kabel USB 1 vs USB 2

Data: 2012-05-21 13:59:28
Autor: Marx
kabel USB 1 vs USB 2
Witam
Czy są kable zgodne tylko z USB 1.x (a nie z 2.0) i jak je rozróżnić?
Marx

Data: 2012-05-21 19:22:45
Autor: Rafal Lukawski
kabel USB 1 vs USB 2
On 2012-05-21 13:59, Marx wrote:
Witam
Czy są kable zgodne tylko z USB 1.x (a nie z 2.0) i jak je rozróżnić?

Różnica związana jest tylko i wyłącznie z transferem, ale to nie przekłada się na wyraźnie inną konstrukcję kabla. Transmisja jest różnicowa, więc USB generalnie dobrze radzi sobie z zakłóceniami, nie jestem maniakiem testów, ale nie spotkałem w ostatnich latach kabelka, który stwarzałby problemy z USB2.0 (małe odległości).

Problemem z USB2.0 jest max. prąd jaki może dać port przy zasilaniu dysków twardych. Często przy rozruchu wymaga więcej niż mówi specyfikacja (specyfikacja 0.5A, typowy dysk HDD potrzebuje ok. 0.9-1A/5V). Niektórzy mogą sugerować iz to jest zawsze związane z kablem (przy pewnej długości mają racje), dla mnie zawsze jest to kwestia portu USB.

Dla przykładu w tanich obudowach frontowe panele b. często maja problemy ze współpracą z HDD, zaś porty na płycie głównej nie. Niezaleznie od kabla.

Marx

Data: 2012-05-21 19:30:52
Autor: JoteR
kabel USB 1 vs USB 2
"Rafal Lukawski" napisał:

Dla przykładu w tanich obudowach frontowe panele b. często maja problemy ze współpracą z HDD, zaś porty na płycie głównej nie. Niezaleznie od kabla.

A porty na panelu czym są łączone z płytą? Nie kabelkami przypadkiem?

JoteR

Data: 2012-05-21 20:41:37
Autor: Leon Mazurek (inny)
kabel USB 1 vs USB 2
W dniu 2012-05-21 19:22, Rafal Lukawski pisze:
Czy są kable zgodne tylko z USB 1.x (a nie z 2.0) i jak je rozróżnić?

Różnica związana jest tylko i wyłącznie z transferem, ale to nie
przekłada się na wyraźnie inną konstrukcję kabla.

Wystarczy niewłaściwie zapleciony ekran i już masz "to urządzenie może działać szybciej... bla bla bla." I czego byś nie robił, USB 2.0 "nie wskoczy".
Każdemu niedowiarkowi mogę odsprzedać taki kabelek USB 2.0 1.8m za symboliczną złotówkę - mamy ich ok. 1000 sztuk.

Leo

Data: 2012-05-22 08:34:58
Autor: Marx
kabel USB 1 vs USB 2
Efekt mam taki, iż podpinając na tym kablu tuner DVB-T (taki wielkości pendrive) podczas odtwarzania obraz klatkuje, a gdy tuner wpięty jest bezpośrednio do komputera - problem nie występuje. Zawsze myślałem że nie ma różnych kabli dla USB 1 i 2 ale jak widać z waszych wypowiedzi i mojego doświadczenia - myliłem się
Marx

Data: 2012-05-21 21:08:22
Autor: Rados³aw Sokó³
kabel USB 1 vs USB 2
W dniu 21.05.2012 13:59, Marx pisze:
Czy s± kable zgodne tylko z USB 1.x (a nie z 2.0) i jak je rozró¿niæ?

Je¿eli chodzi Ci o niezgodno¶æ z trybem Hi-Speed, to jedyne
kable z nim niezgodne to badziewne kable, które nie spe³niaj±
równie¿ normy USB 1.x (co niestety nie przeszkadza im czêsto
dzia³aæ w trybach Lo-Speed i Full-Speed).

Generalnie zalecam kupowanie markowych kabli, grubych, z
wyra¼n± informacj± o skrêceniu ¿y³ oraz o pe³nym ekranowaniu.
Ja np. chwalê sobie kable Belkina.

| Rados³aw Sokó³  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2012-05-21 21:52:24
Autor: Leon Mazurek (inny)
kabel USB 1 vs USB 2
W dniu 2012-05-21 21:08, Rados³aw Sokó³ pisze:

Generalnie zalecam kupowanie markowych kabli, grubych, z
wyra¼n± informacj± o skrêceniu ¿y³ oraz o pe³nym ekranowaniu.
Ja np. chwalê sobie kable Belkina.

Rozumiem, ¿e mówi±c o grubych kablach nie masz na my¶li grubo¶ci izolacji, a przekrój ¿y³y, która powinna byæ nie cieñsza ni¿ ile AWG?

A o co chodzi z "wyra¼n± informacj± o skrêceniu ¿y³", to ju¿ siê nie domy¶lam. Mo¿esz przybli¿yæ?

Leo

Data: 2012-05-27 14:15:11
Autor: Leon Mazurek (inny)
kabel USB 1 vs USB 2
W dniu 2012-05-21 21:52, Leon Mazurek (inny) pisze:

[...]

No i co z tym "skrêcaniem ¿y³" w kablach USB?

Ciekawy Leo

Data: 2012-05-22 07:54:57
Autor: nom
kabel USB 1 vs USB 2

Użytkownik "Marx" <acc.for.news@gmail.com> napisał w wiadomości news:cbnp89-p19.ln1wuwek.kopernik.gliwice.pl...
Witam
Czy są kable zgodne tylko z USB 1.x (a nie z 2.0) i jak je rozróżnić?

Miałem kiedyś kabelek noname USB 1,8m podłaczyłem do drukarki Kyocera FS1100, system Windows wykrył, ale jako nieznane urządzenie. Drukarka nie działała. Wziąłem drugi taki sam kabel i to samo. Zadzwoniłem do kumpla, który zajmuje się Kyocerami i on mi mówi, żebym zmienił kabel. Miałem jeszcze 4.5m ActiveJet i okazało się, że drukarka normalnie działa. :-)
Co ciekawe na tych noname 1,8m działa drukarka Brothera.

Data: 2012-05-25 11:00:11
Autor: jg
kabel USB 1 vs USB 2
Dnia Tue, 22 May 2012 07:54:57 +0200, nom napisa³(a):

Mia³em kiedy¶ kabelek noname USB 1,8m pod³aczy³em do drukarki Kyocera FS1100, system Windows wykry³, ale jako nieznane urz±dzenie. Drukarka nie dzia³a³a.

Ja kiedys w ten sposob, dodatkowo z przedluzka usb, jakies 2 godz.
stracilem. zaczalem ze sterownikami kombinowac i takie tam...

--
jg

kabel USB 1 vs USB 2