już wkrótce 5000+ (pięć tysięcy plus)?

Data: 2019-10-06 23:39:50
Autor: japanizer
już wkrótce 5000+ (pięć tysięcy plus)?
https://www.money.pl/gospodarka/500-plus-przestaje-dzialac-spada-liczba-urodzen-rosnie-liczba-zyjacych-w-skrajnym-ubostwie-6432465231750785a.html

  500 plus przestaje działać. Spada liczba urodzeń, rośnie liczba żyjących w   skrajnym ubóstwie

  W 2018 roku GUS odnotował spadek dzietności - po raz pierwszy od wprowadzenia   programu "Rodzina 500+". Rośnie też liczba Polaków żyjących w skrajnym ubóstwie. Inflacja zeżarła? Niedługo 5000+?

Data: 2019-10-07 00:45:13
Autor: Jacek Bialy
już wkrótce 5000+ (pięć tysięcy plus)?
   -- - Inflacja zeżarła?

Jeszcze nie, lecz od przyszłego roku może zacząć się prawdziwy zjazd (włącznie ze spadkiem złotówki).

JB

Data: 2019-10-07 01:56:18
Autor: japanizer
On Monday, October 7, 2019 at 4:45:14 PM UTC+9, Jacek Bialy wrote:
-- - Inflacja zeżarła?

Jeszcze nie, lecz od przyszłego roku może zacząć się prawdziwy zjazd (włącznie ze spadkiem złotówki).

Są jakieś pomniki Gierka w Polsce, towarzyszu?

Data: 2019-10-07 11:27:24
Autor: boukun
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
-- - Inflacja zeżarła?

Jeszcze nie, lecz od przyszłego roku może zacząć się prawdziwy zjazd (włącznie ze spadkiem złotówki).

Są jakieś pomniki Gierka w Polsce, towarzyszu?

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Zaoraliście Polskę, wszystkie rozkradliście za przysłowiową złotówkę...

boukun

Data: 2019-10-07 02:44:06
Autor: japanizer
On Monday, October 7, 2019 at 6:27:33 PM UTC+9, boukun wrote:
> [...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Zaoraliście Polskę, wszystkie rozkradliście za przysłowiową złotówkę...

Dobrze kombinujecie - pomniki tych, którzy doprowadzili Polskę do ruiny, nie mają miejsca w naszym kraju.

Zapłacilibyście więcej niż złotówkę za pomnik g...., towarzyszu? Wkrótce pomniki Lecha "pozabija nas kiedyś" Kaczyńskiego będą po tyle.

Data: 2019-10-07 12:58:24
Autor: boukun
> [...]

Zapłacilibyście więcej niż złotówkę za pomnik g...., towarzyszu? Wkrótce pomniki Lecha "pozabija nas kiedyś" Kaczyńskiego będą po tyle.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Gierek tak! Jaruzelski, wasz ojciec chrzestny nie!

boukun

Data: 2019-10-07 04:57:54
Autor: Jacek Bialy
już wkrótce 5000+ (pięć tysięcy plus)?
   -- - Gierek tak! Jaruzelski, wasz ojciec chrzestny nie!

Gomułka i Gierek to był tubylczy aparat partyjny wymieniany od czasu do czasu przez radziecki system kontroli zainstalowany w wojsku. W roku 81 sytuacja zaczęła całkiem wymykać się spod kontroli, więc towarzysz Kania został wymieniony na oficera radzieckiego o polsko-szlacheckim nazwisku Jaruzelski (do dziś nie zrobiono mu badań genetycznych, więc nawet nie wiemy, czy to nie była tzw. matrioszka).

JB

Data: 2019-10-07 05:16:12
Autor: japanizer
On Monday, October 7, 2019 at 8:57:55 PM UTC+9, Jacek Bialy wrote:

wymieniony na oficera radzieckiego o polsko-szlacheckim nazwisku Jaruzelski (do dziś nie zrobiono mu badań genetycznych, więc nawet nie wiemy, czy to nie była tzw. matrioszka).

Najlepszy sposób na wyleczenie z syndromu Wolaka to zrobienie takiemu faszyście badań genetycznych.
Gdy Wolak odkrywa, że ma w sobie trochę Niemca, Szweda, Ruska, Turka czy Tatara, he he, piękny to zaprawdę widok i cud, gdy ktoś zostaje wyleczony bez leków (szczególnie przy ruinie w służbie zdrowia, w którą wepchnął nas PiS).

