k=1.0 (2 szyby) a k=0,7 (3 szyby) warto ?

Data: 2010-10-08 20:10:02
Autor: /// Kaszpir ///
k=1.0 (2 szyby) a k=0,7 (3 szyby) warto ?
Witam !

Poprosiłem firmę budowlaną (developera) ile bym musiał dopłacić do okien 3 szybowych k=0.5.

Zadzwoniłem do mnie wykonawca i powiedział że montują okna na profilu Veka. W umowie mam że okna są 6-komorowe. Z tego co widziałem są to okna 2-szybowe o k=1.0.
Choć lekko wątpie że okna jakie oferuje są to okna 6-komorowe ...

Dziś zadzwonił do mnie wykonawca i powiedział że dopłata do okien 3-szybowych k=0,7 to około 1500-1700zł.
Do okien 3 szybowych k=0,5 aż około 5-6 tys zł (podobno inny profil i itd ....).

Dom nie będzie super oszczędny. Ściany to suporeks 25cm + styropian 15cm. Dach nie będzie ocieplony , bo poddasze będzie nie wykorzystane do celów mieszkalnych.
Strop będzie miał 20cm wełny.

Dom i tak będzie troszkę cieplejszy niż "standardowo" bo kazałem zwiększyć trochę ocieplenie (ściany z 12cm na 15cm , podłoga z 8cm na 10cm , strop z 15cm na 20cm).

Po wyliczeniu wyszło mi że okien będzie około 14m2.

Czy warto dopłacać 1500-1700zł do okien 3-szybowych ?

Data: 2010-10-08 11:22:46
Autor: Adam Szendzielorz
On 8 Paź, 20:10, "/// Kaszpir ///" <b...@adresu.pl> wrote:

Czy warto dopłacać 1500-1700zł do okien 3-szybowych ?

A jaka okolica? Okna 3 szybowe dosc drastycznie zmniejszaja halas. Sam
mam pakiet dwuszybowy ale p4, czyli de facto szyb jest 3, tylko dwie
sa klejone, a pomiedzy nimi kilka warstw folii. Okna sa SUPER ciche -
a zestaw trzyszybowy powinien chyba byc jeszcze bardziej cichy :) Nie
slysze deszczu, burzy, szczekajacych psow i tak dalej. Absolutna cisza
w domu! :)
pozdr.

--
Adam Sz.

Data: 2010-10-08 21:45:29
Autor: /// Kaszpir ///
[...]

Spokojna okolica ...
Wieś , kilka kilometrów od miasta.
Nowo budowane malutkie osiedle domków.

Niedaleko kilka jezior , dużo lasów ;)
Cisza i spokój ...

Data: 2010-10-08 20:14:20
Autor: robercik-us
Użytkownik /// Kaszpir /// napisał:

Czy warto dopłacać 1500-1700zł do okien 3-szybowych ?

Ja bym w to nie wchodził... zdaje się, że będziesz miał ogrzewanie na ekogroszek...?
Jeśli tak, to różnicy w kosztach ogrzewania nie odczujesz, a co za tym idzie inwestycja ma małe szanse na zwrot w sensownym czasie.

Data: 2010-10-08 21:46:28
Autor: /// Kaszpir ///
[...]

Tak będzie ekogroszek + dodatkowo do "dogrzewania" kominek .

Data: 2010-10-09 00:40:01
Autor: Maciej 'AbrahaM' Piotrowski
k=1.0 (2 szyby) a k=0,7 (3 szyby) warto ?
/// Kaszpir /// wrote:

[ciach opis sytuacji]

Czy warto dopłacać 1500-1700zł do okien 3-szybowych ?

Dość ciekawa sprawa - dom ocieplasz z głową, do tego
masz OBECNIE! jedno tańszych źródeł ciepła, tak więc
TEORETYCZNIE rzecz biorąc nie musisz kombinować by
możliwie jak najbardziej "izololować się". Jednak
nie możesz przewidzieć czy np. "Unia" nam nie raczy
zaordynować podatku od nazwijmy to umownie "niezbyt
ekologicznych źródeł ciepła", zaś koszty dotychczas
taniego ekogroszka sporo nie odpalą w górę.

