" <inny@adres.net> napisał w wiadomości
[...]

A właśnie najbardzie mnie denerwują zupełnie nowe produkcje np:
"W-11" który jest aktualną produkcją TV N i rejestrowane jest
w formacie 16:9.
Od lat 50-tych, w PRL i później w RP obowiązywał system telewizji
czarno-białej, później SECAM a następnie PAL, który miał 625 linii
(576 lini widzialnych). Produkowanie właśnie materiału przeznaczonego
do kanału noszącego nazwę HD, w formacie 300 linii jest chyba
pewnym nieporozumieniem...
Podobnie zarzuty, można mieć do dość znacznej grupy reklam
(nowych - bieżących), które są wyprodukowane albo w formacie 5:4
lub o zgrozo w 300 liniach.
Ale wiadomo reklam można nie oglądać...a za kanały HD płaci się...

A ostatnio pozytywnie mnie zaskoczyli puszczając Seksmisję w HD - i to
żaden upscaling ze starych zasobów tylko nowiutka kopia  :-)

Widziałem! Naprawdę jak się chce to można i ze starego materiału...

[...]

No bez przesady. Dokładnie ten sam film "W-11", emitowany jest bez znaczka
HD na sąsiednim kanale w formacie 16:9 i jest to całkiem znośne. Oczywiście od
strony wizualnej, a nie ... tematycznej...

[...]

Ok! Chciałbym, by kiedyś, mając TV (w dowolnym formacie) cały ekran
wypełniony był treścią, na nie czarnymi pasami - bocznymi, dolno-górnymi
czy też, o zgrozo, na około!

Pozdrawiam (ciepło)
MM

Data: 2010-07-08 02:54:57
Autor: Dariusz Zygmunt
jeszcze raz pytanie o 16:9
W środa, 7 lipca 2010 23:26, Misiek wyraził następujacą opinię:
[...]

 Nowe odcinki które leciały wiosną są już w HD, te które lecą teraz to powtórki z ubiegłego roku rzeczywiście kręcone w SD z marginesami górno-
dolnymi co jest o tyle dziwne, że w tym samym czasie kręceni Detektywi byli w HD - tak mi się przynajmniej wydaje.
[...]
 Reklam nie produkuje ITI więc jeśli chcesz mieć pretensje to do firm które takie reklamy sobie zamówiły. Wydaje mi się, że niektórzy twórcy reklam uważają że pasy u góry i na dole to rodzaj szpanu, takie "HD dla ubogich" albo nawiązywanie do kanałów muzycznych gdzie teledyski od dawna już kręcone są jako panoramiczne - tyle że tam ma to uzasadnienie w "coolerskich" napisach które zasłaniają sporą część ekranu  ;-)
A ostatnio pozytywnie mnie zaskoczyli puszczając Seksmisję w HD - i to
żaden upscaling ze starych zasobów tylko nowiutka kopia  :-)
Widziałem! Naprawdę jak się chce to można i ze starego materiału...
 Z oryginalnej taśmy filmowej a nie bliżej nieokreślonego "starego materiału"  ;-)  Ale aż miło było popatrzeć, tak dobrego obrazu to nie pamiętam nawet z kina, taśmy które trafiały do kin były porysowane i pocięte chyba jeszcze w trakcie produkcji  :-/
Ok! Chciałbym, by kiedyś, mając TV (w dowolnym formacie) cały ekran
wypełniony był treścią, na nie czarnymi pasami - bocznymi, dolno-górnymi
czy też, o zgrozo, na około!
 Uroki życia w "ciekawych czasach"  ;-)  Znam gorsze przypadki, film panoramiczny najpierw wykastrowany do formatu 4:3 a potem przerobiony na 16:9 przez powiększenie i obcięcie "nadmiarowej" góry i dołu - no ale cały ekran wypełnił  ;-)  Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt  --
53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

Data: 2010-07-09 00:44:47
Autor: Tomy M.
jeszcze raz pytanie o 16:9
Użytkownik "Dariusz Zygmunt" <inny@adres.net> napisał w wiadomości news:i11k1b$7s9$1inews.gazeta.pl...

Bo to jest sygnał SD czyli przeznaczony dla TV 4:3 dla TV 16:9 przeznaczony jest kanał TVN HD i tam jak najbardziej jest 16:9.