Data: 2019-10-07 05:25:55
Autor: Jacek Bialy
już wkrótce 5000+ (pięć tysięcy plus)?
  -- - Gdy Wolak odkrywa, że ma w sobie trochę Niemca, Szweda, Ruska, Turka (...)

Jakiego znów Turka?  Wystarczy porównać z najbliższą rodziną, co z pewnością kiedyś się stanie, gdy wymrą lemingi podobne tobie.

JB

Data: 2019-10-07 05:38:36
Autor: japanizer
On Monday, October 7, 2019 at 9:25:56 PM UTC+9, Jacek Bialy wrote:
-- - Gdy Wolak odkrywa, że ma w sobie trochę Niemca, Szweda, Ruska, Turka (...)

Jakiego znów Turka?

O wojnach polsko-tureckich słyszał, czy do szkoły pod górkę miał?

Data: 2019-10-07 06:16:07
Autor: Jacek Bialy
już wkrótce 5000+ (pięć tysięcy plus)?

Jakiego znów Turka?

   -- - O wojnach polsko-tureckich słyszał, czy do szkoły pod górkę miał?

No dobra - pożartowaliśmy trochę, a teraz powiem ci, że tak jak dzisiaj grzebią w materiale genetycznym Niezłomnych, tak w nieodległej przyszłości zaszczytu tego dostąpią postacie, jak Jaruzelski i Kiszczak. Za czyją sprawą? Specjalnie za niczyją - po prostu ludzie normalni są ciekawi świata, który ich otacza. Jednak najpierw sam świat musi trochę wynormalnieć, a to stanie się wtedy, gdy wymrze co najmniej połowa lemingów wychodowanych w GWnie. Ty powiadasz, żeś młody? No to nie zdziw się, gdy doczekasz ciekawej starości.

JB

Data: 2019-10-07 05:20:42
Autor: Jacek Bialy
[...]
-- -- -

Z Jaruzelem jest trochę jak z pociągiem w tunelu. W roku 41 rodzina Jaruzelskich zostaje wywieziona do radzieckich gułagów, a więc pociąg wjeżdża do tunelu. Potem Jaruzelski w mundurze wraca do Polski razem z armią radziecką, czyli pociąg wyjeżdża z tunelu. A co się działo z pociągiem w środku?
Przypuśćmy, że wystawił swego ojca na śmierć głodową i w ten sposób zjednoczył się z Krajem Rad wspólnotą zbrodni. A jeśli tego nie zrobił, to mógł równie i on ducha wyzionąć, a pod jego imieniem wysłano wtórnika.

JB

Data: 2019-10-07 14:04:05
Autor: boukun
Użytkownik "Jacek Bialy"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
[...]

Pierdolisz głupoty Jacku, za Gomułki i Gierka Polska była bardziej wolna, niż jest od stanu wojennego do dzisiaj...

boukun

Data: 2019-10-07 05:57:25
Autor: Jacek Bialy
[...]

-- -- -- -- -- -- -- --

To dlaczego Gomułka się 'rozchorował' po grudniu 70?  Przecież był w pełni sił i odgrażał się nawet wrogom ludowej ojczyzny.  Lecz razwiedki słuchać musiał się każdy, a tam zadecydowano wylać oliwę na wzburzone polskie morze, czyli Gomułę za burtę, a do sterów reformatorów, takich bardziej kolorowych, otwartych na Zachód... Zresztą Gomułka też przyszedł jako reformator a nawet zgoła liberał (sprawa kołchozów), no ale zużył się i postarzał, więc trzeba było i jego wymienić.
Gierka też odgórnie wymienili, bo przecież żaden strajk tego się nie domagał. No więc co to za wolny kraj, którego najwyższe kierownictwo wymieniane jest zakulisowo niczym marionetki w teatrzyku lalek?   Uważam, że to był pierwszy błąd - komitety strajkowe powinny na bierzaco utrzymywać kontakt z ludźmi, z którymi podpisano porozumienia, w postaci jakiejś stałej komisji. No ale dzisiaj już wiemy, że nie po to Bolek skakał przez płot.

JB

Data: 2019-10-07 17:21:30
Autor: boukun
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Jeszcze żadnego przywódcę strajkami nie obalono, nawet Tuska :)))

boukun

Data: 2019-10-07 11:56:33
Autor: A. Filip
już wkrótce 5000+ (pięć t ysięcy plus)? [Dlaczego nie ma Rond Edwarda Gierka?]
japanizer@japanizer.org pisze:
[...]