Podsumowując, z powodów opisanych powyżej..
Przy dopłacie 6000 do 3 szybowych z K=0,5 bardzo długo
bym się zastanawiał, lecz przy dopłacie tylko 1700 do
3 szybowych z K=0,7 zdecydowanie krócej, i raczej bym
będąc na Twoim miescu się na to zdecydował.

Albert Einstein (1879-1955)

Data: 2010-10-09 09:10:59
Autor: /// Kaszpir ///
[...]

Wiesz domu ja sam nie buduję i niestety wpływu wiekiego nie mam.
Jednakże kazałem trochę dołożyć ocieplenia , bo to co było w standardzie to było "minimum" a stwierdziłem że koszt dopłaty (2000zl) nie był aż tak wielki , a sądzę że zwiększenie ocieplenie na podłodze o 2cm , na ścianach o 3cm i na suficie o 5cm powinien być warty dopłaty ...
Jednakże wiem że dom ten ciężko będzie nazwać energooszczędnym bo budowany jest z tanich podzespołów i "prostych" rozwiązań ...
Ale tylko na to mnie było stać ...

[...]

Dopłata do okien k=0,5 według mnie nie wchodzi zupelnie w rachubę ...
Sądzę że dopłacając 2000zł na polepszenie ocieplenia ścian,sufitu i podłogi otrzymam wyższy zysk energetyczny.

W przypadku przeszklenia około 14m2 powierzchni oszczędnosci pomiędzy 0,7 a 0,5 sądzę że były by marginalne i nie zauważalne ...

Więć jak już to okna 3-szybowe o k=0.7 , tyle że no właśnie ...

Sądzę że developer zamiast okien 6 komorowych oferuje okna 5 komorowe ...
W umowie są okna 6-komorowe (ale bez żadnego opisu jaki profil o jakim k i itd) , ale patrząć na ofertę firmy Veka okna 6-komorowe to najdroższy profil i rozwiązania firmy Veka ...
Dodatkowo 6-komorowce Veki są w standardzie 3 szybowe i mają do wyboru k=0,7 i k=0,5 ... (profil 90mm)
A 5-komorowe mają w standardzie 2-szyby k=1.0 a w opcji 3 szyby i k=0,7 ... (profil 70mm)

Ale i tak nie zmienia faktu że dopłata do "prawdziwych" 6-komorowców 5000-6000zł (o k=0.5) to lekka przesada ...

Z tego co wyczytałem okna 3-szybowe są cichsze. Mimo że będę mieszkał w cichej okolicy (wieś) może tak ciche okna się moga przydać. Nigdy nie wiadomo czy sąsiad nie kupi sobie psa ...

Być może takie okna też lepiej będą sobie radziły ze skraplaniem pary wodnej ....

Muszę jeszcze przemyśleć , ale chyba koszt 1400-1700zł nie jest aż tak "szokujacy" , ale z drugiej strony to około 2 tony ekogroszku lub kasa by ta została wydana na urządzenie domu ;)

Data: 2010-10-09 10:19:58
Autor: /// Kaszpir ///
k=1.0 (2 szyby) a k=0,7 (3 szyby) warto ?
Poczytałem sobie ten artykuł:

http://www.oknotest.pl/1/news/artykuly/okna-energooszczedne-czy-to-sie-oplaca.php

Załóżmy że w standardzie są okna o k=1.0  -5 komorowe , więc powinny mieć one parametry jak Aluplast
Ideal 4000 lub Energeto 4000 ...

Za te które bym dopłacił o k=0.7 mogą powiedzmy mieć energooszczędność zbliżoną do Energeto 4000 (choć na pewno będą mieć trochę niższą , bo Energeto to wyższa półka i 6-komorowe o profilu 85mm i bez bez metalowych ramek).

U mnie będzie około 14m2 okien + jeszcze jedno na poddaszu , ale go nie liczę bo poddasze będzie niemieszkalne.

Tam zostało zrobione porównanie strat ciepła w przypadku okna 1.8m2 ...

W przypadku grzania węglem w przypadku standardowego okna 2-szybowego k=1.1 (5komór) wychodzi 24,5zł a w przypadku "wypasionych" 3szybowców o k=0.7 wynosi 16,15zł.
Różnica wychodzi więc około 8zł. Jednakże są to okna z wysokiej półki i moje by tak super parametrów nie miał by , więc zakładamy 7zł  dla jednego okna o powierchni 1.8m2 ..

