Data: 2010-09-17 23:34:08 | |
Autor: P_ablo | |
juz sie mendom nie podoba... | |
http://moto.onet.pl/1625814,1,sprowadze-audi-bez-akcyzy-8230,artykul.html?node=13
Najciekawsza jest ta czesc: "Proceder ten spotkał się z ostrym sprzeciwem Związku Dealerów Samochodów, który wystosował list otwarty do ministra finansów Jacka Rostowskiego w sprawie nasilającego się zjawiska sprowadzania do Polski samochodów osobowych, rejestrowanych za granicą jako auta ciężarowe, i unikania w ten sposób płacenia akcyzy." No bo w koncu nalezy kupic nowego DUSTERa zamiast uzywanego TOUAREGa. Do tego nalezy obowiazkowo jezdzic do serwisu aby nie stracic "gwarancji" i dac sobie wgrac odpowiedni soft aby turbiny nie zepsuc... A w razie padnietych wtryskiwaczy, przyjac z pokora decyzje o odrzuceniu roszczen z powodu kiepskiego paliwa sprzedawanego na "polskich" stacjach! -- Picasso |
|
Data: 2010-09-18 07:32:44 | |
Autor: Jurand | |
juz sie mendom nie podoba... | |
Użytkownik "P_ablo" <op@op.pl> napisał w wiadomości news:4c93ded6$0$22815$65785112news.neostrada.pl... http://moto.onet.pl/1625814,1,sprowadze-audi-bez-akcyzy-8230,artykul.html?node=13 A widziałeś kiedys, jak w praktyce wygląda przerobienie takiego pojazdu na ciężarówkę? Masz świadomość, jakie wymogi dotyczą pojazdu ciężarowego, żebyś mógł nie płacić akcyzy i żeby NIGDY NIKT się do tego nie doczepił? Ch... Ci po ciężarówce, przerobionej "na sztukę", jak po roku Urząd Celny zweryfikuje ten zakup i klient końcowy zapłaci większą akcyzę, VAT + odsetki + karę. Jurand. |
|
Data: 2010-09-18 08:22:51 | |
Autor: Andrzej 'The Undefined' DopieraĹa | |
juz sie mendom nie podoba... | |
Dnia 18.09.2010 Jurand <jurand@interia.pl> napisaĹ/a:
Masz ĹwiadomoĹÄ, jakie wymogi dotyczÄ pojazdu ciÄĹźarowego, ĹźebyĹ mĂłgĹ nie pĹaciÄ akcyzy i Ĺźeby NIGDY NIKT siÄ do tego nie doczepiĹ? Ch... Ci po ciÄĹźarĂłwce, przerobionej "na sztukÄ", jak po roku UrzÄ d Celny zweryfikuje ten zakup i klient koĹcowy zapĹaci wiÄkszÄ akcyzÄ, VAT + odsetki + karÄ.po roku to mozna bezpiecznie przerobic na osobowy (przynajmniej jezeli chodzi o vat, odnosnie akcyzy nie znam przepisow). -- Andrzej 'The Undefined' DopieraĹa HomePage: http://andrzej.dopierala.name/ ReprezentujÄ siebie i wyraĹźam tylko moje zdanie! |
|
Data: 2010-09-18 10:19:03 | |
Autor: J.F. | |
juz sie mendom nie podoba... | |
On Sat, 18 Sep 2010 07:32:44 +0200, Jurand wrote:
http://moto.onet.pl/1625814,1,sprowadze-audi-bez-akcyzy-8230,artykul.html?node=13A widziałeś kiedys, jak w praktyce wygląda przerobienie takiego pojazdu na ciężarówkę? Czekaj czekaj .. jestes pewien ze delikwent nie wygra w koncu w sadzie, bo skoro upowazniony przez producenta Audihandel Goerlitz napisal ze to jest ciezarowka o ladownosci 505kg, to w calej Unii to obowiazuje. I jeszcze bym sie wczytal uwaznie w ustawy .. bo chyba akcyzie samochody ciezarowe nie podlegaja wcale, a nie tylko te ktore maja ladownosc, rozmiar itp. J. |
|
Data: 2010-09-18 10:38:05 | |
Autor: P_ablo | |
juz sie mendom nie podoba... | |
Użytkownik "Jurand" <jurand@interia.pl> napisał w wiadomości news:i71ito$udr$1news.onet.pl...
Od czasu zmiany sposobu naliczania akcyzy sprowadzilem w ten sposob 4 samochody jako ciezarowe, w tym jeden mam caly czas na stanie. Gdyby bylo tak jak piszesz, to bym nigdy sie na to nie zdecydowal. Doskonale wiem jak bola tego typu podliczenia "do tylu", z tym, ze ja sprowadzalem SUVy ktore na terenie PL sa sprzedawane z powodzeniem jako ciezarowki. Na temat osobowek nic nie wiem, ale jesli ladownosc jest taka jak w przepisach i jest kratka to gowno moga zrobic. Do tego jesli nawet tej kratki nie ma, to w razie wezwania do US/UC jestes ja w stanie zamontowac w ciagu jednego dnia. Moja zona jezdzi bez kratki co czasami na kontrolach konczy sie glupimi tekstami ale ogolnie uchodzi plazem... Wiec jak jest?! Jako nowe ma prawo byc ciezarowka a juz jako uzywka juz nie? Troszeczke sprzedaz spadla i juz zaczynaja sie podchody jak by tu ograniczyc indywidualny import! -- Picasso |
|
Data: 2010-09-18 11:58:29 | |
Autor: Jurand | |
juz sie mendom nie podoba... | |
Użytkownik "P_ablo" <op@op.pl> napisał w wiadomości news:4c947a70$0$22800$65785112news.neostrada.pl... Użytkownik "Jurand" <jurand@interia.pl> napisał w wiadomości news:i71ito$udr$1news.onet.pl... Jeżeli kupiłeś za granicą CIĘŻARÓWKĘ, która wyjechała z salonu jako auto ciężarowe i ma stosowną na to homologację - nie ma problemu. Jeśli kupiłeś auto, które wyjechało z salonu z homologacją na osobowy, a potem ktoś przerobił to na ciężarowe i wypchnął do Polski - jest podstawa, żeby naliczyć normalną akcyzę. Wszystko znajduje się w oryginalnych dokumentach homologacyjnych auta. Jurand. |
|
Data: 2010-09-19 10:29:40 | |
Autor: P_ablo | |
juz sie mendom nie podoba... | |
Użytkownik "Jurand" <jurand@interia.pl> napisał w wiadomości news:i722ea$u9d$1news.onet.pl...
Gdyby bylo to takie proste, to juz zrobiliby z tym porzadek. jak niby urzedy maja dotrzec do homologacji kazdego samochodu osobno ? Uwazasz, ze fabryka nie ma lepszych rzeczy do roboty jak wysylac oryginalna homologacje na zadanie jakiegos pazernego polskiego urzedu? Ponadto w dokumentach (przynajmniej w tych z DE) nie ma nigdzie napisane kto dokonal zmiany a w samochodach ze stanow wystarczy zapis na fakturze zakupu "truck" i oclenie samochodu w Hamburgu lub w NL. Do tego musza udowodnic, ze samochod nie jest wykorzystywany jako ciezarowy, oczywiscie w tym moga pomoc policjanci zatrzymujac samochod bez kratki lub z 5 osobami na pokladzie... Zreszta - od jednego handlarza slyszalem, ze proceder ma byc ukrocony odpowiednimi przepisami z koncem tego roku. Ciekawe tylko czy z inicjatywy dealerow czy samych urzedow... -- Picasso |
|