Teee ... skąd Ty się urwałeś?
Jakiś nowy EXPERT nam się objawił?!

Skończ pierdolić pacanie bo niedobrze się robi.

Tomy M.

Data: 2010-08-03 20:34:10
Autor: Tomy M.
jeszcze raz pytanie o 16:9
W dniu 2010-07-07 12:14, Dariusz Zygmunt pisze:
[...]

Co TY pierdolisz?  Od kiedy to sygnał SD jest 4:3 ???
Od kiedy 430 linii obrazu to sygnał SD (PAL) ???

TVN to żałosna telewizja nadająca żałosnej jakości sygnał.
Zobaczcie sobie np. TV PULS ... 3-4 razy lepsza jakość.

Tomy M.

Data: 2010-08-03 12:11:05
Autor: Mamut
jeszcze raz pytanie o 16:9

TVN to żałosna telewizja nadająca żałosnej jakości sygnał.
Zobaczcie sobie np. TV PULS ... 3-4 razy lepsza jakość.

no patrz a ja na 50calowej plazmie widze cos przeciwnego. Paczka tvnów
ma stosunkowo najlepszą jakość z polskich kanałów ale skoro ci to nie
odpowiada to nie rozumiem czemu wciąż oglądasz te kanały i wylewasz
żółć w internecie. Przecież masz pilota.

Data: 2010-08-04 00:17:26
Autor: Tomy M.
jeszcze raz pytanie o 16:9
W dniu 2010-08-03 21:11, Mamut pisze:

[...]

   Teee ... zabronisz mi mówi o tym że TVN nadaje chujnie?
Twoja 50 calowa plazma jest doskonała ... ale okulary
to Ty chyba u ruskich na straganie kupowałeś.
  Z kimś kto ma problem odróżnić 430 linii od pełnego PAL
z zasady nie rozmawiam o jakość obrazu.

Tomy M.

Data: 2010-07-12 13:27:34
Autor: Jingiel
jeszcze raz pytanie o 16:9

Użytkownik "Arek." <arek@arbuzowa.2a.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i0vqvb$2gvd$1@news2.ipartners.pl...
dlaczego z satelity TVN nie nadaje w formacie 16:9 ? jaki w tym ma cel Grupa ITI ? oczywiście mówię o przekazie SD .

Bo ten sygnał jest uzywany jako dosył do nadajników naziemnych a TVN, Polsat naziemnie leci w 4:3.

Jingiel

Data: 2010-07-12 15:58:00
Autor: Arek.
jeszcze raz pytanie o 16:9
Bo ten sygnał jest uzywany jako dosył do nadajników naziemnych a TVN, Polsat naziemnie leci w 4:3.

a w czym problem to zmienić ??

Arek.

Data: 2010-07-12 22:50:53
Autor: Dariusz Zygmunt
jeszcze raz pytanie o 16:9
W poniedziałek, 12 lipca 2010 15:58, Arek. wyraził następujacą opinię:

Bo ten sygnał jest uzywany jako dosył do nadajników naziemnych a TVN,
Polsat naziemnie leci w 4:3.
a w czym problem to zmienić ??
 Po pierwsze - taką mają koncesję a po drugie - po co?  Jeśli kogoś stać na nowy TV to stać go także na platformę cyfrową z sygnałem nie tylko 16:9 ale i HD, a dla kogoś kto ma stary TV puszczenie sygnału 4:3 bez żadnych "udziwnień" jest po prostu wygodniejsze.  Z pozdrowienaimi Dariusz Zygmunt

Data: 2010-07-12 23:13:09
Autor: Wiewior
jeszcze raz pytanie o 16:9
Użytkownik "Dariusz Zygmunt" <darek_spam_na_Madagaskar@czat.homelinux.net> napisał w wiadomości news:i1fvb9$2ss1$1news.mm.pl...
Jeśli kogoś stać na nowy TV to stać go także na platformę cyfrową z sygnałem
nie tylko 16:9 ale i HD, a dla kogoś kto ma stary TV puszczenie sygnału 4:3
bez żadnych "udziwnień" jest po prostu wygodniejsze.

Zapominasz o jednym drobiazgu. Każdy tuner satelitarny (a także taki sprzęt jak np. odtwarzacz DVD) ma w menu możliwość ustawienia opcji sygnału wyjściowego: 16:9 albo 4:3. Co za problem nadawać 16:9, a na "nadajnikach naziemnych" ustawić konwersję letterbox do 4:3 i być zgodnym z mityczną koncesją?