Jako że u mnie będzie około 14m2 , więc wychodzi mi oszczedność około 55zł rocznie w stosunku do okien 2 szybowych k=1.0 ...

Więc dopłata "zwróci" się mi za okolo 25-30 lat ...

No chyba że coś źle liczę :-<

Data: 2010-10-09 02:00:25
Autor: ptoki
On 9 Paź, 10:19, "/// Kaszpir ///" <b...@adresu.pl> wrote:
[...]

No nareszcie. Czytam watek i mi sie brwi podnosza ze mimo dostania
prawie wszystkich danych nikt nie liczy.

A liczenie jest prymitywne, na pozimie 5 klasy podstawowki!

Widze ze powyzej nie liczysz tylko podpierasz sie artykulem wiec
napisze jak sobie zgrubnie policzyc.

Bierzesz powierzchnie calkowita okien. Traktujesz cale okno jako
material o  danym k (U).
Liczysz sobie roznice temperatur (zalozenie ze przez 3 miesiace masz
non stop -10 na zewnatrz a 20 wewnatrz) i z tego wyliczasz ile ciepla
ucieka w te 3 miesiace.

Czyli na 1 m2 wychodzi:
1W/m2 * (3*30*24)[h]=2160Wh
Mnozysz razy roznice temperatur (30stopni)
daje to jakies 62kWh.

Czyli w ciagu roku masz straty (duzo zawyzone zalozenia) jakies 62kWh
co w pradzie (50gr/kWh) wynosi 30zl/m2.

Jak urwiesz z tego te 30% (k=0.7) to zaoszczedzisz rocznie na m2 okna
jakies 12zl. a okno kosztuje cie te 1000zl drozej (za m2). splacac sie
bedzie 100lat :)
W praktyce to co wyciagnales z artykulu jest bardziej realne ale
powyzej masz przyklad jak liczyc.

Wniosek: nie oplaca sie. Jak takie okno sie sypnie masz sporo w plecy.

Data: 2010-10-09 11:19:54
Autor: /// Kaszpir ///
k=1.0 (2 szyby) a k=0,7 (3 szyby) warto ?
Jak urwiesz z tego te 30% (k=0.7) to zaoszczedzisz rocznie na m2 okna
jakies 12zl. a okno kosztuje cie te 1000zl drozej (za m2). splacac sie
bedzie 100lat :)

Ceny jakie podał mi developer za ile kupuje okna to:

Okna standard 2 szybowe veka k=1.0 - 6200zł
Okna standard 3 szybowe veka k=0,7 (ten sam standard co wyżej , tylko "opcja" 3 szybowa) - 7600
Okno 6-komór , profil 90mm , trzyszybowe k=0,5 okolo 11-12tys zł ...

W rachubę wchodziła tylko dopłata do k=0,7 , bo dopłacic 5-6 tys to byla by głupota ...

Jednakże nawet dopłata 1400-1700zł to nie mało i po wyliczeniu , być może bardzo pesymistycznym wyszło mi 25-30lat. Moze optymistycznie było by to 15-20lat , no chyba że moje obliczenia są zle ...

To może okna trójszybowe mają jakies zalety za które warto dopłacić ?

Pytam bo nie chciałbym później żałować że nie dopłaciłem , ale z drugiej strony dopłacać za cos co nie da żadnych wymiernych zysków też mija się z celem ...

Data: 2010-10-09 21:39:44
Autor: janusz_kk1
Dnia 09-10-2010 o 11:19:54 /// Kaszpir /// <brak@adresu.pl> napisał(a):

[...]

Okna standard 3 szybowe veka k=0,7 (ten sam standard co wyĹźej , tylko  "opcja" 3 szybowa) - 7600
Okno 6-komór , profil 90mm , trzyszybowe k=0,5 okolo 11-12tys zł ...

W rachubę wchodziła tylko dopłata do k=0,7 , bo dopłacic 5-6 tys to byla  by głupota ...

JednakĹźe nawet dopłata 1400-1700zł to nie mało i po wyliczeniu , być  moĹźe bardzo pesymistycznym wyszło mi 25-30lat. Moze optymistycznie było  by to 15-20lat , no chyba Ĺźe moje obliczenia są zle ...