Nie ma bo solidaruchy przezornie zdekomunizowały [A].
Ja pamiętam przynajmniej jedno Rondo Edwarda Gierka które zyskało taką
nazwę grubo po 1989 pomimo wielkiego oburzenia solidaruchów [AFAIR nie
to o którym mowa w [A]]

Polska być duża kraja.  Bez "zamordyzmu" gdzieś tylu fanów by postawić
Gierkowi pomnik/pomniczek by się znalazło.  Jak jest wolność słowa i
wypowiedzi to nawet promilowe mniejszości widać a IMHO ta była
_przynajmniej_ kilkuprocentowa.

[A] https://dziennikzachodni.pl/rondo-edwarda-gierka-znika-z-sosnowca-decyzja-nsa-ostateczna/ar/13982355
Rondo Edwarda Gierka znika z Sosnowca. Decyzja NSA ostateczna
Teresa Semik21.03.2019Zaktualizowano 21.03.2019

Naczelny Sąd Administracyjny w Warszawie orzekł 20 marca, że wojewoda
śląski nie złamał prawa, zmieniając w Katowicach, w ramach
dekomunizacji, plac Wilhelma Szewczyka na plac Marii i Lecha
Kaczyńskich, a rondo im. Edwarda Gierka w Sosnowcu na rondo Zagłębia
Dąbrowskiego. Wyroki są prawomocne. [...]

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!

Data: 2019-10-07 09:59:57
Autor: Budzik
już wkrótce 5000+ (pięć tysięcy plus)?
UĹźytkownik  japanizer@japanizer.org ...

https://www.money.pl/gospodarka/500-plus-przestaje-dzialac-spada-licz
ba-urodzen-rosnie-liczba-zyjacych-w-skrajnym-ubostwie-643246523175078
5a.html   500 plus przestaje działać. Spada liczba urodzeń, rośnie liczba
  Ĺźyjących w skrajnym ubĂłstwie

  W 2018 roku GUS odnotował spadek dzietności – po raz pierwszy od
  wprowadzenia programu "Rodzina 500+". Rośnie teĹź liczba PolakĂłw
  Ĺźyjących w skrajnym ubĂłstwie. Inflacja zeĹźarła? Niedługo 5000+?

No i to jest podstawowe pytanie - dlaczego 500+ nie jest waloryzowane?
Skoro jedzenie podrozało o kilkadziesiat procent a 500+ miał byc programem socjalnym (bo ze nie prodemograifcznym to juz dawno przyznano) to powinno być waloryzowane o wskaznik inflacji dla koszyka najubozszych.
czyli w poprzednim roku pewnie (intuicyjnie) o jakies 10-15procent...

Taka to magia liczb własnie :(

--
Pozdrawia... Budzik
Imieniny należy obchodzić - jeżeli nie własne - to szerokim łukiem.

Data: 2019-10-07 04:45:45
Autor: Jacek Bialy
już wkrótce 5000+ (pięć tysięcy plus)?
   -- - No i to jest podstawowe pytanie - dlaczego 500+ nie jest waloryzowane?

A po co waloryzować coś, co ma dwie sylaby, dwa zera i łatwo się wpisuje w sztandary? Bo jeśli już, to na sześćset, albo na tysiąc, ale to będą tematy na inne kampanie wyborcze.

JB

Data: 2019-10-07 15:59:56
Autor: Budzik
już wkrótce 5000+ (pięć tysięcy plus)?
Użytkownik Jacek Bialy jacekbialy80@gmail.com ...

   -- - No i to jest podstawowe pytanie - dlaczego 500+ nie jest
   waloryzowane?  A po co waloryzować coś, co ma dwie sylaby, dwa zera i łatwo się
wpisuje w sztandary? Bo jeśli już, to na sześćset, albo na tysiąc,
ale to będą tematy na inne kampanie wyborcze.
:)
To jednak prawda co pisali w tych badaniach - wszyscy tak samo podchodza do uczciwosci polityków...

