kabel koncentryczny

Data: 2011-09-13 15:26:09
Autor: Wojciech Wrodarczyk
kabel koncentryczny
W dniu 2011-09-12 13:26, p47 pisze:
Padła mi "sieć" w domu;- cudzysłów dlatego, że ta "sieć" to tylko po prostu
kabel koncentryczny długości ok 20m łączący zewnętrzną  antenę (dipol)
łapącą sygnał z sieci bezprzewodowej z kartą odbiorczą 2,4 GHZ podłaczoną z
kolei do gniazda USB w PC-cie.\Obecnie sygnał przy antenie jest, ale przy
komputerze już go nie ma, a więc najpewniej pękła gdzies zyła w koncentryku.
W związku z tym mam nast. pytanie:
1.jaki koncentryk radzicie kupić  (chodzi o tłumienność przy 2,4 GHZ, a może
i (przyszłościowo)  5 GHz i gdzie  (w Warszawie)?
Przy 18m już chyba tylko H1000 ma sens.

2.chodzi mi po głowie, ze instalatorzy popełnili błąd, poniewaz korzystniej
byłoby już blisko anteny (a nie, jak teraz, po>18m koncentryka) podłączyć
kartę WLAN 2,4 GHz , i dopiero odebrany i wzmocniony sygnał puścić dalej do
kompa. Jesli mam rację, to czy te 18 m to nie za dużo dla podłaczenia się do
USB i jakiej częstotliwości jest sygnał na wyjściu karty WLAN (Linksys
802.11.b Wireless Network Adapter, 2,4 GHz),  i jaki kabel tu zastosować?

Też tak uważam,  lepiej na dachy zamontować 2 m H100 i AP w skrzynce + 220 V i ethernet na dach, do domu sprawadzasz skrętkę i podpinasz pod co chcesz, czyli ruter, wifi czy jedno i drugie.

Data: 2011-09-13 15:32:49
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
kabel koncentryczny
Dnia 2011-09-13, o godz. 15:26:09
Wojciech Wrodarczyk <w.wrodarczyk@wp.pl> napisał(a):

Też tak uważam,  lepiej na dachy zamontować 2 m H100 i AP w skrzynce
+ 220 V i ethernet na dach, do domu sprawadzasz skrętkę i podpinasz
pod co chcesz, czyli ruter, wifi czy jedno i drugie.

Żeby 220 na dach nie wyciągać można dać zasilacz na dole i zasilanie
PoE. Spotkałem się parę razy z przegryzieniem przewodów na
strychu/poddaszu przez zwierzęta. PoE po prostu bezpieczniejsze niż
220V przy jakichś przebiciach.

Zdrówko

kabel koncentryczny