--
     Wiewior
jvrjvbe@tnmrgn.cy

Data: 2010-07-12 23:37:26
Autor: Dariusz Zygmunt
jeszcze raz pytanie o 16:9
W poniedziałek, 12 lipca 2010 23:13, Wiewior wyraził następujacą opinię:
[...]

 Ale po co? TVN ma w swojej ofercie program 16:9 w dodatku HD i nie potrzebuje modyfikować już istniejącego. Tym bardziej, że taka zmiana mogłoby zniechęcić część oglądających których odbiorniki nie są w stanie automatycznie rozpoznać formatu obrazu.  Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt

Data: 2010-07-13 07:14:37
Autor: Wiewior
jeszcze raz pytanie o 16:9
Użytkownik "Dariusz Zygmunt" <darek_spam_na_Madagaskar@czat.homelinux.net> napisał w wiadomości news:i1g22i$1d91$1news.mm.pl...
Tym bardziej, że taka zmiana mogłoby zniechęcić część oglądających których
odbiorniki nie są w stanie automatycznie rozpoznać formatu obrazu.

A jakichże to? Które odbiorniki nie są w stanie rozpoznać formatu obrazu? Przeczytałeś mojego maila ze zrozumieniem?

Data: 2010-07-13 23:17:32
Autor: Dariusz Zygmunt
jeszcze raz pytanie o 16:9
W wtorek, 13 lipca 2010 07:14, Wiewior wyraził następujacą opinię:
[...]

 Prawdę mówiąc nie zrozumiałem, nadawanie 16:9, zamiana na 4:3 w każdym tunerze satelitarnym a nawet w DVD a do tego jeszcze wtrąciłeś "nadajnik naziemny". Nie uważasz że prościej jest nadać w formacie 4:3? Pomija się te wszystkie konwersje formatów i dodatkowe urządzenia  ;-)  Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt

Data: 2010-07-13 23:31:41
Autor: Dariusz Zygmunt
jeszcze raz pytanie o 16:9
W wtorek, 13 lipca 2010 23:25, Cavallino wyraził następujacą opinię:
[...]

 Nie wiem, spytaj się Wiewióra, to on to wymyślił  :-)  Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt

Data: 2010-07-13 23:44:21
Autor: Cavallino
jeszcze raz pytanie o 16:9
[...]

Nic nie widziałem, aby gdzieś pisał że w każdym tunerze satelitarnym konieczna jest zamiana 16:9 w 4:3.
IMO taka zamiana w ogóle nie jest konieczna, tv sam sobie zazwyczaj poradzi.

Data: 2010-07-14 00:35:59
Autor: Dariusz Zygmunt
jeszcze raz pytanie o 16:9
W wtorek, 13 lipca 2010 23:44, Cavallino wyraził następujacą opinię:
[...]

 Z wyjątkiem tych iluś tam TV które sobie nie poradzą. Ale nie o tym jest dyskusja tylko o tym, że Arek i Wiewiór zażyczyli sobie żeby ITI zaczęło nadawać zwykły TVN w formacie 16:9   ;-)  Z pozdrowienaimi Dariusz Zygmunt

Data: 2010-07-14 07:57:02
Autor: Cavallino
jeszcze raz pytanie o 16:9
Użytkownik "Dariusz Zygmunt" <darek_spam_na_Madagaskar@czat.homelinux.net> napisał w wiadomości news:i1ipsb$1r4m$1news.mm.pl...
[...]

Rubinów i Electronici?
Będzie powód żeby zmienić tv na jakiś działający natywnie w PAL. ;-)

Ale nie o tym jest
dyskusja tylko o tym, że Arek i Wiewiór zażyczyli sobie

Jasne, dwóch ludzi chce 16:9, reszta 4:3.
Niestety - gdyby rozumować tak jak Ty, to do dziś siedzielibyśmy w jaskiniach.
Bo po co coś zmieniać na lepsze, skoro jakiś uwstecznieniec mógłby mieć gorzej?

żeby ITI zaczęło
nadawać zwykły TVN w formacie 16:9   ;-)

Przecież nadaje.
W dvb-t.
Więc utrzymywanie gdzie indziej jakiegoś dziadowskiego 4:3 sprzed pół wieku to zwykłe wymuszanie kasy.

