język nowożytny

Data: 2010-10-01 09:40:21
Autor: Arek
język nowożytny
witam,
  W wielu dokumentach (ustawach i rozporządzeniach) pojawia się termin
język nowożytny jednak nigdzie nie mogę namierzyć prawniczej definicji
tego pojęcia. Co jest a co nie jest językiem nowożytnym wg prawa?

Słyszałem, że istnieje jakaś lista j. obcych (chyba ministerstwa EN)
których można uczyć w szkole ale się nie mogę tego nigdzie dogrzebać.
Czy coś takiego istnieje? Gdzie tego szukać?

B.

Data: 2010-10-01 19:00:07
Autor: Dysiek
język nowożytny
 W wielu dokumentach (ustawach i rozporządzeniach) pojawia się termin
język nowożytny jednak nigdzie nie mogę namierzyć prawniczej definicji
tego pojęcia. Co jest a co nie jest językiem nowożytnym wg prawa?

Moze tak niezpulenie prawniczo, ale wydaje sie, ze jezyki nowozytne to takie, ktore uksztaltowaly sie w okresie nowozytnym. Stad np. nie zaliczymy do nich laciny czy antycznej greki.

Słyszałem, że istnieje jakaś lista j. obcych (chyba ministerstwa EN)
których można uczyć w szkole ale się nie mogę tego nigdzie dogrzebać.
Czy coś takiego istnieje? Gdzie tego szukać?

Hmm z tego co slyszalem, to na maturze obowiazuje egzamin z jedyka obceno nowozytnego, wiec to moze byc dobry trop :-) Za komuny siatka godzin byla pulikowana w Dziennikach Urzedowych Ministerstwa Oswiaty [+ zmieniajace sie nazwy owego ministerstwa]. Moze tam poszukaj?

Pozdrawiam
Dysiek

Data: 2010-10-01 19:13:36
Autor: Jotte
język nowożytny
W wiadomości
news:503e5d0a-6ae3-4ffe-b816-b154df8bbe6be14g2000yqe.googlegroups.com Arek
<oczykota@gmail.com> pisze:

W wielu dokumentach (ustawach i rozporządzeniach) pojawia się termin
język nowożytny jednak nigdzie nie mogę namierzyć prawniczej definicji
tego pojęcia. Co jest a co nie jest językiem nowożytnym wg prawa?
Nie wiem, czy taka definicja w ogóle istnieje, ale można domniemywać, że są to języki powstałe i/lub funkcjonujące po okresie starożytności.
Do takich należą języki proceduralne (wśód nich strukturalne, deklaratywne), a także - oczywiście - obiektowe.
Czyli np. SQL, VBA, Perl, C, Java, C++, C# i wiele innych, mniej znanych.
MSPANC

--
Jotte

Data: 2010-10-01 19:34:31
Autor: Robert Tomasik
język nowożytny
Użytkownik "Arek" <oczykota@gmail.com> napisał w wiadomości news:503e5d0a-6ae3-4ffe-b816-b154df8bbe6be14g2000yqe.googlegroups.com...
witam,

Nowożytnymi jezykami są te, które są obecnie używane obiegowo.

Data: 2010-10-01 15:04:04
Autor: Szymon von Ulezalka
język nowożytny
On Oct 1, 6:34 pm, "Robert Tomasik" <robert.toma...@gazeta.pl> wrote:
Użytkownik "Arek" <oczyk...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:503e5d0a-6ae3-4ffe-b816-b154df8bbe6be14g2000yqe.googlegroups.com...
witam,

Nowożytnymi jezykami są te, które są obecnie używane obiegowo.

czyli np lacina sie do nich zalicza? w koncu jest jezykiem urzedowym
watykanu

Data: 2010-10-02 08:32:22
Autor: robercik-us
język nowożytny
Użytkownik Szymon von Ulezalka napisał:

Nowożytnymi jezykami są te, które są obecnie używane obiegowo.

czyli np lacina sie do nich zalicza? w koncu jest jezykiem urzedowym
watykanu

Za czasów, kiedy zdawałem maturę, jakieś dwadzieścia lat temu, język nowożytny zdawało się jako jeden z przedmiotów - oznaczało to wtedy język obecnie używany, ale łacina nie była językiem nowożytnym. Może się coś zmieniło... :-)

pozdr.
robercik-us

język nowożytny