To może okna trójszybowe mają jakies zalety za które warto dopłacić ?
Wg mnie nie warto, przez to mże mają o 50% wiecej szkła są ciężkie i dość
szybko opadają na zawiasach i się przez to ciężko zamykają.
Poza tym przypilnuj aby ci szczelnie styropian przykleili i dziur nie  łatali
klejem tylko pianką, pilnuj mostkĂłw bo przez jeden moĹźesz więcej ciepła  stracić
niĹź zyskasz na lepszych oknach.
--
Pozdr
JanuszK

Data: 2010-10-09 11:28:19
Autor: /// Kaszpir ///
k=1.0 (2 szyby) a k=0,7 (3 szyby) warto ?
Jak urwiesz z tego te 30% (k=0.7) to zaoszczedzisz rocznie na m2 okna
jakies 12zl. a okno kosztuje cie te 1000zl drozej (za m2). splacac sie
bedzie 100lat :)

trochę nie rozumiem tego wyliczenia ...

U mnie bedzie około 14m2 okien (liczę całe okna z mocowaniem)

Do wszystkich okien (14m2) musiałbym dopłacić do opcji 3-szybowej k=0.7 około 1400-1700zł.

Więc dopłata do 1m2 okna to około 100-122 zł.

Wyszło mi w wersj pesymistycznej (nie wiem po ile był liczony węgiel (ekogroszek) , nie liczyłem podwyżek cen) że okna by mi się zwróciły po 25-30latach ..
Jednakże może źle policzyłem ...

Data: 2010-10-09 04:20:05
Autor: ptoki
On 9 Paź, 11:28, "/// Kaszpir ///" <b...@adresu.pl> wrote:
> [...]

Wyszło mi w wersj pesymistycznej (nie wiem po ile był liczony węgiel
(ekogroszek) , nie liczyłem podwyżek cen) że okna by mi się zwróciły po

No, w koncu napisales ze ta doplata to do wszystkch okien a nie do
sztuki :)
Te m2 dobrze liczysz.
W rezultacie jesli to doplata tych 120zl do m2 to zwroci sie w 10 lat.
Moze warto ale moim zdaniem sredni biznes.
3 szybowe okna moga byc cichsze ale juz 2 szybowe sa dosyc ciche wiec
nie wiem czy ma sens.
Ale moge ci dolozyc do zloba sugestie zamocowania rolet zewnetrznych.
One nie tylko halas tlumia, i troche ocieplaja (imo lepiej niz
dodatkowa szyba ale cyferki na to nie mam) ale i sa jakims
zabezpieczeniem na wypadek wlamania.
No i na zaslonach mozna zaoszczedzic :) U mnie nie ma zaslon tam gdzie
sa rolety.  Jak przychodzi wieczor i trzeba zapalic swiatlo to sie
rolety spuszcza.

Data: 2010-10-09 13:30:28
Autor: /// Kaszpir ///
k=1.0 (2 szyby) a k=0,7 (3 szyby) warto ?
Te m2 dobrze liczysz.
W rezultacie jesli to doplata tych 120zl do m2 to zwroci sie w 10 lat.

A widziałeś moje wyliczenia ?
Mi wyszło niestety że te 1400-1700zł dopłaty zwróci mi się dopiero po 25-30latach ...
Ale może źle policzyłem ????

Ale moge ci dolozyc do zloba sugestie zamocowania rolet zewnetrznych.
One nie tylko halas tlumia, i troche ocieplaja (imo lepiej niz

Szczerze mówiąc nie chce rolet zewnętrznych. Nie są one w żaden sposób antywłamaniowe (ich sforsowanie zajmuje chwilę) a koszt rolet i montażu jest spory ...
Wolę rolety wewnętrzne i firanki ...
Dodatkowo rolety zewnętrze musialby by być na silniki i sterowane , bo nie wyobrażam sobie codzienie kilka razy latać po domu i otwierać i zamykać i zapewne skończyło by się tak jak u moich znajomych gdzie rolety są nonstop .... nieużywane , bo nikt nie pamieta aby je pozamykać i nikomu się nie chce ....
A sterowanie + elektronika sterująca to następny duży koszt ...

Ja za właściwości pseudo antywłamaniowe to szkoda mi kasy i ... okien ...

Wolę  rolety materiałowe + firanki ...