--
Pozdrawia... Budzik
którzy nie mają już nic do stracenia. "  Janis Joplin

Data: 2019-10-07 09:43:40
Autor: Jacek Bialy
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - Nie jestem zwolennikiem rozdawnictwa, lecz nie widzę w tym nic nieuczciwego.  Mają pieniądze, to dają ile chcą - nasze pieniądze, owszem nasze, lecz pod rządami złodziei z PO te 'nasze' pieniądze poszłyby się jebac za granicą naszego kraju.. To już lepiej je rozdać w kraju, bo przynajmniej duża tego część wróci do budżetu w postaci podatków.
A skoro wykorzystują ten fakt propagandowo, to ich zbojeckie prawo - i korzyść ogólna pewna też. Wszak prości ludzie pierwszy raz uwierzyli, że idąc na wybory mają wpływ na rzeczywistość, na transfery środków i na własny los.  Do tej pory postrzegali demokrację jako dalszy ciąg peerelowskiej szopki, tyle że z nowymi aktorami, a ich rola w całej grze, to zabawa w jurorów i nic więcej (bo karty i tak kto inny rozdaje).
Wiara we własne państwo, które potrafi się troszczyć o obywatela jest bardzo ważna w kraju takim jak Polska, który przez dziesięciolecia był okupowany przez obcych i władze zawsze postrzegał jako obcą.

JB

Data: 2019-10-07 10:47:17
Autor: japanizer
On Tuesday, October 8, 2019 at 1:43:41 AM UTC+9, Jacek Bialy wrote:
> [...]

Wiara we własne państwo, które potrafi się troszczyć o obywatela jest bardzo ważna w kraju takim jak Polska, który przez dziesięciolecia był okupowany przez obcych i władze zawsze postrzegał jako obcą.

Dziadek, do reszty ci mózg na starość zlasowało...

Data: 2019-10-07 14:23:56
Autor: Jacek Bialy
[...]

Wzdychaj sobie lemingu zdrowo. Wasz tramwaj odjeżdża do zajezdni i tylko jakaś nowa wojna/ okupacja daje wam szansę się odegrać. Tyle że frycom się dzisiaj nie chce, a Putin?  On nie lubi europedałów - wolałby tu mieć pod ręką jakichś ultrakatoli, najlepiej z ubeckim rodowodem, a takich też nie brakuje.

JB

Data: 2019-10-07 20:45:09
Autor: japanizer
On Tuesday, October 8, 2019 at 6:23:57 AM UTC+9, Jacek Bialy wrote:
> [...]

Wzdychaj sobie lemingu zdrowo. Wasz tramwaj odjeżdża do zajezdni i tylko jakaś nowa wojna/ okupacja daje wam szansę się odegrać. Tyle że frycom się dzisiaj nie chce, a Putin?  On nie lubi europedałów - wolałby tu mieć pod ręką jakichś ultrakatoli, najlepiej z ubeckim rodowodem, a takich też nie brakuje.

Przecież ty masz ubecki rodowód...

Data: 2019-10-08 04:40:26
Autor: Jacek Bialy
> [...]

Wzdychaj sobie lemingu zdrowo. Wasz tramwaj odjeżdża do zajezdni i tylko jakaś nowa wojna/ okupacja daje wam szansę się odegrać. Tyle że frycom się dzisiaj nie chce, a Putin?  On nie lubi europedałów - wolałby tu mieć pod ręką jakichś ultrakatoli, najlepiej z ubeckim rodowodem, a takich też nie brakuje.

Nic lepszego nie potrafisz wymyślić?  To może wezwać ci do pomocy 'Runta', albo 'Yogiego'?    Ludzie bez nazwisk, bez twarzy, bez horyzontów myślowych (nawet ksywki bez specjalnego polotu). Na każde wyzwanie odwijają się vice versa, po głębszym zastanowieniu pójdzie coś z repertuaru Michnika mające świadczyć o inteligencji - Boże co za nuda! - klasyczny elektorat Platformy Obywatelskiej...

JB

Data: 2019-10-08 04:44:03
Autor: japanizer
On Tuesday, October 8, 2019 at 8:40:27 PM UTC+9, Jacek Bialy wrote:

> [...]

> Wzdychaj sobie lemingu zdrowo. Wasz tramwaj odjeżdża do zajezdni i tylko jakaś nowa wojna/ okupacja daje wam szansę się odegrać. Tyle że frycom się dzisiaj nie chce, a Putin?  On nie lubi europedałów - wolałby tu mieć pod ręką jakichś ultrakatoli, najlepiej z ubeckim rodowodem, a takich też nie brakuje.

Dobrze wiemy, że nie wymyślam.

Sam tu się chwaliłeś, ile wódki wypiłeś z kolesiami z SB. Wyparłeś?

Data: 2019-10-08 08:38:25
Autor: Jacek Bialy
już wkrótce 5000+ (pięć tysięcy plus)?
   -- - Sam tu się chwaliłeś, ile wódki wypiłeś z kolesiami z SB. Wyparłeś?

