kabel od anteny CB a kurtyna

Data: 2017-11-09 18:27:26
Autor: xyz
kabel od anteny CB a kurtyna
Cześć,

czy sygnał wydostający się z kabla antenowego przy nadawaniu
może wyzwolić kurtynę?

Właśnie się zawahałem montując kabel od anteny w podsufitce i prowadząc
do 3 słupka, może do 2, i dalej po podłodze do konsoli centralnej.
Z tego co widać bez zdejmowania całej podsufitki i przez otwór do kratki
kurtyna i jej mechanizmy sięgają dość daleko za 3 słupek.
Pacjent to Mondeo mk4 kombi a wszczepiamy antenę a` la President Virginia.

PS
Wiem że antena to mistrzostwo ale ML-145 wystawiać za każdym razem to mi się odechciało, za stary na to jestem :).

--
-- - xyz

Data: 2017-11-09 18:33:04
Autor: sirapacz
kabel od anteny CB a kurtyna
W dniu 2017-11-09 o 18:27, xyz pisze:
[...]

W kablach od kurtyny nie zaindukuje się tak duże napięcie by odpalić ładunek. Ponadto kabel antenowy składa się z rdzenia i ekranu i z założenia nie powinien ci siać. Co innego antena ale tu też nie masz realnych szans na zaindukowanie takiego napięcia i tak daleko od anteny.

chce ci się robić CB? przecież to już taki archaizm jak newsy:)

Data: 2017-11-09 18:51:47
Autor: xyz
kabel od anteny CB a kurtyna
W dniu 09.11.2017 o 18:33, sirapacz pisze:
[...]

Antena na dachu więc jest ekranowanie, co do kabla to wiem że ekran
niweluje pole elektromagnetyczne ale raczej nie do zera.
Ale może i racja że nie indukuje się aż tyle aby odpalić.

chce ci się robić CB? przecież to już taki archaizm jak newsy:)

A widzisz ludzie dalej siedzą na newsach to i na CB będą.
Szczególnie przydatne jak się jedzie na kilka aut to warto mieć :).

PS
poza e-mailem jeszcze na polbox.com i IRC to newsy były trzecią usługą
dostępna przy prędkości bodajże ~4000bps jak się Internety w Polsce zaczynały
Ale to osobny temat rzeka :)

--
-- - xyz

Data: 2017-11-11 06:12:00
Autor: Iglo
kabel od anteny CB a kurtyna
W dniu czwartek, 9 listopada 2017 18:35:47 UTC+1 użytkownik sirapacz napisał:
W dniu 2017-11-09 o 18:27, xyz pisze:
chce ci się robić CB? przecież to już taki archaizm jak newsy:)

Ja dumałem, dumałem i nie mogłem sobie przypomnieć kiedy ostatni raz na poważnie udało mi się skorzystać z pomocy lub pomóc.
Dodam, że sprzedać nie łatwo, inni też dochodzą do takich wniosków, że archaizm..

Data: 2017-11-09 18:43:09
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
kabel od anteny CB a kurtyna

Powitanko,

W dniu 2017-11-09 o 18:27, xyz pisze:
czy sygnał wydostający się z kabla antenowego przy nadawaniu
może wyzwolić kurtynę?

Z kabla antenowego nic się nie wydostaje. Po to jest ekran i różne dziwne zależności elektromagnetyczne, których nie rozumiem, żeby cała "para" szła w antenę.
Kurtyna i inne poduchy muszą dostać dosyć mocny prąd, żeby odpalić ładunek. Raczej trudno go zaindukować radyjkiem CB.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2017-11-09 18:54:03
Autor: xyz
kabel od anteny CB a kurtyna
W dniu 09.11.2017 o 18:43, Pawel "O'Pajak" pisze:

Powitanko,

[...]

Czyli bezpiecznie :)
Dzięki, nie byłem pewien czy to rzeczywiście spory prąd jest potrzebny do odpalenia poduszek.
Z kabla antenowego mimo ekranu pewnie coś się wydostanie ale
w takim wypadku nie są to aż tak duże moce potrzebne do odpalenia.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
I na wzajem :)

--
-- - xyz

Data: 2017-11-11 14:29:10
Autor: J.F.
kabel od anteny CB a kurtyna
Dnia Thu, 9 Nov 2017 18:43:09 +0100, Pawel "O'Pajak" napisał(a):
[...]

CB potrafi swietlowke zaswiecic. Ale komputera nie zakloca :-)

Tylko ze to z anteny, a nie z kabla. Jesli jednak auto ma dach ze szkla/plastiku ...

J.

Data: 2017-11-09 19:40:35
Autor: Tomasz Pyra
kabel od anteny CB a kurtyna
Dnia Thu, 9 Nov 2017 18:27:26 +0100, xyz napisał(a):

Cześć,

czy sygnał wydostający się z kabla antenowego przy nadawaniu
może wyzwolić kurtynę?

Nie, nie może.
Natomiast trzeba tylko uważać prowadząc kabel tak żeby się nie okazało że
przeszkadza się rozwinąć tej kurtynie.

Data: 2017-11-09 20:24:41
Autor: xyz
kabel od anteny CB a kurtyna
W dniu 09.11.2017 o 19:40, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Thu, 9 Nov 2017 18:27:26 +0100, xyz napisał(a):

Nie, nie może.
Natomiast trzeba tylko uważać prowadząc kabel tak żeby się nie okazało że
przeszkadza się rozwinąć tej kurtynie.

Tak, to wiem.
Dziś już było za ciemno na dalszą zabawę, jutro tylko przełożę i dalej po słupku w dół :)

--
-- - xyz

kabel od anteny CB a kurtyna