A dom będzie na wsi i chciałbym coś przez okna widzieć a nie czuć się jak w bunkrze ...

No i na zaslonach mozna zaoszczedzic :) U mnie nie ma zaslon tam gdzie
sa rolety.  Jak przychodzi wieczor i trzeba zapalic swiatlo to sie
rolety spuszcza.

Co to za oszczędność?
ładne firanki to koszt kilkudziesięciu złotych od okna , rolet materiałowych podobna kwota ...

A koszt rolet zewnętrznych to koszt kilku-kilkunastu tysięcy złotych ...

Data: 2010-10-10 12:25:22
Autor: ptoki
On 9 Paź, 13:30, "/// Kaszpir ///" <b...@adresu.pl> wrote:
> [...]

A widziałeś moje wyliczenia ?
Mi wyszło niestety że te 1400-1700zł dopłaty zwróci mi się dopiero po

moje wyliczenia sa powyzej. Wiec mozesz sobie je zweryfikowac i
ewentualnie poprawic wartosci jakie tam umiescilem. Liczylem koszt
energii elektrycznej wiec na pewno trzeba sobie skorygowac jak liczysz
wegiel albo gaz.

> [...]

antywłamaniowe (ich sforsowanie zajmuje chwilę) a koszt rolet i montażu jest
Ale forsowanie jest hałaśliwe. W sensownej okolicy to pomaga. Ale nie
twierdze ze to ich glowna cecha.

[...]
Eee tam. U mnie robi sie to 2x na dobe. raz rano raz wieczorem. Nie
jest upierdliwe. Podobnie duzo czasu pochlania zaslonienie/odslonienie
okna.

A sterowanie + elektronika sterująca to następny duży koszt ...

ee tam...

A dom będzie na wsi i chciałbym coś przez okna widzieć a nie czuć się jak w
bunkrze ...
W nocy? i co tam widzisz? :) W miescie w wiezowcu widoki moga byc niezle ale w zarosnietej wsi? :)

> [...]

Co to za oszczędność?
ładne firanki to koszt kilkudziesięciu złotych od okna , rolet materiałowych

Pranie, wieszanie itp. Nie mam zaslon a jeden zestaw to zgrubsza
30-100zl w zaleznosci od rodzaju...

A koszt rolet zewnętrznych to koszt kilku-kilkunastu tysięcy złotych ...
ja kupilem za chyba 600zl/szt.

Data: 2010-10-10 21:55:17
Autor: /// Kaszpir ///
[...]

Dla energii elektrycznej według tabeli zamieszczonej przez oknotest było że koszt 1 KWh wynosi dla prądu 39 groszy a dla węgla 10 groszy ...

Czyli dla prądu zwrot zainwestowanych pieniędzy w cieplejsze okna będzie prawie 4 krotnie krótszy ...

Czyli przy Twoich wyliczeniach wynika że zwróci mi się w ciągu ... 40 lat (10lat x 4) ...

Więc jeszcze mniej optymistyczne wyliczenia są Twoje ;-)

Data: 2010-10-11 14:28:49
Autor: Tomemk
[...]

Moje okna to był koszt 15tys
a koszt rolet ok 10tys z silnikami nice

ale nie wyobrazam sobie bez rotel egzystowac, chciaz cale zycie ich wczesniej
nie maiłem

nie muszę pamiętać o ich opuszczaniu bo centrala mi sama zamyka okna jak się sciemni, a otwiera rano

i nie stresuje się, że sąsiad mi patrzy co mam na talerzu, czy ktoś mnie podgląda

jak dla mie to wygoda po prostu, za którą się płaci niemało
niestety, ale tak samo z bramą garażową na pilota, tez jest to spory komfort
pozdrawiam

Data: 2010-10-11 05:48:06
Autor: /// Kaszpir ///
k=1.0 (2 szyby) a k=0,7 (3 szyby) warto ?
 Pranie, wieszanie itp. Nie mam zaslon a jeden zestaw to zgrubsza
30-100zl w zaleznosci od rodzaju...

Zasłon nigdy nie miałem.
W obecnym mieszkaniu mam firany + w jednym pomieszczeniu żaluzje a w
drugim rolety wewnętrzne (materiałowe).

