język nowożytny

Data: 2010-10-01 19:00:07
Autor: Dysiek
język nowożytny
 W wielu dokumentach (ustawach i rozporządzeniach) pojawia się termin
język nowożytny jednak nigdzie nie mogę namierzyć prawniczej definicji
tego pojęcia. Co jest a co nie jest językiem nowożytnym wg prawa?

Moze tak niezpulenie prawniczo, ale wydaje sie, ze jezyki nowozytne to takie, ktore uksztaltowaly sie w okresie nowozytnym. Stad np. nie zaliczymy do nich laciny czy antycznej greki.

Słyszałem, że istnieje jakaś lista j. obcych (chyba ministerstwa EN)
których można uczyć w szkole ale się nie mogę tego nigdzie dogrzebać.
Czy coś takiego istnieje? Gdzie tego szukać?

Hmm z tego co slyszalem, to na maturze obowiazuje egzamin z jedyka obceno nowozytnego, wiec to moze byc dobry trop :-) Za komuny siatka godzin byla pulikowana w Dziennikach Urzedowych Ministerstwa Oswiaty [+ zmieniajace sie nazwy owego ministerstwa]. Moze tam poszukaj?

Pozdrawiam
Dysiek

język nowożytny