Data: 2010-07-14 08:20:39
Autor: pawell32
jeszcze raz pytanie o 16:9
W dniu 2010-07-14 07:57, Cavallino pisze:
[...]

a może napisać prośbę o nadawanie w dni parzyste 16:9, a w pozostałe
ja dotychczas...

Data: 2010-08-27 22:32:52
Autor: nom
jeszcze raz pytanie o 16:9

Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:i1jl41$gd7$1news.onet.pl...
a może napisać prośbę o nadawanie w dni parzyste 16:9, a w pozostałe
ja dotychczas...

Rozwiązanie tego problemu powstało już dawno, bo w latach 80-tych. System nazywał się PAL Plus, umożliwiał nadawanie sygnału PAL 4:3 pełne 576 linii na klasycznych odbiornikach, jak również w proporcji 16:9 równiez pełne 576 linii na nowych odbiornikach panoramicznych wyposażonych w odpowiedni dekoder jeżeli sygnał był nadawany jako letterbox (432 linie aktywne na klasycznym TV 4:3). System nie rozpowszechnił się jednak ze względu na droższy sprzęt.  :-)

Data: 2010-07-14 19:51:27
Autor: Dariusz Zygmunt
jeszcze raz pytanie o 16:9
W środa, 14 lipca 2010 07:57, Cavallino wyraził następujacą opinię:
[...]

 A co Cię to interesuje?
Będzie powód żeby zmienić tv na jakiś działający natywnie w PAL. ;-)
 Rozumiem że Ty zapłacisz za wymianę TV każdemu kto będzie niezadowolony?  ;-)
[...]
 Czy ja narzekam na to że jest program TVN HD?? Nie, bardzo się z tego cieszę. Ale mój punkt widzenia nie przesłania mi faktu, że w dalszym ciągu są ludzie którzy mają TV 4:3 i nie chcą być uszczęśliwiani na siłę programem panoramicznym.
[...]
 Te "dziadowskie" 4:3 oglądają ludzie którzy mają TV 4:3 i nie potrzebują panoramicznego. Ile razy trzeba to powtarzać żebyś zrozumiał?  Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt

Data: 2010-07-15 08:05:19
Autor: Cavallino
jeszcze raz pytanie o 16:9
[...]

Wcale.
Mam gdzieś to, czy ktoś będzie oglądał wydłużone postacie na swoim przedpotopowym tv czy nie.

Będzie powód żeby zmienić tv na jakiś działający natywnie w PAL. ;-)

Rozumiem że Ty zapłacisz za wymianę TV każdemu kto będzie niezadowolony?

A czy teraz wsteczniactwo płaci każdemu, kto jest niezadowolony?
Kto Ci naoopowiadał bzdur, że zadowoleni muszą być tylko naibardziej uwstecznieni, czyli ci, którym na tv najmniej zależy?

[...]

A to już jest ich problem.
Jak będą stanowić znaczący odsetek, to zapewne TVN przygotuje specjalnie dla nich program z oberżniętymi bokami.
Odpłatnie rzecz jasna.

Te "dziadowskie" 4:3 oglądają ludzie którzy mają TV 4:3

Niech sobie oglądają.
Oberżnąć boki może telewizor, nie musi nadawca.
Więc nie stwarzaj niestniejących problemów.

Data: 2010-07-14 07:21:19
Autor: Wiewior
jeszcze raz pytanie o 16:9
[...]

Nie. Uważam, że z punktu widzenia odbiorców (a poniekąd i nadawcy) najprościej jest nadawać 16:9 i konwertować do 4:3 po stronie nadajnika naziemnego.

Data: 2010-07-14 20:07:47
Autor: Dariusz Zygmunt
jeszcze raz pytanie o 16:9
W środa, 14 lipca 2010 07:21, Wiewior wyraził następujacą opinię:
[...]