Nie wyobrażam sobie okien bez firan. Zasłon raczej nie będę miał , bo
nie widzę sensu :)

Moje okna to był koszt 15tys
a koszt rolet ok 10tys z silnikami nice

A moje okna mają kosztować developera 6400zł ...
Zapewne z Vatem 7% lub bez vatu ;)

Rolet nie chce. Po prostu wiem że nie są antywłamaniowe a ludzie
kupują w większości ze względu na ich "antywłamaniowość" ...

Mi szkoda na te żelastwo kasy. Gdyby kosztowało to 1000zł za cały dom
to może bym się skusił , ale przy cenach jakie otrzymałem od
"producentów" z montażem.

ale nie wyobrazam sobie bez rotel egzystowac, chciaz cale zycie ich
wczesniej nie maiłem

Mi szkoda by było wydać na kawałek złomu 10tys zł. Nie ma to żadnych
właściwości antywłamaniowych , a są tańsze sposoby aby zabezpieczyć
się przed słońcem i wzrokiem sąsiadów ;)

Rolety działają bardziej psychologicznie na pseudopoczucie
bezpieczeństwa zakładającego ...

i nie stresuje się, że sąsiad mi patrzy co mam na talerzu, czy ktoś mnie
podgląda

Ale do tego nie trzeba rolety zewnętrznej ...
Starczy zwykła firanka , a jak to nie starczy to roleta wewnętrzna ,
żaluzja lub firanka ..

Coś mi się nie chce wierzyć że jak jesz obiad to zamykasz rolety i
robisz ciemnię w domu ...

Ja się o podglądanie nie martwię. Salon i sypialnia będzie skierowana
w kierunku pola uprawnego (nie zamieszkałego) i nikt nie będzie mnie
podglądał. No chyba że się uprze i będzie siedział na polu :)
Ale z drugiej strony już same firany pomagają zachować intymność przez
wścibskim wzrokiem innych ...
Choć nie do końca ...

jak dla mie to wygoda po prostu, za którą się płaci niemało
niestety, ale tak samo z bramą garażową na pilota, tez jest to spory komfort

Brama na pilota , zgodzę się. Daje komfort. Ale rolety ? Co to za
komfort ?
Że wychodząc do pracy rolety się zamykają i informują że nie ma nas w
domu ?
Tym bardziej że nie są one antywłamaniowe ...

Jak dla mnie takie rolety mają jedynie tą zaletę że mogą służyć przed
ochroną przed słońcem i oferują zaciemnienie.
I to chyba wszystko ...

Ale za to płacić 10tys zł ?

Jak ktoś ma kasę i mu na tym zależy to czemu nie ...

Ja sobie nie wyobrażam domu bez firanek ...

Data: 2010-10-09 16:02:30
Autor: Maciej 'AbrahaM' Piotrowski
ptoki wrote:
[...]

[Ciach]

W pełni podpisuje się pod Twoimi wyliczeniami, poza
drobnym ale istotnym detalem że kwota o której mowa
to dopłata do jednej sztuki okna, lecz do _zestawu_,
co jak widzę sam zauważyłeś w kolejnej wiadomości.
To było po pierwsze..

Po drugie:
Z Twoich wyliczeń wychodzi zwrot inwestycji w czasie
około 10 lat. Ale.. nośniki energii cały czas idą w
górę, czy to prąd, czy gaz, czy nawet węgiel. Z dość
dużą dozą prawdopodobieństwa (to gdybanie, ale jakby
patrzeć na tendencje długoterminową, to jednak jakieś
podstawy ma) można spodziewać się średniego wzrostu
cen nawet do ~10% na rok, a docelowo do co najmniej
zwrównania cen z cenami w UE.
Co zasadniczo może skrócić moment zwrotu nakładów.
Takie założenie przyjmowałem sugerując rozważnie
okien o wkładzie z K=0,7

Po trzecie: dobrze wykonane okna (zakładając że wkład
okaże się szczelny) są nie do zdarcia. Osobiście mam
kontakt z oknami z 1998r(Oknoplast Kraków) którym nic
nie jest z technicznego punktu widzenia pomimo wielu
lat eksploatacji.

Po czwarte: jeśli za lat N okaże się że ceny energii
wzrosły, a przez okna wtedy wylatywac będzie sporo
pieniędzy, to ich wymiana nie będzie prostym hopsiup
o kosztach takiego zabiegu nie pisząc. Co oznaczało
by "płacz i płać"..