Co ma wódka do rodowodu?
JB

Data: 2019-10-08 14:14:55
Autor: Runt
juĹź wkrĂłtce 5000+ (pięć tysięcy pQ1|B[Źš)jפŰÝß
W dniu 2019-10-08 o 13:40, Jacek Bialy pisze:
On Tuesday, October 8, 2019 at 6:23:57 AM UTC+9, Jacek Bialy wrote:

      -- - Dziadek, do reszty ci mózg na starość zlasowało...

Nie wiem kto to POwiedział ale ma rację! ;-)))

Wzdychaj sobie lemingu zdrowo. Wasz tramwaj odjeżdża do zajezdni i tylko jakaś nowa wojna/ okupacja daje wam szansę się odegrać.

PRL-pis jest skłócony ze wszystkimi sąsiadami więc o bijatyke nie będzie trudno.

Tyle że frycom się dzisiaj nie chce, a Putin?  On nie lubi europedałów - wolałby tu mieć pod ręką jakichś ultrakatoli, najlepiej z ubeckim rodowodem, a takich też nie brakuje.

Połowa PiS to "ultrakatole", POzostali to leśne dziadki z PRL.

    -- - Przecież ty masz ubecki rodowód...

Nic lepszego nie potrafisz wymyślić?

Masz ten ubecki rodowód czy nie masz Kałecki?

To może wezwać ci do pomocy 'Runta', albo 'Yogiego'?

Sam dam ci radę! Cienias jestes i oszołom.

Ludzie bez nazwisk,

Np. Jacek Biały aka Kałecki.

bez twarzy,

Wychodzisz z mieszkania dopiero wieczorami? ;-)))

bez horyzontów myślowych

Własnie! Ci dwaj stoją razem ubeckim psem! ;-)))

(nawet ksywki bez specjalnego polotu).

Mógłbyś sie nazwac Jack White! ;-)))

Na każde wyzwanie odwijają się vice versa,

I kto to mówi? ;-))))

po głębszym zastanowieniu pójdzie coś z repertuaru Michnika

Dlaczego akurat Michnika a nie np. Beaty 27:1?

mające świadczyć o inteligencji

Inteligencja i "chłop folwarczny"? Smiechu warte.

- Boże co za nuda!

Nie wzywaj Boga nadaremno! ;-)))

- klasyczny elektorat Platformy Obywatelskiej...

"Chłopi folwarczni" ;-)))
--
Runt

Data: 2019-10-07 12:15:11
Autor: A. Filip
Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> pisze:
Użytkownik  japanizer@japanizer.org ...

[...]

Chcesz cynizmu?  Pięćset plus jak sama zadziwiająco okrągła suma wskazuje
nie było programem wyliczonym zaczynając od możliwości państwa.
Wprowadzenie takiego programu z automatyczną rewaloryzacją inflacyjną
IMHO byłoby już kryminalną nieodpowiedzialnością nie tylko w słowach
jełopozycji.  500+ jest tak chwytliwe demagogicznie że bez sporego+
kryzysu nie zostanie zlikwidowane bo koszty polityczne byłyby zabójcze.
Wiec niech inflacja (2%-3% rocznie) i wzrost realnych dochodów
(państwa i ludzi) go _powoli_ zżera.  2% spadku wartości realnej rocznie
(europejski cel inflacyjny EUR) daje jedną trzecią spadku realnej
wartości w 20 lat.

Zaś cynicznie to politycznie chodzi też o to by za 4 lat dobry Kaczyński
mógł podnieść 500+ w większości o to co od początku programu zżarła
inflacja. (ok 10% przez czteroletnią kadencje => 550+ a chwytliwe 600+)

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!

Data: 2019-10-07 15:59:56
Autor: Budzik
już wkrótce 5000+ (pięć tysięcy plus)?
Użytkownik A. Filip anfi@pseudonim.pl ...

[...]

Czy ja dobrze czytam ze ty zarzucasz politykom kłamstwo i manipulacje? :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji." Frank Herbert

Data: 2019-10-07 18:39:36
Autor: A. Filip
[...]

Jakie kłamstwo?!  Jaką manipulację?!  To są "standardy przedstawiania
prawdy" jak w kapitalistycznej reklamie (biznesowej) ;-)

A jak wolisz "ironiczną pochwałę" to zarzucam Kaczyńskiemu/PiS
(trochę więcej niż śladową) odpowiedzialność _długofalową_ (bo im tak pasowało ze względu na zupełnie inny cel) :-)

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!