 Konwertować ale jak? Przez powiększenie i obcięcie brzegów, czy przez dorobienie czarnych pasków na górze i u dołu? A może tak jak Planete, trochę powiększyć i trochę obciąć? Żadna metoda automatyczna nie jest uniwersalna, poza tym automaty te przestaną być użyteczne po wprowadzeniu jednolitego formatu 16:9. Po co więc inwestować w konwertery które za dwa może trzy lata przestaną być potrzebne?
IMHO znacznie prościej jest na ten czas posadzić jakiegoś praktykanta-
realizatora który po prostu przygotuje wersję w 4:3  :-)   Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt

Data: 2010-07-14 20:27:55
Autor: Wiewior
jeszcze raz pytanie o 16:9
Użytkownik "Dariusz Zygmunt" <darek_spam_na_Madagaskar@czat.homelinux.net> napisał w wiadomości news:i1kuhf$2k3n$1news.mm.pl...
Konwertować ale jak? Przez powiększenie i obcięcie brzegów, czy przez
dorobienie czarnych pasków na górze i u dołu? A może tak jak Planete, trochę
powiększyć i trochę obciąć?

A jak jest teraz nadawany?

[...]

Chłopie, jak już trochę techniki telewizyjnej na poziomie obsługi tunera satelitarnego czy odtwarzacza DVD ogarniesz, to wróć i wtedy zabieraj głos.

Data: 2010-07-14 20:59:56
Autor: Dariusz Zygmunt
jeszcze raz pytanie o 16:9
W środa, 14 lipca 2010 20:27, Wiewior wyraził następujacą opinię:

Chłopie, jak już trochę techniki telewizyjnej na poziomie obsługi tunera
satelitarnego czy odtwarzacza DVD ogarniesz, to wróć i wtedy zabieraj
głos.
 No, jeśli to uważasz za jakieś szczególne osiągnięcie intelektualne to rzeczywiście, raczej nie osiągniemy porozumienia  ;-)  Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt

Data: 2010-07-14 21:55:56
Autor: Wiewior
jeszcze raz pytanie o 16:9
Użytkownik "Dariusz Zygmunt" <darek_spam_na_Madagaskar@czat.homelinux.net> napisał w wiadomości news:i1l1j8$144i$1news.mm.pl...
No, jeśli to uważasz za jakieś szczególne osiągnięcie intelektualne to
rzeczywiście, raczej nie osiągniemy porozumienia  ;-)

W Twoim przypadku jest to widać "Mission Impossible"...

Data: 2010-07-13 01:10:57
Autor: Arek.
jeszcze raz pytanie o 16:9
Jeśli kogoś stać na nowy TV to stać go także na platformę cyfrową z sygnałem
nie tylko 16:9 ale i HD, a dla kogoś kto ma stary TV puszczenie sygnału 4:3
bez żadnych "udziwnień" jest po prostu wygodniejsze.

no i wreszcie po tylu dniach wałkowania tematu doszliśmy do sedna CHODZI O KASIORĘ
nie płacisz to oglądaj badziew ,a nie ściemniaj że jakieś koncesje czy inne dziwadla wymyślisz jeszcze

Arek.

Data: 2010-07-13 23:30:26
Autor: Dariusz Zygmunt
jeszcze raz pytanie o 16:9
W wtorek, 13 lipca 2010 01:10, Arek. wyraził następujacą opinię:

[...]
 Masz coś przeciwko zarabianiu pieniędzy?  To jest firma _prywatna_ która nie ma obowiązku tłumaczyć się ze swojej polityki przed Tobą a jedynie przed udziałowcami, urzędem skarbowym i urzędem który koncesję na nadawanie wydał. Jak ITI kasy nie zarobi, to nie będzie nadawał zwykłego TVN-u i na co wtedy będziesz narzekał?  Nie wiem skąd w ludziach jeszcze tyle komunistycznego myślenia siedzi.
nie płacisz to oglądaj badziew ,a nie ściemniaj że jakieś koncesje czy
inne dziwadla wymyślisz jeszcze
 Nie wymyślam, naprawdę uważam że na TV o formacie 4:3 nie ma sensu puszczać obrazu o innym formacie bo prowadzi to jedynie do problemów, dokładnie tak samo jak puszczanie programu w formacie 4:3 na TV 16:9.  Żyjemy w okresie przejściowym i nikt nie będzie w pełni zadowolony ani posiadacz TV 4:3 który będzie narzekał na programy panoramiczne ani użytkownik TV 16:9 którego będą irytowały marginesu w kanałach 4:3 a obydwaj będą narzekali na wynalazki które mają automatycznie dopasować content do odbiornika. W kablówce u mnie jest program tak sprytnie nadawany, że nie ma właściwych proporcji ani na TV 4:3 ani w 16:9.  Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt

jeszcze raz pytanie o 16:9