Podsumowując:
formalnie przyznaję racje Twoim  wyliczeniom oraz
wnioskom z nich płynących, co nie zmienia tego że
i tak z powodów wskazanych wyżej bym głosował za
dopłatą do K=0,7. Z wyborem okien jest podobnie
niemiła do jednoznacznego określenia sprawa jak z
wyborem grubości warstwy docieplenia stryopianem
o zadanym współczynniku.

Albert Einstein (1879-1955)

Data: 2010-10-09 20:02:54
Autor: /// Kaszpir ///
[...]

Moment moment bo się pogubiłem ...

Moje wyliczenia wyszło że rocznie zaoszczedzę na ogrzewaniu około 50zł , czyli zwrot dopłaconej kwoty 1400-1700zł to w wariancie pesymistycznym 25-30lat ...

A to duża różnica ...

Mi wyszło 25-30lat a koledze niby 10lat ...

Bo jeśli dopłata do okien zwrócila by się w okresie mniejszym niż 10lat to ma to jaki sens , ale jeśli miałbym czekać 20-30lat to zapewne szybciej okna się ... rozpadną ...

Data: 2010-10-10 12:29:00
Autor: ptoki
k=1.0 (2 szyby) a k=0,7 (3 szyby) warto ?
On 9 Paź, 16:02, "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski"
<noenun...@cbpmgn.barg.cy> wrote:

Po drugie:
Z Twoich wyliczeń wychodzi zwrot inwestycji w czasie
około 10 lat. Ale.. nośniki energii cały czas idą w
górę, czy to prąd, czy gaz, czy nawet węgiel. Z dość
ale kasa na koncie/lokacie procentuje (inflacja idzie zgrubsza rowno z
cena energii), lub moze pracowac na siebie w jakims biznesie lub w
gadzecie ktory lepiej oszczedza energie.

[...]

Tak, eksploatowane. Ja mialem na mysli wypadki losowe. Brzdęk i po
oknie...

[...]

30zl na rok/okno. To nie duzo. Nie popadajmy w przesade...

[...]

Przy styro koszt materialu ulatwia podjecie decyzji. Tu jest
trudniej. :)

Data: 2010-10-10 22:01:21
Autor: /// Kaszpir ///
[...]

Niestety kolega wyliczał różnicę dla ogrzewania prądem.
Według danych z oknotest wytowrzenie 1KWh z prądu jest prawie 4x droższe niż wytworzenie 1KWh z węgla ..
Więc czas zwrotu w przypadku ogrzewania węglem będzie 4x dłuższy ...

Chyba jednak dam sobie spokój , bo ani ilości okien nie będzie zbyt dużo , a dodatkowo zaciemniać sobie pomieszczenia mimo że okien jest mało , to chyba nie ma sensu ...
A okna cięższe więc powinny mieć lepszy (szerszy profil) i lepsze okucia ...
A ja nie mam zupełnie jakie to będą okna a wątpie aby developer montował okna z najwyższej półki ;-)

Data: 2010-10-10 22:15:59
Autor: /// Kaszpir ///
[...]

czyli według Twoich wyliczeń ...

Koszt wytworzenia 1KWh z prądu to około 0,39 zł , z  węgla około 0,1 zł.

Czyli ...

62kWh x 0,1 = 6,2zł

dla k=0,7 = 6,2 -  30% = 4,34zł.
dla k=1.0 = 6,2 zł

Czyli co ?

Zysk po przejściu z okien k=1.0 na k=0,7 w przypadku ogrzewania węglem wynosi 1,86zł za m2 ?

Czyli rocznie przy 14m2 zyskałbym 26zł ???

Czy coś źle policzyłem ?

Bo jeśli mamy do czynienia z "takimi oszczędnościami" to sens zakupu okien 3-szybowych nie ma sensu , no chyba że dom pasywny i grzejemy prądem i itd ....
Ale nawet wtedy takie super ciepłe okna to raczej dla ... szpanu ?

Data: 2010-10-10 23:41:12
Autor: robercik-us
k=1.0 (2 szyby) a k=0,7 (3 szyby) warto ?
Użytkownik /// Kaszpir /// napisał:

Czyli rocznie przy 14m2 zyskałbym 26zł ???

Czy coś źle policzyłem ?

Raczej dobrze policzyłeś i miałem Ci to zrobić, tylko jakoś czasu nie miałem... :-)))

[...]

No nareszcie...

Tak takie super okna, jak wiele innych gadżetów w normalnym domu to bardziej szpan, niż konkretne zyski - mówię o zyskach ekonomicznych, bo zyski w postaci satysfakcji, że się coś tam fajnego ma, to już inna sprawa i się w to nie wlicza :-)

pozdr
robercik-us

Data: 2010-10-11 01:11:04
Autor: /// Kaszpir ///
k=1.0 (2 szyby) a k=0,7 (3 szyby) warto ?
Dobra , dzięki za pomoc.

Przed chwilą dzwoniłem do wykonawcy że rezygnuję z 3-szybowców i mają
być "standardowe" 2-szybowce ...

Data: 2010-10-09 13:07:55
Autor: ąćęłńóśźż
k=1.0 (2 szyby) a k=0,7 (3 szyby) warto ?
Trzech szyb nie warto, bo każda szyba zabiera światło i musiałbyś dać większą powierzchnię okien co wyjdzie na to samo.

-- -- -

Data: 2010-10-09 18:10:09
Autor: Budyń
k=1.0 (2 szyby) a k=0,7 (3 szyby) warto ?
podłącze sie do tego wątku - ja w zasadzie jestem zdecydowany dać okna trójszybowe k=0,7. Dajcie namiary na jakis producentów. Okna mają być pcv i zwykłe białe.

b.

Data: 2010-10-09 21:21:32
Autor: M
W dniu 2010-10-08 20:10, /// Kaszpir /// pisze:
Witam !

Poprosiłem firmę budowlaną (developera) ile bym musiał dopłacić do okien
3 szybowych k=0.5.

Możesz rozważyć cieplejsze okna w pomieszczeniach, w których planujesz wyższą temperaturę (np. łazienka). Straty zależą od k i różnicy temperatur.

M.

Data: 2010-10-11 07:15:21
Autor: Marek Dyjor
M wrote:
[...]

hi hi hi...

genialna rada.

gdy łazienka ma minimalne zapotrzebowanie na moc i male okno zwykle.

Data: 2010-10-11 20:44:46
Autor: M
W dniu 2010-10-11 07:15, Marek Dyjor pisze:
M wrote:
[...]

Napisałem "rozważyć". Zależy jaka łazienka, jakie okno. Zapotrzebowanie na moc spadnie bardziej w łazience niż w innym pomieszczeniu.

Gdybym myślał o jakimś argumencie to raczej o wentylacji grawitacyjnej i często rozszczelnionych oknach. :-) Przy grawitacyjnej też często jest tak, że powietrze z pokoi (ciepłe) przelatuje do łazienki i tam jest wyrzucane na zewnątrz przez wentylację. Stąd mniejsze zapotrzebowanie na moc - tym niemniej straty przez przegrodę (okno) będą większe przy większej różnicy temperatur (k* \delta T * powierzchnia).

M.

Data: 2010-10-12 11:46:18
Autor: Smerf
k=1.0 (2 szyby) a k=0,7 (3 szyby) warto ?
Zastanawiasz sie nad dokupieniem dodatkowej szyby do okna a nie ocieplasz dachu? ;)

Zawsze mi sie wydawalo, ze jak ktos juz zabiera sie za budowanie to ma przynajmniej podstawową wiedze.

Nie ocieplając poddasza mozesz sobie darowac nawet ten 15 cm styro, który w tym wypadku Ci nic nie da.
Cale cieplo spierdzieli Ci przez dach.

pzdr
mar

Data: 2010-10-12 04:14:55
Autor: /// Kaszpir ///
On 12 Paź, 11:46, "Smerf" <smer...@o2.pl> wrote:
[...]

Nie docieplam dachu bo nie ma powodu ani potrzeby. Poddasze będzie
nieużytkowe i za "dach" będzie służył strop który będzie ocieplony
20cm warstwą wełny.
W przyszłości jak będę wykorzystywał poddasze to ocieplę dach.

Na razie to niepotrzebny wydatek ..

k=1.0 (2 szyby) a k=0,7 (3 szyby) warto ?